Ik word gestalkt
zondag 8 juli 2012 om 23:08
Hoi meiden,
Enige tijd (vanaf april) word ik lastig gevallen door een jongen. Ik heb hem leren kennen via mijn opleiding, we zaten bij elkaar in de klas en besloten om uiteindelijk vrienden te worden. Al snel bleek dat hij gevoelens voor mij kreeg wat hij later pas heeft opgebiecht. Eerst vond ik dit niet een directe reden om de vriendschap te verbreken- wat achteraf heel dom is geweest- dus ik keek het nog even aan. Ik ben altijd eerlijk naar hem toe geweest, over mijn gevoelens naar jongens toe, ik vertelde altijd over mijn afspraakjes omdat ik dacht dat we vrienden waren. Na meerdere jaloerse reacties van zijn kant had ik besloten om de vriendschap te verbreken, via een gesprek in een cafe heb ik dit gedaan. Hij was er kapot van en zou het niet zomaar opgeven. Dat heb ik geweten, en dat weet ik nu nog steeds. Iedere week ontvang ik kaarten die hij door mijn brievenbus gooit, hij belt aan, bonkt op mijn ramen. Morgen ga ik een melding doen bij de politie, al mijn vrienden zijn verder ook ingelicht.
Soms heb ik alleen het idee dat niet iedereen mij begrijpt, of kan begrijpen hoe ik me voel.
Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Groetjes
Enige tijd (vanaf april) word ik lastig gevallen door een jongen. Ik heb hem leren kennen via mijn opleiding, we zaten bij elkaar in de klas en besloten om uiteindelijk vrienden te worden. Al snel bleek dat hij gevoelens voor mij kreeg wat hij later pas heeft opgebiecht. Eerst vond ik dit niet een directe reden om de vriendschap te verbreken- wat achteraf heel dom is geweest- dus ik keek het nog even aan. Ik ben altijd eerlijk naar hem toe geweest, over mijn gevoelens naar jongens toe, ik vertelde altijd over mijn afspraakjes omdat ik dacht dat we vrienden waren. Na meerdere jaloerse reacties van zijn kant had ik besloten om de vriendschap te verbreken, via een gesprek in een cafe heb ik dit gedaan. Hij was er kapot van en zou het niet zomaar opgeven. Dat heb ik geweten, en dat weet ik nu nog steeds. Iedere week ontvang ik kaarten die hij door mijn brievenbus gooit, hij belt aan, bonkt op mijn ramen. Morgen ga ik een melding doen bij de politie, al mijn vrienden zijn verder ook ingelicht.
Soms heb ik alleen het idee dat niet iedereen mij begrijpt, of kan begrijpen hoe ik me voel.
Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Groetjes
anoniem_648cb38a713da wijzigde dit bericht op 10-07-2012 11:19
Reden: fragmenten weggehaald
Reden: fragmenten weggehaald
% gewijzigd
zondag 8 juli 2012 om 23:10
Absoluut niet meer reageren op hem en z.s.m naar de politie met die mailtjes. Stel je familie , vriendinnen en buren op de hoogte van wat er gebeurt zodat mocht je hulp nodig hebben mensen direct ingrijpen een 112 bellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 8 juli 2012 om 23:11
Jeetje meis wat moet dit eng voor je zijn! Sterkte zeg!
Inderdaad morgen aangifte doen bij de politie en zoveel mogelijk bewijs meenemen. Mailtjes enzo.
Daarnaat een dagboek bij gaan houden.
Daarin zet je wat hij doet, hoe, hoeveel, Hoelang en met welk nummer en welk adres. Ook dat kun je aan de politie overhandigen.
Succes!
Inderdaad morgen aangifte doen bij de politie en zoveel mogelijk bewijs meenemen. Mailtjes enzo.
Daarnaat een dagboek bij gaan houden.
Daarin zet je wat hij doet, hoe, hoeveel, Hoelang en met welk nummer en welk adres. Ook dat kun je aan de politie overhandigen.
Succes!
zondag 8 juli 2012 om 23:13
Morgenvroeg direct een afspraak bij de politie maken. Mail meenemen en zorg dat er een afspraak op locatie gemaakt word. Dan zal er snel gereageerd worden als jij belt. Kan er iemand bij je logeren? Neem overal je mobiele tel. mee. Ook naar het toilet. Sterkte, wat een lijpo.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
zondag 8 juli 2012 om 23:17
Hoi allen,
Thanks. Ik ga morgen sowieso een melding maken. Ik heb meerdere berichten ontvangen die ik heb bewaard en sporadisch bijgehouden hoe vaak hij is langs geweest. Alleen ben ik zo bang dat het naar de politie gaan een averechts effect heeft. Aan de andere kant, ik ga zo niet verder leven.
In deze mail bedreigd hij mij indirect, ik vind het verschrikkelijk. Daarom zoek ik eigenlijk ook iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt zodat ik er over kan praten. Ik laat het mailtje ook gewoon zo staan, het maakt mij niet uit dat ik herkenbaar ben. Hij weet toch precies hoe het in elkaar steekt.
Groetjes,
Thanks. Ik ga morgen sowieso een melding maken. Ik heb meerdere berichten ontvangen die ik heb bewaard en sporadisch bijgehouden hoe vaak hij is langs geweest. Alleen ben ik zo bang dat het naar de politie gaan een averechts effect heeft. Aan de andere kant, ik ga zo niet verder leven.
In deze mail bedreigd hij mij indirect, ik vind het verschrikkelijk. Daarom zoek ik eigenlijk ook iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt zodat ik er over kan praten. Ik laat het mailtje ook gewoon zo staan, het maakt mij niet uit dat ik herkenbaar ben. Hij weet toch precies hoe het in elkaar steekt.
Groetjes,
zondag 8 juli 2012 om 23:17
Wel GVD!
Hij probeert ou in die mail gewoon de schuld te geven van zijn debielen gedrag!
Ik zou echt niks van die engerd hoeven.
Zelf heb ik ook een stalker gehad, omdat ik het uit had gemaakt.
Maar die heb ik genegeerd, en ik ben verhuisd.
Alleen gaat verhuizen wel erg ver vind ik.
Het heeft bij zulke mensen geen zin om te reageren.
Hij probeert ou in die mail gewoon de schuld te geven van zijn debielen gedrag!
Ik zou echt niks van die engerd hoeven.
Zelf heb ik ook een stalker gehad, omdat ik het uit had gemaakt.
Maar die heb ik genegeerd, en ik ben verhuisd.
Alleen gaat verhuizen wel erg ver vind ik.
Het heeft bij zulke mensen geen zin om te reageren.
zondag 8 juli 2012 om 23:22
quote:florabora schreef op 08 juli 2012 @ 23:19:
Verhuizen is voor mij onmogelijk, heb sinds een half jaar een tophuis in Amsterdam, ga me niet laten wegjagen, haha.
Nee, dat is ook niet het leukste.
Eigenlijk moet je ook niet weg gaan, maar goed... hoe ver denk je dat hij zal gaan.
De politie heeft bij mij maar weinig gedaan, ondanks mijn beweizen.
Maar ik hoop dat het bij jou wel werkt.
Misschien als je hem 1 mail terug stuurt dat jij er helemaal niet om kunt lachen, en dat hij het zelf verprutst heeft om nog met je te praten odat vrienden zich niet zo gedragen.
Maar vaak is een reactie, positief of negatie weer voeding.
Verhuizen is voor mij onmogelijk, heb sinds een half jaar een tophuis in Amsterdam, ga me niet laten wegjagen, haha.
Eigenlijk moet je ook niet weg gaan, maar goed... hoe ver denk je dat hij zal gaan.
Misschien als je hem 1 mail terug stuurt dat jij er helemaal niet om kunt lachen, en dat hij het zelf verprutst heeft om nog met je te praten odat vrienden zich niet zo gedragen.
Maar vaak is een reactie, positief of negatie weer voeding.
zondag 8 juli 2012 om 23:25
Daarbij komt dat de politie er ook ziek van werd om steeds gebelt te worden, ze hadden er niet zo veel zin in.
Begrijp ik wel, maar ze hebben het raam van mn vriendin ingegooit omdat ik daar sliep.
En ze hebben zelf gehoord dat ik bedreigt werd, dat ik dat huis uit moest en dat ze mij en mn kind zouden afmaken.
Ja, mijn stalker had een aanhanger.
Zn beste vriend.
Ik vind het belachelijk dat er zulke mensen bestaan.
Jou stalker lacht er om met zijn vrienden?
Beetje vreemde vrienden heb je dan want als een vriend van mij dit tegen me zou vertellen zou ik zeggen dat hij hulp nodig had, en die meid eens met rust moest laten omdat ze nu zeker op hem af zou knappen.
Begrijp ik wel, maar ze hebben het raam van mn vriendin ingegooit omdat ik daar sliep.
En ze hebben zelf gehoord dat ik bedreigt werd, dat ik dat huis uit moest en dat ze mij en mn kind zouden afmaken.
Ja, mijn stalker had een aanhanger.
Zn beste vriend.
Ik vind het belachelijk dat er zulke mensen bestaan.
Jou stalker lacht er om met zijn vrienden?
Beetje vreemde vrienden heb je dan want als een vriend van mij dit tegen me zou vertellen zou ik zeggen dat hij hulp nodig had, en die meid eens met rust moest laten omdat ze nu zeker op hem af zou knappen.
zondag 8 juli 2012 om 23:27
quote:dolores007 schreef op 08 juli 2012 @ 23:22:
[...]
Maar vaak is een reactie, positief of negatie weer voeding.Niet doen. Het gaat om de aandacht, niet om de boodschap. NIET reageren.
[...]
Maar vaak is een reactie, positief of negatie weer voeding.Niet doen. Het gaat om de aandacht, niet om de boodschap. NIET reageren.
zondag 8 juli 2012 om 23:27