In telefoon partner kijken?

10-12-2019 20:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier vaak van alles maar wat ik heel veel lees is dat er met het grootste gemak in de telefoon van partner wordt gekeken... om te kijken of ie vreemd gaat of uit nieuwsgierigheid ofzo...

Mijn ex deed dat ook bij mij en werd dan heel kwaad om dingen die nergens op sloegen. Verdraaide mijn woorden naar vriendinnen en platonische vrienden alsof ik vreemd ging... Ik vond dat zo naar... mezelf de hele tijd moeten bewijzen... En ik deed niks verkeerd.

Mijn huidige partner doet dat niet... hij weet amper hoe een telefoon werkt. En ik ook niet bij hem. Ik mag natuurlijk wel gewoon muziek opzetten ofzo via zijn mobiel... Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zijn berichten te gaan lezen... dat gaat mij toch niet aan? En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik het uitmaken...
Ik ben ook niet nieuwsgierig ernaar... Ik vermoed veel saaie gesprekken over voetbal en ruzie met zijn ex enzo. En als ik ga zoeken ga ik vast iets verkeerd opvatten ofzo... bovendien vind ik het zo iets stiekems en gewoon een motie van wantrouwen...

Dus ik was eigelijk nieuwsgierig... wie doet dit wel of niet? En waarom? En als je het uit nieuwsgierigheid doet waarom dan niet gewoon vragen? En voelt het niet als liegen als je stiekem kijkt dan?

Verder wil ik niet echt iets met dit topic... gewoon nieuwsgierigheid en verbazing denk ik.

Heb je wel eens stiekem in de telefoon van je partner gekeken?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (33%)
Nee (67%)
Anna2208 schreef:
11-12-2019 11:34
Dit dus. Als ik het niet met mijn man mag bespreken dan hoor ik het liever niet. Mijn vriendinnen weten dat en hebben dat zelf ook voor het grootste gedeelte.
Ik kan hier echt, oprecht niet bij. Wat voor belang heeft je man erbij te weten dat de laatste scharrel van je vriendin een bovengemiddeld formaat piemel heeft, of dat ze een spiraal heeft laten zetten en dat dat godsgruwelijk veel pijn deed of dat ze overweegt haar schaamlippen te laten verkleinen omdat ze er last van heeft. Waarom moet je man dat soort dingen weten? Of dat ze twijfelt over haar relatie en het uit wil gaan maken of ze ooit in het verleden verkracht is en daar nu last van heeft. Wat maakt dat je dat soort zaken met je man wil delen?

Dan kun je dus nooit informatie met vriendinnen delen want er is héél veel wat ik wel met vriendinnen deel maar waar ik hun partners niet bij wil hebben
Ik ken alle wachtwoorden van vriend. Hij is soms zo verstrooid dat hij dat ding weer eens is vergeet. En dan belt hij mij via een andere telefoon of ik in zijn telefoon wil kijken waar hij ook al weer een afspraak had of met wie (al zijn afspraken heeft hij in zijn agenda op zijn telefoon. Of ik moet in zijn e-mail kijken omdat daar nog iets belangrijks staat wat hij weer vergeten is.

Als hij het eens zou onthouden dan had hij ook mijn wachtwoorden allemaal wel een keer kunnen weten. Volgens mij heb ik hem al 100x gezegd wat mijn pincode is als hij weer eens zijn pasjes is vergeten en hij even naar de balie oid loopt om te betalen. Maar ik lees echt nooit zijn appjes tenzij hij het dus aan mij vraagt en andersom ook niet. Kijk er staat niets schokkends in verder, maar wat vriendinnen mij appen is informatie voor mij alleen en niet voor hem. Maar ik kijk dus wel heel vaak ik zijn telefoon en hij in die van mij. We zijn vaak in het vakantiehuisje van mijn ouders en hij heeft nauwelijks internetbundel en ik wel. Daar is geen Wifi dus dan leest hij het nieuws of weet ik wat gewoon op mijn telefoon.
Malinois schreef:
11-12-2019 11:51
Ik kan hier echt, oprecht niet bij. Wat voor belang heeft je man erbij te weten dat de laatste scharrel van je vriendin een bovengemiddeld formaat piemel heeft, of dat ze een spiraal heeft laten zetten en dat dat godsgruwelijk veel pijn deed of dat ze overweegt haar schaamlippen te laten verkleinen omdat ze er last van heeft. Waarom moet je man dat soort dingen weten? Of dat ze twijfelt over haar relatie en het uit wil gaan maken of ze ooit in het verleden verkracht is en daar nu last van heeft. Wat maakt dat je dat soort zaken met je man wil delen?

Dan kun je dus nooit informatie met vriendinnen delen want er is héél veel wat ik wel met vriendinnen deel maar waar ik hun partners niet bij wil hebben
Ik denk dat ik wat andere vriendinnen heb dan jij. Ik heb er überhaupt geen behoefte om iets over hun schaamlippen te weten. Ik ben erg blij dat ik erg intieme dingen alleen met mijn man deel en tragische/ indrukwekkende verhalen van anderen ook met mijn man bespreek.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
11-12-2019 12:49
Ik denk dat ik wat andere vriendinnen heb dan jij. Ik heb er überhaupt geen behoefte om iets over hun schaamlippen te weten. Ik ben erg blij dat ik erg intieme dingen alleen met mijn man deel en tragische/ indrukwekkende verhalen van anderen ook met mijn man bespreek.
Maar wel met hun medeweten dan, neem ik aan?
Dan zou ik die dingen dus niet met jou bespreken als je mijn vriendin was. Ik wil graag dat mijn vrienden/vriendinnen alles met mij durven/kunnen bespreken, daar zit hem dan wellicht inderdaad het verschil.
Alle reacties Link kopieren
Verder dus helemaal eens met Malinois.
QueenArachnia schreef:
11-12-2019 13:02
Maar wel met hun medeweten dan, neem ik aan?
Dan zou ik die dingen dus niet met jou bespreken als je mijn vriendin was. Ik wil graag dat mijn vrienden/vriendinnen alles met mij durven/kunnen bespreken, daar zit hem dan wellicht inderdaad het verschil.
Het is zeker duidelijk dat ik alles met mijn man deel. Dat is denk ik een verschil. jij wil alles kunnen bespreken met je vriendinnen. Ik wil alles kunnen bespreken met mijn man (en doe dat ook).
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
11-12-2019 13:32
Het is zeker duidelijk dat ik alles met mijn man deel. Dat is denk ik een verschil. jij wil alles kunnen bespreken met je vriendinnen. Ik wil alles kunnen bespreken met mijn man (en doe dat ook).
Ik snap niet waarom het of/of en niet en en kan zijn.

Alles wat van wezenlijk belang is om te bespreken met man doe je met je man en alles wat je wil bespreken met vriendinnen bespreek je met een vriendinnen.

Voor mij zijn vriendschappen heel erg belangrijk. En gelukkig voor mijn partner ook.

Een vriendin die alles door gaat zitten kleppen aan haar man valt bij mij in de categorie onbetrouwbaar.
En dan verwaterd de vriendschap heel snel richting een vage kennis.

En dit zijn geen dingen die mijn partner niet mag weten maar dingen die haar partner geen bal aangaan.
En visa versa...

Gelukkig interesseert het mijn vriend geen bal of een vriendin van me een blaasverzakking heeft en incontinent is na de bevalling. Bij wijze van dan ;)
Van mij hoeft het gewoon niet en/en te zijn. Ik heb genoeg aan mijn man :)
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ik kijk soms in de telefoon van mijn man, absoluut niet stiekem maar gewoon waar hij bij zit uit nieuwsgierigheid :)
Berichtjes naar een collega of de sport team groep app interesseren mij echt niet maar ik vind het wel leuk om te lezen wat hij naar zijn moeder stuurt.
Onze familie woont ver weg dus soms stuurt hij een berichtje vooral over ons zoontje en hoe het gaat. Ik vind deze berichtjes gewoon heel leuk om te lezen dat hij zo trots op ons gezin is :)

Voor ons heeft het echt absoluut niet met niet vertrouwen te maken. Ik zou mij ook pas zorgen maken wanneer ik niet meer in zijn telefoon zou mogen kijken.
Anna2208 schreef:
11-12-2019 11:34
Dit dus. Als ik het niet met mijn man mag bespreken dan hoor ik het liever niet. Mijn vriendinnen weten dat en hebben dat zelf ook voor het grootste gedeelte.
Dus als een vriendin verkracht is kan ze dat niet met jou bespreken, omdat jij er met je man over moet babbelen.
Sudrì schreef:
11-12-2019 15:45
Dus als een vriendin verkracht is kan ze dat niet met jou bespreken, omdat jij er met je man over moet babbelen.
Als zij niet wil dat ik dat met mijn man bespreek moet ze het zeker niet tegen mij zeggen. Het lijkt me enorm naar om daarmee in mijn hoofd te zitten maar 's avonds tegen mijn man er niks over te mogen zeggen. Maar wat mijn vriendinnen weten is dat mijn man dat ook alleen maar heel erg zou vinden en verder niets met die kennis zou doen behalve mij ondersteunen in het ondersteunen van haar. Als dat je te vreselijk lijkt dan moet je het mij zeker niet vertellen.
Anna2208 schreef:
11-12-2019 15:52
Als zij niet wil dat ik dat met mijn man bespreek moet ze het zeker niet tegen mij zeggen. Het lijkt me enorm naar om daarmee in mijn hoofd te zitten maar 's avonds tegen mijn man er niks over te mogen zeggen. Maar wat mijn vriendinnen weten is dat mijn man dat ook alleen maar heel erg zou vinden en verder niets met die kennis zou doen behalve mij ondersteunen in het ondersteunen van haar. Als dat je te vreselijk lijkt dan moet je het mij zeker niet vertellen.
Soms is het al erg dat een ander zoiets van je weet. Verschrikkelijk als je zo versmolten bent.
Sudrì schreef:
11-12-2019 15:54
Soms is het al erg dat een ander zoiets van je weet. Verschrikkelijk als je zo versmolten bent.
Ik vind het fantastisch om iemand te hebben met wie ik alles deel.
Sudrì schreef:
11-12-2019 15:54
Soms is het al erg dat een ander zoiets van je weet. Verschrikkelijk als je zo versmolten bent.
Ik kan daar ook niet zo goed bij met mijn hoofd. Alles delen met je partner vind ik niet echt gezond of normaal klinken. Ik heb dat ook met mensen met een gezamenlijk facebook/instagram account of e-mailadres.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
11-12-2019 15:52
Als zij niet wil dat ik dat met mijn man bespreek moet ze het zeker niet tegen mij zeggen. Het lijkt me enorm naar om daarmee in mijn hoofd te zitten maar 's avonds tegen mijn man er niks over te mogen zeggen. Maar wat mijn vriendinnen weten is dat mijn man dat ook alleen maar heel erg zou vinden en verder niets met die kennis zou doen behalve mij ondersteunen in het ondersteunen van haar. Als dat je te vreselijk lijkt dan moet je het mij zeker niet vertellen.
Dus als een vriendin naar je toe komt en zegt iets traumatisch te hebben ervaren, vraagt jou om luisterend oor en/of hulp, maar wil ook niet dat iemand anders dan jij dat weet, dan zeg je haar naar elders te gaan en haar niet te kunnen aanhoren/bijstaan?

Mijn vriendin zou je niet zijn.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik denk dat het beeld dat jullie willen neerzetten van wat een normale relatie zou zijn helemaal niet zo vanzelfsprekend is als jullie het willen doen lijken. In een goede relatie deel je wat je bezighoudt. Ik vind dat iedereen dat moet doen op een manier die hij/ zij prettig vind en ik ben erg tevreden met mijn manier en vind het belangrijk om dat beeld te doorbreken. Veel plezier verder in jullie relaties.
Nee, ik kijk nooit in zijn telefoon en hij nooit in die van mij.
Kan en mag wel, maar waarom zou ik? Foto's staan in de cloud en andere dingen die ik misschien nodig heb ook.
En ik zou niet weten waarom ik zijn gesprekken op WhatsApp of zo zou moeten bekijken. Als ik iets wil weten vraag ik het wel.

Ik zou het niet erg vinden als hij in mijn telefoon kijkt en andersom ook niet.
Als hij boven is en zijn telefoon gaat neem ik ook wel eens op, en aan geheimzinnig gedoe doen we niet.
Anna2208 schreef:
11-12-2019 15:58
Ik vind het fantastisch om iemand te hebben met wie ik alles deel.
Fantastisch dat ik een partner heb met wie ik alles kan delen. En vooral dat ik nog een eigen identiteit heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp Anna2208 wel.

Ik heb zelf ook ooit iets meegemaakt waarvan ik niet wil dat veel mensen dit weten, mijn beste vriendin wel en ik begreep heel goed dat ze dit ook met haar man had gedeeld. Haar man ken ik ook heel goed en heb van hem juist ontzettend veel steun gehad.
Sorry maar als het echt zo'n geheim is dan moet je dit ook met helemaal niemand delen vind ik.

Mijn man en ik vertellen elkaar zeker niet alles maar wanneer iemand mij iets wilt vertellen wat ik op voorhand niet aan mijn man mag vertellen dan zou ik het liever ook niet weten.
Anna2208 schreef:
11-12-2019 16:07
Ik denk dat het beeld dat jullie willen neerzetten van wat een normale relatie zou zijn helemaal niet zo vanzelfsprekend is als jullie het willen doen lijken. In een goede relatie deel je wat je bezighoudt. Ik vind dat iedereen dat moet doen op een manier die hij/ zij prettig vind en ik ben erg tevreden met mijn manier en vind het belangrijk om dat beeld te doorbreken. Veel plezier verder in jullie relaties.
Ik deel wat me bezig houdt, maar niet het privé van vriendinnen.
Ik weet bijvoorbeeld van een vriendin dat haar partner erectieproblemen heeft en dat zij niet wil dat anderen dit weten. Prima toch, waarom zou mijn partner die informatie moeten hebben?
sneeuwwitje80 schreef:
11-12-2019 16:00
Ik kan daar ook niet zo goed bij met mijn hoofd. Alles delen met je partner vind ik niet echt gezond of normaal klinken. Ik heb dat ook met mensen met een gezamenlijk facebook/instagram account of e-mailadres.
Het lijkt me ook erg lastig als de relatie ooit over gaat, wat ltijd kan gebeuren. Hoe ga je dan leren weer je eigen persoon te zijn en je eigen gedachten te formuleren als je zo symbiotisch was dat je niet eens een vriendin kan steunen zonder daarbij door je man ondersteund te worden? Ik denk dat interacties met anderen die de ander niet aanhoort of meeleest je relatie juist gezond houden.
Sudrì schreef:
11-12-2019 16:11
Ik weet bijvoorbeeld van een vriendin dat haar partner erectieproblemen heeft en dat zij niet wil dat anderen dit weten. Prima toch, waarom zou mijn partner die informatie moeten hebben?
Zou ik best lullig vinden eigenlijk, zeker als jouw vent die van haar ook kent.
Sudrì schreef:
11-12-2019 16:09
Ik deel wat me bezig houdt, maar niet het privé van vriendinnen.
Inderdaad. Mijn werk houdt mij bijvoorbeeld ook veel dagen behoorlijk bezig, maar ik heb gewoon een beroepsgeheim. Zoiets vind ik ook gelden voor persoonlijke verhalen van vriendinnen.
Anna2208 schreef:
11-12-2019 15:52
Als zij niet wil dat ik dat met mijn man bespreek moet ze het zeker niet tegen mij zeggen. Het lijkt me enorm naar om daarmee in mijn hoofd te zitten maar 's avonds tegen mijn man er niks over te mogen zeggen. Maar wat mijn vriendinnen weten is dat mijn man dat ook alleen maar heel erg zou vinden en verder niets met die kennis zou doen behalve mij ondersteunen in het ondersteunen van haar. Als dat je te vreselijk lijkt dan moet je het mij zeker niet vertellen.

Vreemd hoor. Dus als vriendinnen jou in vertrouwen iets vertellen dan vind jij dat je man dat ook moet weten?
Ik deel ook alles met mijn man over mijzelf en onze kinderen, maar niet over mijn vriendinnen en ik hoef de vertrouwelijke dingen die vrienden met hem bespreken ook niet te weten.
Een vriendin neemt mij soms in vertrouwen over hele persoonlijke dingen en geen haar op mijn hoofd die denkt dat ik dat aan mijn man moet vertellen hoor! Wat voor vriendin ben je dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven