Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
@Melanthe, veel plezier! Ik had van Man 1 vooraf eerlijk gezegd ook geen hoge verwachtingen, behalve dat de features enzo wel klopten. You never know dus!quote:Melanthe schreef op 30 december 2010 @ 09:14:

Rasa, ook fijn trouwens dat jullie gewoon open naar elkaar uit kunnen spreken wat je verwachtingen zijn en dat je nog niet alles weet!Ja, deze man blijkt sowieso te beschikken over een ontwapenende eerlijkheid en een verrassende openheid. Heel prettig. En het is juist omdat we zo goed weten dat we nu in deze fase geen verwachtingen van elkaar moeten hebben dat het zo prettig is. Natuurlijk komt er een moment dat je die vrijblijvendheid moet herzien, want je gaat je ongemerkt toch steeds meer hechten, maar tot die tijd genieten we eigenlijk alleen maar van elkaar. Ik vind dit zelf ook bijzonder trouwens. Nooit eerder meegemaakt op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer

Het was gezellig, 't is een leuke vent, grappig, aardig, leuk om te zien. Hij vond het ook gezellig, en we hebben de hele middag gebabbeld met een drankje.

Maar....ik ben bang dat onze familie-achtergronden toch wel heel anders zijn, dat hij mijn familie (en vrienden) vreemd gaat vinden, en mij ook met mijn bakken met issues. Begin aan mezelf te twijfelen (gaat hij niet straks toch afhaken, ben ik hier zelf wel aan toe, hoe moet dit ook alweer?)

Het is ook al even geleden (urgh) en ik weet het allemaal niet.

Ik hoef ook niks te weten nog natuurlijk, we hebben 1 date gehad. Maar ik ben toch al in een periode van piekeren en op een rij zetten, dus het zet me toch aan het denken allemaal.

Ik wil hem in elk geval nog een keer zien en kreeg de indruk dat hij dat ook wilde.
Wat gaan jullie trouwens met oudjaar doen?

Zijn er nog mensen met oudjaarsdates?
@Melanthe Leuk toch, zo'n gezellig afspraakje? Laat die apen- en-beren-op-de-weg nou maar even achterwege.... Was je trouwens echt z'n eerste internetdate?

Ik had gisteren een gezellige eet-date. De eerste keer dat ik me op echt m'n gemak voelde. Dacht hij dat ik het niet leuk vond.... O, al die misverstanden steeds. Maar alles is ondertussen wel uitgepraat. En ik had, als ik dat wilde, morgenavond een oudejaarsdate. Maar ik heb het maar verschoven naar 1 januari. Te druk gehad de afgelopen week.... Klinkt allemaal misschien wel ideaal, maar ik heb nog steeds geen vlinders, en we hebben ook nog niet gezoend!
@Marianne, doe mijn best de beren uit mijn buurt te houden. Had inmiddels al geconcludeerd dat ik het weliswaar leuk vond, maar hij niet, en dat hij niks met mij zal kunnen in de situatie waarin ik nu zit. Kreeg net een mailtje met de mededeling dat hij het erg voor herhaling vatbaar vond. Dus ok, weg met de beren!

Fijn dat alle misverstanden bij jullie uit de weg zijn nu Gaan jullie morgen nieuwjaarsduiken?

Die vlinders, misschien komen ze nog. Misschien ook niet, en dan houd je er wellicht nog een goede vriend aan over. Hoe staat hij er nu in?
Hallo dames, nét voor het nieuwe jaar nog even een update van mij, ben even afwezig geweest. Van de week een tweede date gehad, was erg gezellig! We zijn gaan eten in Utrecht, veel gekletst. Ik vind hem eigenlijk wel een beetje (boel!) leuk! Niets besproken over een mogelijke derde afspraakje helaas. Dus nu in onzekerheid, wie neemt het initiatief? wil hij sowieso nog afspreken? Heb het idee dat ik qua sms'en een beetje het voortouw moet nemen, maar dat was vorige keer ook zo en toen nam hij wel het initiatief tot ons tweede etentje.

Zal ik het maar gewoon voorstellen? Wordt hier ernstig onzeker van..
We hebben trouwens nog wel (oppervlakkig) smscontact gehad sinds dinsdag..
Als je 'm echt zo leuk vindt, zou ik toch de stoute schoenen aantrekken en een voorstel doen
Hee dames, gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik lees een hoop positieve berichtjes aan het einde van vorig jaar!

@Melanthe, je gepieker klinkt héél herkenbaar! Niet doen! Superleuk dat je een geslaagde date hebt gehad, nu gewoon elkaar nog een keertje zien en weer genieten. Neem for granted dat hij je leuk en interessant vindt en ga niet van alles voor hem invullen. Je ziet wel waar het schip strandt, toch? Of niet...

@eefjuh, klinkt ook goed, leuk zeg! Ik ben zelf langzamerhand iets vrijer geworden in initiatieven nemen enzo. Stuur hem nu gewoon een sms'je als ik daar zin in heb of stel voor om iets te gaan doen. Zolang je hem niet plat bombardeert en verwacht dat hij binnen een uur reageert is er volgens mij niets aan de hand.

@BMarianne, aha, nog niet gezoend. Geen behoefte aan of gewoon een beetje verlegen? Denk je dat een iets amoureuzer contact er nog wel in zit?
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Ik word moe van mezelf. Met de saaie gasten die mij leuk vonden dacht ik "ja, dankjedekoekoek dat je mij leuk vindt, ik bén ook leuk en leuker dan jij", en nu ik een man zelf wel leuk vind, kan ik me bijna niet voorstellen dat hij mij ook leuk vindt, ondanks de huidige situatie.

Ik vind het ook eng. It's been a while....Hij stelde nu voor om morgen iets te gaan doen. Zo snel, help. (en hij doet echt een leuk voorstel, iets date-achtigs, waarover nagedacht is, ipv gewoon iets drinken ofzo).
@Melanthe Niet denken, maar doen, doen, doen! Geweldig toch? Een leuke vent die jou leuk vindt! Ben wel nieuwsgierig wat hij heeft voorgesteld.

P.S: Ik had je tekst zelf kunnen schrijven....
Woehoe, ik zie Man 1 vandaag weer! Lukte wat hem betreft in eerste instantie niet, maar hij heeft een beetje zitten squeezen en nu gaan we vanmiddag lekker samen naar buiten.

Date nummer zes. Kennen elkaar nu bijna een maand. Begin mezelf inmiddels wel een beetje af te vragen hoe lang ik dat wat tussen ons gebeurt nog daten zou willen noemen...
Wow Rasa jij gaat goed! Wat fijn dat jullie elkaar zo vaak zien en dat het allemaal zo relaxed gaat!

Ik heb het initiatief tot een volgend afspraakje niet genomen, maar we hebben wel even gebeld met oud en nieuw. Nu weer stilte aan het front, ik kluif aan mijn nagels en zit op mijn handen ;)

Benieuwd naar je verslag van vandaag rasa!
Rasa, leukleukleuk! Hoe hebben jullie het gehad?

Ik ben vanmiddag ook met dateman op stap geweest (gewandeld op landgoed en aldaar pannenkoeken gegeten). Het was erg gezellig, en ik geloof wel dat hij het ook erg leuk vond. Ik vind het ook echt heel gezellig én het is echt een leuke vent. Maar ik twijfel nog wel erg of hij niet af gaat haken. Op zo'n date ben ik wel mijzelf, maar doe ik ook mn best om mijn normale zelf te zijn, en niet Melanthe-met-een-bak-issues. Er wordt aan gewerkt, maar die zijn er wel, en hebben me deels ook gevormd. Hij heeft ongetwijfeld ook bagage, maar niet in deze hoek...

Maar goed. Ik geloof dus, oh wonder, dat ik hem leuk vind. En ik wil hem zeker snel weer zien. Hoei!
Eefjuh, kun je niet alsnog een berichtje sturen met een voorstel tot een afspraakje? (in het kader van "ik wil je graag ook nog in levende lijve een gelukkig nieuwjaar wensen")
hmm da's misschien wel een goeie Melanthe.. ik ga er over nadenken

Leuk dat jouw date ook leuk was! Hoeveel dates hebben jullie nu gehad? Doe lekker rustig aan, de issues en andere problemen kun je later nog wel bespreken toch!
Terug van wéér een leuke date! Wij hebben ook gewandeld, in de duinen (het was volgens mij Nationale Wandeldag vandaag...). Daarna samen een hapje gegeten. Alweer een heel open gesprek gehad over 'ons' en een eventuele gezamenlijke toekomst. Ergens denken we allebei dat dit van tijdelijke aard is. Enerzijds omdat we te verschillend zijn (hoewel we dat beiden slecht kunnen benoemen), anderzijds omdat we allebei op onze eigen manier nog twijfelen of we wel echt aan een relatie toe zijn. Maar ondertussen hebben we het echt heel leuk samen. Misschien is het juist wel die onbezorgdheid en nog niet aan een toekomst hoeven denken. Feit is: we weten het gewoon echt nog niet. In de tussentijd daten we vrolijk verder. Én hebben we naar elkaar uitgesproken dat daten met anderen nu echt even nicht im frage is.

En bij jullie ook leuke verhalen, zo te lezen!

@Melanthe, probeer je piekerstand zo min mogelijk op te zoeken hoor! Zou zonde zijn om hier niet van te genieten. En wat voor issues bedoel je precies? Iedereen heeft toch issues, zeker als je niet piepjong meer bent?

@eefjuh, ik zou gewoon zelf iets voorstellen hoor! Zolang je niet in zijn nek hijgt is er toch niets mis met een vrouw die zelf ook initiatief neemt?

Hoe ver zijn/gaan jullie eigenlijk met zoenen en seks?
Het was ook prachtig wandelweer!

@Eefjuh: al gesmst?

@Rasa; fijn dat jullie zo open kunnen spreken over dit soort dingen en ook tegen elkaar hebben gezegd dat daten met anderen nu niet aan de orde is! Dat haalt toch ook een druk weg (als in de gedachte "oh hm, nou, misschien moet ik toch maar ... want anders vindt hij misschien snel iemand anders die wel meteen verder wil", etc.)

Iedereen heeft wel bagage natuurlijk, maar ik zit momenteel ziek thuis, met burnoutklachten waarvan vastgesteld is dat ze uit oudere frustraties en issues voortkomen, waar ik eerder niets of niet veel mee gedaan heb. Aan de ene kant ben ik er wel goed in om te doen alsof er niks aan de hand is en mijn vrolijke zelf te zijn, maar ik moet er wel iets mee (gebeurt nu ook), en het maakt me wel onzeker. Er lijkt ook helemaal niets mis met deze man, en hij lijkt écht geïnteresseerd. Ik schrik daar zelfs een beetje van.

Maar goed. Ik moet wel constateren dat ik hem echt wel leuk vind. Wat zoenen en seks betreft: vooralsnog niet (heel netjes op de wang, hoewel vanmiddag wel een beetje zo'n sfeer van "hm, we zouden allebei niet tégen zijn"). Seks zou ik wel heel spannend/onwennig/eng vinden, het is al zo lang geleden dat ik met een nieuw iemand in die situatie kom...(al heeft hij ook al vrij lang geen relatie gehad, dus het zal misschien ook wel loslopen).
Ik moet ook wel om mezelf lachen, ergens: ik had het eigenlijk opgegeven met internetdating, en had uit een soort verveling en nieuwsgierigheid toch weer een profiel aangemaakt, en nu vind ik zowaar een man toch wel echt leuk.

Volgens mij ben ik overigens inderdaad zijn eerste internetdate. (we hebben het er niet expliciet over gehad).
@Melanthe Kan me best voorstellen dat je je issues in jouw geval niet meteen op tafel legt. Maar wel heel fijn lijkt me dat er nu tenminste iets leuks in je leven gebeurt!

En ja, hier nog een wat dat internetdaten betreft. Ik heb al heel veel dates via internet gehad en had eigenlijk wel besloten dat dit gewoon niet mijn manier ging zijn. Inderdaad toch nog één keer ingelogd en toen twee profielen gezien die ik leuk genoeg vond om aan te schrijven. En ja, een van de twee was dus Man 1... Een tijdje geleden schreef hier iemand mee die al 80 dates ofzo gehad had. En nu heel gelukkig met haar 81e internetdate. Dat gaf wel een soort hoop. Het kan dus ook als je het al heel lang probeert. Ik denk zelf dat ik meestal juist niet op het soort mannen val dat zich inschrijft voor datingsites. Ik heb twee keer iemand echt leuk gevonden en beiden bleken grote aarzelingen te hebben met internetdatingsites en er maar kort op gestaan te hebben.

Ook herkenbaarheid wat seks betreft. Voor mij was het ook heel lang geleden (echt bizar lang geleden). En ik dacht eigenlijk juist het omgekeerde. Op de tweede date waren we bij hem thuis op het kleed bij de openhaard beland en ging hij steeds verder met mij uitkleden. En toen dacht ik 'let's get it over with'. Laat het nu maar gebeuren, dan hebben we die spanning tenminste maar gehad. Die keer was het erg onwennig, maar daarna is het nog twee keer gebeurd en toen was het superleuk!
Rasa, supergoed te horen dat het zo leuk is! Alleen is het niet bijzonder om tegen elkaar te zeggen dat het voor jullie beiden voelt als iets van tijdelijke aard? Dat heeft toch een wat andere lading dan 'we kijken wel wat het brengt'. Of zie ik dat verkeerd? (bedoel het goed!)

Ik kwam er door gebeurtenissen o&n achter dat ik toch eigenlijk ook wel weer zin heb om eens op date-pad te gaan. Heb gezoend met een errrg leuke jongen (alleen was echt voor één avondje: kwam uit Frankrijk en was een stuk jonger, haha!) en dat heeft wel gemaakt dat ik eigenlijk ook wel weer eens kriebels wil voelen (begin 2010 een very bad break up gehad, dus ben al blij dat ik me er weer voor open wil stellen!). Daarom, op het idee gebracht door een ander topic hier, paiq weer een kans gegeven en nu heb ik morgen een date, haha! Ben normaal van eerst eens heen en weer mailen, maar ik dacht 'waarom ook niet'; 't is in de buurt (ben er binnen 15 min. vanaf werk) en we gaan gewoon ergens wat drinken. Al was het alleen maar om na een half jaar niets mezelf weer in beweging te krijgen. Nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen...
Hee Pingpong, wat leuk! Wat goed dat het allemaal weer een beetje begint te kriebelen. Ga je vanavond al wat drinken met je date?

En wat die 'tijdelijke aard' betreft, ik vind het geloof ik met name bijzonder dat we hier zo open over kunnen zijn. En anders dan dit gaat het nu ook niet. Ik denk dat het ons beiden enorm zou benauwen als de ander al serieus over de toekomst na zou willen denken. En laten we wel wezen, we kennen elkaar pas een maand...
@Pingpong, ha, leuk! Hopelijk brengt het begin je van 2011 mooiere dingen van het begin van 2010!
quote:Rasa schreef op 03 januari 2011 @ 11:07:

@Melanthe Kan me best voorstellen dat je je issues in jouw geval niet meteen op tafel legt. Maar wel heel fijn lijkt me dat er nu tenminste iets leuks in je leven gebeurt!

ja En ik heb ook het idee dat het proces van herstellen goed in de startblokken staat, dus ben hoopvol gestemd. Dateman informeert er overigens wel naar, maar ben beetje huiverig voor details want bang hem weer weg te jagen.

En ja, hier nog een wat dat internetdaten betreft. Ik heb al heel veel dates via internet gehad en had eigenlijk wel besloten dat dit gewoon niet mijn manier ging zijn. Inderdaad toch nog één keer ingelogd en toen twee profielen gezien die ik leuk genoeg vond om aan te schrijven. En ja, een van de twee was dus Man 1... Een tijdje geleden schreef hier iemand mee die al 80 dates ofzo gehad had. En nu heel gelukkig met haar 81e internetdate. Dat gaf wel een soort hoop.

haha, inderdaad.

Het kan dus ook als je het al heel lang probeert. Ik denk zelf dat ik meestal juist niet op het soort mannen val dat zich inschrijft voor datingsites. Ik heb daar ook twijfels over, maar irl kom ik 'm tot nu toe ook niet tegen. Ik heb ook wel moeite met mannen die in hun profiel al roepen "ik hoor hier eigenlijk niet thuis/internetdaten vind ik eigenlijk stom" Dan heb ik het gevoel "oh, dus je vindt mij eigenlijk ook een loser dat ik hier ingeschreven ben?"

Ook herkenbaarheid wat seks betreft. Voor mij was het ook heel lang geleden (echt bizar lang geleden). En ik dacht eigenlijk juist het omgekeerde. Op de tweede date waren we bij hem thuis op het kleed bij de openhaard beland en ging hij steeds verder met mij uitkleden. En toen dacht ik 'let's get it over with'. Laat het nu maar gebeuren, dan hebben we die spanning tenminste maar gehad. zit ook wat in! Ik hoop dat het de volgende date(s) zo leuk is dat het op een gegeven moment "vanzelf" gaat en ik het niet heul eng meer vind (je had er ooit een topic over, toch? Dat heb ik ook gelezen). Die keer was het erg onwennig, maar daarna is het nog twee keer gebeurd en toen was het superleuk!

ik vind het echt leuk om te horen dat jullie het zo leuk hebben, en zo open kunnen zijn. Dat moet ook een hoop gedoe wegnemen (bv als de een wel zou gaan lopen trekken/drammen)
Haha, de 80-plus dater hier!

Er waren inderdaad nogal veel dates voor nodig om mr Right tegen te komen, maar hij was het wachten dan ook dubbel en dwars waard!

En al die dates waren over een periode van ongeveer 8 jaar en hebben me ook heel waardevolle vriendschappen opgeleverd, dus helemaal verspilde moeite was het niet

Ik lees hier trouwens nog regelmatig mee en vind het super om te lezen hoe het nu met Rasa en Man 1 loopt! Heel erg spannend! Fijn om te lezen dat je geniet!

En natuurlijk voor alle dames (en heren) hier: een vruchtbaar date-jaar toegewenst in 2011

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven