Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 13:43
Dat viel mij ook op:
"Hoe dan ook, er komt een baby"
Dat vind ik nog geen zekerheid in dit geval hoor!

maandag 4 januari 2021 om 13:44
waar blijft de optie zoek hulp om te werken aan die vertrouwensbreuk?lilalinda schreef: ↑04-01-2021 13:43mijn zin?
wat is mijn zin in deze??? Ik heb geen aandeel hoor.
Heb wel een mening:
Vriendin van TO heeft hem een kutstreek geleverd. En dat is bizar om te doen, en dom
Maar terugkijken en roepen dat het een kutstreek is, gaat het werkelijke probleem: er komt een baby, TO wil geen baby niet veranderen
Net zoals dat een sterilisatie-met-terugwerkende kracht niks gaan veranderen
TO krijgt een baby, maar wil dat niet. En zijn relatie wankelt, of is al over. Dat maakt de toekomst met baby nog lastiger
Het gaat nu niet om wat er gebeurd is, maar om wat er gaat gebeuren. Het is nu januari. Volgend jaar kerst heeft TO een kind
Hoe moet dat??

maandag 4 januari 2021 om 13:44
In deze situatie wel. In andere omstandigheden niet. Bijvoorbeeld als hij zijn sterilisatie weigert ongedaan te maken, of weigert om seks te hebben zonder condoom. In die situaties is zijn 'nee' meer waard dan haar 'ja'.
maandag 4 januari 2021 om 13:45
nou oke, er is een kansje, dat de zwangere vriendin een abortus ondergaat. Of een miskraam krijgt.
Maar als ze dat doet, is er überhaupt geen probleem meer, dus kan er een slotje op dit topic
(ik gun TO en zijn vriendin deze baby absoluut niet)

maandag 4 januari 2021 om 13:45
Ja het is zijn schuld..
Had hij maar niet moeten neuken.
maandag 4 januari 2021 om 13:46
zoals ik al eerder zei: ik hoop dat ze er wel uitkomenLed-lampje schreef: ↑04-01-2021 13:44waar blijft de optie zoek hulp om te werken aan die vertrouwensbreuk?
Fijner voor de baby

maandag 4 januari 2021 om 13:47
bij deze: zoek hulp
maandag 4 januari 2021 om 13:48
Jij maakt hem wel heel mooi. Een zachte landing voor het kindje en ego opzij zetten. Nou sorry... ik ben vrouw en wil absoluut heen kinderen meer. Nu kan het natuurlijk niet dat een man zwanger raakt maar mocht mijn partner me zoiets flikken en mij proberen te dwingen dan zou ik net zo lang stennis schoppen tot ie t wel laat halen. Ik wil geen moeder meer worden. En als mijn partner mij zou bedriegen om mij te dwingen dan was het kind toch echt niet mijn verantwoordelijkheid. Ze zou het echt zwaar krijgen met me als ze het besloot te houden.JackyBee schreef: ↑04-01-2021 09:19Ik kan me zo voorstellen dat al die gevoelens en 'feiten' nu even op de achtergrond moeten verdwijnen.
Het punt is dat je er keihard in kan gaan en daar, gezien wat vriendin heeft geflikt, in principe ook het volste 'recht' toe hebt. Maar ondertussen draait het niet meer om de gevoelens van de ouders. Zorg gewoon als twee volwassenen voor een zachte landing voor het kindje en zet allebei je ego opzij. Werk eraan, ruim je zooi op, en neem je verantwoordelijkheid. Het gaat om een kind hier. Geen kat.
maandag 4 januari 2021 om 13:49
Gaat toch niet over zin doordrukken?
De vriendin van TO is zwanger en die baby komt er. Het is een rotstreek, maar hij wordt vader, dat is een feit.
Maakt geen bal uit hoe dit gebeurd is, die baby komt er evengoed.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 4 januari 2021 om 13:49
Is wel genoemd hoor. Geen idee door wie. Maar was een goede reactie.
maandag 4 januari 2021 om 13:51
Staat er zeker hier en daar bij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 4 januari 2021 om 13:52
Zoals ik al eerder zei: als TO's vriendin af valt van haar droomwolk (samen met TO en kind) en zich de eventuele realiteit inziet (kind zonder TO, pijnlijke omgangsregeling, kind dat je misschien moet gaan bekennen dat het het produkt is van jouw bedrog), dan kan ik me een abortus best voorstellen hoor.
Maar nu ligt dat nog open, dus kunnen we het er over hebben.
anoniem_658ddd2dacf57 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 13:54
0.07% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 13:53
Geen goede vergelijking.yette schreef: ↑04-01-2021 13:35Omdat zij degene is die iets wil veranderen.
Wij wonen hier fijn. Dat hebben we ooit ook wel eens tegen elkaar gezegd. Verder nooit meer over gehad.
Zou een beetje raar zijn als ik nu ineens bedenk dat we wel kunnen verhuizen en zonder overleg een bod op een ander huis doe. En dan janken als mijn man er niet blij van wordt. Had hij dan maar duidelijker moeten melden dat hij hier wil blijven wonen, of is het mijn verantwoordelijkheid en had ik moeten overleggen op het moment dat ik besloot dat ik iets anders wilde?
Het is meer alsof hij elke maand meedoet met de loting voor een woningbouwhuis zonder dat hij zo'n huis wil en er dan versteld van staat dat hij een keer zo'n huis krijgt waar hij niet wil wonen.
Je kunt ook zeggen: doe dan niet mee met de loterij.

maandag 4 januari 2021 om 13:55
Was het een bingo kaart dan?HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:53Geen goede vergelijking.
Het is meer alsof hij elke maand meedoet met de loting voor een woningbouwhuis zonder dat hij zo'n huis wil en er dan versteld van staat dat hij een keer zo'n huis krijgt waar hij niet wil wonen.

maandag 4 januari 2021 om 13:55
Mocht hij wel met haar verder willen dan zou ik de taken zo verdelen: Beide evenveel uren werken. Beide de helft van het huishouden doen. Vriendin van TO doet 100% de zorg voor het kind. TO heeft namelijk angst dat hij dit niet goed kan en vriendin heeft besloten om dit te negeren, dan is de consequentie dat zij dus zorgt voor het kind.
maandag 4 januari 2021 om 13:56
Ja want stel je voor dat je je vriendin na 10 jaar gewoon vertrouwt enzo.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:53Geen goede vergelijking.

maandag 4 januari 2021 om 13:56
Elke maand heb je een kleine kans, zelfs bij goed gebruik van de pil. Ik denk dat die kans een stuk groter is dan het winnen van de hoofdprijs van de postcodeloterij.

maandag 4 januari 2021 om 13:58
En daarna bespreek je hoe verder als er iets niet goed is gegaan.
Je kan niet hard gaan roepen hoera je hebt niets meer te vertellen.
Ik noem het kind Bingo want ik heb deze discussie/ronde gewonnen.

maandag 4 januari 2021 om 14:00
Ja, elke maand heb je ook de kans dat je partner vreemd gaat. Eigen schuld, had je maar geen relatie moeten beginnen.

maandag 4 januari 2021 om 14:02
Maar waarom zou je die verantwoordelijkheid 30 tot 40 jaar lang bij iemand anders leggen, terwijl je in een kwartiertje van al het gedoe af kunt zijn? Dat is toch totaal niet logisch?justagirly schreef: ↑04-01-2021 13:56Ja want stel je voor dat je je vriendin na 10 jaar gewoon vertrouwt enzo.
Want zelfs al vertrouw je iemand anders en is die persoon te vertrouwen, er bestaat altijd een kleine kans dat het misgaat.
Groot genoeg om seks te hebben? Dan ook groot genoeg om zelf je verantwoordelijkheid te nemen.

maandag 4 januari 2021 om 14:03
Je vergeet even te zeggen dat ze steeds het huis kunnen weigeren, maar dat alleen de vrouw hierin een stem heeft.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 13:53Geen goede vergelijking.