In de war

02-10-2009 11:08 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er staat een vieze man in de bosjes, kijkt naar kinderen, wie weet speelt hij met zich zelf, wie zal het zeggen.

Ik heb mijn oordeel al klaar, wat een smeerlap, oppakken die vent.

Nu hoor je van iemand dat voor 99% zeker je vader van 72 in die bosjes is gezien.

Mijn gevoel wil het niet geloven, het is een fijne man, netjes, niets raars aan.

Ik krijg het niet meer uit mijn hoofd, heb echt de hele dag een rotgevoel, ik heb hem nog niet gezien.

Wat moet ik hiermee, alles in me zegt, maak een verhaal en vraag het aan hem.

Het klinkt misschien raar maar ik moet er niet aandenken dat hij in elkaar geslagen wordt. Pffffffffff weet het echt niet, ik wil ook mijn moeder beschermen, hoe is het voor haar als zij dit hoort.

Wilde dit even kwijt, misschien heeft iemand ervaring hiermee of een heel goed idee hoe ik dit aan kan pakken, hoor het graag.
Wow, dat is wel een beschuldiging. Ik zou eerst wat meer 'bewijs' willen voordat ik ermee naar m'n vader zou gaan.
pluk de dag
Eerlijk gezegd, als het mijn vader van 72 zou zijn, dan zou ik me zorgen maken om hele andere dingen. Of hij niet in de war begint te raken bijvoorbeeld.

Van wie heb je het eigenlijk gehoord? Het is nogal een gerucht (wat 99% dus is in mijn ogen) om de wereld in te helpen namelijk.
Oh, wat een narigheid! Maar je weet het natuurlijk nog niet zeker, maar aan de andere kant: hoe kom je er achter?

Als het wel je vader is, dan moet hij natuurlijk dringend hulp. Het enige wat je kan doen is hem er mee confronteren. Want als dat echt zo was en hij heeft inderdaad seksuele gevoelens bij kinderen, en of het vaker voorkomt, dan heeft hij hulp nodig.
Jeetje, wat heftig Dotten. Ik zou niet weten hoe je aan meer bewijs zou moeten komen, of hij moet al gefotografeerd zijn. Je zou aan je moeder kunnen vragen of hij op dat tijdstip thuis was.

Ik zou het heel moeilijk vinden en heel verdrietig ook maar ik zou tóch met knikkende knieën aan mijn vader vragen wat er van waar is. Je moet het nu weten toch?? Straks is het je vader niet en dan bekijk jij hem tóch met andere ogen.

Dat lijkt me nog pijnlijker.

Sterkte!
Dit is wel een heftig verhaal wat op je bordje wordt gegooid.

Ik zou er persoonlijk eerst achter willen komen of het verhaal zoals je het gehoord hebt echt kloppend is en wat er dan precies gebeurd en gezien is. Van wie hoorde je het?

Hoe is de geestelijke gesteldheid van je vader? Kan dat er iets mee te maken hebben? Kan je goed met hem in gesprek gaan normaal gesproken?
Vraag of diegene de volgende keer een foto maakt...dán pas weet je zeker of het jouw vader is of niet...
Het lijkt me voor de hand liggen dat degene die zo zeker van zijn zaak is naar de politie stapt en daar zijn vermoedens bespreekt. Jij kunt hier niks mee en je hoeft er ook niks mee. Ik zou die ander adviseren naar de politie te stappen en het verder rustig afwachten.
Wow, dat is me nogal niet wat. Verstandelijk zeg ik hetzelfde als Wuiles, maar emotioneel zou ik dit niet even rustig kunnen afwachten.
Je eigen vader laten aangeven?? Nou die van mij leeft niet meer maar als ik in het schuitje zou zitten van TO zou ik alles doen om dit te voorkomen.

Als het om de vriend van mijn moeder ging zou ik absoluut éérst van hem uitsluitsel willen hebben. Onze band maakt het ook mogelijk om dit soort dingen te bespreken, ik weet natuurlijk niet hoe dat tussen TO en haar vader zit.
Als ik het zeker zou weten, dan zou ik naar mijn vader toe gaan. Ik zou hem ernaar vragen en aanbieden samen met hem hulp te gaan zoeken. Tis inderdaad wel je vader, dus ik zou hem hier ook echt bij helpen....

Maar een lastige situatie is het wel!
quote:haaasje schreef op 02 oktober 2009 @ 11:35:

Je eigen vader laten aangeven?? Nou die van mij leeft niet meer maar als ik in het schuitje zou zitten van TO zou ik alles doen om dit te voorkomen.

Als het om de vriend van mijn moeder ging zou ik absoluut éérst van hem uitsluitsel willen hebben. Onze band maakt het ook mogelijk om dit soort dingen te bespreken, ik weet natuurlijk niet hoe dat tussen TO en haar vader zit.Waar lees je iets over je eigen vader laten aangeven? Als de man over de schreef is gegaan dan moet hij bestraft worden (wiens vader hij ook is) en als hij niks verkeerds heeft gedaan moet hij gezuiverd worden van alle blaam. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is de melder door te verwijzen naar de politie. Laat de politie maar vaststellen wat hier aan de hand is.
quote:wuiles schreef op 02 oktober 2009 @ 11:29:

Ik zou die ander adviseren naar de politie te stappen en het verder rustig afwachten.

Hier lees ik dat.

Hoe moet TO`s vader zich voelen als blijkt dat er helemaal niks aan de hand is??

En als hij er achter komt dat zijn dochter er achter zit? Ik zou dan zeggen: meissie was naar me toe gekomen.

En ook als er wél iets aan de hand is... natuurlijk moet er dan ingegrepen worden maar de politie erbij halen, nee, niet als het om mijn eigen vader zou gaan.
Rustig rustig.

Vooralsnog is er iemand geweest die een man heeft zien staan die naar kinderen keek. Kennelijk stond hij in de bosjes, maar bedoelt ze daarmee dat hij zich achter een struik had verstopt of zo? of was het toevallig in het bos, waar overal bosjes zijn? Het klinkt allemaal nogal vaag.

En dat deze meneer daar enthousiast van zou worden is ook maar een conclusie die wordt getrokken en (nog) nergens op gebaseerd lijkt te zijn.

Bovendien weet je ook niet zeker of het je vader wel was.

Moeders zijn in dit opzicht nogal overbezorgd (en terecht). Maar er is volgens mij eigenlijk niks gezien en (nog) niks aan de hand.
quote:haaasje schreef op 02 oktober 2009 @ 11:56:

[...]

Hier lees ik dat.

Hoe moet TO`s vader zich voelen als blijkt dat er helemaal niks aan de hand is??

En als hij er achter komt dat zijn dochter er achter zit? Ik zou dan zeggen: meissie was naar me toe gekomen.

En ook als er wél iets aan de hand is... natuurlijk moet er dan ingegrepen worden maar de politie erbij halen, nee, niet als het om mijn eigen vader zou gaan.

Wat als het jouw dochter is die wordt begluurd die één of andere griezel die toevallig zelf iemands vader is?

Ik heb niet gesproken over aangeven maar over het laten doen van een melding. Zoals TO het beschrijft gaat het om een vage dorpsroddel die buitengewoon schadelijk kan zijn voor alle betrokkenen. Ik denk dat TO er goed aan zou doen zich niet mee te laten slepen in allerlei emoties en zich bij de feiten te houden: iemand meent haar vader betrapt te hebben toen hij vanuit de bosjes naar kinderen keek. Als die persoon daar zo zeker van is en de vader zich inderdaad misdragen heeft dan hoort de vader gestraft en misschien behandeld te worden, al is het maar om te voorkomen dat hij volgende keer jouw dochter de stuipen op het lijf jaagt. Als hij niets heeft misdaan dan dient daarover zo snel mogelijk openheid van zaken te worden gegeven en weet TO wat haar te doen staat in de richting van de melder. Dit soort zaken kan snel uit de hand lopen, zeker in een kleine gemeenschap. Het is belangrijk dat de feiten boven tafel komen en de enige die daarvoor kan zorgen is de politie.
Ja, ga eerst eens na of dit wel echt zo is...

Tis nogal een beschuldiging als je hiermee naar je vader gaat en het blijkt niet waar te zijn..
Als de melder zichzelf en haar eigen waarnemingen serieus neemt dan kan zij niet anders dan de zaak voor te leggen aan de poltie. Iets zegt mij dat het zover niet gaat komen. En dat zegt dan weer voldoende over de melder. Vooralsnog stelt haar waarneming zo goed als niets voor en lijkt het alleen maar om sensatie te gaan.
Is je vader de laatste tijd verandert van gedrag? Is hij eerder van dit soort dingen beschuldigt?

Er bestaan vormen van dementie waarbij het gedrag zeer ontremd raakt. Ja, veel te prematuur om daar nu al over na te denken, maar ik meld het maar even.

Verder: het is nogal wat om dit voor de voeten van je vader te gooien. Ik vind het lastig om te bedenken hoe je hiermee om moet gaan. Meer bewijs zou prettig zijn. Daarbij: mss is het geheel wel enorm uit zijn verband getrokken. Lastige situatie zeg!
Misschien is het wel iets heel onschuldigs. Moest hij plassen en hield hij het niet meer op en dook hij in het dichtsbijzijnde bosje. En net op dat moment dat hij zijn piemel uit de broek haalde liepen er kinderen voorbij (die hij niet had zien aankomen) en zag hun moeder de man die gelijk een stempel kreeg.
Hele lastige situatie! Omdat je het alleen via via hebt gehoord en niet zelf hebt gezien, hoeft het niet waar te zijn. Ik weet niet waar je vader gesignaleerd is, maar misschien kan je tegen hem zeggen dat iemand hem daar heeft gezien en dat je dat een vreemde plek voor hem vindt om te komen. Ik zou niet de hele situatie gedetailleerd uitleggen. Je kan daarna vragen of hij daar is geweest. Uit zijn (non-verbale) reactie krijg je misschien een antwoord.

Ik snap uberhaupt niet dat iemand zoiets kan doen, vraag me ook af of mensen dat doen in een voor hun 'bekende' omgeving i.v.m. herkenning............
Ik vind ook dat je zelf niks moet doen, licht in plaats daarvan je moeder in van wat je hebt gehoord en laat het verder aan haar over hoe zij dat met je vader bespreekt. Hoe goed je het ook bedoelt, ik denk dat het voor haar juist kwetsend is als je niks zegt en er van alles achter haar om gebeurd, de hele buurt over haar man kletst en zij weet van niks. Of je vader nou in de war is of niet; zij is degene die het dichtst bij je vader staat, laat het verder aan hen samen over hoe ze dit op willen lossen en ondersteun ze waar je kan.

Sterkte er mee in ieder geval
"Er staat een vieze man in de bosjes, kijkt naar kinderen, wie weet speelt hij met zich zelf, wie zal het zeggen."

Ik vind het allemaal nogal subjectief moet ik zeggen.

"Een vieze man" Hoezo vies? Is gewoon een man.

"In de bosjes" Als in het struikgewas of op een groenstrook.

"Kijkt naar kinderen" Hoezo 'kijkt"? Loeren, gluren of gewoon observeren?

"Wie weet speelt hij met zichzelf" Dat is dus helemaal niet zeker. Hysterie?

Er wordt wat te makkelijk aan de schandpaal genageld tegenwoordig. Mag een oudere man niet meer naar kinderen kijken zonder direct als een pedofiel door het leven te gaan? Mag je straks als oudere man zijnde niet meer in een speeltuin komen? Soms vinden mensen het leuk om naar spelende kinderen te kijken (ik ook wel eens), daar zit niet altijd gelijk een sexueel motief achter.
quote:nessemeisje schreef op 02 oktober 2009 @ 14:52:

"Er staat een vieze man in de bosjes, kijkt naar kinderen, wie weet speelt hij met zich zelf, wie zal het zeggen."

Ik vind het allemaal nogal subjectief moet ik zeggen.

"Een vieze man" Hoezo vies? Is gewoon een man.

"In de bosjes" Als in het struikgewas of op een groenstrook.

"Kijkt naar kinderen" Hoezo 'kijkt"? Loeren, gluren of gewoon observeren?

"Wie weet speelt hij met zichzelf" Dat is dus helemaal niet zeker. Hysterie?

Er wordt wat te makkelijk aan de schandpaal genageld tegenwoordig. Mag een oudere man niet meer naar kinderen kijken zonder direct als een pedofiel door het leven te gaan? Mag je straks als oudere man zijnde niet meer in een speeltuin komen? Soms vinden mensen het leuk om naar spelende kinderen te kijken (ik ook wel eens), daar zit niet altijd gelijk een sexueel motief achter.

Als jij het leuk vind om naar spelende kinderen te kijken ga jij dan ook altijd in de bosjes staan?

Soms vinden mensen het leuk om naar spelende kinderen te kijken dat is waar, vooral pedofielen vinden dat erg leuk. The place to be is dan ook de speeltuin, park, zwembad, schoolpleinen etc voor pedofielen.

Maar goed, het stukje van TO was wel erg beknopt, dit behoeft meer info
quote:sprankelend schreef op 02 oktober 2009 @ 11:18:

Eerlijk gezegd, als het mijn vader van 72 zou zijn, dan zou ik me zorgen maken om hele andere dingen. Of hij niet in de war begint te raken bijvoorbeeld.

Dat was precies wat ik ook dacht !! Een man die bij mij vroeger in de buurt woonde, was eind 60 en liep 's nachts naakt door de straat heen. Wat hij precies had weet ik niet meer maar kan me voorstellen dat er met jouw vader dan misschien ook meer aan de hand is?

Sterkte wijffie

xxx
quote:Stoeptegel schreef op 02 oktober 2009 @ 18:09:

[...]

Als jij het leuk vind om naar spelende kinderen te kijken ga jij dan ook altijd in de bosjes staan?

Soms vinden mensen het leuk om naar spelende kinderen te kijken dat is waar, vooral pedofielen vinden dat erg leuk. The place to be is dan ook de speeltuin, park, zwembad, schoolpleinen etc voor pedofielen.

Maar goed, het stukje van TO was wel erg beknopt, dit behoeft meer info God, ik houdt mijn hart vast als mijn vader later naar zijn kleinkind kijkt op de speelplaats...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven