Ik zou graag willen dat m'n vriend wat attenter is..

22-07-2009 12:57 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo graag willen dat m'n vriend vaker laat blijken dat hij van me houdt. Bijv. door smsjes, e-mail, kaartjes etc. Ik weet dat de één nu eenmaal attenter is dan de andere en misschien moet ik me er bij neer leggen. Aan de andere kant heeft hij misschien niet in de gaten dat die kleine dingetjes belangrijk voor me zijn. Andersom vindt hij het erg leuk om e-mailtjes, smsjes, kaartjes van mij te krijgen en daar reageert hij dan wel weer lief op. Ik zou graag zien dat hij ook wat vaker het initiatief neemt bij deze "aandachtsmomentjes". Is dit iets om tegen hem te zeggen of moet ik accepteren dat hij nu eenmaal niet zo is?
Je moet niet kijken naar wat hij níet doet, maar naar wat hij wél doet. En dat kan van alles zijn. Maakt je relatie veel leuker!
Ja, Liv...dat is net als "kijken naar wat je wel hebt, i.p.v. naar wat je niet hebt"..en toch werkt dat gewoon niet altijd zo simpel in het leven.
jawel hoor zo simpel werkt het wel

ligt aan je eigen instelling en daar heb je een keus in
Inderdaad. Zo simpel is het wel degelijk. Maar als jij vindt dat het niet zo werkt, tja, dan werkt het niet zo.
ik ben het er mee eens dat het zo simpel is:

kijken wat je wel hebt ipv wat je niet hebt!

en als dat te weinig is voor je gevoel dan zit het niet goed. kan ie het ook niet goedmaken met een bloemetje of een lieve sms!
het kan wel zo werken, maar je kan het wel anders voelen.

Natuurlijk kan je bedenken dat je vriend niet zo is en dat je dat moet accepteren, maar daarom kan je dat toch nog wel als jammer ervaren??

Jullie zeggen heel makkelijk "hij is blijkaar niet zo" maar vervolgens moet TO zich daarbij neerleggen en niet aanstellen. T kan zijn dat zij er veel waarde aan hecht en er dus mee zit want "zo is zij blijkbaar"
Als je alleen maar kijkt naar wat er wel is en het andere negeert (want dat is "niet kijken naar wat er niet is of ontbreekt), dan steek je je kop in het zand, vind ik. Om te bepalen wat je van je leven vindt en waar je naar toe wilt, moet je zo af en toe ook 's kijken naar wat er (nog) ontbreekt. Daarna dien je je af te vragen of het nodig is om de ontbrekende zaken op te gaan zoeken..
Dat is dan in het algemeen hè...
Nou, dan moet ze er vooral lekker mee blijven zitten, daar schiet je echt wat mee op.

Het is echt heel simpel hoor, je accepteert het of je accepteert het niet. Jammer, jammer, wat is jammer? Dat hij zo is als hij is? Jammer dat je zo bent als je bent? Tja.....
Als je accepteert dat iemand is zoals hij is, betekent nog niet dat je je kop in het zand steekt. Dat is echt onzin.

Als het iets onoverkomelijks is, tja, dan moet je je conclusies maar trekken.

Van iemand houden betekent óók accepteren dat de ander anders is. En dáárvan houden.
misschien is hij juist wel attent met andere dingen dan cadeautjes...mijn vriend heeft in 2,5 jaar tijd ik geloof 1 keer een bos bloemen meegenomen, omdat ie iets goed te maken had :D verder niet....maar hij brengt en haalt me vaak (heb geen rijbewijs) kookt heel vaak....masseert me als ik weer eens last van schouders/nek/rug heb en doet 1000 andere dingetjes die andere mannen, die wellicht wel elke rijdag bloemen meenemen, niet doen....

Ja, ik zou ook wel willen dat hij eens iets mee zou nemen omdat hij weet dat ik het leuk vind..maar dat doet hij niet, klaar!
Mijn man nam liet elf jaar geleden in ons eerste jaar samen een boeket bloemen bezorgen met een kaartje met de tekst: "Dit is waarschijnlijk de eerste en de laatste die je zal krijgen van mij. Deze is alvast een excuus voor alle keren dat ik het vergeet".

Hij is ook echt niet attent te noemen. Maar: liefde zit niet in attent zijn. Ik kreeg een jaar geleden een burnout. Het gaat erom of je dan steun krijgt. Of hij bereid is dingen voor je te doen of juist te laten. Kleine dingen. Aan je denken, wanneer het nodig is.

Ik ben nog steeds blij met mijn niet-attente man.
Ik zei: Als je alleen maar kijkt naar wat er wel is en het andere negeert (want dat is "niet kijken naar wat er niet is of ontbreekt), dan steek je je kop in het zand, vind ik.

Ik had het niet over je kop in het zand steken omdat je de ander accepteert zoals hij is...

Je mag toch best kijken naar wat er niet is? Ik vind het alleen kritiekloos om te stellen: je moet hem maar accepteren zoals hij is..want hij verandert waarschijnlijk niet..
quote:gelukkigmeisje schreef op 23 juli 2009 @ 17:01:

misschien is hij juist wel attent met andere dingen dan cadeautjes...mijn vriend heeft in 2,5 jaar tijd ik geloof 1 keer een bos bloemen meegenomen, omdat ie iets goed te maken had :D verder niet....maar hij brengt en haalt me vaak (heb geen rijbewijs) kookt heel vaak....masseert me als ik weer eens last van schouders/nek/rug heb en doet 1000 andere dingetjes die andere mannen, die wellicht wel elke rijdag bloemen meenemen, niet doen....

Ja, ik zou ook wel willen dat hij eens iets mee zou nemen omdat hij weet dat ik het leuk vind..maar dat doet hij niet, klaar!Ja, daar heb je een goed punt!
Ja, dat bedoelde ik ook met te zeggen: kijken naar wat hij wél doet (die dingen die gelukkigmeisje bijv. noemt), niet naar wat hij niet doet. Dacht dat je dat wel snapte......
En verder: sommige dingen moet je inderdaad gewoon accepteren.
Ook mijn man stuurt nooit zomaar een sms, een leuke mail of een bloemetje mee. Zit daar echt niet mee.

Hij had wel een tijd waar hij helemaal niet vroeg hoe mijn dag was en hoe het ging toen heb ik wel gezegd dat dit toch wel weer terug moest komen.

Dit doet hij nu dan ook weer gelukkig.

Maar mijn man is idd in andere dingen dan weer erg lief. Me ophalen als ik met het openbaar vervoer ben, de hond belachelijk vaak op teken controleren omdat ik daar bang voor ben, mee denken met me als ik aan het scrapboeken ben, eten koken zodat ik groenten binnen krijg enz..

Op een gegeven moment zijn deze dingen meer voor me gaan betekenen dan zijn "gebrek" aan andere attente dingen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Zo is het, Ikbenik. Dat zijn de belangrijkere dingen. De meeste mannen zijn eenmaal nou gewoon niet zo.

Neemt niet weg dat je je grenzen niet mag stellen als het je te gortig word. Dat je er niets van mag zeggen als je teveel voor "granted" genomen gaat worden in een langdurende relatie. Maar dat lijkt me bij TO nog niet aan de orde.
ja je mag het jammer vinden, maar wat bereik je daarmee dan?

onvrede?

de on-attentheid van een man vind ik persoonlijk niet belangrijk genoeg om onvrede voor te kweken in een relatie.
quote:SaffronSkies schreef op 23 juli 2009 @ 16:54:

Als je alleen maar kijkt naar wat er wel is en het andere negeert (want dat is "niet kijken naar wat er niet is of ontbreekt), dan steek je je kop in het zand, vind ik. Om te bepalen wat je van je leven vindt en waar je naar toe wilt, moet je zo af en toe ook 's kijken naar wat er (nog) ontbreekt. Daar heb je in dit geval niet in de hand. Hij is degene die jou die kaartjes en sms'jes moet sturen, maar hij doet het niet.
Mr N stuurt nooit zomaar een sms of een mail. Een spontaan kadootje? Poe, da's ook al weer een aantal jaar geleden

Wat ie wel voor me doet / heeft gedaan en zal blijven doen en wat in mijn ziel gegrift staat: Er voor me zijn. Altijd en overal. Me opwachten omdat hij de huilbui aan ziet komen, lang voor ik hem het zelf voel. (Hoe die man dat weet? Hij is me zelfs een keer achterna gelopen, het damestoilet in. Was vlak voor de crematie van mijn zus, ik ging nog ff snel plassen voor we naar de begraafplaats gingen. En ik krijg me toch een huilbui op dat toilet. Zat ik daar, broek naar beneden, te schokken van ellende. En wie stond er op me te wachten toen ik mezlef weer bij elkar had geraapt? Mr N) Hij laat me lachen, hij heeft me rust gebracht. Hij heeft me nodig, hij houdt onvoorwaardelijk van me.

Hij is.

Dat zegt me meer dan een lullig sms-je of een bos bloemen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Saffron Skies,

Ik begrijp je wel hoor, vriendlief is ook niet de meest attente man die er rondloopt en ja dat vind ik ook wel jammer, juist omdat ik wel van de kaartjes en dergelijke ben. Maarja hij heeft het niet in zich en ik vind het jammer maar niet een dusdanig groot issue dat ik hem er op zal wijzen of er boos om zal worden...hij is wie hij is en hij heeft gewoon weer andere kwaliteiten.
dumpen of accepteren
Voordeeltje: kun je gewoon met je vriendinnen kletsen ipv steeds zijn sms'jes moeten lezen en beantwoorden.

Mijn man is ook niet attent op standaardmanieren, maar heeft wel andere dingen die hij speciaal voor mij doet. Misschien jouw vriend ook?

Kun je hier wat mee: http://www.totalbalance.n ... de_5_talen_van_de_liefde/
SaffronSkies, zoals mijn vader altijd zegt: "Wat er niet in zit, komt er ook niet uit."

Je vriend heeft vast andere manieren. Ik ben er zelf ook slecht in, kaartjes, sms-jes etc. Maar ik hou wel van ze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven