Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Had iemand Siriz al getipt? Zij leveren hulp bij ongewenste zwangerschap aan mannen en vrouwen. En ook psychosociale hulp, mocht dat nodig zijn: https://www.siriz.nl/hulp-nodig/ik-word ... en-wat-nu/

Hoop dat je dit nog leest TO! Ik blijf erbij dat je een onafhankelijk persoon moet betrekken hierin. Iemand die objectief met beide partijen kan meedenken.
iones schreef:
06-01-2021 19:31
Proberen vader te zijn, er zit niets anders op.
Jawel hoor:
Inschatten wat de kans op succes is. Bij een lage kans overwegen om alle contact te verbreken, dat scheelt misschien schade aan het kind door een latere breuk.
Hele project afbreken
Zorgende ouder zijn
Niet-zorgende ouder zijn

En vast nog meer.
lilalinda schreef:
06-01-2021 18:47
Nou ja, dat heeft hij al gedaan hé? Aangesproken. Ruzie gemaakt. Gevraagd het af te breken. En dan houdt het verder op in wat hij kan doen.
Andersom ook. Zij kan domweg zwanger raken omdat ze met voorbehoedsmiddelen gestopt is met precies dat doel.
En dan vragen of hij het ook een fantastisch idee gaat vinden. Of vragen dat hij bijdraait. En dan houd het verder op wat zij kan doen.

Maar eigenlijk gaat het daar niet om, tussen TO en vrouw. Het gaat om vertrouwen dat geschonden is.
Op nogal een groot en belangrijk punt.
Nou zouden TO en vrouw daar uit kunnen komen, of niet. Grote kans van niet naar mijn mening.

Maar los daarvan moet in het geval het niet de vrouw is die 'bijdraait', TO de balans op gaan maken wat voor vader hij wel of niet wil zijn.
Hoever kan hij gaan? Het is nogal wat als je zelf er van overtuigd bent dat je geen goede vader zal zijn, dan toch die rol probeert het best ervan te maken om jezelf dan te zien mislukken.
Maar wat kan je wel opbrengen?

Het leven brengt je niet altijd wat je wil. Een relatie kun je simpelweg beëindigen.
Maar daar waar je geen invloed op hebt, wat toch gebeurt, wat doe je daarmee?
Hai TO, wat shit. Ik snap heel goed dat je je bedrogen voelt. Goed dat je even weggaat voor je werk, dan kan alles even zakken voordat je er weer over praat samen. Ik zou tegen haar ook echt zeggen dat je die tijd nodig hebt voor jezelf en pas weer wilt praten als je terug bent.
Vrouwen en mannen communiceren vaak anders. Jij denkt dat je duidelijk was over het feit dat je geen kinderen wilde, maar je zegt ook dat je gezegd hebt dat het voor jou 'niet zo nodig hoefde'. Dat klinkt voor mij echt anders dan NEE.
Niet dat het een excuus is, maar jullie houden van elkaar, is goed om je in elkaar te verplaatsen.
Als jij erop blijft staan dat ze het weg laat halen dan zal dit waarschijnlijk jullie relatie stukmaken, als zij het doet is het een trauma voor de rest van haar leven. Als het jullie relatie niet kost dan is het iets wat tussen jullie in blijft staan.

Dan jou angst. Ik begrijp het absoluut, maar jij bent je ouders niet. Jullie zijn al 10 jaar samen, hebben een stabiel leven, en hebben een kind dus eigenlijk alles te bieden. Ik snap dat het moeilijk is om jezelf als vader te zien, maar hoe ben je als partner, als vriend, als werknemer? Dit zegt veel over wie jij bent, dat neem je mee in de opvoeding van een kind, maar liefde is natuurlijk het allerbelangrijkst.
Hoe slecht deze actie van haar ook is, het kindje is daar natuurlijk niet schuldig aan. Net zoals jij niet schuldig bent aan de omstandigheden van jou jeugd. Het heeft je getekend, maar maakt nog niet dat jij geen geweldige vader kunt zijn.

Heel veel sterkte met nadenken over jullie situatie, hoop dat je eruit komt. Of jullie nu samen blijven of op een nette manier uit elkaar gaan.
Ceder schreef:
06-01-2021 19:48
Jawel hoor:
Inschatten wat de kans op succes is. Bij een lage kans overwegen om alle contact te verbreken, dat scheelt misschien schade aan het kind door een latere breuk.
Hele project afbreken
Zorgende ouder zijn
Niet-zorgende ouder zijn

En vast nog meer.
Nee hoor. Je kunt niet altijd alles inschatten en van te voren weten.
Daarom vond ik mijn optie veel beter.
Poezenman schreef:
05-01-2021 08:07
Dat is een van mijn grootste zorgen, dat ik alles kwijt raak, dan heb ik helemaal niks of niemand meer. Gisteravond kwam haar vader met mij praten, ze heeft het aan haar ouders vertelt, haar vader vind dat ik me moet vermannen, dat dit een logische vervolgstap in onze relatie was en dat ik vanzelf in mijn nieuwe rol zou groeien en dat het heel normaal was dat ik me zorgen maak. Dat we een goede relatie hebben en het wel redden samen. Dat zijn dochter zonder overleg zwanger word heeft ie niks over gezegd. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen, als ik weg ga moet ik opnieuw beginnen, heeft mijn kind geen vader die er wil zijn voor hem of haar, maar als ik blijf zeg ik eigenlijk dat ze hiermee weg kan komen. Iemand vroeg of ik haar misschien jaren heb voorgehouden dat we later aan kinderen zouden beginnen maar dat is niet zo, Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk genoeg geweest dat kinderen het niet zijn voor mij, iemand vroeg ook of ze wist hoe ik ben opgegroeid, ze weet dat ik in pleeggezinnen ben opgegroeid maar ik heb haar niet alles vertelt, niks over dat ongewenste huisdier gevoel in elk geval, ze weet ook niet dat ik vooral moeders niet te vertrouwen vind. En nu word ze zelf moeder, van mijn kind ook nog. Ik ben blij dat ik morgen terug naar zee kan.
Ik wil het hier graag bij laten, er zijn zoveel reacties dat ik het allemaal niet bij kan houden.
Bedankt voor alle adviezen. Dat waardeer ik echt.
Lieve Poezenman, weet je schoonvader dat zijn dochter achter jouw rug om zonder overleg gestopt is met de pil? Ik heb namelijk een donkerbruin vermoeden dat ze haar ouders heeft verteld dat het gewoon een ongelukje was.
Let’s go Brandon!
PlayingTheAngel schreef:
06-01-2021 20:59
Hai TO, wat shit. Ik snap heel goed dat je je bedrogen voelt. Goed dat je even weggaat voor je werk, dan kan alles even zakken voordat je er weer over praat samen. Ik zou tegen haar ook echt zeggen dat je die tijd nodig hebt voor jezelf en pas weer wilt praten als je terug bent.
Vrouwen en mannen communiceren vaak anders. Jij denkt dat je duidelijk was over het feit dat je geen kinderen wilde, maar je zegt ook dat je gezegd hebt dat het voor jou 'niet zo nodig hoefde'. Dat klinkt voor mij echt anders dan NEE.
Niet dat het een excuus is, maar jullie houden van elkaar, is goed om je in elkaar te verplaatsen.
Als jij erop blijft staan dat ze het weg laat halen dan zal dit waarschijnlijk jullie relatie stukmaken, als zij het doet is het een trauma voor de rest van haar leven. Als het jullie relatie niet kost dan is het iets wat tussen jullie in blijft staan.

Het is goed om het te benoemen zoals het is: het is bedrog.
Het is geen communicatiedingetje dat even nèt iets beter uitgesproken diende te worden, welnee.

Niemand begint aan kinderen op deze manier: stoppen met de pil en dat pas vertellen op het moment dat ze al zwanger is.
En waarom begint niemand op deze manier aan kinderen? Omdat het bedrog is. De partner van TO heeft bewezen dat ze niet te vertrouwen is.

Ik snap heel goed -als het al niet gewoon hun relatie kost- dat dit bedrog de rest van hun leven tussen hen in blijft staan.
PlayingTheAngel schreef:

(...)
Wat een onzin over dat anders communiceren. Je stopt niet met anticonceptie zonder de ander in te lichten, ook al heeft diegene aangegeven wél kinderen te willen,

En een ongewenst kind krijgen kan voor TO net zo goed een levenslang trauma veroorzaken.

Er wordt steeds vergeten wie schuldig is aan deze situatie en dat is toch echt die vrouw zelf. Een abortus is dan een consequentie van haar ondoordachte daad en niet de schuld van TO.
MarieGristien schreef:
07-01-2021 08:08
Wat een onzin over dat anders communiceren. Je stopt niet met anticonceptie zonder de ander in te lichten, ook al heeft diegene aangegeven wél kinderen te willen,

En een ongewenst kind krijgen kan voor TO net zo goed een levenslang trauma veroorzaken.

Er wordt steeds vergeten wie schuldig is aan deze situatie en dat is toch echt die vrouw zelf. Een abortus is dan een consequentie van haar ondoordachte daad en niet de schuld van TO.
Een abortus is geen consequentie van een ondoordachte daad. De zwangerschap is de consequentie van deze ondoordachte daad.
MarieGristien schreef:
klopt, zij is schuldig, dus moet ze voor straf een abortus ondergaan?
en wanneer vind jij die straf nog meer geoorloofd?
MarieGristien schreef:

@(

Enge gedachten-sprongetjes maak jij.
Hoe zou je zo'n consequentie-abortus dan moeten uitvoeren? De vrouw fysiek bedwingen, haar meeslepen naar een kliniek en haar vastgebonden een abortus laten ondergaan? En is dat dan redelijker dan met mannen het gesprek aangaan over hoe zij zichzelf kunnen beschermen tegen ongewenste zwangerschap?
Pure marteling, pure horror dit.... O_O
PlayingTheAngel schreef:
Ongelooflijk dat je dit post en al helemaal na alle discussie die al is geweest. Echt niet dat hij de relatie stuk kan maken met hoe hij reageert, dat heeft zij al lang gedaan. En als het een communicatiedingetje was zou ze het niet stiekem doen he. Bovendien is wat er nu gebeurd is al een trauma voor de rest van ZIJN leven.
Neemt niet weg dat hij niet voor abortus kan kiezen, dat kan alleen zij, uit eigen wil. Maar wat je nu op zijn bordje legt met deze post is oneerlijk.
Ik hoop dat je nog een keer wil nadenken over wat hier nou staat.
menta schreef:
07-01-2021 08:56
Ongelooflijk dat je dit post en al helemaal na alle discussie die al is geweest. Echt niet dat hij de relatie stuk kan maken met hoe hij reageert, dat heeft zij al lang gedaan. En als het een communicatiedingetje was zou ze het niet stiekem doen he. Bovendien is wat er nu gebeurd is al een trauma voor de rest van ZIJN leven.
Neemt niet weg dat hij niet voor abortus kan kiezen, dat kan alleen zij, uit eigen wil. Maar wat je nu op zijn bordje legt met deze post is oneerlijk.
Ik hoop dat je nog een keer wil nadenken over wat hier nou staat.
Bizar hè. Alsof een vrouw 'recht' heeft op een kind als de man niet duidelijk genoeg gezegd heeft dat hij niet wil. De omgekeerde wereld.

Een kind moet gewenst zijn, daar moet je overeenstemming over hebben. Daar kan geen misverstand aan vooraf gaan. Geen 'Oh bedoelde je dat je het niet wilde? Je zei alleen dat je niet zeker wist, dan wil je toch gewoon? Daarom ben ik maar met de pil gestopt!' Belachelijk.
Thalas schreef:
07-01-2021 08:46
Hoe zou je zo'n consequentie-abortus dan moeten uitvoeren? De vrouw fysiek bedwingen, haar meeslepen naar een kliniek en haar vastgebonden een abortus laten ondergaan? En is dat dan redelijker dan met mannen het gesprek aangaan over hoe zij zichzelf kunnen beschermen tegen ongewenste zwangerschap?
Oh, gaan we nog een beetje verder op de piste dat hij verantwoordelijk is?
Het fatsoenlijke zou zijn dat deze vrouw zijn wens respecteert mocht hij ervoor kiezen om niets met dit kind te maken hebben en dat ze zou afzien van enige alimentatie.
Moirmel schreef:
07-01-2021 09:26
Het fatsoenlijke zou zijn dat deze vrouw zijn wens respecteert mocht hij ervoor kiezen om niets met dit kind te maken hebben en dat ze zou afzien van enige alimentatie.
Het zou inderdaad fatsoenlijk zijn geweest als deze vrouw de wens van haar partner zou hebben gerespecteerd.
De OP geeft aan dat dat niet het geval is geweest. Fatsoen is dus een gepasseerd station. De nieuwe werkelijkheid is dat er een vrouw gewenst zwanger is en een man ongewenst vader wordt.
Afzien van enige alimentatie is niet in het belang van het kind.
Moirmel schreef:

Precies. Zij is verantwoordelijk.
Ze is, zonder zijn medeweten gestopt met de pil. Hij had geen kans om zich te beschermen.
Nu komt er een kindje.
Het was hoe dan ook einde relatie, want zij wil wel en hij niet. Daar kom he niet uit.
Nu is het te laat. Zij is zwanger en hij wil niet. Weghalen is geen optie volgens haar, dus mag ze zelf voor de kosten opdraaien.
Wel sneu voor het kindje.... en voor de opa en oma... en de aanstaande ouders.
Alleen maar verliezers.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
07-01-2021 09:32
Precies. Zij is verantwoordelijk.
Ze is, zonder zijn medeweten gestopt met de pil. Hij had geen kans om zich te beschermen.
Nu komt er een kindje.
Het was hoe dan ook einde relatie, want zij wil wel en hij niet. Daar kom he niet uit.
Nu is het te laat. Zij is zwanger en hij wil niet. Weghalen is geen optie volgens haar, dus mag ze zelf voor de kosten opdraaien.
Wel sneu voor het kindje.... en voor de opa en oma... en de aanstaande ouders.
Alleen maar verliezers.
Dat mag van jóu. Van de wet hoeft dat niet. Ook niet als jij vindt dat dat het beste is.
lilalinda schreef:
07-01-2021 08:42
klopt, zij is schuldig, dus moet ze voor straf een abortus ondergaan?
en wanneer vind jij die straf nog meer geoorloofd?
Dat schrijf ik helemaal niet.

Iemand hierboven schreef dat een abortus een levenslang trauma kan opleveren voor die vrouw. Als ze dus een abortus neemt.

Ik zeg dat als ze voor een abortus kiest door dit hele gebeuren dat het nog steeds haar schuld is dat ze in die situatie is beland, en niet die van TO. Dat trauma heeft ze dan dus aan zichzelf te danken als consequentie van haar ondoordachte keuze.
bia-pia schreef:
07-01-2021 09:30
...
Afzien van enige alimentatie is niet in het belang van het kind.
En alles moet nu maar draaien rond het belang van dit kind, omdat dit zo onschuldig is.
Net zoals het kind heeft to niets te zeggen gehad in deze situatie, dus laat de vrouw er maar voor opdraaien en dit later verklaren aan haar kind.
Voor mij gaan de belangen van het kind niet voor op de belangen van een volwassene.
Moirmel schreef:

Nee, we waren inmiddels aanbeland op de piste dat vrouwen een abortus moeten ondergaan als consequentie voor bewuste zwangerschap zonder instemming van hun partner.
Thalas schreef:
07-01-2021 10:00
Nee, we waren inmiddels aanbeland op de piste dat vrouwen een abortus moeten ondergaan als consequentie voor bewuste zwangerschap zonder instemming van hun partner.
Dat lijkt me ook redelijk zolang er geen mogelijkheid is waarbij de vader volledig afstand neemt van het kind.
Moirmel schreef:
07-01-2021 10:00
En alles moet nu maar draaien rond het belang van dit kind, omdat dit zo onschuldig is.
Net zoals het kind heeft to niets te zeggen gehad in deze situatie, dus laat de vrouw er maar voor opdraaien en dit later verklaren aan haar kind.
Voor mij gaan de belangen van het kind niet voor op de belangen van een volwassene.
Het is duidelijk dat jij dat zo ziet.
Het is ook duidelijk dat het juridisch gezien niet zo in elkaar steekt.
Moirmel schreef:
07-01-2021 10:03
Dat lijkt me ook redelijk zolang er geen mogelijkheid is waarbij de vader volledig afstand neemt van het kind.

Het lijkt mij een onredelijk en ongrondwettelijk alternatief voor zelfbescherming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven