internationale baan

28-02-2012 11:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
*
anoniem_147096 wijzigde dit bericht op 29-02-2012 00:35
Reden: prive
% gewijzigd
Zowel mijn vriend als ik hebben een baan waarbij we veel reizen. Priveinformatie weggehaald Je moet dus zelf erg flexibel kunnen zijn en ook dingen alleen kunnen doen.

Je kunt wel 'eisen' stellen, maar als dit zijn droombaan is en hij denkt dat hij dit allemaal kan combineren dan lijkt het me lastig dit hem te 'verbieden'.
.
Wij bellen altijd 's avonds als een van ons tweeën in het buitenland zit, Vaak heb je eigenlijk meer 1-op-1 aandacht voor elkaar tijdens die gesprekken dan thuis op de bank.

En in het weekend is het fijn om elkaar weer te zien (mits we niet in het buitenland blijven i.v.m. afstand).

Ik denk dat wij ook langer een relatie hebben dan jullie en dat we beter van elkaar kunnen begrijpen wat je in het buitenland doet. Ik mis hem namelijk wel, maar niet op de manier die jij beschrijft.

Ik vind het overigens wel een beetje apart dat jij aangeeft hem de afgelopen tijd zo te hebben gesteund en dat je er altijd voor hem bent geweest. Het gaat toch 2 kanten op? Het lijkt nu een beetje alsof jij dingen voor hem hebt overgehad en in ruil moet hij nu dingen voor jou doen (of in dit geval laten). Dat zou ik niet willen in een relatie, die voor wat hoort wat mentaliteit. Die pas ik alleen toe in het huishouden (als jij stofzuigt dan ruim ik de vaatwasser uit).
lijkt mij juist ideaal!
.
Mijn schoonzus is piloot, ik denk dat dat iets vergelijkbaar is. Het grote verschil daarin is, dat zij ook soms veel dagen achter elkaar thuis is.

Ik denk dat je wel erg veel beren op de weg ziet. Je vriend wil dit blijkbaar heel graag. Ik zou daarom kijken naar oplossingen, naar hóe kan dit werken voor jullie. Misschien dat hij iets minder salaris kan krijgen, maar wat meer vakantiedagen? (BV een 38-urig contract waarbij je 40 uur werkt, zodat je 10 extra dagen per jaar hebt).

Maar goed, misschien heb ik makkelijk praten, ik zou het helemaal niet zo erg vinden als mijn partner regelmatig een paar dagen weg was.
.
quote:modus schreef op 28 februari 2012 @ 13:09:

Wij bellen altijd 's avonds als een van ons tweeën in het buitenland zit, Vaak heb je eigenlijk meer 1-op-1 aandacht voor elkaar tijdens die gesprekken dan thuis op de bank.

En in het weekend is het fijn om elkaar weer te zien (mits we niet in het buitenland blijven i.v.m. afstand).

anoniem_147096 wijzigde dit bericht op 29-02-2012 00:36
% gewijzigd
quote:sweetcandy schreef op 28 februari 2012 @ 13:34:

Oh nee modus, dan begrijp je me verkeerd

Maar je hebt het wel zo opgeschreven. Is dit niet wat je eigenlijk vindt: jij hebt hem gesteund en nu ben jij aan de beurt. Daar is niets mis mee, maar is voor de communicatie naar jouw vriend en het ordenen van je eigen gedachten wel handig om uit te zoeken.

Wilde met dat stukje meer aangeven dat we een sterke relatie hebben.

prive informatie.

Het is zeker niet voor-wat-hoort-wat. Maar ik vind wel dat hij ook rekening kan houden met onze relatie bij zijn keuze. Wil hij graag 4 dagen per week in het buiteland zitten en mij weinig zien, of is onze relatie meer waard en neemt hij genoegen met de (goede) baan die hij nu heeft en waar hij ook tevreden mee is.

Ik vind dat je wel erg zwart-wit kijkt. Het is óf jij bent belangrijk en hij kiest ervoor zijn huidige baan te houden óf hij wil 4 dagen in het buitenland zitten (wat volgens jouw eerste omschrijving helemaal niet zeker is) en kiest daarmee ervoor om jou moederziel alleen achter te laten in Nederland. En hij zou jou dus niet belangrijk vinden in dat geval. Ik denk dat jullie door de huidige leefsituatie (kinderen uit eerder huwelijk) sowieso al een lastige situatie hebben en een situatie waarbij jij waarschijnlijk niet op de eerste plaats staat voor hem. Is dit iets waarmee je wil en kan leven?

Misschien verwoord ik alles wat zwart-wit daar ben ik het zeker mee eens, vind het lastig om het duidelijk op papier te krijgen. Er spookt zoveel door mijn hoofd heen. Jammer genoeg kan ik niet in de toekomst kijken
anoniem_109377 wijzigde dit bericht op 29-02-2012 09:11
Reden: privé
% gewijzigd
.
@ jeanne_avril

XXXX Privé

Als mijn vriend elke week in het buitenland zou zitten zou dit een veel te grote druk op mij leggen, want ik kan dit niet combineren met mijn werk.
anoniem_109377 wijzigde dit bericht op 29-02-2012 09:09
Reden: Privé
% gewijzigd
@sweetcandy:
anoniem_147096 wijzigde dit bericht op 29-02-2012 00:36
% gewijzigd
.
Was er maar een pasklaar antwoord.... ;)
@modus:
anoniem_147096 wijzigde dit bericht op 29-02-2012 00:37
% gewijzigd
Lastig, ik denk dat hij het wellicht onderschat (vergeet ook reistijd niet, vluchten die later gaan, vluchten missen of indien met de auto: files). Als hij voor langere tijd zou gaan, en verder weg, hoe zit het dan met zijn kinderen? En zou jij mee kunnen gaan?
quote:sweetcandy schreef op 28 februari 2012 @ 14:06:

Vriend heeft bij zijn baas aangegeven beschikbaar te zijn voor het buitenland op de dagen dat kids er niet zijn. Ik mag toch aannemen dat de baas hier rekening mee houdt bij het in dienst nemen van iemand, hoeveel zo'n persoon naar het buitenland kan worden ingezet? Als hij had aangegeven maar 1 dag te kunnen, zou hij niet worden aangenomen. Het is en blijft een internationale functie die zich na een jaar nog verder zal uitbreiden.

Ik acht de kans groot dat hij echt veel naar het buitenland zal worden gestuurd. Misschien nog niet het eerste half jaar i.v.m. inwerken, maar daarna wel (dat is ook de bedoeling van de functie en het doorgroeien). Mijn vriend denkt hier dus nogal mild over 'dat zal wel meevallen'..... Daarover maak ik me zorgen over. Dat hij de baan aanneemt en het toch iedere week volop in het buitenland zal zijn. En dan is er geen weg terug?

Tsja, als je zo gaat redeneren dan kan je nooit iets in je leven anders doen. Als het niet bevalt kan hij ergens anders gaan werken. Het kan tussen nu en een jaar uitgaan tussen jullie. Het kan zijn dat je over 5 jaar geen kinderen kan of wil krijgen. Niets is zeker in het leven, behalve doodgaan.

En waarop bazeer jij alle doemscenarios en jouw vriend alle positieve scenarios? Ervaringen van vrienden, collega's, nachtmerries, vakbladen, omschrijving vacature?
Mijn zus heeft een vriend die kapitein is, en is dus 4 maanden weg van huis, en daarna ook weer 4 maanden thuis..

Veel respect voor haar! Ze hebben trouwens geen kinderen. Maar ik zou het niet kunnen zo lang.

Vind vier dagen dan nog wel mee vallen.
.
Nee , niets is zeker inderdaad! Heb je helemaal gelijk in! Dat betekend toch niet dat ik er niet over na kan/mag denken? Voor een ander is 4 dagen per week misschien niet veel, maar voor mij wel. Ik heb veel behoefte aan het samenzijn (en dan niet telefonisch)
Natuurlijk kan en mag je daarover nadenken.

Sterker nog, ik denk dat het wel goed is om dat van te voren te doen.

Misschien kun je nu al samen bekijken hoe je toch "close" kunt blijven, ondanks de dagen uit elkaar.

Maar uiteindelijk wil je hem deze kans ook niet ontzeggen, en dus kun je weinig anders doen dan achter hem staan.

Je schrijft dat jullie binnen 5 jaar kinderen willen, je hebt dus nog wel even om te bekijken of dit voor jullie wel of niet werkt.

Jullie relatie klinkt sterk, die kan wel tegen een stootje.

Maak je niet te veel zorgen van te voren.

Kijk gewoon hoe het gaat lopen in de praktijk.
Dan is het belangrijk om helder te krijgen hoe vaak hij voor werk in het buitenland zal zijn.
Vriend heeft bij zijn baas aangegeven beschikbaar te zijn voor het buitenland op de dagen dat kids er niet zijn. Ik mag toch aannemen dat de baas hier rekening mee houdt

Maar die baan in het buitenland houdt geen rekening met wanneer je vriend z'n kinderen er (wel of niet) zijn....

Die zijn alleen geinteresseerd dat er iemand is die het werk kan doen wanneer het nodig is (sorry)....

Ik persoonlijk zou nooit een vriend tegenhouden in z'n carriere, en dat betekent nu wel vaak naar het buitenland met alles wat daarbij hoort, net zoals ik zeker niet zou verwachten dat hij eist van mij dat ik thuis in de keuken en thuisblijfmoeder zou blijven als ik die kans zou hebben...

Het kan ook zijn dat als jullie relatie bestand is dat jij als expat wife daar naar toe moet. Hoe zie je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven