Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje jongens wat schrijven jullie hier hard door hahaha

@famke wat klinkt je dat leuk!!! Super voor je. Ik word er zelf al helemaal blij van :-)

@res_ke goed van jou dat je zelf het initiatief neemt. Ik word ook eng van die types die dan ongeduldig gaan appen, brrr.

@lady dana dat klinkt als een spannende ontwikkeling.... houd ons vooral op de hoogte!

@imogen je klinkt echt alsof je ontzettend veel van latter houdt. Ik snap je wel geloof ik, ook in dat het niet helemaal ideaal is zo. Hopelijk wordt het dat t.z.t. wel. Knuffel!

Nou, hier was ik even in een dipje. Net als imogen qua financiën niet in een geweldige situatie als alleenstaande moeder met 2 kinderen. Maar ik had een nieuwe baan..... die ineens niet doorging! Slik. Maar morgen weer een sollicitatiegesprek, dus allemaal maar hopen op een goede afloop. Helaas geen fulltime job maar goed.

Verder heb ik afgelopen weekend zo'n ongelooflijk leuke date gehad!!!!! En dat was geloof ik ook wederzijds. We hebben gezoend en de 2e date staat voor woensdagavond gepland. Heel veel zin in. We appen elke dag wel, maar niet overdreven veel. Eigenlijk precies goed. Leuk!
@koekske: O, wow, die ongelooflijk leuke date met al die uitroeptekens. En overmorgen elkaar alweer zien!

Wel balen van je baan zeg! Bizar dat het opeens niet doorging.. succes morgen!

Kan me vinden in je woorden aan Imogen.
@ ladydana, een reallife date nog wel.

@ famke, ik hoop eigenlijk dat je snel naar de zekere situatie toegaat.

@ amy, heerlijke eigenschap toch, dat zo iemand het altijd al zegt... Maar ze zeggen het alleen als ze weten dat er niet geluisterd wordt.

@ systeemkast, je hebt niets te verliezen bij het even aankijken.

@ imogen, overlevers zijn in staat in de meest extreme omstandigheden enigszins overeind te blijven op eigen kracht. Maar deze vaardigheden zijn niet altijd zo geschikt in het normale leven. Zo betekend vertrouwen op eigen kracht, dat je minder behoefte hebt aan een sociaal vangnet en dus aan sociale vaardigheden. Je blijft ook vaker in omstandigheden zitten waarin een normaal mens terecht zou weglopen. Dat gaat je in bepaalde opzichten toch parten spelen, dus eigenlijk moet je gewoon maar met die andere moeder een gesprek gaan aanknopen. Doe ik tegenwoordig ook met vreemden en het is best leuk, vooral omdat de meeste mensen *tada* best wel aardig zijn en positief reageren.
Even een ego berichtje: met de leuke okcupid man word het steeds leuker! Leuke vent, leuk gesprek, veel gemeen etc... Waarschijnlijk gaan we tweede kerstdag daten! En eerlijk gezegd kijk ik er best naar uit! Hopelijk valt het dan niet juist tegen maar we zullen zien...
@Sybreed; heb je wel een punt denk ik. Misschien ben ik er wel extra alert op

@ngs & Koekske; wat leuk! (Behalve van je baan Koek, da's klote)

@Qian; door nadenken ga je er zeker niet achter komen. Lastig om die maalstroom aan gedachtes te stoppen, maar totdat je elkaar weer ziet, kom je toch niet verder.

Wat is (bijna) iedereen lekker aan het daten! En redelijk succesvol als ik het zo hoor. Volgend jaar allemaal aan de man/vrouw!
Ik heb morgen een eerste date, waar ik niet heel veel van verwacht - of misschien juist wel in die zin dat mijn intuïtie wat mort over hoe serieus hij is, dus ik moet een beetje voorzichtig op mezelf zijn haha (als in: qua gecharmeerd raken, het is niet dat we bij een van ons thuis hebben afgesproken, voor de helderheid). Ik heb geen aanwijzingen dat hij niet serieus is, dus ik ga maar gewoon een keer meeten - niet iedereen is immers even spraakzaam virtueel. Verder nog een tweede date met die waar het wel mee klikte maar waar ik wat twijfel over de aantrekkingskracht van mij uit. En daarna maar weer even klaar voor dit jaar. Ik vind het altijd een lastige periode, voel me er eenzaam door. Dus het kost wat moeite om op m'n paasbest voor de dag te komen
Veel plezier Coolpack! Wel rot dat je je wat eenzaam voelt... Ondanks dat dit mijn eerste vrijgezelle kerst sinds jaaaren is heb ik daar weinig last van. Ga het met familie vieren en had zelfs expres tweede kerstdag (dan zijn mn kids er niet) niks gepland...maar nu dus waarschijnlijk een date...

Ik schrik wel een beetje van mn eigen gevoel...ik word helemaal niet snel verliefd en kan ook gerust seksen zonder vlinders... Maar nu heb ik gewoon een klein kriebeltje.... Ben dus wel wat bang dat het tegen gaat vallen.....
@coolpack; ik zal het de andere kant op gooien; ik ben altijd alleen met kerst. Heb nog nooit een relatie gehad tijdens de feestdagen, beetje triest wel. Naarmate ik ouder word vind ik het steeds minder vervelend, maar dat neemt niet weg dat ik het alleen ben wel gruwelijk zat ben.

Ik ben altijd heel blij in m'n pyjama op de bank zonder familie gezeik (al is die van mij heel lief) maar deze periode is wel een beetje confronterend ja.
@Koekske, wat balen van die baan zeg! Wel fijn dat je direct weer een gesprek hebt staan. En dan die date, wat klinkt dat goed! Snel weer zien is een goed teken, ben benieuwd!

@Ngs, romantisch een Kerstdate! Is een eerste date toch? Je klinkt echt heel enthousiast!

@Coolpack, ik herken dat gevoel wel hoor, juist in deze maand waarin iedereen het gezellig lijkt te hebben met een partner. Goed dat je gaat daten met serieuze man en wie weet dat die 2e date weer voor nieuwe inzichten geeft. Uiterlijk valt meestal voor een deel weg als je iemand leuker gaat vinden is mijn ervaring.

@Amy, ja wat een hoop leuke, hoopvolle dates, maar ik weet niet of ik erin geloof dat we hier allemaal weg zullen zijn in 2015

Hier even minder, tenminste.... het is stil. Ik snap het niet helemaal eigenlijk. Na date zaterdag leuk geappt, heel onbevangen, nieuwe date gepland voor zaterdag en nu al sinds gisteren stil. Ik vrouw word daar onzeker van, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er iets is veranderd. Ik weet dat mannen vaak minder appen en er ook minder bij stilstaan, maar toch... ik vind het niet leuk en vraag me af waarom iemand geen contact zoekt als het zo leuk gaat. Mannen een idee?
@Famke; bij god ik hoop het. Heb geen zin om hier nog een jaar te tikken over mislukte dates

En waarom stuur je hem niet gewoon een app om te vragen hoe zijn dag was?
@Amy, nee dat zou wel in en in triest zijn he :-)

Ik speel nooit spelletjes over app en let ook amper op wie er begint of wie er een date voorstelt, maar.... ik vind niet dat ik altijd moet beginnen en gezien de laatste app gisteren zou het naar mijn mening logisch zijn dat hij iets stuurt. Maar kennelijk heeft hij nu niet de behoefte om mij te spreken, want anders zou hij wel contact zoeken en dat stoort me (al weet ik dat mannelijke logica totaal anders in elkaar kan zitten). Ik wil dat het vanuit hemzelf komt, omdat hij het wil. Gek?
Famke...ik kan me helemaal voorstellen dat je daar onzeker van word.... Ik heb wel altijd het idee dat mannen zich meer op 1 ding richten: ik stuur gerust tijdens een drukke werkdag snel een berichtje tussendoor...mannen niet... Misschien is dat het gewoon?

Een kerstdate ja...toevallig hadden we beide tweede kerstdag geen kinderen én nog geen plannen...praktisch dus ipv romantisch.. Alleen heb ik nog geen idee wat we moeten gaan doen...zal wel een drankje worden....
Ngs, ja dat bedoel ik dus, dat mannen anders denken. Mijn gevoel zegt dat hij vanavond echt wel iets laat horen en dat er niets aan de hand is, maar die irritante onzekerheid altijd he haha.

Nou misschien praktisch, maar is toch ook romantisch! Even denken, wat kun je gaan doen: romantisch dineren (het is tenslotte Kerst), sauna (misschien niet geschikt voor eerste date), naar het Kerstcircus (zijn er genoeg), wandeling over een landgoed (worden georganiseerd met Kerst vaak) etc.
@allemaal:

dank voor jullie reacties! Ik had een paar pagina's terug gepost over mijn sprakeloze date..

Inmiddels date 2 gehad, en sprakeloos kan ik hem niet noemen Ik maakte nog een grapje over zijn whatsappgedrag, hij zei dat hij het soms lastig vind om zijn belevenissen "op papier" te zetten.

Vandaar dus kort van stof op de whatsapp. Maar ik vind dat hij op whatsapp, én IRL weinig vraagt aan mij. Wat basic vragen, of soms iets als ik een verhaal vertel. Maar het verdere tonen van interesse blijft een beetje uit.

Zelf vraag ik vrij veel als ik dingen over de ander wil weten, dus ik vind dat wat moeilijk te begrijpen.

Ook merk ik dat hij zich nonchalant opstelt en wil overkomen als iemand die het allemaal goed voor elkaar heeft (de controle heeft). Daardoor is het best lastig om écht contact met hem te krijgen.

Iemand ervaring mee?

@ Famkej: ik word er net als jij onzeker van, dus begrijpelijk Ik denk dat de kans groot is dat hij even druk is. Als alle signalen eromheen positief zijn, zal de oorzaak niet liggen in dat jij niet leuk bent.
Famke, ik hoop van harte dat ie een lief appje stuurt vanavond! Zelf zit ik ook een beetje op een berichtje te wachten dus ik weet hoe je je voelt! Bedankt voor je tips, sauna is misschien idd wat teveel van het goeie...

Katrina, lastig...ik vraag ook altijd veel en ben vrij nieuwsgierig....Misschien moet ie nog een beetje loskomen?
quote:AmyFarahFowler schreef op 22 december 2014 @ 21:05:

@Famke; bij god ik hoop het. Heb geen zin om hier nog een jaar te tikken over mislukte dates

En waarom stuur je hem niet gewoon een app om te vragen hoe zijn dag was?Hahahaha! Ik begrijp je helemaal, maar je weet het lekker te formuleren ;-p
Haha thanks nogmaals voor de tip van OK! Heb van de week een afspraak als het goed is En wauw, daar heerst echt een totaal andere sfeer als op bijv Badoo en al die andere sites.. Afgelopen dagen wel leuk contact gehad met een jongeman.. Hij woont wel ontzettend ver weg, dat is minder :( Maar we zullen zien.. vind t we leuk, zo'n kerstige date haha!!
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
Hallo!

Inderdaad allemaal positieve verhalen!

Koek: Klote van je baan inderdaad, maar wat fijn van je date! Succes morgen!

ngs: ook al een leuke date gehad, fijnnn!

Famke: ik hoop dat je je niet te veel laat leiden door onzekerheid, dat voelt niet prettig...

Qian: Inderdaad moeilijk om hem te weerstaan als hij zo aantrekkelijk is... En nee, alleen denken gaat je ook niet helpen denk ik. Ik wens je ( nog steeds) veel wijsheid toe.

Ladydana: jij ook al in een spannende fase...

Nou bij mij is het met die ene jongen op de app heel vervelend en freaky geëindigd. Echt niet leuk. Ik wil er eigenlijk verder niet te veel over zeggen, maar het was echt vervelend. Nu is het wel klaar en ik hoop dat het zo blijft. Hij wilde er niet echt aan, dat ik geen contact meer wilde, kort gezegd.

De man die ik zelf heb benaderd heeft heel positief terug gereageerd met o.a. "Nee ik zoek geen hardloopmaatje, als ik wil rennen ren ik wel achter mijn dochter aan." Ik weet dat dat nog maar het begin is en er kan nog van alles gebeuren ( of juist niet) maar ik bedoel maar: zo kan iemand dus OOK reageren. En dat is ook wel eens leuk.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@Famke; als ik nu met je instem en zeg dat het inderdaad intriest zou zijn, kan je er donder op zeggen dat ik medio december 2015 hier nog steeds zit te zeveren. Dus zeg ik maar tietjes vooruit, en gaan met die banaan. Gaat goedkomen

Ik hoop dat je wat hoort, voel zo mee met je. Rotgevoel.

@verzekerd; wauw, dat doe je snel!!

@Coolpack; soms kan ik mijn cynische ik niet meer onderdrukken

@Reske; naar! Maar dat bericht van de andere man is leuk!
quote:AmyFarahFowler schreef op 22 december 2014 @ 21:05:

Haha, eeenssss!!

@ Koekske: jeetje, wat ***, succes morgen! Ik duim voor je! En wat heerlijk dat het op date gebied wel lekker gaat!
@Amy,

Heb jij een plan B, voor het geval je nog wel over 12 maanden hier correspondeert?

Waarom denk jij dat 't maar niet wil lukken?
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@ Famke: we ervaren beetje hetzelfde vanavond.. ik wacht ook nog steeds.. En indd ik kan hem wel appen, maar vind het ook leuk om van hem wat te ontvangen, ook al is het wat onbenulligs..Btje frustrerend gevoel dit.. Bleghh... Mijn gevoel gaat zo heen en weer hier door... ene kant denk ik het gaat er toch om hoe het in het echt is, maar ja stukje belangstelling over de app is gewoon ook fijn ofzo...
@Amy, ja misschien een beetje te snel haha :P Ach, heb niks te verliezen én heb vakantie!

Leuk al die beginnende liefdes hier Blijf het op de voet volgen haha!
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
ps. vorige motto was "Zinloos tussen de regels door."
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Ik had al weer een paar berichten gemist...

Famke: Echt rot ja. Hoop dat ie nog wat laat horen.

Beesie: voor jou hoop ik hetzelfde als voor Famke.

Coolpack: Ik vind het heel eerlijk hoor, dat je zegt dat je eenzaam bent. Ik ben dit jaar gelukkig met kerst en oud en nieuw onder de pannen, maar ik herken het zeker wel. Veel plezier met je dates!

Amy: heel goed, blijf positief!

De ervaring heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik alle berichten van mij op dit topic waar persoonlijke info in stond heb weggehaald.. Bah. Hopelijk gaat dit gevoel snel over, want het is echt niet fijn. Ik moet sowieso eens leren om misschien niet zoveel persoonlijke informatie neer te plampen, dat doe ik misschien ook wel makkelijk....
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven