Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 11:02
Dit.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:01Hij wil geen kind en dan wil je hem in zijn schaarse vrije tijd ook nog opzadelen met de verzorging? Die is gek!
maandag 4 januari 2021 om 11:02
*niet alles gelezen
Bedenk even wat jij wel wilt als dat kind er komt. Recent leerde ik hier van het forum dat erkennen en ouderschap twee verschillende dingen zijn.
Je kunt het kind erkennen, dan word je financieel aansprakelijk. Wil je daarnaast een rol in het leven van het kind, moet je nog ouderschap aanvragen.
Voor BEIDE is de toestemming van de moeder nodig. Dus kan het ook nog gebeuren dat je het kind wel erkent maar vervolgens geen ouderschap krijgt. Dan mag je wel betalen, maar niets mee beslissen.
Denk daar dus goed over na.
Je kunt altijd nog ervoor kiezen om het kind jouw erfgenaam te maken, of een studiefonds op te richten. Ofzo.
Bedenk even wat jij wel wilt als dat kind er komt. Recent leerde ik hier van het forum dat erkennen en ouderschap twee verschillende dingen zijn.
Je kunt het kind erkennen, dan word je financieel aansprakelijk. Wil je daarnaast een rol in het leven van het kind, moet je nog ouderschap aanvragen.
Voor BEIDE is de toestemming van de moeder nodig. Dus kan het ook nog gebeuren dat je het kind wel erkent maar vervolgens geen ouderschap krijgt. Dan mag je wel betalen, maar niets mee beslissen.
Denk daar dus goed over na.
Je kunt altijd nog ervoor kiezen om het kind jouw erfgenaam te maken, of een studiefonds op te richten. Ofzo.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 4 januari 2021 om 11:03
Hm. Ik weet niet of ik het ook echt seksueel geweld vindt.paney schreef: ↑04-01-2021 10:56bij normale gezonde sex weten twee partners wat ze aan het doen zijn en met welke intentie.
dit is sexueel ongezond gedrag van een vrouw.
en daarom vergelijk ik het met sexueel geweld. ze doet hem wel degelijk heel bewust op sexueel gebied iets aan. waar hij psychisch onder kan je lijden.
van mij mag dit strafbaar zijn.
Maar als ik er zo over nadenk, ik kan me inderdaad wel goed voorstellen dat er ook een soort #metoo-actie voor ongewenste vaders mag komen. Je denkt dat je samen een afspraak hebt, maar de ander schaadt jou en je vertrouwen met zijn eigen verlangens, met levenslange gevolgen.
Ja, dus? We weten allemaal dat iedereen emoties heeft. Maar we hebben ook nog zoiets als verstand en normen en waarden.retrostar schreef: ↑04-01-2021 10:37Emoties zijn de sterkste drijfveer van praktisch alles waarvoor je leeft. Door de eeuwen heen hebben de mensen elkaars hersens ingeslagen uitsluitend door de emotie van het moment. Heel Facebook draait om emoties en dat haalt mensen uit andere dingen die belangrijker zijn. Emoties maken mensen de allergevaarlijkste en de allerwreedste creatuur die er ooit bestaan heeft. Terwijl een ander dat totaal niet mee kan voelen.
Zonder emoties zouden we gedegradeerd zijn tot plankton in de zee.
Daardoor is jouw stelling dat mensen met heftige emoties onbetrouwbaar zijn, nogal kort door de bocht.
yette wijzigde dit bericht op 04-01-2021 11:03
1.21% gewijzigd

Hij krijgt een kind!redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:01Hij wil geen kind en dan wil je hem in zijn schaarse vrije tijd ook nog opzadelen met de verzorging? Die is gek!
De tijd van keuzes maken is voorbij.
Het kind komt er..

Maar je mag er dan toch ook vanuit gaan dat de pil maar voor 99% veilig is en je mag er dan toch ook vanuit gaan dat als zij hem een keer oprecht vergeet of diarree heeft, het sowieso niet werkt? Het is geen 100% oplossing.Mevrouw_SpuitElf schreef: ↑04-01-2021 10:58Bizar, dit.
Je mag er van je partner toch op vertrouwen dat zij, als ze zegt aan de pil te zijn, dat ook daadwerkelijk is? Ik ga er namelijk ook van uit dat mijn partner de achterdeur op slot heeft gedaan als hij dat zegt. Als er dan wordt ingebroken is het niet ineens mijn schuld omdat ik dat niet gecontroleerd heb.

Als ik TO was zou ik nu eerst afstand nemen en na een tijdje weer gaan daten. Vriendin moet zichzelf maar even redden. Als de woning van TO is zou ik vriendin eruit zetten per direct. Ze moet maar leven met de gevolgen van haar keuzes. Als ze geen woning kan vinden gaat ze maar bij familie wonen ofzo. Ik zou eisen dat de zorg 50/50 tussen jullie wordt verdeeld als het kind er is.
maandag 4 januari 2021 om 11:05
Maar dat is het dus wel. Dus als ik als vrouw zijnde wel 2 uur later dan het donker (wtf trouwens) naar huis loop dan vraag ik er volgens jou om. En had ik dat maar niet moeten doen, zou me wat overkomen.bia-pia schreef: ↑04-01-2021 10:50Maar hij heeft daar desalniettemin onvoldoende maatregelen voor genomen.
En dat bedoel ik niet als victim blaming.
Als vrouw wil ik graag niet verkracht worden. Dus loop ik niet 2 uur lang na donker in het bos rond in mijn eentje. Niet dat het dan eigen schuld zou zijn, maar ik neem wel maatregelen. Ik wil ook niet bekeken worden terwijl ik sta te douchen, dus doe ik het gordijn dicht. En ik wil niet dat er ingebroken wordt in mijn huis, dus ik doe mijn deur op slot. En in alle gevallen is het niet mijn schuld als ik toch bekeken wordt of als er toch wordt ingebroken - en in alle gevallen overkomt mij dan iets wat ik nooit heb gewild.
Ik vind het bespottelijk om te stellen dat TO te weinig heeft gedaan om zwangerschappen te voorkomen. Dit is geen ongelukje he, dit is gewoon erin geluisd worden. Per ongeluk zwanger worden kan gebeuren, maar hier heeft iemand heel bewust datgene wat dat hoort te minimaliseren weggehaald zonder de ander het te laten weten. Als je afspreekt samen dat zij de pil slikt en dat gaat 10 jaar lang prima, dan ga je toch niet 'voor het geval dat' nog een condoom of wat dan ook gebruiken? Dan kun je net zo goed zeggen 'dan had je maar geen seks moeten hebben' - hoe denk je dat de gemiddelde relatie is? De pil zou moeten volstaan, en als dat de afspraak is dan is dat voldoende verantwoording nemen, voor beide partijen. Ik neem aan dat als zij bij voorbaat de pil niet had willen nemen om wat voor reden dan ook, ze daarover hadden kunnen communiceren. Maar dat is hier niet aan de orde. Mevrouw wil een kind en dus neemt ze de pil niet meer, en man krijgt geen keuze.
Deze man wordt gewoon opgelicht en gechanteerd.
maandag 4 januari 2021 om 11:05
Dat is niets. Zelfs een extra condoom niet.

maandag 4 januari 2021 om 11:06
Het zou een hoop oplossen als koppels een contract zouden moeten tekenen bij de notaris voor zij tot voortplanting over mogen gaan. Net zoals er nu een proefballonnetje is opgelaten over dat een vrouw toestemming moet geven voor seks kan de man dan toestemming geven tot het uitdragen van een onbedoelde zwangerschap. Indien hij aangeeft kindvrij te willen blijven zouden de kosten nooit op hem verhaald moeten kunnen worden.
maandag 4 januari 2021 om 11:07
Moet je sowieso niet eerst het kind erkennen voor je wettelijk ergens aansprakelijk voor gemaakt kan worden? (oprechte vraag, ik weet het niet namelijk)redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:06Het zou een hoop oplossen als koppels een contract zouden moeten tekenen bij de notaris voor zij tot voortplanting over mogen gaan. Net zoals er nu een proefballonnetje is opgelaten over dat een vrouw toestemming moet geven voor seks kan de man dan toestemming geven tot het uitdragen van een onbedoelde zwangerschap. Indien hij aangeeft kindvrij te willen blijven zouden de kosten nooit op hem verhaald moeten kunnen worden.

maandag 4 januari 2021 om 11:10
Kennelijk vond dit stel het wél genoeg. Het verhaal was sowieso nogal anders geweest als het een 'oops' was geweest hè?
Dievenklauw vergeten, maar deur wel op slot is al heel wat anders dan de deur 's nachts gewoon wagenwijd open zetten en de doos van je nieuwe aankoop bij de schutting om dieven erop te wijzen waar ze moeten zijn.

maandag 4 januari 2021 om 11:13
Je kunt ook iets te ver doordraven qua maakbaarheid in het leven.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:06Het zou een hoop oplossen als koppels een contract zouden moeten tekenen bij de notaris voor zij tot voortplanting over mogen gaan. Net zoals er nu een proefballonnetje is opgelaten over dat een vrouw toestemming moet geven voor seks kan de man dan toestemming geven tot het uitdragen van een onbedoelde zwangerschap. Indien hij aangeeft kindvrij te willen blijven zouden de kosten nooit op hem verhaald moeten kunnen worden.

maandag 4 januari 2021 om 11:13
Ik zou gekozen hebben voor beiden steriliseren in een bewust kindvrije relatie.paney schreef: ↑04-01-2021 10:21andersom kan ook ik ken een man die zich liet sterreliseren omdat hij en zn partner geen kinderen wilde. hij deed het voor haar koos voor haar en hun relatie en trouwden. Ze wilde na twee kaar scheiden en kreeg binnen een jaar na de scheiding een kind met een of andere vent. Hij is kinderloos gebleven maar had wel spijt van zijn beperking die hem met lege handen achterliet.
zelf gedaan maar wel verantwoording genen binnen een relatie waarvan hij dacht dat hij er oud mee zou worden.
Soms willen mannen geen kinderen met de ene partner maar ergens anders met iemand anders wel. dat gold ook voor deze vrouw. Zij wilde alsnog een kind maar thuis kon dat niet meer dus ze vertrok.
Lang verhaal kort.. je hoeft niemand te naaien of iets te ontzeggen als je geen permanente beslissingen neemt.
Maar vanuit halve waarheden groeien soms hele leugens..
Bij de man is een sterilisatie makkelijker terug te draaien dan bij een vrouw volgens mij, dus als hij dat had gewild had ie alsnog een kind kunnen verwekken.
maandag 4 januari 2021 om 11:14
Eens. Er worden zelf kinderen geboren ondanks een sterilisatie.
Verder begrijp ik dit zijpad niet. Het gaat hier niet om de betrouwbaarheid van anticonceptie, maar om die van een partner. Als je vent zegt dat hij er een knoop in heeft laten leggen, blijf je ook niet voor de zekerheid de pil slikken.

maandag 4 januari 2021 om 11:15
Maar als hij vervolgens seks met haar heeft zonder voorbehoedsmiddel, terwijl zij slaapt - dan is hij nog steeds nergens verantwoordelijk voor, volgens jou?redbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:06Het zou een hoop oplossen als koppels een contract zouden moeten tekenen bij de notaris voor zij tot voortplanting over mogen gaan. Net zoals er nu een proefballonnetje is opgelaten over dat een vrouw toestemming moet geven voor seks kan de man dan toestemming geven tot het uitdragen van een onbedoelde zwangerschap. Indien hij aangeeft kindvrij te willen blijven zouden de kosten nooit op hem verhaald moeten kunnen worden.
Dat gaat dan wel uit van het uitgangspunt dat abortus ook een voorbehoedsmiddel is. En dat is niet voor elke vrouw zo.

maandag 4 januari 2021 om 11:18
Hear hearredbulletje schreef: ↑04-01-2021 11:06Het zou een hoop oplossen als koppels een contract zouden moeten tekenen bij de notaris voor zij tot voortplanting over mogen gaan. Net zoals er nu een proefballonnetje is opgelaten over dat een vrouw toestemming moet geven voor seks kan de man dan toestemming geven tot het uitdragen van een onbedoelde zwangerschap. Indien hij aangeeft kindvrij te willen blijven zouden de kosten nooit op hem verhaald moeten kunnen worden.
maandag 4 januari 2021 om 11:21
Je kunt echt geen kind van een paar maand nog aborteren. Dat kan echt niet, ook al weet iedereen dat jij kinderen haat. Verdiep je eens in late term abortion.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 08:47Hij heeft nog een paar maanden om er alles aan te doen haar in die richting te pushen. Dus helemaal niet let it go! Dan zit TO er wel levenslang aan vast, want ze naait hem vast ook alimentiekosten aan.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.