Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
@ngs, wat naar zeg! In jouw geval was het dus juist je ex die zomaar de handdoek in de ring gooide. Ik snap je punt: ik ken het verhaal achter deze breuk niet.
Hier een stille meelezer maar wil toch ook op je reageren Rasa.

Ik heb een kind van net 1 en mijn ex en ik zijn een half jaar uit elkaar. Ik ben degene die de relatie verbroken heeft.

Mijn ex en ik kozen heel bewust voor een kindje en op dat moment dacht ik ook echt dat onze relatie daar goed genoeg voor was (we waren 8 jaar samen).

Toen ons kind er was keek hij er nauwelijks naar om. Ik deed alles en als ik hem eens vroeg iets te doen met/voor ons kind zei hij 9 van de 10 keer nee. Toen heb ik de relatie verbroken. Niet makkelijk maar als ik zie hoe weinig hij ondertussen veranderd is weet ik dat het de goede keuze is geweest en dat het juist niet goed was geweest om nog langer bij elkaar te blijven.

Zoals je in je laatste post al zegt, overal zit een verhaal achter. Goed dat je deze date een kans geeft en niet meteen om zijn jonge kinderen meteen afwijst!
Even off topic: Wil toch nog even kwijt dat ik het ook niet normaal vind hoe je reageert Turksejongen. Precies die reactie zou de reden zijn om niks met je te beginnen. Het verschil is dit: als je tegen mij zegt "sorry ik durf het niet aan, je bent doordat je NL bent te direct voor mij" dan zou ik zeggen: ok prima, ik ben NL, ben daar trots op en ja ik ben direct. Dus jammer als we dan niet bij elkaar passen. Als iemand tegen jou zegt: "sorry ik durf het niet aan omdat je Turks bent en daardoor < vul eigenschap in>", dan is je ego geknakt. En precies wat Famke zegt: jouw reactie hier versterkt het beeld dat mensen hebben. Fijn dat het gemeld is bij mods, tot zover mijn offtopic reactie.

@Rasa: ik denk ook niet dat het perse met opgeven te maken heeft. Stel je bent sinds je 16e bij elkaar, alles gaat goed, je gaat samenwonen, trouwen, en ja de relatie gaat misschien wat minder maar ach hey iedereen heeft wel eens een dipje. Vervolgens krijg je kinderen... dan kan het gewoon zijn dat 2 jaar later echt de koek op is. In sommige gevallen is het opgeven, in andere gevallen niet denk ik. Dus stap er lekker onbevangen in (doe je volgens mij ook wel) en kijk hoe het gaat. Ben benieuwd!!

@Marleen: wat superfijn dat je die klik hebt met hem! Dat maakt het zoveel makkelijker, geniet er lekker van dat alles zo soepel gaat want je hebt nog je hele leven voor problemen Ik herken het wel hoor, heb met mijn Tinderman ook dat k het allemaal doodeng vind. Maar wat je zegt: als je iets afkapt omdat je bang bent, dan loop je misschien iets mis. Je hebt hem nog niet gezien toch? Spannend om te kijken of die klik er in het echt ook is!

@Emma: half uur bellen en geen tijd voor een date? Weet niet hoever jullie uit elkaar wonen, maar in die tijd had je toch al makkelijk een bakkie kunnen doen samen ;)Heb je het helemaal afgekapt nu of wil je nog wel met hem afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Tja ik denk dat turkse jongen alleen maar leest wat ie wil lezen en die nuance waar ik het over had volledig mist. Dat is erg vervelend voor hem want dan zal ie zich vaak gediscrimineerd voelen terwijl daar op dat moment geen spraken van is. Mocht je nog meelezen: nog 1 keer. Natuurlijk mag je zeggen dat je turks bent als daarnaar gevraagd wordt. En het is belachelijk als iemand alleen daarom zegt, bah nee. Maar jij met je nick name, je vlag en je reacties bent heel wat minder europeaan dan je zelf denkt. Iig hier op het forum! Ik 'ken' de groep die hier schrijft aardig, en vrijwel iedereen is hier fair, maar ook direct. Dat is juist bedoeld om te helpen omdat de manier hoe je overkomt soms contraproductief werkt met daten. Terwijl je het zelf niet door hebt. En dat probeer ik jou dus ook mee te geven. Misschien ben je het niet maar je komt wel over als een turks nationalist. En per definitie dus niet een flexibel en open europeaan. Als je niet zelf zo in elkaar steekt dan zou ik dus wat veranderen in hoe je over komt, want anders zul je onbedoeld heel wat meisjes afschrikken. En nu echt NUFF SAID!
Tja internetdaten, weet niet zo goed wat ik er precies van vind. Een aantal leuke dates gehad, maar er was geen gevoel om een 2de date te plannen. Eerlijk gezegd was ik er een beetje klaar mee en wilde er gewoon een tijdje mee stoppen (internetdaten) totdat er een profiel voorbij kwam die me erg aansprak, leuke foto, zelfde overeenkomsten.

Dus heb ik hem een berichtje gestuurd, na een week kreeg ik daarop een reactie. We hebben wat gechat en na een tijdje telefoonnummer´s uitgewisseld. Op een avond heb ik hem met gierende zenuwen gebeld. Wow wat een mooie, lieve, seksie stem had hij. Het gesprek verliep heel normaal en spontaan. Toen ik ophing kwam echt het gevoel bij mij naar boven dat dit "hem" weleens zou kunnen zijn ! Wat volgde waren bijna dagelijks telefoongesprekken, jammer genoeg vooral in de nacht, omdat hij een drukke baan zei te hebben.

Ergens voelde ik wel dat het niet klopte, de alarmbellen zeg maar. Maar zo dom en naief als ik ben heb ik ze keihard genegeerd. Omdat ik het gewoon niet kon voorstellen dat de dingen die hij heeft gezegd niet waar zouden zijn. We hebben best persoonlijke gesprekken gehad. Maar iedere keer als ik voorstellde om wat te gaan doen, reageerde hij dat hij te druk was met zijn werk.

Heel lang heb ik hem nog een kans gegeven, het voor hem goed gepraat dat het best zou kunnen kloppen wat hij zei. En aan iemands stem kan je ook een hoop aflezen (horen) maar blijkbaar weet hij het allemaal goed te spelen.

Dit weekend heeft hij zelf aangegeven dat hij hoopt om mij te kunnen zien. Dit was afgelopen dinsdag dat hij dat heeft gezegd. Het was na een telefoongesprek toen ik hem had gebeld. Het gesprek verliep vreemd, achteraf gezien. Normaal neemt hij op met :he schatje, nu was het: Hallo ? Heb hem die week nog een berichtje gestuurd, geen reactie. Gebeld, maar nadat hij een keer overging werd ik weggedrukt.

Voor nu ben ik er klaar mee en hij kan in de ... zakken. Maar ik vind het zo jammer, het voelde zo fijn en vertrouwd met hem. En het leek of hij hetzelfde had. Nu nog denk ik hij zal vast wel een goed reden hebben gehad om me weg te drukken: hij is druk met zijn werk, moe....vul het maar in.

Dus tja internetdaten, het kan heus wel goed gaan denk ik, maar maanden met iemand bellen zonder dat er een afspraak komt. Ik heb hier ieder geval wel van geleerd om niet meer maanden mezelf aan het lijntje te laten houden. ALs hij iedere keer met een smoes komt als druk om niet af te spreken, is het voor mij voortaan klaar. Graag of niet !
@Missy81, wat naar dat het zo gelopen is. Ik begrijp dat hij dus ineens het contact afkapt en nu niet thuis geeft, zonder dat je hem dit weekend gezien hebt? Ik krijg er ook een raar gevoel bij, alleen bellen in de nacht want druk met werk? mmm.... Weet je verder dingen over hem (waar woont hij, achternaam, FB?). Ik denk dat een onderbuikgevoel vaak klopt dus negeer dat niet. Maanden bellen zou ik ook niet doen, je kunt beter wat sneller afspreken. Ik hoop dat je het vervelende gevoel snel kwijtraakt en een leuker exemplaar tegenkomt.

@Rasa, zoveel scheidingen zoveel redenen. En dan nog, de reden is dan zijn kant van het verhaal. Heel veel mannen zeggen online bijvoorbeeld 'de passie was er uit, we waren broer en zus', niemand ging vreemd. Mijn punt is dat je beter zelf kunt ervaren wat je gevoel erbij is dan teveel gewicht te hangen aan de leeftijd van de kinderen en reden van scheiding.

@Marleen, fijn dat het zo goed gaat maar natuurlijk is dat ook hartstikke eng. Maar die angst geeft ook aan dat het goed voelt, dus probeer meer te genieten dan bang te zijn hoor! Heb je hem nog niet gezien, staat dat al wel gepland?

Hier een goed gesprek met date gehad. De oplossing is er nog niet, maar de insteek is wel duidelijk: we geven nog niet op en willen kijken of we een manier kunnen vinden waarop het wel werkt (praktische problemen). Ik wil voor mezelf duidelijk krijgen wat ik voel, is dat wel genoeg. En dat heb ik ook aangeven. We geven het dus tijd en ik hoop in de aankomende tijd voor mezelf duidelijk te krijgen of ik dit echt wel wil. Daarnaast heb ik besloten dat als ik ooit weer ga daten ik nooit meer date met mensen die in te ingewikkelde situaties zitten, te ver weg wonen en andere zaken die niet op te lossen zijn.
@Famke en Nadine, ik zie hem zo meteen voor de derde keer hoor vandaag volgen we samen een kookworkshop. Wat we daarna doen weten we nog niet, maar ik hoop dat het net zo leuk is als de vorige 2 dates. Ik ga gewoon genieten😊
quote:witch87 schreef op 08 november 2014 @ 11:07:

Hier een stille meelezer maar wil toch ook op je reageren Rasa.

Ik heb een kind van net 1 en mijn ex en ik zijn een half jaar uit elkaar. Ik ben degene die de relatie verbroken heeft.

Mijn ex en ik kozen heel bewust voor een kindje en op dat moment dacht ik ook echt dat onze relatie daar goed genoeg voor was (we waren 8 jaar samen).

Toen ons kind er was keek hij er nauwelijks naar om. Ik deed alles en als ik hem eens vroeg iets te doen met/voor ons kind zei hij 9 van de 10 keer nee. Toen heb ik de relatie verbroken. Niet makkelijk maar als ik zie hoe weinig hij ondertussen veranderd is weet ik dat het de goede keuze is geweest en dat het juist niet goed was geweest om nog langer bij elkaar te blijven.

Zoals je in je laatste post al zegt, overal zit een verhaal achter. Goed dat je deze date een kans geeft en niet meteen om zijn jonge kinderen meteen afwijst!

Tjonge, wat kan kinderen krijgen toch vreemde dingen doen met mensen... Ook jouw situatie klinkt heel naar... En nogmaals, jullie punt is me volledig duidelijk. Ik ga mijn date aanstaande woensdag met open mind aan.

@nadine, is Turksejongen gemeld bij de mods? Door wie dan? Dat gaat mij eerlijk gezegd wel een beetje te ver...

@missy, dat is geen leuk verhaal. Het klinkt alsof hij nog gewoon in een andere relatie zat. Ik spreek altijd heel snel af met mensen. Op een openbare plaats. Dat biedt geen garanties, maar ik heb nog nooit nare date-ervaringen gehad. Tussen de tientallen mannen die ik zo heb ontmoet, zat welgeteld één hork en één keer kwam iemand niet opdagen.

@famkej, zit jij in een vergelijkbaar stadium als imogen? Hoe lang daten jullie nu met elkaar? Waar aarzel je over?

@marleen, veel plezier!!
@Famke, ik hoop dat jullie eruit komen, in het begin van een relatie wil je het liefst een tijdje op die roze wolk zitten. Zijn jullie allang samen?

@Rasa, ik bedoel maar😉de focus op de kinderen komt later wel. Nu eerst ontdekken of de vader leuk genoeg is.
@Famke, ik hoop dat jullie eruit komen, in het begin van een relatie wil je het liefst een tijdje op die roze wolk zitten. Hoelang zijn jullie al samen?

@Rasa, ik bedoel maar😉de focus op de kinderen komt later wel. Nu eerst ontdekken of de vader leuk genoeg is.
quote:marleen39 schreef op 08 november 2014 @ 13:11:

@Rasa, ik bedoel maar😉de focus op de kinderen komt later wel. Nu eerst ontdekken of de vader leuk genoeg is.Tuurlijk! Het was ook bedoeld als onderstreping van wat ik eerder schreef over wensenlijstjes. In de praktijk werkt het vaak toch niet zo. En hij rookt niet
quote:emma74 schreef op 07 november 2014 @ 22:18:

@Turksejongen vanwege vloeken, agressieve/beledigende taal tegen de andere forummers en offtopic heb ik je reactie van 07-11-2014, 19:10 gemeld bij de moderators.

@Rasa. En ben het daar mee eens:)

@Marleen: ow spannend derde keer!! Leuk ook kookworkshop. Ben heel benieuwd of het dit keer ook zo gezellig is, maar verwacht stiekem van wel eigenlijk.

@Famke: moest vooral even grinniken om je laatste zin... toch nog iets opgestoken hier ;) Stuur je zo f berichtje. Fijn dat je hier ook weer terug bent in elk geval!
@marleen, ok dat heb ik dan verkeerd begrepen. Geniet er van, super als het zo goed gaat en voelt toch!

@rasa, ja de situatie is (van wat ik ervan gelezen heb) vergelijkbaar. Opnieuw proberen en tegen dezelfde dingen aanlopen. Praktische dingen, maar ook verschil in karakter. Kan niet precies vertellen hoe het zit, omdat ik echt niet herkenbaar wil zijn. Ik ken hem al 1,5 jaar en sinds een korte periode daten we weer. Zoals een verstandige vriendin ooit zei: 'liefde alleen is niet genoeg, de randvoorwaarden moeten ook kloppen' en daar zit hem nu juist het probleem.
@famke, ik snap dat je vanwege herkenbaarheid niet al te veel wilt zeggen. Ik heb je in het lijstje gezet

bessie: donderdag 2e date gehad, we wachten op verslag...

marleen: happy, vandaag 3e date!

koekske: vandaag 1e date! Een Tindervent, volgende week jonge date :-)

Amy: vandaag 1e date!

emma: zondag 1e date!

Coolpack: dinsdag 2e date!

Rasa: woensdag 1e date!

Imogen: it's complicated

famke: it's complicated

Koekkie: happy, 4e date (eerste zonder sportkleren) in aantocht

Nadine: happy in love

ngs: scharrel en volgende week 1e date

Qian: ziek... date uitgesteld...

Snoopy: speurende

Sybreed: speurende
Ben het met Rasa eens over het melden van TurkseJongen. Ik dacht dat er misschien wat was aangepast, want ik zag echt geen schelden. Dan kun je nog wel heel wat meer mensen melden. Hij heeft een gevoel over hoe hij bejegend wordt. Dat hij daarmee wellicht zijn eigen glazen ingooit is toch vooral zijn eigen probleem?

Ik ben ondertussen aan het proberen te voorkomen dat ik blauwe vinkjes krijg :D nu even met de hond de zon in..
Wat een drukte!

@Marleen, wat spannend zeg!

@Missy, heb klinkt alsof je ge-catfished bent.

@Rasa, ik snap je punten volledig. Mannen met kinderen zijn voor mij sowieso een no-go, maar als ze zo jong zijn is dat wel iets om over na te denken inderdaad. Maar goed, wie weet wat het verhaal is

@Famke, goed voornemen, die laatste zin

Ik heb niet zo veel zin meer in mijn date van vanavond. Hij doet een beetje zenuwachtig met ik kom dan aan, op dat spoor, kom je me wel daar halen? Bla bla. De ervaring leert dat dat soort mannen geen leuke dates zijn. Ik heb veel zin om af te zeggen, wat vinden jullie? Doorzetten?
@Amy, lastig! Hij kwam naar jouw woonplaats toe, toch? Ik spreek altijd gewoon in een café af. Als zo'n man dat café niet zelfstandig kan vinden, zou het voor mij al klaar zijn. Ik zou hier ook niet blij van worden, eerlijk gezegd. Misschien dat ik nog even zou proberen te vissen waar dit soort onzekere vragen vandaan komen door iets terug te sturen als: "Blijf je dan wel goed bij me, op het station? Het kan daar druk zijn hoor!" Kun je meteen zijn gevoel voor humor testen

Maar als je er nog vanaf wil, dan moet je wel snel een knoop doorhakken. Die arme man zit inmiddels misschien al in een bad met rozenblaadjes zich voor te bereiden op vanavond...
@Rasa, hij komt hierheen ja. En laten we wel zijn, ik woon in een plaats met 3 sporen, dus groot is het station niet. Ik zie ze ook altijd gewoon het liefst in een cafe.

We hebben pas om 7 uur afgesproken, dus er is nog wel tijd, maar ik merk dat ik er steeds minder zin in heb. Aan de ene kant vind ik dat ik gewoon moet gaan, ook omdat ik geen andere ijzers in het vuur is, (slechte reden), aan de andere kant heb ik helemaal geen zin in de zoveelste awkward date.

Maar zelfs dan moet er nog wel een fatsoenlijk excuus komen om af te zeggen natuurlijk
@Amy, is het alleen hoe hij nu doet waardoor je er geen zin meer in hebt? Hoe lang hebben jullie al contact en hoe verloopt dat dan? Hetgeen je hier op schrijft klinkt wat kinderachtig, maar voor hetzelfde geld bedoelt hij het grappig. App kan soms een slechte raadgever zijn. En als ik dan advies moet geven: Ik zou het zelf af laten hangen van het gevoel dat je had voor deze app en het gevoel dat je hebt bij zijn foto's etc. En een fatsoenlijk excuus heb je niet echt nodig, je kunt van alles zeggen of gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je er toch geen goed gevoel bij hebt en stopt met het contact.
En als je nu tegen hem zegt: "Zullen we anders gewoon in café X afspreken?" Dan ben jij van het handje vasthouden op het station af en kom je er meteen achter hoe (on)zelfstandig hij is. Zegt ie: "Oké, is prima. Zie je daar om 7 uur" dan laat je de date gewoon doorgaan. Zegt ie: "Ja maar, ja maar, ik ken het daar allemaal niet en vind het een beetje eng" dan zou ik eerlijk zeggen dat je second thoughts hebt en de date bij deze afzegt omdat je denkt dat jullie niet bij elkaar passen.
@famke, het app contact was so-so, zijn foto's zijn prima, maar niet het type wat ik meteen het bed in zou slepen

@Rasa ,goeie, heb ik gedaan! Ik wacht af
@Rasa goede tip en ben erg benieuwd naar zijn reactie!

@Amy, mmmm..... ok dus ook niet allemaal top. Ik ben erg benieuwd naar het appje dat hij gaat sturen :-) Keep us posted!
@Amy: wat Rasa zei dus! Ook mijn gedachte Benieuwd wat ie nu stuurt. Moet hij lang reizen? Want anders kan je als het echt tegenvalt gewoon na een uurtje weer gaan. Als iemand echt ver moet reizen vind ik dat altijd iets lastiger. Dan heb ik het gevoel dat ik verplicht ben minimaal 2 u te blijven zitten. Als je trouwens echt geen zin hebt omdat je denkt dat jullie niet bij elkaar passen, gewoon lekker afzeggen hoor! Maar kan altijd meevallen.
Hij heeft ge-appt dat het prima was, dus ik ga gewoon

Hij moet een half uurtje reizen geloof ik, dus niet ver genoeg om uit beleefdheid 2 uur te blijven zitten als het niks is
Hi famke, nou dan zitten we idd in een vergelijkbaar schuitje. Hier ook ruim anderhalf jaar. En weer proberen. Karakters bij ons botsen eigenlijk niet. Denken veel alike. Alleen dus dat binden/hechten is een probleem. Hij wil eigenlijk ene soort exclusieve scharrel relatie, voorlopig. En ik kan daar ver in meegaan omdat ik zelf ook nog nietbmoet denken aan samenwonen, maar vind dat ie te weinig rekening met mij houdt. Zeker omdat we elkaar al zo weinig zien. Ik ben zelf nogal ambivalent over dat de kids het niet mogen weten. Hij weet nog steeds niet of hij wel echt een relatie trekt en de vorige keer waren de kids nogal verdrietig. Het klikte nogal goed. En omdat het zo goed klikt is hij ook bang dat er dan teveel dingen gaan spelen en dat ie onze relatie niet meer zuiver kan voelen en bekijken, juist ook omdat we elkaars kids graag mogen. Als ik dit opschrijf denk ik echt: waar BEN ik mee bezig. Maar de match was zo giga (99% ook op okc!) en in het echt ook. Ik zou zo graag oud worden met deze man. Maar ik weet gewoon niet of ik dit ga trekken. Zeker nu ik zelf persoonlijk al genoeg aan mn hoofd heb, financieel gezien. Maar dat geldt dus voor hem ook. Dus eigenlijk is onze timing gewoon waardeloos.

Amy, ik begrijp je helemaal. Ik zou ook de kriebels krijgen. Komt erg looserig over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven