Ik wil aandacht.

23-08-2018 05:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik heb het gevoel iedereen achterna te moeten lopen voor aandacht/afspraken. Ik doe vrijwilligerswerk, een baan voor een paar dagen in de week.
Ik heb vrienden en familie genoeg. Maar waarom moet ik altijd initiatief nemen om tot een afspraak te komen? Ik zou het ook eens andersom willen. Soms het gevoel hebbende dat ik wel gemist kan worden en dat niemand mij meer ziet staan. Regelmatig heb ik vrienden en familie uitgenodigd voor een etentje. Waarom gebeurt dit niet andersom? Zelden gebeurt dit. Ik zit mezelf soms in de weg en ik word moe van altijd initiatieven te nemen.
Hoe ervaren jullie dit?
Liefs.
Goh het zit je niet mee he, problemen op werk, op vakantie, met mannen, met je kinderen en nu ook al met vrienden en familie. Wat is nu de gemene deler in dit alles? Misschien ben je gewoon niet leuk in de omgang, of kom je te wanhopig of zwaar op de hand over, mensen zitten daar vaak niet op te wachten.

Je hebt in voorgaande topics zinvolle input gehad maar schijnt daar weinig mee te doen en gaat maar door met het openen van topics die vaak dezelfde strekking hebben, dan houdt het gewoon een beetje op.
Kan het zijn dat je een beetje pushend overkomt bij je vrienden/familie?
De titel van je topic liegt er niet om.
Waarschijnlijk kom jij op een andere manier over bij mensen dan jij denkt.
Als je niet vrij bent in kontakt en je ‘trekt’ als het ware aan mensen dan reageren ze omgekeerd: wat afstand nemen.
Misschien ze niet meer vragen... afwachten tot zij komen.

En eens heel goed bij jezelf bedenken waarom ze niet afspreken met jou. Want inderdaad, geen waardering en aandacht krijgen lijkt een terugkerend thema te zijn bij jou.
Those who don’t believe in magic will never find it
Misschien iets meer geduld hebben,ff afwachten en zien wat er gebeurt als je geen initiatief neemt. Misschien wil je wel te veel aandacht?
We should have each other with cream.
Het hoeft niet perse aan alle anderen te liggen...
Het kan aan jou liggen en aan de dynamiek met je vrienden. Ik heb vriendinnen waarbij ik vrijwel altijd het initiatief neem, blijkbaar is dat zo gegroeid. Als we elkaar zien, is het leuk, dus ach
Er is maar een oplossing: praat erover met je vrienden.

Afwachten of niks zeggen is het meest stomme wat je kan doen. Jij blijft het vervelende gevoel houden en daardoor is de kans dat jij ze op een gegeven moment steeds minder gaat vragen aannemelijk. Dan groei je steeds verder uit elkaar. Dat is niet wat je wil lijkt me.. Wie weet zijn ze zich van geen kwaad bewust.

Zonder praten los je zulke dingen niet op. Alleen praten vinden wij mensen klaarblijkelijk erg moeilijk en schrijven onze gevoelens liever van onszelf af op een forum. ;-)
Een loep geeft aan dat je 59 bent, als ik goed om mij heen tuur hebben de meesten van die leeftijd hun prioriteit vaker bij hun kleinkinderen liggen of leuke dingen met hun partner doen.

Je kunt het probleem echt beter eens bij je vrienden en familie neer leggen...
Je verwachtingen aanpassen. Verwachtingen zijn killing. Niets meer van een ander verwachten is bevrijdend, als er dan wel iets gebeurd dan ben je ook nog eens dankbaar!

Er is geen "voor wat hoort wat", laat het los.... Echt dat helpt jezelf zo... Gun jezelf dat
Wie niet? Facebook leeft daarvan. Iedereen wil opgemerkt worden op deze aardbol. Sommigen zijn heel inventief en krijgen dan tenminste aandacht voor de dingen die ze doen. Ik weet niet of ze dan echt krijgen waar ze van hadden gedroomd.

Bij mijn weten word je het meeste opgemerkt als je intens leeft. Je krijgt dan de boeiendste uitstraling. Je neemt veel risico's om dat te doen wat je hart je ingeeft en bent gelukkig als je veel meemaakt. Iedereen wil dan bij je in de buurt zijn. Ben je niet zo omdat je je liever veilig voelt, dan krijg je ook minder aandacht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
TO, dit vraag ik me ook regelmatig af.
Ik vraag me af of vrienden en familie dit overigens echt bewust doen, geen initiatief nemen, maar goed dat weet ik niet.
Misschien wil jij liefst 1x per week wat afspreken en zij 1x per maand? Waardoor jij ze nauwelijks de kans geeft om iets voor te stellen, omdat jij ze dan al weer ergens voor gevraagd hebt?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Word je dan ook niet uitgenodigd als ze wel iers organiseren? Dat is nl een wezenlijk verschil.
"Voor wat hoort wat" kan wel werken maar alleen als dat zo afgesproken is. In een huwelijk bijvoorbeeld kan er best zo'n ruilhandeltje zijn. Bijvoorbeeld jij verzorgt de sociale contacten en ik zorg dan voor het eten en de hapjes. Dat werkt zolang een van de twee niet met de pet ernaar gaat gooien. Meestal wordt deze verdeling niet letterlijk uitgesproken maar ontstaat spontaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Helaas is de maatschappij tegenwoordig zo. De ikke maatschappij. En ik vraag mij dingen/onderwerpen gewoon af. Tuurlijk word ik wel eens uitgenodigd. Bij een paar vrienden is het zeker wederzijds. Ik zit niet te pushen. Echt niet. En ben ik mezelf te rade gegaan. Ik denk dat ik teveel over mezelff nadenk. En probleem maak die er niet is. Nou weet je. Ik zit niet op negatieve opmerkingen te wachten. Maar bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens gaan afwachten. Afstand nemen.
In je OP heb je het er over dat je achter iedereen moet aanlopen en altijd initiatief moet nemen en nu ineens zijn er wel vrienden die initiatief nemen.
Jij verwacht blijkbaar gewoon dat iedereen zoals jij is en graag mensen uitnodigt en/of voor hen kookt. Dat is niet zo. Sommige mensen hebben er genoeg aan om hun vrienden / kennissen/ familie een paar keer per jaar te zien of om bij te praten bij een pint op café of aan de telefoon. Aanvaard dat gewoon.
caithlin schreef:
23-08-2018 11:44
Helaas is de maatschappij tegenwoordig zo. De ikke maatschappij. En ik vraag mij dingen/onderwerpen gewoon af. Tuurlijk word ik wel eens uitgenodigd. Bij een paar vrienden is het zeker wederzijds. Ik zit niet te pushen. Echt niet. En ben ik mezelf te rade gegaan. Ik denk dat ik teveel over mezelff nadenk. En probleem maak die er niet is. Nou weet je. Ik zit niet op negatieve opmerkingen te wachten. Maar bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens gaan afwachten. Afstand nemen.
en dat zegt iemand die een topic opent met de titel:
"ik wil aandacht"
caithlin schreef:
Als je niet zit te wachten op negatieve reacties dan moet je het niet op een forum plaatsen met meerdere mensen en dus meerdere meningen.
Een spiegel voorhouden is zeker niet slecht maar toch denk ik dat je nog maar een deel van die spiegel hebt voorgehouden.
Een verwachtingspatroon bijstellen zorgt er in eerste instantie voor dat jijzelf niet meer teleurgesteld wordt om dingen die jij verwacht, maar wellicht voor een ander in jou omgeving niet zo liggen.
caithlin schreef:
Helaas is de maatschappij tegenwoordig zo. De ikke maatschappij.

Dat heeft niets met de maatschappij te maken, wel met verwachtingen.
yourlocalhero schreef:
23-08-2018 07:40
Een loep geeft aan dat je 59 bent, als ik goed om mij heen tuur hebben de meesten van die leeftijd hun prioriteit vaker bij hun kleinkinderen liggen of leuke dingen met hun partner doen.

Je kunt het probleem echt beter eens bij je vrienden en familie neer leggen...
Nou nou. Wat een stomme opmerking. Je zult maar geen ( klein) kinderen of partner hebben...
En ja, iemand van 55 plus kan echt nog wel meer van het leven verwachten hoor.
Waterman26 schreef:
23-08-2018 12:39
Nou nou. Wat een stomme opmerking. Je zult maar geen ( klein) kinderen of partner hebben...
Hoezo stom, het is wat ik zie in mijn omgeving in die generatie...dus een weerspiegeling van wat ik ervaar.
Dat TO dit bv niet heeft wil niet zeggen dat de mensen om haar heen dit niet hebben..
Ik heb een vriendin die nogal ver bij mij vandaan woont en die neemt nooit het iniatief.

Toch heeft ze altijd mensen over de vloer. Zij trekt ze aan als een magneet.

Ik vraag mij af hoe ze dat doet. Ja ze is vrolijk en gezellig en mensen zijn gewoon graag bij haar.

Toen zij haar hond kocht zat ze een maand later bij die mensen voor een etentje. Toen zij twee maanden op volleybal zat werd zij als enige van het team uitgenodigd door de trainster voor haar verjaardag.

Zelfs toen ze een ww uitkering ging aanvragen was ze na de tijd bevriend met de medewerkster van het uwv.

Toch zie ik dat die mensen naar zo'n anderhalf jaar weer uit haar leven verdwijnen omdat ze het zat zijn dat het altijd van hun uit moet gaan.

In het verleden heb ik ook wel eens drie kwart jaar niets van mij laten horen. Dat je denkt nou zal ze toch wel eens contact opnemen. Niet dus.

Toch nog maar een keertje bellen voordat ze uit mijn leven verdwijnt.

Is ze meteen heel hartelijk wat leuk dat je belt ik heb je zo lang niet gesproken. Kom binnenkort langs en oh blijf dan gezellig logeren. Ik heb je zo lang niet gezien.

Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat het een hele leuke hartelijke vriendin is als je zelf contact opneemt maar dat ze ook echt niets laat horen als je zelf geen iniatief neemt.
Waterman26 schreef:
23-08-2018 12:39
Het is gewoon de realiteit.

Net als dat je als 25 jarige vrouw die er voor gekozen heeft om thuisblijfmoeder te worden niet kan verwachten dat je elke dag bij iemand koffie kan drinken omdat de meeste vrouwen van die leeftijd werken.

Mensen stellen prioriteiten en dan blijken partners en kleinkinderen hoger op dat lijstje te staan dan een vriendin of zus.

To wil niet voor niets graag ook een partner.
De een houd van zoet, de ander van hartig. Sommige zijn attent, andere vergeten nog je begrafenis.
Dat is nu eenmaal zo. Vergelijk jezelf niet met andere. Doe wat jij wilt doen. Verwacht niets terug.
caithlin schreef:
Je zegt zelf ook vaak 'ik'. Tel ze maar.

Ga nu maar eens die kroeg in, als je dat nog niet geweest bent (zie vorig topic van TO). UIt dat topic en een ander topic bleek dat je graag dingen wilt doen, maar je je opgelaten voelt als je alleen bent.
Ga alleen naar de kroeg, bioscoop en theater, en bouw dat verder op. Dan beleef je eens wat, zonder dat je aan anderen moet trekken om mee te gaan en je je dan gefrustreerd voelt als niemand wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven