Ik wil loskomen!

10-03-2011 16:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar nu post ik toch even omdat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen en misschien hebben jullie nog goede tips of houden mij een spiegel voor!

Sinds 2 maanden is het uit met mijn (nu) exvriend. We hebben 3 jaar een relatie gehad waarvan we anderhalf jaar hebben samengewoond.

Er zijn meerdere redenen waardoor het is stukgelopen tussen ons. Ik ging een nieuwe studie doen in een andere stad, waar ik het erg naar mijn zin kreeg en ook een beetje een leven op ging bouwen daar. Hij vond dit niet altijd leuk, gaf aan zich niet meer nodig te voelen. Ik kon dit wel begrijpen ookal was het niet zo!

Natuurlijk had ik hem nog nodig!

Pijnlijker was de acties die hij aan dit gevoel heeft gekoppeld. Hij heeft het nummer van een meisje gevraagd en heeft veel met haar gesmst, dat hij haar lief/leuk/mooi vond e.d. Of ze een keer af konden spreken. Ik heb er wel eens naar gevraagd of er daar iets aan de hand was maar dat was niet zo volgens hem.

Ik ben er toch achter gekomen (door in zijn telefoon te kijken!) dat er toch degelijk wel wat gaande was. Het meisje heeft het contact afgekapt toen ze erachter kwam dat hij een vriendin had. Hij heeft tegen haar gezegd dat hij het mij niet vertelde omdat ik te onzeker zou zijn (hoe zou dat nou komen..:P)

Ik ben toen een paar dagen weggegaan om even tot rust te komen, eenmaal terug wilde ik het toch nog graag een kans geven. Hij wilde wel dat er dingen gingen veranderen en vond vooral dat hij mij nog een kans wilde geven (in de trant van: voorruit dan maar). Gek die ik ben, heb ik dit ook nog gepikt :(

Later kwam ik er weer achter dat hij tijdens het stappen telefoonnummers had verzameld en toen is het geëscaleerd. Ik ben vertrokken en sindsdien is het over.

Nu wacht ik tot ik in mijn nieuwe huisje kan en woon tot die tijd weer even bij mijn moeder. Ik mis hem enorm, als ik het nu opschrijf zie ik wat een eikel het eigenlijk is maar nog steeds staat hij voor mijn gevoel op een voetstuk. Niemand is mooier, beter, sterker, slimmer enzo. En dat wil ik niet meer!

Vorige week hebben we weer wat contact gehad, hij mist mij ook zegt hij. Wil me ook wel zien, kijken of het nog goed kan komen langzaam aan. Maar geen verplichtingen.

Ik weet dat hij vooral hoopt op seks, dat weet ik gewoon. Hij wil seks en gewoon af en toe leuk maar geen verplichtingen. Oftewel, wel seks maar daarna kunnen zeggen: nee het wordt toch niks!

Nu spreek ik al veel af met vriendinnen, heb een hoop afleiding en dat werkt opzicht wel. Alleen ik wil gevoelsmatig zo graag loskomen, hem niet meer op een voetstuk plaatsen ookal weet ik dat hij fout is. Maar hoe? Hoe doe je dat? Ik heb zijn nummer gewist maar dat weet ik uit mijn hoofd, ik spreek niet meer met veel van onze gezamenlijke vrienden (leer je je echte vrienden ook weer kennen). Maar ik wil verder! Iemand tips?
Ik zal straks wel even de OP aanpassen overigens i.v.m. herkenbaarheid.
gevoelens die kun je niet zo maar weg stoppen, die moeten slijten.

Vermijd contact met hem en lees je openingspost nog maar eens een keer of 100 over.
Tja zo te horen wil hij uiteindelijk een vrouw zonder eigen leven die hem verzorgd.... het traditionele rollenpatroon.

Daar wil je je toch niet voor lenen.
Je wilt iemand die voor je gaat en niet gelijk als het even moeilijk gaat allerlei andere meiden versiert. Deze jongen is duidelijk nog niet toe aan een relatie, misschien wel nooit, wil niet voor je gaan en is zonde van je leven om te blijven hopen op iets wat nooit gaat gebeuren. Maak een plus en min lijst van hem, lees dat elke keer als je het moeilijk door en dan kom je tot het besef dat het allemaal niet zo leuk was en dat je iemand wilt die wel voor je wilt gaan.
Gevoelens moeten inderdaad slijten en dat heeft heel veel tijd nodig. Vaak wel een jaar! Maar ze zullen niet slijten maar stand houden zolang jij nog contact met hem blijft houden. Niet meer met hem praten, smssen en hem ook niet meer zien. Alleen dan kun je er overheen komen. En die tijd die dat kost, moet je gewoon doorheen zien te komen, door de zure appel bijten. Het helpt in ieder geval als je met je vriendinnen uit gaat en zelf van alles onderneemt. Dan heb je afleiding.
Ga genieten van je nieuwe leven.

Wees student, zoek waar je passie ligt en laat deze jongeman lekker aan je voorbij gaan.

Echt, je hebt zoveel meer om voor te gaan.
Hoi Allemaal,

Bedankt voor de snelle reacties!

Het is dus inderdaad een kwestie van slijten dan... Jammer want ik wil gewoon zo graag verder! Zie het licht in het einde van de tunnel wel maar ik kan er nog niet bij ofzo :p

Ga inderdaad eens een lijst maken met + en - punten!! Misschien als ik die lijst 300 keer lees ik het wat realistischer ga zien!

Thnx!
Paar punten voor je lijstje:

- Hij wil jou alleen maar voor de sex.

- Hij spreekt af met andere meiden zodra jij niet beschikbaar bent omdat je in een andere stad woont. Goh wat zit de liefde dan toch diep....

- Hij verleent jou een gunst :puke: door het 'toch nog een keer met je te proberen' (alsof jij iets fout gedaan had in plaats van hij).

- Je plaatst hem op een door jouzelf gecreëerd voetstuk, eentje die hij allerminst verdient met zijn debiele en respectloze gedrag.

- Hij is niet serieus en heeft allerminst het beste met jou voor.

En dan tot slot: waarom wil jij je leven verspillen aan zo'n loser??? Heb je zo weinig zelfrespect?

Ik hoop maar dat deze luilebal heel snel definitief uit je gedachten is verdwenen, want dat heb je wel verdiend dacht ik! Sterkte!

Setter
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik weet niet of je een levendige fantasie hebt maar als je op het punt staat om hem te bellen of wat dan ook, stel je dan eens voor hoe hij lacht naar die andere meisjes en ze complimentjes geeft en hoe hij dan hun nummer opslaat...

als dat niet helpt stel je dan voor hoe hij in bed ligt met ze en wat voor geluiden ze maken (want tja, daar slaat ie toch echt die nummers voor op) want hij heeft dat vast ook in gedachten...

het is wel wrang maar het werkte voor mij, succes!!
Het is niet vreemd dat je, ondanks de vervelende dingen die je ex gedaan heeft, moeite hebt om van hem los te komen. Je bent ooit heel gek op hem geweest (en zoals ik lees nu ergens nog steeds wel een beetje). Echter, loskomen van je ex is net als het lostrekken van een pleister, dat doe je ook niet langzaam. De enige manier om van hem los te komen en je weer sterk te voelen zónder hem, is om alle contact resoluut te verbreken. Zijn nummer uit je telefoon verwijderen, email blokkeren, en vervolgens zorgen dat je veel afleiding hebt door dingen te ondernemen die je leuk vindt en waar je energie uit kunt halen, waardoor je niet in de verleiding komt om contact op te nemen. In eerste instantie is dat super moeilijk, maar je zult merken dat het ook rust geeft op den duur en dan geef je jezelf ook de kans om alles te verwerken wat er gebeurd is en verder te gaan.

veel succes!
quote:pluis22 schreef op 10 maart 2011 @ 17:01:

Hoi Allemaal,

Bedankt voor de snelle reacties!

Het is dus inderdaad een kwestie van slijten dan... Jammer want ik wil gewoon zo graag verder! Zie het licht in het einde van de tunnel wel maar ik kan er nog niet bij ofzo :p

Ga inderdaad eens een lijst maken met + en - punten!! Misschien als ik die lijst 300 keer lees ik het wat realistischer ga zien!

Thnx!Het verwerken van een relatiebreuk vind ik niet iets wat je met termen als 'jammer' kunt omschrijven. Het is nuttig en noodzakelijk om een time out te nemen en eerst wat 'onderzoek' te doen naar de verbroken relatie en je eigen aandeel daarin, want daarmee kun je voorkomen dat je in een volgende relatie dezelfde fouten gaat maken.
He Pluis,

Hoe is het nu met je? Misschien een goed teken (qua loskomen van HEM) dat je dit topic niet meer "nodig hebt'?

You go girl!!

Liefs en ook veel sterkte (liefdesverdriet=sh*t)

Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ik zou zeggen, doe dingen die jij leuk vind zodat je hem kunt vergeten. Want wat ik lees in OP probeerd hij jou gewoon te gebruiken voor zijn eigen behoefte, maar daarnaast wel nog altijd de 'jager' willen uithangen.

Pluis, je kunt wel een betere man vinden dan hem, iemand die wel voor jou wilt gaaan en die achter je staat in alles dat je doet. Je hoeft je leven niet kapot te maken door een gevoelsarme klootzak.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven