In de war

31-05-2010 00:02 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me tips of adviezen kunnen geven.

De situatie is als volgt: ik heb al heel wat jaartjes een vaste relatie. Allemaal leuk en aardig en de relatie zit ook goed.

De laatste maanden zit ik een beetje in de knoop met mezelf met wat ik wil en wie ik ben.

Ik heb het gevoel alsof ik niet alles uit het leven (gehaald) heb wat er in zit.

Nu denk ik er de laatste maanden steeds vaker aan om weg te gaan. Naar een stad die me heel erg aantrekt, daar alleen opnieuw te beginnen. Misschien ben ik IRL wel een enorme schijterd en durf ik het niet maar het leven zoals het nu is, benauwd me.

Aan mijn relatie ligt het op zich niet, we laten elkaar vrij en er wordt geen druk op me uitgeoefend. Ik heb af en toe gewoon "lucht" nodig. Dan wil ik een dag voor mezelf. Wat dat betreft ben ik wel een einzelganger.

Is er iemand die dit herkent? Is het normaal om af en toe "lucht" nodig te hebben? Is het raar dat ik die gevoelens heb? Wil dat misschien zeggen dat ik toch voor mezelf moet kiezen?

Ik weet het niet meer.
De grote kunst is om die lucht binnen je relatie te leren halen.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
wat floor72 zegt. Mijn vriend en ik doen heel veel dingen alleen. Zo ga ik regelmatig weekendjes terug naar mn ouders,vriendinnen,stappen of wat dan ook. Hij heeft die drang om uit te gaan niet zo,dus zocht ik anderen om me af en toe te kunnen uitleven op slechte muziek. We willen alle 2 het gevoel zijn dat we zelf ons leven leiden,zonder het altijd door de ander of verwachtingen van de buitenwereld laten leiden. Klinkt zo logisch,maar makkelijk is het zeker niet. Hoop dat je eruit komt meis. Bedenk wel dat veranderingen aanbrengen vaak betekent dat alles ook voorgoed veranderd. Daar moet je ook klaar voor zijn. Wil je je vriend-sociale leven met hem echt missen, wil je een eigen netwerk, wil je andere dromen achterna.. Zoek dat eerst eens uit zonder gelijk te verhuizen. Dat is zon grote stap!
Poelepoelepoelepoes!
Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet het gewoon even niet. Zoals ik al zei: af en toe heb ik het idee dat ik dingen gemist heb in mijn leven. Sowieso ga ik weer studeren aankomend schooljaar (deeltijd) en dat is al stap 1 voor mij. Ik wil niet blijven hangen in een baan die het niet 100% is voor mij. Ik heb het gevoel alsof het leven te kort is en ik wil dingen doen die echt belangrijk zijn voor mij.

Jaren terug had ik heel sterk de drang naar huisje, boompje, beestje maar dat heb ik niet meer.
quote:Courage schreef op 31 mei 2010 @ 00:12:

Neem je die dag voor jezelf ook af en toe?

Ja, die neem ik. Maar ik weet niet of ik daar op den duur tevreden mee kan zijn.

Het klinkt heel egoistisch maar ik heb toch ook recht op het leven wat ik wil? Maar ja, wat wil ik.
quote:Zinzy01 schreef op 31 mei 2010 @ 00:30:

Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet het gewoon even niet. Zoals ik al zei: af en toe heb ik het idee dat ik dingen gemist heb in mijn leven. Sowieso ga ik weer studeren aankomend schooljaar (deeltijd) en dat is al stap 1 voor mij. Ik wil niet blijven hangen in een baan die het niet 100% is voor mij. Ik heb het gevoel alsof het leven te kort is en ik wil dingen doen die echt belangrijk zijn voor mij.

Jaren terug had ik heel sterk de drang naar huisje, boompje, beestje maar dat heb ik niet meer.

Belangrijk punt, denk ik. Ik heb ooit eens bij een andere werkgever gewerkt - tussendoor, toen ik bedacht had dat ik iets anders wilde, omdat ik al vanaf mijn 18e bij dezelfde werkgever werkte - was geen goed uitje. Het had wellicht goed uit kunnen pakken, maar inmiddels ben ik er lang en breed achter dat ik bij die eerste werkgever het best op mijn plek ben. Gelukkig wilden ze me graag terug.

Wat ik maar wil zeggen, als je op je werkplek niet op je plek bent, dan heeft dat invloed op je hele leven. Bij mij wel in ieder geval. Ik zat toen ineens ook privé niet meer lekker in m'n vel, omdat ik het op mijn toenmalige werk echt vreselijk vond.

Misschien is het dus handig om eerst uit te zoeken wat je wilt doen qua werk, voordat je meteen je relatie aan de wilgen hangt.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Hou er altijd rekening mee dat je niet alles kan meemaken in je leven en dat je soms compromis moet sluiten.
Ik heb precies hetzelfde gehad jaren geleden. Ook wij lieten elkaar vrij, hielden veel van elkaar maar toch: ik voelde dat ik iets moest doen. Maar wat?

Ben op reis gegaan, heel lang, heel ver. Geweldig jaar gehad. Relatie uit, 2 nieuwe studies gedaan en weer op reis. Nu ben ik bijna waar ik wezen wil, alleen heb ik nu geen vriend. En die mis ik dan nu weer Maar wel uit mijn leven gehaald wat ik eigenlijk wilde!
Iedereen heeft in zijn relatie volgens mij een punt waarop je denkt 'is dit het nu?' Zonde, als je op zich een goede relatie hebt. Ga samen in een andere stad wonen en begin daar samen opnieuw, of ga met een vriendin een weekje ertussenuit voor je lucht .

Ik denk ook dat mensen tegenwoordig wat makkelijk over relaties denken, van de een naar de ander hoppen. Dat klinkt misschien oud, ik ben ook jong maar denk dat je een relatie niet zomaar weg moet doen als het gaat vervelen, alsof je je tandenborstel vervangt .
quote:Zinzy01 schreef op 31 mei 2010 @ 00:02:

Aan mijn relatie ligt het op zich niet, we laten elkaar vrij en er wordt geen druk op me uitgeoefend.Ik zou zuinig zijn op wat je wel hebt en op wat wel goed gaat. Een relatie waarin je elkaar vrij laat, waarin geen druk op je wordt uitgeoefend en waarin je de ruimte krijgt om de lucht te pakken die je nodig hebt, is goud waard.

Bespreek met je vriend je behoeftes en ga samen eens op zoek naar wegen voor jou om er naar je gevoel meer uit te krijgen. Je begint al met een nieuwe studie zeg je. Waarom niet eerst eens die stap afwachten?

Als ik dit soort vluchtneigingen krijg, dan betekent dat meestal dat ik voor een punt sta waar ik even doorheen moet. Dat kan zijn dat ik vast zit in een "verkeerd" patroon dat even doorbroken moet worden, maar dat kan ook zijn dat ik op het punt sta om een belangrijke stap te nemen de goede kant op waar ik simpelweg even stress van heb. De vluchtneigingen zijn me bekend, maar dat ik ze heb betekent niet dat ik er altijd maar aan toe moet geven. Integendeel. Meestal is het alleen maar angst of onvrede, waar ik gewoon even doorheen moet of aan moet werken voor ik weer naar volle tevredenheid verder kan.
quote:Webwoman schreef op 31 mei 2010 @ 09:34:

Iedereen heeft in zijn relatie volgens mij een punt waarop je denkt 'is dit het nu?' Zonde, als je op zich een goede relatie hebt. Ga samen in een andere stad wonen en begin daar samen opnieuw, of ga met een vriendin een weekje ertussenuit voor je lucht .

Ik denk ook dat mensen tegenwoordig wat makkelijk over relaties denken, van de een naar de ander hoppen. Dat klinkt misschien oud, ik ben ook jong maar denk dat je een relatie niet zomaar weg moet doen als het gaat vervelen, alsof je je tandenborstel vervangt .Ook mee eens. Zeker als aan de relatie an sich niets verkeerd is. Met een ander krijg je op den duur dezelfde sleur en dezelfde vluchtneigingen. Dat is inherent aan het hebben van een lange relatie (en aan de behoefte aan lucht).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven