internet/chatverslaving van mijn vriend

10-11-2009 10:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon al ongeveer 2 jaar samen met mijn vriend en we hebben 3 jaar een relatie. Zijn grootste hobby is zijn computer, nieuwe programma's, downloaden enz. Sinds een half jaar ben ik er echter achter gekomen dat hij ook regelmatig chat. Altijd met dames natuurlijk. Deze dames denken dat hij vrijgezel is.

Dit weekend ben ik erachter gekomen dat er een emailadres is waarvan ik het bestaan niet wist waarop hij chat met dames die hij op een of andere website heeft ontmoet.

Ik weet inmiddels ook dat hij twee van deze dames wel eens ontmoet heeft. (ik weet ook zeker dat er niets gebeurt is met deze twee dames behalve een kop koffie, want inmiddels heb ik deze dames gesproken en zijn ze blij dat er verder niets gebeurt is nu ze weten dat hij een vriendin heeft).

Het moeilijke is dat hij zelf aangeeft eigenlijk dat chatten helemaal niet te willen doen. Hij is volledig in de war nu ik hem heb geconfronteerd met de gevolgen. Nu zou je natuurlijk kunnen zeggen dat dat een spelletje van hem is, en dat zou ik ook zeggen als buitenstaander. Ik heb alleen ook zitten denken dat het misschien wel een vorm van verslaving is.. net als gokken enz.

Maar als dat zo is.. hoe kom ik daar dan achter en waar zou hij terecht kunnen voor hulp..

Groetjes

Kaatje
Dat het beste dat je tot nu toe is overkomen, het slechtste zal zijn dat de toekomst je zal brengen!
Internet kan idd verslavend zijn. Als je erop googlet kom je vast iets tegen waar hij terecht kan, want ook daar zijn tegenwoordig therapieen voor.

Alleen ik zou die moeite voor hem niet eens nemen. Als ie chatverslaafd was, zou ie het ook met mannen kunnen doen. Andere dames ontmoeten via chat, sorry, no way jose.
Hoi Jose,

Daar heb ik inderdaad al gezocht, maar kom ik bijvoorbeeld bij de jelinek kliniek terecht en die hebben alleen iets over internetverslaving

maar goed.. je hebt wel gelijk hoor..in principe is hij de moeite niet waard...

Is alleen niet zo makkelijk om die deur zo snel dicht te gooien...

groejtes

karen
Dat het beste dat je tot nu toe is overkomen, het slechtste zal zijn dat de toekomst je zal brengen!
Jeetje, wat een vervelende ontdekking zeg! Ik kan me voorstellen dat je soort van verslaafd kan zijn aan chatten, als tijdverdrijf of om de aandacht. Wat ik me dan weer niet zo goed kan voorstellen is dat hij zich voordoet als vrijgezel en met die dames afspreekt. Dan kan er wel niks gebeurt zijn, maar dat is liegen en bedriegen.

Natuurlijk is hij geschrokken en in de war nu. Je hebt hem betrapt. Hij kon lekker z'n gang gaan maar is nu geconfronteerd met de gevolgen. Maar het was niet alsof ie dat niet van tevoren wist. Kijk, als je nou de eerste paar maanden van een relatie nog eens een keer uit gewoonte zoiets doet, dat is ook niet goed maar dat is misschien een soort van ontwenning. Na drie jaar gaat dat niet meer op. Dan heb je het bewust opgezocht/ben je het bewust op blijven zoeken.

Ik vind verslaving dan ook niet echt een excuus. Natuurlijk zijn sommige mensen verslavingsgevoelig, maar er is geen fysieke afhankelijkheid zoals bij alcohol of roken. Het is een ingesleten gewoonte die met de juiste motivatie (en hulp misschien, maar het grootste deel moet écht uit iemand zelf komen) gebroken kan worden. Tsja, en als een relatie van drie jaar en samenwonen niet genoeg motivatie is...

Bedenk ook goed dat jij het nu weet omdat je hem betrapt hebt, niet omdat hij naar jou toe is gestapt en alles heeft opgebiecht omdat hij het niet meer wilde...

Sterkte iig...
Nu heeft hij dames ontmoet met wie hij "niks" heeft gedaan. Blijkbaar zoekt hij toch spanning. Maar wie zegt dan dat het hier bij blijft? Als het alleen om het chatten gaat (spelletje???), dan kan hij ook met vrienden etc. chatten, dus daar geloof ik niet zo in.
quote:kaatje69 schreef op 10 november 2009 @ 10:26:

Hoi Jose,

Daar heb ik inderdaad al gezocht, maar kom ik bijvoorbeeld bij de jelinek kliniek terecht en die hebben alleen iets over internetverslaving

maar goed.. je hebt wel gelijk hoor..in principe is hij de moeite niet waard...

Is alleen niet zo makkelijk om die deur zo snel dicht te gooien...

groejtes

karenDenk je nou echt dat ik Jose heet?
he emaille, was ff niet wakker.. mijn hoofd zit een beetje vol haha...

Fijn van iedereen te horen dat ik inderdaad geen spoken zie...

ik zat te twijfelen of ik er niet te veel achterzocht.

Vriendlief is sinds dit weekend verhuisd naar een (voorlopig) tijdelijk adres, dus ik heb stap 1 al wel gezet

Maar tja... de volgende stappen worden wel wat moeilijker denk ik...
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:46
Reden: privacy
% gewijzigd
Er is nogal een verschil tussen verslaving en gewoonte. Hoe ging het als jullie op vakantie waren? Merkte je aan hem dat ie allerlei moeite ging doen om een internetcafe of iets dergelijks te vinden? Zo nee... dan is het geen verslaving maar een gewoonte. En het is aan zijn wilskracht om daar vanaf te komen. Er zou bij mij 1 gesprek plaatsvinden en dan kan hij kiezen of kabelen. Chatten en afspreken is gewoon een vorm van besodemieteren. Als die bewuste dames wel met hem het bed hadden willen delen dan was het waarschijnlijk misschien wel gebeurd.
ik vind t best dat vriendlief aan het chatten is met vreemden...dat het vrouwen zijn zou me ook niks kunnen schelen maar dat hij zegt VRIJGEZEL te zijn en AFSPREKEN gaat mij echt een stap of twee te ver!!!!!

Ik heb het idee door het onder de noemer 'verslaving'te zetten, je een excuus voor hem bedenkt om het goed te praten. Ik zou dit écht niet pikken....wie zegt dat hij niet meer mensen heeft ontmoet en dat die ene vrouw die je gesproken had, gewoon niet 'gewillig' was????

misschien heeft ie ook wel een andere simkaart waarop hij loopt te bellen....

Weet je, als je hier achterkomt...dan maakt het mijns inziens niet eens zoveel meer uit wat er gebeurd is of niet....ik zou het vertrouwen zoooo kwijt zijn...dat het van mij niet meer zou hoeven...ik weet het, makkelijk praten als buitenstaander!!

Heeeeeel veel succes en neem een wijs besluit!!!!
Ik voel me ook ontzettend in de maling genomen. Ik zal vast niet de eerste en laatste zijn die dit overkomt, maar je voelt je echt ontzettend stom. Ik heb een ijzeren vertrouwen in de mensen om mij heen, en ga (ging) er altijd vanuit dat wat ik niet zou doen, de ander ook niet doet... beetje naief misschien.

Maar goed, op vakantie nam hij ook altijd zijn laptop mee inderdaad... dus misschien had ik daar wat achter moeten zoeken.

aan de andere kant vindt hij het wel leuk om dingen met z'n tweeen te doen, filmpje, uit eten, spelletjes, in de tuin werken noem maar op. Dus het is niet alsof hij alleen maar in cyberspace leeft.. .

jullie hebben gelijk..liegen en bedriegen hoort niet thuis in een relatie.. ;-(...

en dan te bedenken dat ik volgende maand mijn 40ste verjaardag vier... leuk feestje gaat dat worden haha
Natuurlijk voel je je in de maling genomen! Hoe het uiteindelijk ook uitpakt (wie weet gaat de knop nu om bij hem, al is het dan nog de vraag of jij dat accepteert), die vent heeft je gewoon belazerd. En daar is niemand schuldig aan behalve hij, onthoudt dat goed. Dat iemand het lef heeft...

Maar probeer (hoe moeilijk het ook is) je vertrouwen in mensen niet meteen helemaal te verliezen. Tuurlijk zit er nu een flinke deuk in, maar dat herstelt wel. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten dus blijkbaar ben jij wél betrouwbaar. En het leven is veel leuker en rijker als je op mensen durft te vertrouwen, i.p.v. continu in achterdocht te leven.

Oh en die knakker is het echt niet waard om je verjaardag door te laten verknallen hoor! Hij heeft nog een maand om zich te bewijzen, of anders heb jij nog een maand om te beseffen wat een onwaardige eikel hij is. Je bent zóveel meer waard dan dit...
Laptop mee op vakantie??? dan zouden bij mij al belletjes gaan rinkelen...want als ik op vakantie eens mijn mail wil checken, ga ik gewoon even naar een Internetcafe. En dát is bijna overal!
hoi namma, ja.. ben het met je eens alleen zijn wij wezen camperen en was het voor onderweg wel handig om de laptop mee te nemen.

Maar goed.. er hadden inderdaaad belletjes moeten gaan rinkelen toen...

en ja gelukkig meisje, ik heb precies hetzelfde. Dat hij chat vind ik niet erg... maar het feit dat hij mij ( en die andere meiden) in de maling neemt doet pijn.

Dat maakt het ook moeilijk om me er overheen te zetten.

Op dit moment doet hij natuurlijk zijn uiterste best om mij te laten zien dat hij er mee stopt.. maar tja... het vertrouwen is er niet en de vraag is of dat ooit weer terugkomt.

en daarnaast is het de vraag of hij voor mij stopt of voor zichzelf...

bij dat eerste denk ik niet dat hij het lang zal volhouden..
ik moet eerlijk toegeven dat mijn vriend en ik ook onze laptops mee hebben op vakantie (jooo voel me hier net een internetjunk)

Moet er wel bijzeggen dat het deels voor zaken is (webwinkel en andere websites die we moeten onderhouden)...maar we houden wel van een spelletje...even surfen etc.

Ik vind dat nog geen teken dat er alarmbellen moeten rinkelen....

Die zouden toch moeten rinkelen bij VRIJGEZEL en AFSPREKEN?

Maar wat wil JIJ nu? Wil jij er energie in steken om je relatie te redden?

Denk je dat je hem weer (blindelings) kan vertrouwen?

Weet je zeker dat je nu alles weet?
Het lijkt een beetje alsof hij rondshopt om te kijken of er misschien nog een leukere vrouw is om op over te stappen...

Het verslavende gedeelte zal de bevestiging zijn die hij krijgt van de onwetende vrouwen....

Klinkt niet alsof je dat probleem snel uit de wereld kan helpen met therapie of iets dergelijks.

Doe jezelf een leuke niet-leugenaar kado voor je b-day Kaatje!
tja.. wat wil ik nu.. daar ben ik nog even niet uit.

ik hou natuurlijk nog erg veel van hem.. maar voel me zo ontzettend belazerd dat ik niet zo goed weet of ik er nog tijd en energie in wil steken.

Dat vertrouwen is zo ontzettend weg nu. het is ook niet de eerste keer dat we er ruzie over hebben.

Dat spreekwoord met die ezel en die steen zou ik nou toch maar eens moeten gaan toepassen denk ik.

Toch ben ik ook zo'n suffe muts dat ik graag iedereen wil helpen.. en ergens soms wel eens denk.. tja, misschien is hij wel te helpen.. maar ja.. dan moet hij wel geholpen willen worden en zal het toch voor 99% zelf moeten doen..

en als iemand nog een leuke niet leugenaar in de aanbieding heeft als verjaarskado... ik hou me aanbevolen..
weet je wat trouwens helemaal lullig is.. we waren bezig met IUI behandelingen om zwanger te raken...

zo blij dat dat nog niet geresulteerd heeft in een zwangerschap!
oef inderdaad! stel je voor dat het wel gelukt was, dan kon ie daarover misschien wel gaan liegen in de toekomst. Ik denk dat ik maar één ding erger zou vinden dan zelf ontkend worden en dat is als mijn kind ontkend zou worden....

en ga nou niet hem helpen hiermee, of hij zegt te willen of niet... 'Help' de volgende leuke man en niet-leugenaar met het inrichten van zijn huis of met een nieuwe outfit uitzoeken maar ga niet de therapeut uithangen want daar zijn al een boel stenen en ezels aan versleten. Je hebt maar één hartje, ben er zuinig op.
Hoi Kaatje, wat een rotsituatie en niet lullig bedoeld, maar inderdaad blij dat je (nog) niet zwanger bent.

Wat mij het meest dwars zou zitten is dat hij echt wel moet hebben geweten dat wat hij deed (afsprak met die vrouwen buiten de chat om), niet ok zou zijn in jouw ogen. Daar is hij moedwillig aan voorbij gegaan, dat zou mij het meest steken. Het niet bespreekbaar maken van zaken, weten dat de ander niet akkoord zou gaan en het toch doen, bah.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte en hoop dat mocht je besluiten verder te gaan, dat je ooit weer het vertrouwen in hem terug krijgt (wat ik betwijfel).
Hallo Kaatje,

Wat vervelend voor je!

Ik lees je verhaal en ik krijg het er koud van.

Zit in een situatie waarbij ik de chattende dame ben met een man waarvan ik steeds meer het idee krijg dat hij niet de vrijgezel is die hij zegt te zijn...

Hoop voor ons beiden niet dat het jouw vriend is.

groetjes,

Madelief
He madelief20, dat hoop ik ook voor jou.

als je zijn naam wilt weten kun je me wel mailen hoor: kaatjeka@live.nl. Dan wil ik je zijn naam wel doorgeven.

Om die nou hier zo te noemen is misschien ook wat lullig..

en dames.. jullie hebben denk ik gelijk en het doet me goed te lezen dat jullie in mijn situatie ook zouden twijfelen aan zijn intenties..

Ik ga dit weekend het gesprek maar eens met hem aan.

dan komt hij nog wat spullen halen omdat hij zelf ook al bedacht heeft dat hij er hier (voorlopig) niet inkomt en dan maar eens zeggen dat hij definitieve woonruimte moet gaan zoeken..

Verdrietig wordt ik er in ieder geval wel van ;-(
Kaatje,

Ik heb je mailtje gestuurd.

Madelief
Kaatje,

Nee, geen herkenning.

Succes meid!

liefs, Madelief
goed voor jezelf zorgen hoor

(en zodra ik een leuke +/- 40er tegen kom die eerlijk en zorgzaam en gezellig is zoek ik je emailadres op ok?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven