Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
havermout1 schreef:
08-01-2021 14:02
Artsen in Nederland willen er bij jonge kinderloze mannen geen knip in zetten.

En sowieso moet je je vriendin kunnen vertrouwen.

Dus niet gaan victim blamen.
Mwoah. Mensen worden onnoemelijk vaak bedonderd door hun partner. Dus of je je vriendin moet kunnen vertrouwen weet ik nog zo net niet.

En er is een reden voor dat artsen geen jonge mensen willen steriliseren.
Anna2208 schreef:
08-01-2021 13:49
En als deze baby ontstaan was door per ongeluk verkeerd innemen van de anticonceptie? Of zelfs door correct gebruik van anticonceptie heen? (Want de bescherming is nooit 100%, zelfs van een condoom niet), wat zou er dan moeten gebeuren?

Dat je ergens slachtoffer van bent betekent niet altijd dat je volledig gecompenseerd wordt, zeker in het geval van het ontstaan van een nieuw mensenleven dat in ieder geval nergens schuld aan heeft.
Dit is precies de reflex die ik hier duidelijk wil maken.
  • Ik maak duidelijk dat TO een slachtoffer is, dat er dus een dader is en dat de dader de daad richting het slachtoffer moet rechtzetten.
  • 1e reactie: ja maar wat als het toch ter goeder trouw was? -> Nee, het was niet ter goeder trouw: de zwangere vrouw is een dader.
  • 2e reactie: ja maar het kind is onschuldig! -> Nee, dat het kind onschuldig is neemt echt niet weg dat de zwangere vrouw een dader is.
Ik hoop echt dat ze er eensgezind uitkomen, maar als er niet eerst gedeald wordt met wat er tot nu toe gebeurd is gaat dat op de lange termijn niet werken ben ik bang. De diepgewortelde reflex die ik hier veel zie doet er geen goed aan.
CHL schreef:
08-01-2021 14:07
Mwoah. Mensen worden onnoemelijk vaak bedonderd door hun partner. Dus of je je vriendin moet kunnen vertrouwen weet ik nog zo net niet.

Een nieuwe vriendin of scharreltje misschien niet. Maar een vriendin van 10 jaar moet je gewoon kunnen vertrouwen.
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
08-01-2021 14:10
Een nieuwe vriendin of scharreltje misschien niet. Maar een vriendin van 10 jaar moet je gewoon kunnen vertrouwen.
Eigenlijk juist niet. Als 1 van de 2 de financiën op zich neemt en zo beiden finaal de schulden in werkt, of een partner die een hele affaire of zelfs een 2e gezin ernaast heeft, gaat het eigenlijk nooit om een scharrel, maar juist om lange relaties.
Ceder schreef:
08-01-2021 14:08
  • Ik maak duidelijk dat TO een slachtoffer is, dat er dus een dader is en dat de dader de daad richting het slachtoffer moet rechtzetten.
  • 1e reactie: ja maar wat als het toch ter goeder trouw was? -> Nee, het was niet ter goeder trouw: de zwangere vrouw is een dader.
  • 2e reactie: ja maar het kind is onschuldig! -> Nee, dat het kind onschuldig is neemt echt niet weg dat de zwangere vrouw een dader is.
Ik hoop echt dat ze er eensgezind uitkomen, maar als er niet eerst gedeald wordt met wat er tot nu toe gebeurd is gaat dat op de lange termijn niet werken ben ik bang. De diepgewortelde reflex die ik hier veel zie doet er geen goed aan.
ik zeg dat TO's een klotestreek geleverd heeft
en dat TO's slachtoffer is. Maar wat TO's vriendin gedaan heeft is geen strafbaar feit, dus is ze geen dader
Dat wij haar allemaal een klotewijf vinden (wij allemaal behalve TO) maakt het nog niet strafbaar
Ceder schreef:
Hoezo moet dat rechtgezet worden? Moet een dief/verkrachter/moordenaar dat ook dan? Echt wat een onzin.
CHL schreef:
08-01-2021 14:12
Eigenlijk juist niet. Als 1 van de 2 de financiën op zich neemt en zo beiden finaal de schulden in werkt, of een partner die een hele affaire of zelfs een 2e gezin ernaast heeft, gaat het eigenlijk nooit om een scharrel, maar juist om lange relaties.
Vertrouwen dat ze de pil braaf neemt. Meer niet. Genoeg met dat victim blamen.
havermout1 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 14:17
0.62% gewijzigd
Let’s go Brandon!
Ceder schreef:
Dit is dus niet zo. Er zijn zoveel gevallen dat iemand ergens slachtoffer van is en dat vervolgens niet rechtgezet hoeft te worden. Ook in het geval van vergeten of niet werkende anticonceptie kun je mensen als slachtoffer zien waarvoor niets rechtgezet gaat worden. En dat is ook het geval in de situatie van to. Ja hij is een slachtoffer, maar zal toch iets met de situatie zoals hij is moeten.
CHL schreef:
08-01-2021 14:04
Ik vind dit wel zo'n bizarre reactie dat ik niet eens weet waar te beginnen.
Dat is mijn conclusie dus ook: het verkeerde beeld zit diep ingesleten in de samenleving.
CHL schreef:
08-01-2021 14:15
Hoezo moet dat rechtgezet worden? Moet een dief/verkrachter/moordenaar dat ook dan? Echt wat een onzin.
en sommige daden kun je nooit voldoende rechtzetten
Als ik iemands kind dood, mag hij dan mijn kind doden?
Als ik iemand verkracht, mag iemand dan mij verkrachten?
en biedt dan oplossingen?
havermout1 schreef:
In zo’n geval is de vriendin net zo goed slachtoffer. Niet te vergelijken met deze situatie.
Dit is nog steeds geen antwoord op de vraag wat er in die gevallen moet gebeuren.
havermout1 schreef:
Vertrouwen dat ze de pil braaf neemt. Meer niet. Genoeg met dat victim blamen.
Constateren dat je partner vertrouwen zeer regelmatig misplaatst is, is echt geen victim blamen hoor. Kom op zeg.
Ceder schreef:
08-01-2021 14:17
Dat is mijn conclusie dus ook: het verkeerde beeld zit diep ingesleten in de samenleving.
Nou, volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het een naaistreek is. Maar wellicht zit de wetenschap dat het leven nu eenmaal niet zo maakbaar is, bij het overgrote deel van de forummen diep ingesleten.
lilalinda schreef:
08-01-2021 14:18
en sommige daden kun je nooit voldoende rechtzetten
Nee, maar als iemand jou aanrijdt en je er zwaar invalide van wordt is het wel fijn als je dan gewoon in een eigen huis kan blijven wonen. Niet in een flatje in een kansenwijk maar in een fijn appartement, met fijne inrichting en verzorging ipv centen moeten omdraaien in een somber appartement omdat iemand zonodig een appje moest sturen. Maw, schadevergoeding helpt écht wel. Het kan het ongeval niet ongedaan maken, maar het leven erna wel prettiger maken.
Let’s go Brandon!
lilalinda schreef:
08-01-2021 14:13
ik zeg dat TO's een klotestreek geleverd heeft
en dat TO's slachtoffer is. Maar wat TO's vriendin gedaan heeft is geen strafbaar feit, dus is ze geen dader
Dat wij haar allemaal een klotewijf vinden (wij allemaal behalve TO) maakt het nog niet strafbaar
Ik vind dat je nu weer gaat schuilen achter de tegenstrijdigheid in de wet waar we het eerder al over eens waren.

Dat wetsconflict (lichaamsintegriteit versus recht om zelf te bepalen of je je voortplant), stel dat wordt in de toekomst opgelost: vind jij dat het strafbaar zou moeten worden als je iemand onder valse voorwendselen zaad of eicellen ontfutselt?
Jullie vluchten in rare argumenten:
CHL schreef:
jazeker moeten die dat rechtzetten. Ik weet niet wat jij doet als je auto gestolen wordt: ach, zo is het leven? Onzin.
lilalinda schreef:
08-01-2021 14:18
Waarom kom je aan met 1-op-1 vergelding van moord en doodslag? Het gaat hier om redelijke, civiele compensaties.
Als iemand mijn kind doodt of mij verkracht dan verwacht ik daarvoor geld van de dader inderdaad. Dat is een heel normale gang van zaken hoor, google eens wat rechtzaken.
Biedt het oplossingen? Wat jij noemt niet nee, maar die voorbeelden zijn ook irreeel. Een afbreken van een zwangerschap kan in dit soort zaken wel degelijk een oplossing bieden.
  • De man is bevrijd van al het nare dat ik al eerder opnoemde
  • De vrouw kan kijken of ze een nieuwe zwangerschap kan regelen, maar dan gewoon van iemand die daarmee instemt.
havermout1 schreef:
08-01-2021 14:10
Maar je moet ook op statistieken kunnen vertrouwen, dus op elke 100 keer seks met de pil kun je 1x zwanger raken. En je moet er ook op kunnen vertrouwen dat een vrouw met een kinderwens niet snel een abortus zal nemen. Dus als je vertrouwt op 1 voorbehoedsmiddel in plaats van 2, dan weet je dat je hoe dan ook vader kunt worden. En dat staat los van dat deze -fictieve, neem ik aan, ook ik verwacht dat het een Viva-artikel wordt - man genaaid is door zijn partner.
lilalinda schreef:
08-01-2021 13:25
ja, en dat is best vreemd
of intens naïef, dat kan
Ik denk dat ze echt wel wist dat een kind er niet zou komen in gezamenlijk overleg, maar dat ze heel naïef heeft gedacht dat haar vriend er wel blij mee zou zijn op het moment dat hij zag hoe blij zij was?

Al met al vind ik het ontzettend verdrietig.

Wijzelf hebben trouwens ook een kind dat we aanvankelijk absoluut niet wilden. Ik bleek al een paar maanden zwanger te zijn ondanks mijn spiraaltje. Je schrikt je dood. Je hele wereld staat dan op z'n kop. Dikke paniek. Wat dat betreft kan ik me aardig voorstellen hoe TO zich voelt. Behalve dan dat wij er beiden hetzelfde in stonden - zèlfs toen bleek dat we een zwangerschap voorkomen toch iets makkelijker vonden dan een zwangerschap beëindigen. We twijfelden dus. Na een paar weken dubben, los van elkaar en samen, besloten we dat we er toch voor zouden gaan. Daarna duurde het helaas nog een spannende week of twee (spiraaltje moest eruit) voordat we het voorzichtig leuk durfden te vinden. Sindsdien is hij een zeer gewenst kind :)

Ik hoop voor TO en zijn vriendin ook op een sprookjes-afloop. Kan nog best, toch?
Nou Ceder, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Je doet net alsof jouw mening (of gedachtenkronkels) feitelijk juist zijn en de samenleving nog niet zo ver is om dat ook zo te zien en daar de wetgeving op aan te passen. Je zit er alleen echt naast.

Het is gewoon eng om je zo rechtlijnig te zien doordraven in je eigen ideeën.
havermout1 schreef:
08-01-2021 14:22
Nee, maar als iemand jou aanrijdt en je er zwaar invalide van wordt is het wel fijn als je dan gewoon in een eigen huis kan blijven wonen. Niet in een flatje in een kansenwijk maar in een fijn appartement, met fijne inrichting en verzorging ipv centen moeten omdraaien in een somber appartement omdat iemand zonodig een appje moest sturen. Maw, schadevergoeding helpt écht wel. Het kan het ongeval niet ongedaan maken, maar het leven erna wel prettiger maken.
dat klopt, dat constateerde ik toch ook?
Dat je in dit soort gevallen moet kunnen praten over geen financiele verplichting?
Dus die papieren abortus, maar zolang die er niet is (nooit komt) kan ik me voorstellen, dat je als moeder afziet van allimentatie
CHL schreef:

Oh do tell.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Of je het leuk vindt of niet, je bent straks wel vader van een zoon of dochter. Ik zou me toch maar gaan voorbereiden op vaderschap, al dan niet op afstand. Het is wel erg hard om je zoon of dochter af te wijzen omdat hij/ zij niet gewenst was. Voor een kind is dat een levenslang trauma.

Eventueel naar een psycholoog gaan.
havermout1 schreef:
08-01-2021 14:22
Daar heb je verzekeringen voor.
Ceder schreef:
08-01-2021 14:31
Jullie vluchten in rare argumenten:

jazeker moeten die dat rechtzetten. Ik weet niet wat jij doet als je auto gestolen wordt: ach, zo is het leven? Onzin.

Waarom kom je aan met 1-op-1 vergelding van moord en doodslag? Het gaat hier om redelijke, civiele compensaties.
Als iemand mijn kind doodt of mij verkracht dan verwacht ik daarvoor geld van de dader inderdaad. Dat is een heel normale gang van zaken hoor, google eens wat rechtzaken.
Biedt het oplossingen? Wat jij noemt niet nee, maar die voorbeelden zijn ook irreeel. Een afbreken van een zwangerschap kan in dit soort zaken wel degelijk een oplossing bieden.
  • De man is bevrijd van al het nare dat ik al eerder opnoemde
  • De vrouw kan kijken of ze een nieuwe zwangerschap kan regelen, maar dan gewoon van iemand die daarmee instemt.
Dat kan wel eens gebeuren als je op een rare post reageert.

En voor diefstal van mijn auto klop ik aan bij de verzekering, de dief gaat mijn schade niet vergoeden hoor. En ja, dat soort dingen gebeurt nu eenmaal.

Ik kom overigens niet aan met 1 op 1 vergelding, al vermoed ik dat ik daar best toe in staat zou zijn.

En dat er bij een civiele zaak een geldelijke vergoeding kan worden toegewezen bij een misdrijf zal heus wel kloppen (maar het gros van de slachtoffers maakt die gang niet).

Het enige irreëele voorbeeld kom jij juist mee.
Ceder schreef:
08-01-2021 14:24
Ik vind dat je nu weer gaat schuilen achter de tegenstrijdigheid in de wet waar we het eerder al over eens waren.

Dat wetsconflict (lichaamsintegriteit versus recht om zelf te bepalen of je je voortplant), stel dat wordt in de toekomst opgelost: vind jij dat het strafbaar zou moeten worden als je iemand onder valse voorwendselen zaad of eicellen ontfutselt?
ik verschuil me nergens achter
Jij haalt jouw mening en feiten door elkaar
Feit = dit is geen strafbaar feit, dus er is geen dader
Jij mag daar anders over denken, jij mag andere wetgeving voorstellen. Maar op dit moment is het niet strafbaar

En ik kan me ook geen manier bedenken, waarop het wel strafbaar zou zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven