Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 12:57
daar is de baby niet mee weg hoorpoeziewoezie schreef: ↑04-01-2021 12:53Ik zou onmiddellijk de relatie verbreken. Ze wist heel goed dat jij geen kinderen wilde. Ik zou in haar geen vertrouwen meer hebben.
maandag 4 januari 2021 om 12:59
Ik zeg vaak dat mannen die geen condoom willen dragen terwijl ze weten dat er verder geen voorbehoedsmiddelen zijn, dan ook niet moeten zeiken als er kinderen komen.Poezenman schreef: ↑04-01-2021 08:20Mijn vriendin wist dat ik geen kinderen wil, in tegenstelling tot haar heb ik geen gelukkige jeugd in een fijn gezin gehad en ik weet niet eens hoe je vader moet zijn, laat staan een goede.
En ja een condoom was een goede geweest, als ik wist dat ze zomaar zou stoppen met de pil had ik dat wel gedaan.
Echter, dat geldt natuurlijk alleen als er niet gelogen wordt over het gebruiken van voorbehoedsmiddelen.
Je vriendin is hartstikke fout. Zou haar voor geen cent meer vertrouwen.

maandag 4 januari 2021 om 12:59
Ben jij altijd zo'n viswijf?
Als die vriendin weet dat hij absoluut geen vader wil worden, dan gaat ze dat toch niet met kerst als verrassing bekend maken en dan over de zeik zijn als hij niet positief reageert? Of zal ze echt zo dom zijn? Dat kan ook natuurlijk. Ze is ook zonder overleg gestopt met de pil.
Maar na tien jaar relatie nog steeds niet duidelijk hebben dat er echt geen kinderen komen is wel raar hoor.
maandag 4 januari 2021 om 13:02
Dan had ze moeten uitvogelen (zo'n 8-6 jaar geleden iig, ze had ruim de tijd), dat TO geen kinderen wilde. "retrostar schreef: ↑04-01-2021 08:32De leefwijze van de man is inherent aan het hier en daar kinderen verwekken áls hij dat zelf niet actief zou voorkomen, dus je was een beetje dom.
Je kan nu doen wat je wil: blijven en het aankijken, of nu meteen weg. Voel je niet al te erg belazerd want vrouwen kunnen ontzettend naar een kind verlangen; dat is hun biologie. Het hebben van een klein eigen gezin is voor haar zo ook veilig gesteld voor de komende 15 jaar terwijl een vriend of man toch een onzekere factor is.
Dan had ze het uit moeten maken en een nieuwe man kunnen zoeken.
maandag 4 januari 2021 om 13:04
Nee je kan iemand niet tot abortus dwingen maar je kan wel kwaad worden en het een naaistreek vinden en haar duidelijk maken dat de relatie over is als ze het niet weg laat halen. Als ze dat wel doen kan je later nog zien of het vertrouwen misschien nog te herstellen is.
Is misschien geen fraaie actie maar wel reactie op se naaistreek van vriendin.
Is misschien geen fraaie actie maar wel reactie op se naaistreek van vriendin.
Is dat zo? Als ze niet getrouwd zijn, dan kan hij toch weigeren om het kind te erkennen?redbulletje schreef: ↑04-01-2021 08:51Hij kan er wel z'n handen vanaf trekken. Zij kan hem wel geld aftrochelen, maar niet dwingen dat hij zorgtaken op zich neemt.
Zij is verantwoordelijk voor leven dat ze dat kind aan doet.

Waarom is het haar verantwoordelijkheid om dit uit te vogelen? Over dit soort grote thema's praat je toch in een relatie?
En als hij dan duidelijk had gezegd dat hij geen kind wil dan was de relatie waarschijnlijk over geweest.
Kunnen we even ophouden met die aannames dat TO niet duidelijk of niet duidelijk genoeg was over dat hij kinderen krijgen niet zag zitten? Het dondert namelijk helemaal niet. Een vrouw die een twijfelende man zijn grenzen niet respecteert is gewoon hartstikke fout. Mannen die van een nee, hoe zacht ook, een ja maken zijn ook fout. Punt.
maandag 4 januari 2021 om 13:05
maar deze relatie is hoe dan ook overabracadabra schreef: ↑04-01-2021 13:04Nee je kan iemand niet tot abortus dwingen maar je kan wel kwaad worden en het een naaistreek vinden en haar duidelijk maken dat de relatie over is als ze het niet weg laat halen. Als ze dat wel doen kan je later nog zien of het vertrouwen misschien nog te herstellen is.
Een gedwongen baby of een gedwongen abortus. Beiden geen kans op een verse nieuwe start van de relatie
maandag 4 januari 2021 om 13:07
en zelfs dat is allemaal niet meer relevantVriendgedumpt schreef: ↑04-01-2021 13:04Kunnen we even ophouden met die aannames dat TO niet duidelijk of niet duidelijk genoeg was over dat hij kinderen krijgen niet zag zitten? Het dondert namelijk helemaal niet. Een vrouw die een twijfelende man zijn grenzen niet respecteert is gewoon hartstikke fout. Mannen die van een nee, hoe zacht ook, een ja maken zijn ook fout. Punt.
De baby komt er, daar moet het nu om draaien
TO's plan voor de toekomst, alleen financiele bijdrage? of ook een andere rol?

maandag 4 januari 2021 om 13:08

maandag 4 januari 2021 om 13:09
Hij is biologisch de vader, dus de rechter kan een DNA test afdwingen en dan is hij gewoon onderhoudsplichtig.
TO is verantwoordelijk voor zijn eigen zaad. Hij heeft 10 jaar het risico genomen, zonder zelf de controle te nemen over de anticonceptie. Op zich al bijzonder dat er nooit eerder een ongelukje is gebeurd.
Hiermee wil ik niet zeggen dat zijn vriendin niet superfout is met haar actie, maar het verbaast me wel dat een volwassen man van 34 zich niet gewoon laat steriliseren als hij geen kind wil. Is echt in een kwartiertje gepiept en dan ben je de rest van je leven van al het gezeur af.
maandag 4 januari 2021 om 13:10
Als ik lees hoe jij erover nadenkt en bewust bent van wat een kind kan doen, dan denk ik juist dat je best een goede vader zou zijn.Poezenman schreef: ↑04-01-2021 11:46Ik ben zelf opgegroeid in diverse pleeggezinnen en door forse gedragsproblemen kon ik vaak niet lang blijven, ik voelde me alsof ik een soort ongewenst huisdier was ofzo die steeds maar weer weg moet. Ik ben bang dat ik geen goede vader kan zijn. En ik wil ook niet alles weggooien, ik heb zelf geen echte familie en haar familie heeft mij 10 jaar geleden direct opgenomen en ik heb ook een goede band met hun.
Mogelijk was mijn mening niet duidelijk genoeg toen ik zei dat het voor mij allemaal niet zo nodig hoefde.
En ik snap haar ook wel, iedereen om haar heen krijgt kinderen of heeft ze al.
MAAR zij heeft je gewoon bedonderd. Maakt niet uit of andere mensen kinderen krijgen of niet. Dan had ze jaren geleden dit onderwerp moeten bespreken, dan had ze tijd genoeg gehad om nog een andere man te vinden.

Nou inderdaad. Hier op dit forum wordt vaak iets omgedraaid. Echt bizar.. Condooms tien jaar lang gebruiken.. Ik ken niemand (!) die dit doet. Wat een onzin zeg. De basis is vertrouwen. Klaar en niks anders!Vriendgedumpt schreef: ↑04-01-2021 13:04Kunnen we even ophouden met die aannames dat TO niet duidelijk of niet duidelijk genoeg was over dat hij kinderen krijgen niet zag zitten? Het dondert namelijk helemaal niet. Een vrouw die een twijfelende man zijn grenzen niet respecteert is gewoon hartstikke fout. Mannen die van een nee, hoe zacht ook, een ja maken zijn ook fout. Punt.

Ben jij altijd zo naïef?VANTA schreef: ↑04-01-2021 12:59Ben jij altijd zo'n viswijf?
Als die vriendin weet dat hij absoluut geen vader wil worden, dan gaat ze dat toch niet met kerst als verrassing bekend maken en dan over de zeik zijn als hij niet positief reageert? Of zal ze echt zo dom zijn? Dat kan ook natuurlijk. Ze is ook zonder overleg gestopt met de pil.
Maar na tien jaar relatie nog steeds niet duidelijk hebben dat er echt geen kinderen komen is wel raar hoor.
Edit: en mij een viswijf noemen omdat ik het niet met je eens ben is wel heel simpel.
anoniem_6446683a7eeae wijzigde dit bericht op 04-01-2021 13:11
7.77% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 13:11
Bepaald niet netjes van je vriendin. Op z'n zachtst gezegd.
Maar baas in eigen buik werkt wat mij betreft twee kanten op. Een man kan een vrouw niet dwingen om een kind te krijgen. Baas in eigen buik. Daar is de hele abortusweging op gebaseerd.
Dat baas in eigen buik geldt natuurlijk ook andersom. Een man kan een vrouw niet dwingen om een kind weg te laten halen. Ook dan baas in eigen buik. Zou leuk worden als een man een vrouw kan dwingen hiertoe. Al lijkt dat laatste soms normaal gevonden te worden.
Als een man echt echt echt geen kind wil, moet je er of een knoop in inleggen of geen seks hebben. Meer smaken zijn er niet.
Los daarvan zou ik voor mezelf eens nadenken wat ik met de relatie zou willen. Nu er zo'n gebrek aan basisvertrouwen is.
Maar baas in eigen buik werkt wat mij betreft twee kanten op. Een man kan een vrouw niet dwingen om een kind te krijgen. Baas in eigen buik. Daar is de hele abortusweging op gebaseerd.
Dat baas in eigen buik geldt natuurlijk ook andersom. Een man kan een vrouw niet dwingen om een kind weg te laten halen. Ook dan baas in eigen buik. Zou leuk worden als een man een vrouw kan dwingen hiertoe. Al lijkt dat laatste soms normaal gevonden te worden.
Als een man echt echt echt geen kind wil, moet je er of een knoop in inleggen of geen seks hebben. Meer smaken zijn er niet.
Los daarvan zou ik voor mezelf eens nadenken wat ik met de relatie zou willen. Nu er zo'n gebrek aan basisvertrouwen is.

maandag 4 januari 2021 om 13:11
Je kan wel bij hoog en laag beweren dat hij de vader is maar als zijn vriendin zo graag behoefte heeft aan kinderen en hij is regelmatig weken lang op zee voor werk dan nog de pil door de plee heen spoelen kan hij altijd nog een vaderschapstest laten doen.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:09Hij is biologisch de vader, dus de rechter kan een DNA test afdwingen en dan is hij gewoon onderhoudsplichtig.
TO is verantwoordelijk voor zijn eigen zaad. Hij heeft 10 jaar het risico genomen, zonder zelf de controle te nemen over de anticonceptie. Op zich al bijzonder dat er nooit eerder een ongelukje is gebeurd.
Hiermee wil ik niet zeggen dat zijn vriendin niet superfout is met haar actie, maar het verbaast me wel dat een volwassen man van 34 zich niet gewoon laat steriliseren als hij geen kind wil. Is echt in een kwartiertje gepiept en dan ben je de rest van je leven van al het gezeur af.
Zij had lak aan nee is nee die vertrouwensbreuk is er nu eenmaal.
maandag 4 januari 2021 om 13:12
Als zij kinderen wil, dan is dat wel haar verantwoordelijkheid om te weten dat haar partner dat ook wil.
Lijkt me logisch.
Wat me niet logisch lijkt is liegen over voorbehoedsmiddelen.
maandag 4 januari 2021 om 13:13
Het is een enorme naaistreek van je vriendin.
Als het echt gegaan is zoals jij schetst zou dit voor mij einde van de relatie betekenen.
Maat tegelijkertijd vraag ik me ook af hoe DUIDELIJK jij bent geweest tegen haar in het nee zeggen tegen kinderen. Genoeg mannen die zeggen ‘nu nog niet’ in plaats van ‘ik wil niet’, en houden vrouwen daarmee aan het lijntje.
Als jij er echt van overtuigd was dat je geen kinderen wilde snap ik ook niet dat je je niet allang hebt laten steriliseren, en je vriendin maar die gore hormonen laat slikken, 10 jaar lang rotzooi in je lijf.
Als het echt gegaan is zoals jij schetst zou dit voor mij einde van de relatie betekenen.
Maat tegelijkertijd vraag ik me ook af hoe DUIDELIJK jij bent geweest tegen haar in het nee zeggen tegen kinderen. Genoeg mannen die zeggen ‘nu nog niet’ in plaats van ‘ik wil niet’, en houden vrouwen daarmee aan het lijntje.
Als jij er echt van overtuigd was dat je geen kinderen wilde snap ik ook niet dat je je niet allang hebt laten steriliseren, en je vriendin maar die gore hormonen laat slikken, 10 jaar lang rotzooi in je lijf.

maandag 4 januari 2021 om 13:14
Hij heeft nooit actie ondernomen op basis van zijn nee, terwijl hij wel al 10 jaar lang de actie van een ja verrichtte (seks hebben zonder condoom/ zonder sterilisatie) en dus zijn vriendin verantwoordelijk hield voor zijn nee. Dat is een beetje vreemd als je zo zeker bent van je zaak en al lang en breed volwassen bent.

Poezenman schreef: ↑04-01-2021 08:31Maar ik hou nog wel van haar, we hebben het 10 jaar hartstikke goed gehad samen, en dat gooi ik dan allemaal weg. Maar ik wil gewoon echt geen kind, het idee alleen al benauwt me. Ook met mn werk zal het lastig zijn, ik ben vaak 2 of meer weken op de noordzee dus ik zie niet hoe zij dit voor zich ziet.
Zat vrouwen, waar ik er een van ben, zijn bewust alleenstaand moeder. En die redden het ook. Zat andere vrouwen hebben wat ik maar even noem deeltijdpartners. Dat lijk met nou niet het grootste probleem.
Ik heb net even al jouw andere reacties gelezen en op basis daarvan zou ik je adviseren geen overhaaste beslissingen te nemen. In de allerbreedste zin van het woord.

Dus haar ja is meer waard dan zijn nee.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:14Hij heeft nooit actie ondernomen op basis van zijn nee, terwijl hij wel al 10 jaar lang de actie van een ja verrichtte (seks hebben zonder condoom/ zonder sterilisatie) en dus zijn vriendin verantwoordelijk hield voor zijn nee. Dat is een beetje vreemd als je zo zeker bent van je zaak en al lang en breed volwassen bent.