ineens is het uit

22-04-2011 18:03 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Normaal lees ik hier, maar zit nu in de knoop en wil graag mijn verhaal even kwijt.

Mijn vriend ( nu ex) heeft het afgelopen woensdag uitgemaakt na 7 maanden. Als donderslag bij heldere hemel.

Vandaag hebben we onze spullen bij elkaar weggehaald en nog ff een bakkie gedronken en gepraat. Hij is een binnenvetter, en ik vind het moeilijk om mijn gevoelens te verwoorden ( lekker dan)

Woensdagavond was hij bij me, ik hing lekker bij hem op schoot een filmpje te kijken. hij kreeg een sms van een collega en ik zat mee te lezen (had de telefoon voor mijn gezicht zeg maar) ik ben best wel onzeker en dat weet hij en eigenlijk heeft dat nooit gespeeld in onze relatie, omdat ik hem voor de volle 100 % vertrouw. toen hij de sms wegdrukte stond er een vrouwennaam in beeld die ik niet kende, ik vroeg hem wie dat was, hij legt het uit en ik heb ok gezegt en weer verder film gezien. ineens stond hij op en zei ik kan daar niet tegen het is klaar zo...

vanmiddag hebben we het er nog over gehad en hij heeft aangegeven dat hij de afgelopen dagen alleen maar gepiekerd heeft, maar niet op zijn beslissing terugkomt omdat hij bang is dat ik hem ga dumpen (heb gezegt dat hij mijn grote liefde is dat ik dat nooit zou doen en ook nog nooit overwogen heb) ook mistte hij mijn kids en mij en hij zei toen we elkaar knuffelden/troostten dat hij ontzettend veel van mij had gehouden maar dat dat nu minder was. misschien omdat hij het wegstopte omdat hij bang is om gekwetst te worden, hij wist het niet. en zei alleen maar als ik je blijf missen dan heb ik een stomme fout gemaakt maar het is dan wel mijn eigen schuld....

HELP ik wil hem niet kwijt, ben verward en verdrietig. als jullie dit lezen denk je dan dat het voorgoed voorbij is? ok ik weet ook wel dat niemand toekomst kan voorspellen, maar ik kan me niet voorstellen dat alles ineens zo voorbij is. Hij heeft veel voor me gedaan me heel veel gegeven ( zelfs een auto) ben ik hem kwijt of zou het goed kunnen komen, en wat moet ik daarvoor doen. tot aan woensdag voor hij opstapte was het altijd goed en genoten we ontzettend van elkaar. Hij heeft me getrakteerd voor in de meivakantie een lang weekend naar een luxe hotel op een van de eilanden, alles al geboekt en betaald. ik heb hem gevraagd na te denken en dan eventueel dat lange weekend samen door te brengen om te zien of het wel of niet wat kan worden, maar dat veegt hij meteen van tafel. we hebben beide kids en zolang we bij elkaar zijn hebben we nog nooit een kinderloos weekend gehad. dus we hadden ons hier ook heel erg op verheugd om samen een lang weekend door te brengen en aan elkaar te besteden.

jemig een heel verhaal, maar wie heeft er tips en raad voor me? denken jullie dat dit tijd nodig heeft of zou het definitief zijn zoals hij nu ook zegt.
quote:Madhe schreef op 22 april 2011 @ 20:57:

LG, ik geloof dat ik je topic toen een beetje gevolgd heb (shit, dadelijk haal ik je door de war met iemand anders) en ik meen me te herinneren dat je er toen heel erg doorheen zat, maar al meteen heel sterk was. Je koos ervoor om hem los te laten.

En weet je, als ik nu steeds her en der lees hoe jij in je schoenen staat denk ik; Goh, waren er maar meer die zo nuchter en sterk waren als Letgo. Ik vond het toen heel mooi om je kracht door je berichten te zien stralen en het was leuk om elke keer te zien hoe het ook kan, ook als je er effe doorheen zat en ik vind het nu nog mooier om te zien, want ik weet niet hoe het er nu allemaal voorstaat bij je verder, maar je bent een sterke vrouw en dat straalt door in je berichten.

Chapeau.Jeetje, wat een mooi compliment. Dank je! En vooral uit jouw mond omdat ik je zeer respecteer als forummer. Ik heb er inderdaad voor gekozen om los te laten. Daarom heb ik destijds ook mijn nick gekozen.
quote:famke73 schreef op 22 april 2011 @ 19:06:

[...]

als dat zo is, zal ik jullie dat zeker laten weten in dit topic! want volgens mij zitten hier veel mensen tussen die "geilen" op het leed van een ander

Famke dit heeft niets met "geilen op" te maken maar gewoon

een analyse op grond van de door jou verstrekte informatie.

Er zijn verschillende mogelijkheden:

1) Zijn ex controleerde hem altijd en toe jij, met de beste

bedoelingen, vroeg "wie is dat" kreeg hij een flash back en

wil geen controle relatie meer.

2) Hij gaat inderdaad vreemd of is verliefd op een ander en

voelde zich betrapt toen jij die sms meelas en besloot

voor die ander te gaan.

Feit is nu eenmaal dat de vaste lezers van de relatiepijler

dit bijna wekenlijks zien, het vaste patroon is man stapt

plotseling zonder duidelijke reden op, vrouw snapt er niets

van en enkele weken later duikt een minnares op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Famke, ik zeg niet dat je je niet rot mag voelen. Feit blijft dat het verbreken van een relatie pijn doet en voor verdriet zorgt. Daar moet je doorheen en dat mag ook.

Maar blijf je wel op jezelf richten. Naar wat ik lees heb je daar plannen voor. Maar wat ik ook lees is dat je zoveel ontkent. En vooral je eigen aandeel. Dat is wel een beetje veel calimero gedrag op één dag, denk je ook niet?

Ineens is het uit, maar dan blijk je verlatingsangst te hadden (ik zeg hadden, want jij zegt had en ik zeg heb aan je berichten en manier van posten te zien, maar ik ben geen deskundige) en borderline maar toch geen borderline (maar blijkbaar toch behoorlijk wat zelfde trekjes en hoe je het ook wend of keert, dat is niet helemaal gezond en heeft behoorlijk invloed op een relatie) maar manisch depressief.

Dan is het niet ineens, dan ging het niet om die ene zin, en ja dat is klote, zwaar klote want je veranderd niets meer aan het verleden, maar..

...het is wel een indicatie voor jouw gedrag. Hoe dat is geweest, hoe jij hebt gekozen je te gedragen (want zelfs met die buien zoals jij dat zo mooi noemt kun je keuzes maken in hoeverre je anderen hierin belast). En dat klinkt niet fijn, maar zal een behoorlijk aandeel spelen in waarom hij niet meer bij je wil zijn.

Het mooie is, dat je hier van kunt leren. Doe dat alsjeblieft. Ook en juist voor je kinderen. Die worden hier ook in meegesleept, en als jij nu beter af bent zonder relatie (wat ik echt geloof, want je enige 2 topics gaat over het verbreken van relaties, blijkbaar kun je dat echt niet aan want over koetjes en kalfjes heb je niet de behoefte een topic te openen of te reageren), dan is dat zo..en dan is dat goed. Zie het als nieuw begin, om bewust keuzes te maken ondanks de dingen waar je relaties op fout lopen.
quote:Letgo schreef op 22 april 2011 @ 21:51:

[...]

Jeetje, wat een mooi compliment. Dank je! En vooral uit jouw mond omdat ik je zeer respecteer als forummer. Ik heb er inderdaad voor gekozen om los te laten. Daarom heb ik destijds ook mijn nick gekozen.

Jeeetje, ik ben ook maar gewoon een simpele (en soms irritante) forummer hoor.

Alleen dat al vond ik sterk Je nick.

Je bent een positief mens, heel mooi.
Is dat alles wat er heeft gespeeld tussen jullie? Kan het niet zo zijn dat jij vaker "wantrouwend" of zoals jij zegt "onzeker" gedrag hebt getoond naar hem en hij dat niet meer trekt?
Volgens mij ben ik meer dan mosterd......
Een beetje wel RE, maar als je nog meer toe te voegen hebt mag dat. Kaas ofzo?

*heb honger*
Volgens mij kan ik je googlen famke.. ga je daar iets aan doen?
Hi Famke,

Klote zeg, dat het zo is gelopen.

Ik wil tegen je zeggen:

Laat hem maar...want waarom zou je niet mogen vragen wie er smst?

Is dat gelijk jaloers en controlerend?

Als je vaker wantrouwend zou zijn geweest, dan snap ik wel dat dit de druppel is. Maar als er nooit zoiets heeft voorgedaan snap ik niet waarom hij zo overdreven reageert.

En stel dat het weer goed komt, dan zou je dus erg op je hoede moeten zijn om niet de verkeerde dingen te vragen/zeggen zodat hij bij je blijft.

Typisch eigenlijk he, dat je met een verleden van vertalingsangst juist iemand treft waarvan je verlatingsangst zou kunnen krijgen.

heel veel sterkte
als je op famke googled dan kom je idd van alles tegen maar mij gelukkig niet ;)quote:Madhe schreef op 23 april 2011 @ 00:14:

Volgens mij kan ik je googlen famke.. ga je daar iets aan doen?
dankje!

ik heb het idee dat jij niet veroordelend bent, kom hier een aantal reacties tegen waarvan ik denk nou nou.... heb er spijt van dat ik destijds aan heb gegeven dat ik borderline zou hebben. en vwb verlatingsangst daar en voor vele dingen meer heb je goede therapiëen... ik ben daar gelukkig door gegroeid, jammer dat mensen die je niet kennen toch je veroordelen.

en om op mijn post terug te komen, zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden. bij deze ... afgelopen zaterdag hebben we een heel goed gesprek gehad, ik weet nu wat er bij hem speelde (binnenvetter) en we hebben besloten om er weer voor te gaan.. en nee ik heb geen angst dat hij zo weer opstapt. maar ook daar zullen velen van jullie waaraschijnlijk vraagtekens bij plaatsen.

ik heb in ieder geval ( de niet veroordelende mensen daar gelaten) besloten niet weer op dit forum te komen, niet om te lezen niet om te schrijven.

quote:bungaa schreef op 23 april 2011 @ 10:28:

Hi Famke,

Klote zeg, dat het zo is gelopen.

Ik wil tegen je zeggen:

Laat hem maar...want waarom zou je niet mogen vragen wie er smst?

Is dat gelijk jaloers en controlerend?

Als je vaker wantrouwend zou zijn geweest, dan snap ik wel dat dit de druppel is. Maar als er nooit zoiets heeft voorgedaan snap ik niet waarom hij zo overdreven reageert.

En stel dat het weer goed komt, dan zou je dus erg op je hoede moeten zijn om niet de verkeerde dingen te vragen/zeggen zodat hij bij je blijft.

Typisch eigenlijk he, dat je met een verleden van vertalingsangst juist iemand treft waarvan je verlatingsangst zou kunnen krijgen.

heel veel sterkte
Nieuw topic: ineens is het weer aan
eenmaal het besluit gekozen voor niet meer samen etc. lijkt me vrij duidelijk.

Tevens vraag ik me af hij had al niet veel (heeft zijn baan opgezecht en zit voornamelijk te zuipen?)

mmm mijn vraag aan jou.

Deze eigenschappe/dingen die jezelf opsomt?

-hij zet je aan de kant maakt het uit zonder goede reden?

(wie zegt e.v.t. niet zomaar nog een keer?)

-hij verdiende niet veel (maar zegt nu zijn baan op inkomsten ),00

- hij wil het gaan proberen in de muziek

(als je niet bij de top 10 van nl hoort kan je er niet goed van rondkomen)

-zit nu hele dagen te zuipen.

-jij bent zeker niet zijn nr1 in zijn leven? (anders had i ondanks alle andere dignen je echt niet aan de kant gezet?)

mijn advies hoofdstuk afsluiten verwerken.

en laten zien dat je een echte en sterke jonge vrouw ben

(ook gezien je verleden) Eerst eens jezelf oplappen, en fijn voelen dan pas weer verder om je heen gaan kijken?

(misschien als sex je probleem is /belangrijk vind gewoon 1-2 scharrels zoeken voor puur de sex dan?)

S6
Dus die ander wilde hem toch maar niet hebben? En nu mag hij weer naar jou. Lekker handig zeg.
Sterkte!
Ik ben van mening; de basis van een goede relatie is goed met elkaar kunnen praten en eerlijk zijn. Het klinkt mij heel raar in de oren dat hij zomaar na de film zegt dat hij niet tegen dat soort dingen kan. Hij kan toch eerst fatsoenlijk met je praten? Als hij zijn meningen of gevoelens niet aan jou kan uitten, kun jij er toch niets aan doen dat je in zijn ogen iets verkeerds doet? Ik vraag me af of dit wel de juiste man voor je is. Kon je verder altijd wel goed met hem praten? Het is in welke relatie dan ook heel belangrijk je mening of gevoel te kunnen delen (allebei). Ik hoop dat je eruit komt, sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven