Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

woensdag 6 januari 2021 om 13:27
Doe dan maar adoptie.lilalinda schreef: ↑06-01-2021 13:21jazeker, ik gun de vriendin een kind, ik gun TO geen kind, ik gun hen beiden een fijne relatie, ik gun de baby een fijn leven
Maar dat gaat echt niet allemaal lukken, want in deze situatie zijn mensen met tegenstrijdige belangen, dus niet iedereen gaat 100% zijn zin krijgen
En dat staat los van, dat ik het een kutstreek vond. Of wat mijn abortusstandpunt is, of wat ik vind van of mannen aan de pil moeten.
Maar grote kans, dat de baby er wel komt, dus daar moet een plan voor komen
Heel veel stellen willen dolgraag met alle liefde een kind opvoeden en groot brengen.
Dat vind ik nu een briljant plan.

woensdag 6 januari 2021 om 13:27

woensdag 6 januari 2021 om 13:30
Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:27Doe dan maar adoptie.
Heel veel stellen willen dolgraag met alle liefde een kind opvoeden en groot brengen.
Mooi gedacht in het belang van al die ouders met een kinderwens. Of adoptie gevolgen heeft voor het kind maakt zeker niet uit?

woensdag 6 januari 2021 om 13:30
Ik weet van een situatie waarin precies hetzelfde is gebeurd alleen ging het daar om een moeder van 18 en vader van 19. Die jongen verliet zijn vriendin toen de baby 3 maanden was, omdat ie het in eerste instantie wel wilde proberen maar er achter kwam dat ie de combinatie van vaderschap, een studie en de boosheid vanwege het bedrog toch niet trok.
Die jongen heeft echt een enorme berg verwijten over zich heen gekregen, want iedereen had een mening over het feit dat ie zijn vriendin met kind liet zitten....
(En niemand wilde zijn kant van het verhaal horen).
De
Dus hoe dan ook is TO de grote verliezer in dit verhaal. Want welke keuze hij ook maakt, hij moet juist dat doen wat hij niet wilde.
Die jongen heeft echt een enorme berg verwijten over zich heen gekregen, want iedereen had een mening over het feit dat ie zijn vriendin met kind liet zitten....
(En niemand wilde zijn kant van het verhaal horen).
De
Dus hoe dan ook is TO de grote verliezer in dit verhaal. Want welke keuze hij ook maakt, hij moet juist dat doen wat hij niet wilde.
woensdag 6 januari 2021 om 13:31
waarom adoptie? als de moeder goed voor het kind kan zorgen?Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:27Doe dan maar adoptie.
Ben je perse uit op haar straffen voor haar daad? ook als dat niet het beste is voor het kind?
woensdag 6 januari 2021 om 13:32
nou ja, wat IK ergens van vind, is echt nergens relevant voor TO hoor
en de kans dat dit kind er nou eenmaal komt is vrij groot. Niet een kind, dit kind

woensdag 6 januari 2021 om 13:33
Hoe vind je het klinken als;In_Tenebris schreef: ↑06-01-2021 13:30Mooi gedacht in het belang van al die ouders met een kinderwens. Of adoptie gevolgen heeft voor het kind maakt zeker niet uit?
was ik gewenst papa mama?
vader;
Nee je moeder heeft mij een naaistreek geleverd
moeder;
Nee de relatie ging uit toen ik vertelde dat ik de pil door de wc trok.

woensdag 6 januari 2021 om 13:34
Niet om te straffen
wat een raar gedachtengang
Kind klinkt niet echt welkom
Maar blijkbaar zit je het nog steeds allemaal goed te praten.
woensdag 6 januari 2021 om 13:35
was ik gewenst papa mama?Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:33Hoe vind je het klinken als;
vader;
moeder;
beiden: ja, we houden heel veel van je! (en na zijn 18e wellicht een keer uitleg, dat het in het begin wel moeilijkheden gaf om tot een goede samenwerking te komen).
Of
Zij: jazeker, ik houd heel veel van je. En papa ook, op zijn manier
dat zou de manier zijn, hoe ik mijn kinderen dingen zou vertellen.
woensdag 6 januari 2021 om 13:35
maar is het kind niet welkom bij de moeder?Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:34Niet om te straffen
wat een raar gedachtengang
Kind klinkt niet echt welkom
Maar blijkbaar zit je het nog steeds allemaal goed te praten.

woensdag 6 januari 2021 om 13:37
Volgens mij mis je het punt. Het kind in haar buik is niet meer in te wisselen. Beter had ze niet zwanger geweest en van een ander, de realiteit is alleen anders. Als zij besluit dit kind te houden heeft TO het daar maar mee te doen.
Wat hij met zijn vriendin doet moet hij zelf weten, ik had er klaar mee geweest. Hoe TO met het kind om moet gaan lijkt me duidelijk, gewoon een vader zijn. Dat kind heeft er niet om gevraagd. Hij kan er ook voor kiezen om het kind te negeren. Dan richt hij alleen wel schade aan bij een onschuldig kind dat nota bene zijn eigen vlees en bloed is.
Veel meer keuzes zijn er niet,

woensdag 6 januari 2021 om 13:37
Ja alles is roze kleurig in jouw ogen.lilalinda schreef: ↑06-01-2021 13:35was ik gewenst papa mama?
beiden: ja, we houden heel veel van je! (en na zijn 18e wellicht een keer uitleg, dat het in het begin wel moeilijkheden gaf om tot een goede samenwerking te komen).
Of
Zij: jazeker, ik houd heel veel van je. En papa ook, op zijn manier
dat zou de manier zijn, hoe ik mijn kinderen dingen zou vertellen.

woensdag 6 januari 2021 om 13:39
Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:37Jij kent moeder zeker?
Ik niet
jJij weet of ze er alleen goed voor kan zorgen? Ik niet
Dat weet to alleen.
Met andere woorden je zit nog steeds goed te praten.
Dat dat kind welkom is bij de moeder lijkt me wel duidelijk toch? Heeft niets met goedpraten te maken.

woensdag 6 januari 2021 om 13:40
dat is helemaal niet waar. ze heeft hem een kutstreek geleverd (dit is de laatste keer dat ik het zeg hoor)Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:37Jij kent moeder zeker?
Ik niet
jJij weet of ze er alleen goed voor kan zorgen? Ik niet
Dat weet to alleen.
Met andere woorden je zit nog steeds goed te praten.
Dat praat ik nergens goed. Maar dat is nu verleden tijd. Niet meer terug te draaien
Maar volgens TO is het een hele fijne vrouw, blijkbaar ook een vrouw met een kinderwens. En om een goede moeder te zijn, hoef je niet zo hele veel te kunnen hoor.
Vreemdgaande mannen (m/v) kunnen ook hele fijne vaders zijn.
Dat iemand iets doms doet, maakt het nog niet meteen een slecht mens, of een slechte moeder. En daarbij heeft zij twee liefdevolle ouders, dat zegt ook TO. Dus waarom denk jij, dat de baby het bij haar niet fijn kan hebben?

woensdag 6 januari 2021 om 13:40
ik zou proberen van een klote heden toch een mooie toekomst te maken voor mijn kind
en dan doe ik een stapje naar achteren en dan slik ik mijn emoties een keer extra weg
woensdag 6 januari 2021 om 13:42
dat hoop ik voor ze, vooral voor de baby. Maar ik denk dat het uitdraait op relatie stuk en een vorm van samen voor het kind zorgenLed-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:39Met andere woorden vrouw krijgt een schouderklopje en to betaald alimentatie.
en ze leven nog lang en gelukkig
En ik hoop dat TO daar hulp bij krijgt. In de vorm van: Hoe hij om kan gaan met zijn eigen verleden.
Maar ook, om vrouwen/mensen weer te leren vertrouwen

woensdag 6 januari 2021 om 13:42
Ja dat heeft de partner dan prima voor elkaar gekregen.
Emoties op zij zetten en doorgaan door de keuzes die de partner heeft gemaakt.

woensdag 6 januari 2021 om 13:43
Ik ben wel benieuwd naar de andere kant van dit verhaal. Ergens zal er toch nog de hoop hebben gezeten dat TO van mening zou veranderen. Waar komt die hoop vandaan, heeft TO haar deze gegeven?
Het lijkt me in ieder geval niet dat voor haar duidelijk is geweest dat ze haar relatie in de prullenbak zou gooien als ze dit "geintje" zou flikken.
[...]
Het lijkt me in ieder geval niet dat voor haar duidelijk is geweest dat ze haar relatie in de prullenbak zou gooien als ze dit "geintje" zou flikken.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-01-2021 16:10
Reden: Offtopic
Reden: Offtopic
28.50% gewijzigd

woensdag 6 januari 2021 om 13:43
Je zit wel in haleluja stemming he.lilalinda schreef: ↑06-01-2021 13:42dat hoop ik voor ze, vooral voor de baby. Maar ik denk dat het uitdraait op relatie stuk en een vorm van samen voor het kind zorgen
En ik hoop dat TO daar hulp bij krijgt. In de vorm van: Hoe hij om kan gaan met zijn eigen verleden.
Maar ook, om vrouwen/mensen weer te leren vertrouwen

woensdag 6 januari 2021 om 13:44
Led-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:33Hoe vind je het klinken als;
vader;
moeder;
Waarom zou iemand dat aan een kind vertellen? Dat zou niets anders zijn dan een ruzie met elkaar uitvechten over de hoofd van het kind.
woensdag 6 januari 2021 om 13:46
het wordt geen gemakkelijke tijdLed-lampje schreef: ↑06-01-2021 13:42Ja dat heeft de partner dan prima voor elkaar gekregen.
Emoties op zij zetten en doorgaan door de keuzes die de partner heeft gemaakt.

woensdag 6 januari 2021 om 13:46
Heel veel kinderen weten ook dat ze een ongelukje warenIn_Tenebris schreef: ↑06-01-2021 13:44Waarom zou iemand dat aan een kind vertellen? Dat zou niets anders zijn dan een ruzie met elkaar uitvechten over de hoofd van het kind.