In telefoon partner kijken?

10-12-2019 20:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier vaak van alles maar wat ik heel veel lees is dat er met het grootste gemak in de telefoon van partner wordt gekeken... om te kijken of ie vreemd gaat of uit nieuwsgierigheid ofzo...

Mijn ex deed dat ook bij mij en werd dan heel kwaad om dingen die nergens op sloegen. Verdraaide mijn woorden naar vriendinnen en platonische vrienden alsof ik vreemd ging... Ik vond dat zo naar... mezelf de hele tijd moeten bewijzen... En ik deed niks verkeerd.

Mijn huidige partner doet dat niet... hij weet amper hoe een telefoon werkt. En ik ook niet bij hem. Ik mag natuurlijk wel gewoon muziek opzetten ofzo via zijn mobiel... Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zijn berichten te gaan lezen... dat gaat mij toch niet aan? En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik het uitmaken...
Ik ben ook niet nieuwsgierig ernaar... Ik vermoed veel saaie gesprekken over voetbal en ruzie met zijn ex enzo. En als ik ga zoeken ga ik vast iets verkeerd opvatten ofzo... bovendien vind ik het zo iets stiekems en gewoon een motie van wantrouwen...

Dus ik was eigelijk nieuwsgierig... wie doet dit wel of niet? En waarom? En als je het uit nieuwsgierigheid doet waarom dan niet gewoon vragen? En voelt het niet als liegen als je stiekem kijkt dan?

Verder wil ik niet echt iets met dit topic... gewoon nieuwsgierigheid en verbazing denk ik.

Heb je wel eens stiekem in de telefoon van je partner gekeken?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (33%)
Nee (67%)
Sunny-in-Perth schreef:
11-12-2019 16:08
Sorry maar als het echt zo'n geheim is dan moet je dit ook met helemaal niemand delen vind ik.
Daar heb je toch juist vrienden voor!?
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
11-12-2019 11:51
Ik kan hier echt, oprecht niet bij. Wat voor belang heeft je man erbij te weten dat de laatste scharrel van je vriendin een bovengemiddeld formaat piemel heeft, of dat ze een spiraal heeft laten zetten en dat dat godsgruwelijk veel pijn deed of dat ze overweegt haar schaamlippen te laten verkleinen omdat ze er last van heeft. Waarom moet je man dat soort dingen weten? Of dat ze twijfelt over haar relatie en het uit wil gaan maken of ze ooit in het verleden verkracht is en daar nu last van heeft. Wat maakt dat je dat soort zaken met je man wil delen?
Als man zijnde die regelmatig dit soort verhalen moet aanhoren wil ik me hier van harte bij aan sluiten 😂
Inderdaad. Mijn man wil dat helemaal niet weten van mijn vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
11-12-2019 16:14
Daar heb je toch juist vrienden voor!?
Ja ik deel genoeg met vrienden en ik vertrouw mijn vrienden dat ze goed met informatie omgaan. Maar het is echt niet zo geheimzinnig dat ik absoluut niet wil dat ze dit met hun partner bespreken.
Het is meer dat je dit niet doet omdat het voor een ander niet interessant is niet omdat het absoluut niet doorverteld mag worden.
Sudrì schreef:
11-12-2019 16:11
Ik weet bijvoorbeeld van een vriendin dat haar partner erectieproblemen heeft en dat zij niet wil dat anderen dit weten. Prima toch, waarom zou mijn partner die informatie moeten hebben?
Het gaat er niet om dat de man alles moet weten, het gaat erom dat ik zelf wil bepalen wat ik wel en niet tegen mijn man zeg en dat niet een anders mag bepalen wat ik voor mijn man moet verzwijgen.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 16:27
Het gaat er niet om dat de man alles moet weten, het gaat erom dat ik zelf wil bepalen wat ik wel en niet tegen mijn man zeg en dat niet een anders mag bepalen wat ik voor mijn man moet verzwijgen.
Precies, zo denk ik er ook over :)
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 16:27
Het gaat er niet om dat de man alles moet weten, het gaat erom dat ik zelf wil bepalen wat ik wel en niet tegen mijn man zeg en dat niet een anders mag bepalen wat ik voor mijn man moet verzwijgen.
Ik heb een beroep waar je echt geheimhouding hebt. Maar heel veel mensen hebben ook gewoon een geheimhoudingsbeding in hun contract staan. Dan kan je dus ook niet zelf bepalen wat je allemaal door wil vertellen over je werk. Andere gaan er altijd over wat je wel of niet kan vertellen naast de algemene fatsoensnormen.
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 16:27
Het gaat er niet om dat de man alles moet weten, het gaat erom dat ik zelf wil bepalen wat ik wel en niet tegen mijn man zeg en dat niet een anders mag bepalen wat ik voor mijn man moet verzwijgen.
Verschrikkelijk dat je dat zo voelt. Ik hoop niet dat je in de medische sector oid werkt.
Murrmurr schreef:
11-12-2019 16:12
Zou ik best lullig vinden eigenlijk, zeker als jouw vent die van haar ook kent.
Ja dat dus. Ik vind het asociaal, maar ook een bizar idee dat je echt alles moet en wil delen met je partner.
Sunny-in-Perth schreef:
11-12-2019 16:23
Ja ik deel genoeg met vrienden en ik vertrouw mijn vrienden dat ze goed met informatie omgaan. Maar het is echt niet zo geheimzinnig dat ik absoluut niet wil dat ze dit met hun partner bespreken.
Het is meer dat je dit niet doet omdat het voor een ander niet interessant is niet omdat het absoluut niet doorverteld mag worden.
Wat heeft dat nou met geheimzinnig te maken? Mijn flamoes is niet geheimzinnig, maar deel ik ook niet met iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
11-12-2019 16:43
Wat heeft dat nou met geheimzinnig te maken? Mijn flamoes is niet geheimzinnig, maar deel ik ook niet met iedereen.
Wat wil je er nu mee bereiken om de hele tijd in discussie te blijven gaan?

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en wij zijn zeker ook niet allemaal vrienden van elkaar.

Ik wil geen geheimen voor mijn man hebben en dat heeft niets te maken met alles moeten vertellen maar wanneer een vriendin iets wilt vertellen wat ik niet aan mijn man zou mogen vertellen dan wil ik het liever niet weten.
Sommige op dit forum denken hier ook zo over en andere niet, prima toch.
Sudrì schreef:
11-12-2019 16:41
Ja dat dus. Ik vind het asociaal, maar ook een bizar idee dat je echt alles moet en wil delen met je partner.
Ja, ik vind het niet netjes, niet goed voor je relatie en in sommige gevallen zelfs onethisch, of je moet je vrienden heel duidelijk maken dat alles doorverteld gaat worden. Maar dan komen ze waarschijnlijk met sommige dingen dus ook niet meer naar je toe.
Sunny-in-Perth schreef:
11-12-2019 16:50
Wat wil je er nu mee bereiken om de hele tijd in discussie te blijven gaan?

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en wij zijn zeker ook niet allemaal vrienden van elkaar.

Ik wil geen geheimen voor mijn man hebben en dat heeft niets te maken met alles moeten vertellen maar wanneer een vriendin iets wilt vertellen wat ik niet aan mijn man zou mogen vertellen dan wil ik het liever niet weten.
Sommige op dit forum denken hier ook zo over en andere niet, prima toch.
Daar is dit forum voor. En als jij niet meer reageer, reageert er vanzelf niemand meer op jou.

Een geheim wat geen enkele betrekking heeft op hem is m.i. geen geheim voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
11-12-2019 16:54
Ja, ik vind het niet netjes, niet goed voor je relatie en in sommige gevallen zelfs onethisch, of je moet je vrienden heel duidelijk maken dat alles doorverteld gaat worden. Maar dan komen ze waarschijnlijk met sommige dingen dus ook niet meer naar je toe.
Ja, dat worden vrij oppervlakkige vriendschappen lijkt me. Ook vind ik het gek dat een partner dus een ‘hogere’ rank heeft dan een goede vriend(in).

Met sommige vrienden heb ik al jaren lief en leed gedeeld. Partners zijn erbij gekomen en vaak ook weer gegaan.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Wij wisselen continu van telefoon. Als ik iets op wil zoeken, maar mijn batterij is leeg. Als hij zijn mail wil checken en mijn telefoon ligt dichterbij. Als ik een appje krijg terwijl ik met iets bezig ben leest hij het vaak en bij kleine dingen reageert hij uit mijn naam, zodat ik mijn bezigheden niet hoef te onderbreken, en vice versa.


Wat helpt is dat wij onze telefoon niet als een extensie van onszelf zien, maar gewoon als gebruiksvoorwerp. In principe zou iedereen in mijn telefoon kunnen snuffelen zonder ergens achter te komen wat ze niet zouden mogen weten, maar dat vind ik dan toch wel weer een brug te ver...
Sunny-in-Perth schreef:
11-12-2019 16:50
Wat wil je er nu mee bereiken om de hele tijd in discussie te blijven gaan?

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en wij zijn zeker ook niet allemaal vrienden van elkaar.

Ik wil geen geheimen voor mijn man hebben en dat heeft niets te maken met alles moeten vertellen maar wanneer een vriendin iets wilt vertellen wat ik niet aan mijn man zou mogen vertellen dan wil ik het liever niet weten.
Sommige op dit forum denken hier ook zo over en andere niet, prima toch.
Ik wil idd geen geheimen voor mijn man hebben en ik kan alles met hem delen. Maar vriendinnen mogen best geheimen hebben voor mijn man en hoeven niet alles met hem te delen. Dus deel ik mijn zaken met hem en niet hun zaken. Kan best zonder dat ik daar enórm onder gebukt ga en geheimen voor mijn man heb.

Ik kan me niet voorstellen dat je goede vriendschappen hebt als je niet verder komt dan praten over het weer, de nieuwe gordijnen en de krant
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
11-12-2019 11:34
Dit dus. Als ik het niet met mijn man mag bespreken dan hoor ik het liever niet. Mijn vriendinnen weten dat en hebben dat zelf ook voor het grootste gedeelte.
Same. Alleen om die reden kan ik helaas bepaalde dingen niet met mijn beste vriendin delen omdat ik niet wil dat het bij haar partner terecht komt en ik niet wil dat zij dingen voor hem geheim hoeft te houden. Haar partner is bevriend met mensen aan mijn man's kant die niks over ons privé leven hoeven te weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de telefoon van man wel eens in mijn handen, als ik wat voor hem moet opzoeken/iemand belt terwijl hij onder de douche staat oid.

Om te snuffelen nooit, ik onthou sowieso zijn code niet eens al is die al meer dan 10 jaar hetzelfde :rofl: Hetzelfde voor zijn laptop.
Totaal de behoefte niet.

Aangezien hij veel beter met cijfers is dan ik weet hij die van mij uit zijn hoofd en aangezien hij computer technicus is zou hij me vast overal kunnen hacken/volgen als hij zou willen maar daar maak ik me niet bepaald druk om. Iets met vertrouwen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik begrijp trouwens ook die geheimzinnigheid om een telefoon niet. Zo'n belangrijk ding is het echt niet in ons leven. Sommigen maken er zoooooo'n issue van als een partner erin kijkt. Bij mij is er ook echt helemaal niks spannends te vinden.
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 17:39
Ik begrijp trouwens ook die geheimzinnigheid om een telefoon niet. Zo'n belangrijk ding is het echt niet in ons leven. Sommigen maken er zoooooo'n issue van als een partner erin kijkt. Bij mij is er ook echt helemaal niks spannends te vinden.
Waar haal je geheimzinnigheid toch vandaan? Privacy, net als mijn post, mijn tas, mijn dagboek, mijn medisch dossier en wanneer ik poep.
Heeft niks met spannend of geheimzinnig te maken maar gewoon met persoonlijke ruimte, grenzen en elkaars privacy respecteren. Ik ben dan wel onderdeel van een stel, maar geen symbiose. Dus mijn spullen zijn van mij en de zijne van hem. Gebruiken mag, uiteraard, maar vraag het even. Als zijn telefoon naast me ligt en de mijne boven dan ga ik de mijne halen. Als zijn ondergoed bovenop ligt in de droger pak ik toch echt het mijne en hij trekt ook niet mijn jurkjes aan omdat alles toevallig van ons samen is. Tandenborstels delen we ook niet en toiletgebruik doen we niet in elkaars bijzijn. Elkaars post maken we niet open, tenzij het voor ons samen is of de ander daarom vraagt en we lezen ook niet elkaars dagboek of mail.

Allemaal volstrekt normale grenzen wat mij betreft.
Sudrì schreef:
11-12-2019 16:11
Ik weet bijvoorbeeld van een vriendin dat haar partner erectieproblemen heeft en dat zij niet wil dat anderen dit weten. Prima toch, waarom zou mijn partner die informatie moeten hebben?
En weet haar partner ook dat zij dat met jou heeft gedeeld? Zou het toch behoorlijk lullig vinden als hij dat niet weet.
Suzan_1991 schreef:
11-12-2019 17:53
En weet haar partner ook dat zij dat met jou heeft gedeeld? Zou het toch behoorlijk lullig vinden als hij dat niet weet.
Dat zijn hun zaken. Dus geen idee. Ik ken haar man verder niet.
Sudrì schreef:
11-12-2019 17:57
Dat zijn hun zaken. Dus geen idee. Ik ken haar man verder niet.
Je kent de man van je vriendin niet? :wtf:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven