Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
maandag 4 januari 2021 om 12:21
Wat een rotstreek van je vriendin. Dat vrouwen zo kunnen zijn, verbazingwekkend!
Maar er is niets meer aan te veranderen. Je wordt vader, hoe dan ook. En misschien ben je juist wel een top vader. Mijn man heeft een vreselijke jeugd gehad. Echt vreselijk maar onze kinderen hebben een geweldige vader! Ik zou er toch nog goed over nadenken en de eerste jaren aankijken
Maar er is niets meer aan te veranderen. Je wordt vader, hoe dan ook. En misschien ben je juist wel een top vader. Mijn man heeft een vreselijke jeugd gehad. Echt vreselijk maar onze kinderen hebben een geweldige vader! Ik zou er toch nog goed over nadenken en de eerste jaren aankijken

maandag 4 januari 2021 om 12:25
lilalinda schreef: ↑04-01-2021 12:20Rijksoverheid.nl:
Heeft de biologische vader uw kind niet erkend, dan kan hij toch onderhoudsplichtig zijn. Als de vader niet wil betalen, kunt u dit laten vaststellen door de rechter. U heeft hiervoor een advocaat nodig. Als niet duidelijk is wie de biologische vader is, laat de rechter een DNA-test doen.
Maar, is dat wat je wil als vader? richting je kind?
Inderdaad. De biologische vader is altijd onderhoudsplichtig. Dat kan je niet ontlopen.
maandag 4 januari 2021 om 12:26

maandag 4 januari 2021 om 12:26
Als jouw vriendin het met kerst als verrassing bekend maakte, zal het voor haar wel niet heel duidelijk zijn geweest dat jij echt geen vader wilde worden.
Het is echter echt niet netjes van haar om zonder overleg te stoppen met de pil.
Wat had je gedaan als ze per ongeluk door de pil heen zwanger was geworden?
Dat jij zelf een rotjeugd hebt gehad hoeft niet automatisch te betekenen dat jij geen goede vader zal zijn, dus schrijf jezelf niet af.
Het is echter echt niet netjes van haar om zonder overleg te stoppen met de pil.
Dat jij zelf een rotjeugd hebt gehad hoeft niet automatisch te betekenen dat jij geen goede vader zal zijn, dus schrijf jezelf niet af.

maandag 4 januari 2021 om 12:27
Wat gek dat hij zijn vriendin vertrouwde...Dopperfles schreef: ↑04-01-2021 08:02
Je kunt en mag vriendin niet dwingen tot een abortus. Als je zo tegen kinderen bent had je bovendien ook zelf nog een condoom kunnen gebruiken.
Dit klopt volgens mij niet. De verwekker heeft volgens mij wel financiële plichten.Charlotte717 schreef: ↑04-01-2021 12:16TO kan idd het kind niet erkennen. Weet niet goed wat de consequenties daarvan zijn op juridisch vlak. Is in het leven geroepen om zulke dingen tegen te gaan. Volgens mij is er geen kinderalimentatie verplicht maar daar ben ik niet zeker van.
To. Wat een moeilijke situatie zit je in.
Ik begrijp heel erg goed dat je bang bent en met veel vragen zit.
Probeer er over te praten met een professional.
Het meeste is al gezegd ik wens je veel sterkte en wijsheid.
Blijf in jezelf geloven !
Ik neem aan dat jullie samen kinderen wilden. Of zag jouw man zijn jeugd ook als reden om geen vader te willen worden?fbjewel schreef: ↑04-01-2021 12:21Wat een rotstreek van je vriendin. Dat vrouwen zo kunnen zijn, verbazingwekkend!

maandag 4 januari 2021 om 12:28
Dat je het je strot uit krijgt zeg.VANTA schreef: ↑04-01-2021 12:26Als jouw vriendin het met kerst als verrassing bekend maakte, zal het voor haar wel niet heel duidelijk zijn geweest dat jij echt geen vader wilde worden.
maandag 4 januari 2021 om 12:30
Bovengedrukte klopt.LAgirl82 schreef: ↑04-01-2021 12:19Maar als de moeder alimentatie eist dan zou hij dat toch moeten betalen, want hij is de vader.
Ze kan gerechtelijk een DNA-test afdwingen en hem verplichten zijn verantwoordelijkheden na te komen.
Zo werkt dat ook. Hij kan er niet onderuit als hij de biologische vader is.
Alleen kan TO perfect een rechtszaak aanspannen en de rechter laten oordelen of hij nu maandelijks geld moet afstaan of niet.
Dat is extreem, weet ik, maar heb dit in mijn nabije omgeving gezien. Bijna zelfde verhaal als TO, inclusief DNA-test etc. Rechtszaak kostte in totaal zo'n 10.000 euro.
Dat is het niet waard, hoor. Zou hem veel meer kosten dat elke maand alimentatie betalen

Veritas vos liberabit
maandag 4 januari 2021 om 12:31
Dat is bij mij het geval. Een verwekker die wel de lusten wil, niet de lasten. Nu is de situatie waarin mijn kindje er is gekomen, heel anders dan wat deze dame gedaan heeft ...
sóltérsortna wijzigde dit bericht op 04-01-2021 12:34
16.98% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 12:34

maandag 4 januari 2021 om 12:35
TO, ik zie dat je nieuw bent op het forum. Dit soort reacties hoef je inderdaad niet te accepteren als je dat niet wilt: als je op het toverstafje klikt bij de betreffende reactie dan krijgt de moderatie een seintje.

maandag 4 januari 2021 om 12:36
In algemene zin kan je dat natuurlijk niet ontlopen. Maar je kan altijd creatief gaan boekhouden om zo aan te tonen dat je geen geld hebt om bij te dragen.AeonOfWinter schreef: ↑04-01-2021 12:26Oh jawel hoor. Dat is de bio-ouders van mijn man ook prima gelukt.
maandag 4 januari 2021 om 12:37
ik denk, dat de relatie over is, en misschien al wel was. Als zijn vriendin haar kinderwens nooit durfde uit te sprekenDS1971 schreef: ↑04-01-2021 12:34Ik zou trouwens als ik TO was de relatie hoe dan ook afbreken. Als iemand zwanger probeert te worden onder het mom als ik zwanger ben, dan draait hij wel om, dan spoort die persoon niet. Bizar manipulatief en onverantwoord.
Heel vervelend voor de kleine, maar met zo iemand wil je niet samenleven.
Deze situatie heeft alleen maar verliezers, arm kindje

maandag 4 januari 2021 om 12:39
TO, je vriendin heeft een emotionele beslissing genomen, er is al genoeg over gezegd dat dit niet verstandig is en schadelijk is voor het onderlinge vertrouwen.
Anderzijds, hoeveel houd je van haar, kun je haar dit vergeven, is het denkbaar dat je ondanks je eigen verleden toch een goede vader kunt zijn (daar ken ik genoeg voorbeelden van)?
Neem geen overhaaste beslissing, geef het de tijd. Sterkte!
Anderzijds, hoeveel houd je van haar, kun je haar dit vergeven, is het denkbaar dat je ondanks je eigen verleden toch een goede vader kunt zijn (daar ken ik genoeg voorbeelden van)?
Love is the meaning of life

maandag 4 januari 2021 om 12:43
Volgens mij is er echt helemaal niemand die zegt dat het goed is wat zij gedaan heeft.Rachmaninoff schreef: ↑04-01-2021 12:38Als de vriendin van TO tijdens kerst als verrassing had verteld dat ze een minnaar had, was het dan ook TO's eigen schuld? En dan ging ze huilen, nou zeg, dat is toch leuk, een minnaar, ik wilde die graag, je draait vast wel bij.
Daarnaast zijn er wat mensen die zeggen: vertrouwen is goed, controle (in dit geval: over de voorbehoedsmiddelen) is beter. Niet dat hij daarom schuld heeft aan dit kind krijgen (want hij is er in dit geval ingeluisd, dat is duidelijk), maar omdat er net zo goed een ongelukje had kunnen gebeuren.

maandag 4 januari 2021 om 12:46
Dus dan moet hij zijn vrouw goed in de gaten houden en bespioneren want controle is beter dan vertrouwen?bia-pia schreef: ↑04-01-2021 12:43Volgens mij is er echt helemaal niemand die zegt dat het goed is wat zij gedaan heeft.
Daarnaast zijn er wat mensen die zeggen: vertrouwen is goed, controle (in dit geval: over de voorbehoedsmiddelen) is beter. Niet dat hij daarom schuld heeft aan dit kind krijgen (want hij is er in dit geval ingeluisd, dat is duidelijk), maar omdat er net zo goed een ongelukje had kunnen gebeuren.

maandag 4 januari 2021 om 12:48
O sorry, ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik met controle over voorbehoedsmiddelen bedoelde dat hij die zelf ook zou nemen.Rachmaninoff schreef: ↑04-01-2021 12:46Dus dan moet hij zijn vrouw goed in de gaten houden en bespioneren want controle is beter dan vertrouwen?

Ik vind het een trouwens behoorlijk voorbarig dat mensen er hier vanuit gaan dat dat kind er sowieso gaat komen.
TO's vriendin zit in de gedachtenbubbel dat TO "wel bij zou draaien". Mocht dat niet zo zijn en ze beseft dat goed, dan kijkt ze er wellicht anders tegen aan. Vooral aangezien ze blijkbaar vatbaar is voor peer-pressure: het is dan veel minder "ik hoor er nu ook bij" (relatie met kind) maar meer "ik heb mijn dierbaren belazerd maar ik ga er in mijn eentje toch maar het beste van maken" (kind zonder relatie).
TO's vriendin zit in de gedachtenbubbel dat TO "wel bij zou draaien". Mocht dat niet zo zijn en ze beseft dat goed, dan kijkt ze er wellicht anders tegen aan. Vooral aangezien ze blijkbaar vatbaar is voor peer-pressure: het is dan veel minder "ik hoor er nu ook bij" (relatie met kind) maar meer "ik heb mijn dierbaren belazerd maar ik ga er in mijn eentje toch maar het beste van maken" (kind zonder relatie).
O.a inderdaad.sneeuwwitje80 schreef: ↑04-01-2021 12:36In algemene zin kan je dat natuurlijk niet ontlopen. Maar je kan altijd creatief gaan boekhouden om zo aan te tonen dat je geen geld hebt om bij te dragen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
maandag 4 januari 2021 om 12:49
Want, als iemand jouw nee niet accepteert, is het jouw schuld als zij er toch maar een Ja van maakt. TO was oké met de huidige kinderloze status van hun relatie. Zijn vriendin niet. Dus dan heeft ze de keus, accepteren of weggaan. Niet een ander jouw beslissing door de strot duwen.ankalida schreef: ↑04-01-2021 11:58Ben je echt duidelijk genoeg geweest? Was het resoluut 'ik wil echt geen kinderen' of reageerde je op de 80e keer dat je vriendin er over begon 'ik zie het niet zo zitten, misschien volgend jaar'?
Ik vind je vriendin dom, dit is een rotstreek. Maar, als je vriendin het regelmatig bleef benoemen en jij te onduidelijk bleef, vind ik het best ook een nare streek van jou. Maak het dan uit, zodat ze tijd heeft om een ander te zoeken die wel vader wil worden.
Iemand die ik ken, wilde door zijn jeugd ook echt geen vader worden. Zijn vriendin had het daarom uitgemaakt. En toen was het weer een tijdje aan en raakte ze per ongeluk zwanger (nee, door allerlei omstandigheden geen reden om aan te nemen dat het expres was). Ze zijn weer uit elkaar gegaan, hij wilde niet, zij ging het alleen doen. Halverwege de zwangerschap zijn ze weer samen gekomen en ze zijn nu alweer een paar jaar samen. Ze hebben zelfs gepland en gewenst een tweede gekregen. Ik denk eigenlijk dat in hun geval de relatie het juist niet gered had, als er niet per ongeluk een kind was gekomen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 januari 2021 om 12:51
De pil stiekem door de plee spoelen, misschien wel maanden lang, is geen emotionele opwelling.elfjetwaalfje schreef: ↑04-01-2021 12:39TO, je vriendin heeft een emotionele beslissing genomen, er is al genoeg over gezegd dat dit niet verstandig is en schadelijk is voor het onderlinge vertrouwen.
maandag 4 januari 2021 om 12:52
Zoals de vader van mijn kind heeft gedaan.sneeuwwitje80 schreef: ↑04-01-2021 12:36In algemene zin kan je dat natuurlijk niet ontlopen. Maar je kan altijd creatief gaan boekhouden om zo aan te tonen dat je geen geld hebt om bij te dragen.

maandag 4 januari 2021 om 12:53
En daarom zou ik extra hulp zoeken om te kijken wat de relatie nog waard is er is een enorme vertrouwensbreuk gekomen.
To kijk of jullie hulp kunnen krijgen via huisarts richting een psycholoog of maatschappelijk werk.
Want hoe gaan jullie straks verder na deze vertrouwensbreuk?