Ik wil aandacht.
donderdag 23 augustus 2018 om 05:24
Goedemorgen,
Ik heb het gevoel iedereen achterna te moeten lopen voor aandacht/afspraken. Ik doe vrijwilligerswerk, een baan voor een paar dagen in de week.
Ik heb vrienden en familie genoeg. Maar waarom moet ik altijd initiatief nemen om tot een afspraak te komen? Ik zou het ook eens andersom willen. Soms het gevoel hebbende dat ik wel gemist kan worden en dat niemand mij meer ziet staan. Regelmatig heb ik vrienden en familie uitgenodigd voor een etentje. Waarom gebeurt dit niet andersom? Zelden gebeurt dit. Ik zit mezelf soms in de weg en ik word moe van altijd initiatieven te nemen.
Hoe ervaren jullie dit?
Liefs.
Ik heb het gevoel iedereen achterna te moeten lopen voor aandacht/afspraken. Ik doe vrijwilligerswerk, een baan voor een paar dagen in de week.
Ik heb vrienden en familie genoeg. Maar waarom moet ik altijd initiatief nemen om tot een afspraak te komen? Ik zou het ook eens andersom willen. Soms het gevoel hebbende dat ik wel gemist kan worden en dat niemand mij meer ziet staan. Regelmatig heb ik vrienden en familie uitgenodigd voor een etentje. Waarom gebeurt dit niet andersom? Zelden gebeurt dit. Ik zit mezelf soms in de weg en ik word moe van altijd initiatieven te nemen.
Hoe ervaren jullie dit?
Liefs.
donderdag 23 augustus 2018 om 21:46
Tja de meeste mensen zijn gewoon druk met werk, partner, (klein)kinderen. Dat heeft niets met de 'ikke maatschappij' te maken. Misschien dat ze daarom ook weinig initiatief naar jouw mening tonen.
Maar het is gokken wat er nu aan de hand is. Misschien zijn het inderdaad mensen die weinig initiatief nemen, misschien zijn jouw verwachtingen te hoog, misschien ben je te drammerig, misschien zit het alleen in je hoofd en valt het wel mee, misschien bestaat je omgeving uit initiatiefloze mensen, etc...moeilijk om vanaf hier te zeggen. Het enige wat je kan doen is het gewoon aankaarten. Zeg dat je het gevoel hebt dat het altijd vanuit jou moet komen en kijk hoe ze daar op reageren.
Maar het is gokken wat er nu aan de hand is. Misschien zijn het inderdaad mensen die weinig initiatief nemen, misschien zijn jouw verwachtingen te hoog, misschien ben je te drammerig, misschien zit het alleen in je hoofd en valt het wel mee, misschien bestaat je omgeving uit initiatiefloze mensen, etc...moeilijk om vanaf hier te zeggen. Het enige wat je kan doen is het gewoon aankaarten. Zeg dat je het gevoel hebt dat het altijd vanuit jou moet komen en kijk hoe ze daar op reageren.
vrijdag 24 augustus 2018 om 08:58
vrijdag 24 augustus 2018 om 09:05
Ik las even je andere topics, met allemaal ongeveer dezelfde strekking. Niemand doet iets goed, je bent ontzettend ontevreden. Wellicht is dit ook iets wat je uitstraalt waardoor mensen het niet als ontspannen ervaren om bij jou te komen/zijn. Misschien is het een idee om even wat tijd voor jezelf te nemen, waarom loop je hier steeds tegenaan? Waarom voel je je zo snel tekortgedaan? Je zou jezelf wat constructieve aandacht kunnen geven.
vrijdag 24 augustus 2018 om 09:09
Je voelt je tekort gedaan en verongelijkt. Dat zijn geen fijne emoties voor jezelf maar ook niet voor anderen. Namelijk dikke kans dat je dit ook uitstraalt. Wat alle anderen zeiden : neem wat afstand maar ga niet wrokkig en ongelukkig zitten doen, niets zo vervelend als een zure ouwe taart. Leef je eigen leven met passie en plezier. Dan ben je leuk voor jezelf en anderen.