Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mmmm rasa lastig hoor... ik denk dat je idd heel goed moet gaan nadenken over wat je nu precies wilt... ik denk dat dat iets niet genoeg zal zijn..heb je inmiddels alweer wat gehoord?

nog niets van man 3 gehoord, die heeft zn zoontje het weekend dus ik zal hem vanaaf wel weer spreken gok ik zo.

omdat hij eerste date voorstelde, dan ben ik de volgende maar dan durf ik weer niet... gewoon puur vanwege mn onzekerheid bah.... bang dat hij nu opeens terugkrabbelt ofzo...
Dag mede-piekeraars!

Mja, @Miepie, is er niet iets waar je graag heen wilt? Zodat je hem kunt vragen of hij mee wil? Bijvoorbeeld 'Ik wil die-en die film graag zien, heb je zin om mee te gaan'? Klinkt misschien iets minder 'daterig'?

@Rasa 't Is wat. Waar zou je eigenlijk naar toe willen met hem? Figuurlijk gesproken dan. Wat is je 'ideale situatie'?

@Melanthe Hoe was je lunch?

@Eefjuh Kijk, dat klinkt helemaal goed!

@Karima waarvan ken jij je downloadman? Ben es even op Badoo gaan kijken, maar de mannen van mijn leeftijd, pffff, wat een treurigheid......

Nou ja, eigenlijk heb ik nu even helemaal geen zin in wie-dan-ook-maar. Heb er idd een punt achter gezet. Maar ben toch wel aan het twijfelen. Piekerpiekerpieker..... Gelukkig mag ik morgen weer aan het werk. Weer iets anders aan m'n hoofd .
Ik schreef een blog meteen na mijn date. Inmiddels 8 maanden samen en vreselijk verliefd! (ow en heb ook weer werk)!

-----------------------------------------------------

Date nummer 65B12a (oftewel ik ben de tel ergens kwijt geraakt)

Ik heb me stellig voorgenomen om me dit keer eens aan de regeltjes te houden. Dus geen overmatige alcohol (dansen op tafel is tijdens een eerste date not done vertelden ze me), mezelf niet verhullen in te chique kleding (gewoon jeans) en na maximaal 2 koppen koffie (alleen) naar huis gaan en kijken wat er gaat gebeuren.

Hoe anders liep dat nu weer.

Het meest nare van internetdaten is dat je de persoon in kwestie vaak alleen kent van een prutserig fotootje. Ik ben ook altijd bang op de plaats van bestemming gewoon langs mijn date af te lopen en op de verkeerde af te stappen (is me overigens gelukkig nog nooit overkomen). Zo dus ook dit keer niet. Na een korte mailwisseling en wat over en weer geslinger met data sprak ik gisteren af met F. Hoe herken je iemand?? Nou door hem op het laatste moment een sms te zenden dat je een roze plu bij je hebt en dan maar hopen dat hij jou herkent!

Maar ja.. om nou met een open geklapte paraplu een café in te lopen is ook weer zoiets? Ik hield het ingeklapte fel roze ding wat voor me (een beetje, dus niet te verwarren met een blindenstok zwierend voor me uit). Thank god was er meteen herkenning (de tent was nog niet afgeladen vol en het hing nog niet met de benen buiten). Mijn eerste indruk was goed! Geen vetzak die foto's van 16 jaar terug op internet heeft gezet (of die van zijn veel jongere neefje). Nee de gelijkenis was treffend! We plaatsten ons aan een tafeltje (6 meter lang) en tja wat is dan onderwerp nr. 1? Juist werk?. En laat ik dat nou net niet meer hebben! Althans binnenkort niet meer. Twijfel? Vertel ik dat nu wel in de eerste minuut van een date of niet? Ik koos ervoor om hem niet meteen hard weg te laten rennen, dus hield het even voor me. Maar ja, ergens komt dan toch zo'n punt waar je er niet meer onderuit kunt. Toen het ijs was gebroken en we er langzaam achter kwamen dat we niet bij iedere zin op onze woorden hoefden te passen, werd de conversatie wat gemoedelijker en hebben we zelfs gelachen! Het werd zo gemoedelijk dat er twee, inmiddels aan de tafel aangeschoven, jongens zich in ons gesprek mengden. Dit na een opmerking van F, over het horloge van zijn buurman, welke identiek bleek te zijn aan dat van hem. Volgens zeggen van F was hij er op een veel lucratieve manier aan gekomen dan zijn buurman. Namelijk via een pakje boter.. Ik koop regelmatig boter maar ik heb er nooit een horloge bij gekregen! En al helemaal niet zo een!

Normaal ben ik niet op mijn mondje gevallen maar dit keer klapte ik toch dicht.. F vroeg een van de heren naast ons gewoon of ze nog een leuke secretaresse zochten? Kaartjes werden uitgedeeld en ik moest maar een linkedin account aanmaken. (pff twitter, hyves, facebook, huppeldepup.. dinges en zo). Ik denk dat ik maar gewoon beter met pensioen kan gaan.

Even weer terug naar de werkelijkheid.. date.. niet te lang, geen alcohol? (te laat 1 rosé zat er al in!). Op een belachelijk punt kapte ik de boel af en vroeg 'zullen we gaan?'.. Even helemaal uit een gesprek gerukt keek F me aan en zei 'oké das goed'. En ik weer twijfelen.. doe ik het nu wel goed? Buiten namen we afscheid en ik loop met een vreemd gevoel naar mijn auto. Het komt niet vaak voor dat ik een date heb met iemand die me niet mee naar huis wilde nemen om 'gezellig wat verder te kletsen' (want wat is het rumoerig in zo'n café..). of dat ik na 1 kop koffie moet zeggen 'sorry ik weet niet hoe jij er over denkt maar ik geloof dat dit niet gaat werken'. Ik hoefde zelfs geen vingers van de knoopjes op mijn blouse af te meppen! En dan ga je twijfelen?. Vond hij me wel leuk?
@myshoes, mooi verhaal! En nu helemaal gelukkig dus? Waar heb jij je vent gedownload?

@miepie, gewoon iets voorstellen hoor! Die onzekerheid hoort erbij, dat betekent dat je hem leuk vindt

Man 1 heeft nog niet teruggesmst. Blij dus dat ik de deur uit ben gegaan. Was ook veel te mooi weer om binnen te zitten. Ik geloof dat ik moet proberen om weer wat minder na te denken. Feit is dat ik flink zou balen als zou blijken dat de date van vrijdagavond ook echt de laatste is geweest. En of dat 'iets' dat ik voel genoeg is en of het meer kan worden, daar heb ik nu toch geen antwoord op.

@BMarianne, waar ik naartoe zou willen? Ik heb wel veel zin weer in een relatie. Dus als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik hopeloos verliefd worden op hem en hij op mij. En dan zouden we voorlopig lekker gaan latten.
ja was het ook, heerlijk dat zonnetje in het nieuwe jaar he? :-) maar als jij idd al aangeeft dat jij flink zal balen als vrijdagaaf de laatste date zou zijn, dan geeft het toch al aan dat er dus toch iets meer is? ik hoop dat hij inmiddels al terug gereageeerd heeft...

mmm net mr 3 toenstraks op msn en hangen net op.... ik heb amper een stem dus dat was best lachen.... anyway hij begon over een 2e date woohooo!! waarop ik zei dat ik het al wilde voorstellen maar omdat hij onregelmatige werktijden liet ik het een beetje van hem wanneer hij tijd zou hebben, ik plan namelik door de weeks bijna nooit afspraken en ik heb een gewoon kantoorbaantje maar we gaan als het goed is donderdag aaf..hij zou het me nog laten weten, oooo heb er zin in!

het is heel gek maar ik sta hier zo relaxed in, de meeste dates die ik dan had waren meteen van ik wil bij je zijn en dat ik met dingen aan moest komen, mr 3 doet moeite voor me en dat vind ik wel heel erg leuk!

Vraagje: weten jullie vrienden/familie er vanaf dat jullie op een DS staan en daten? ik heb het in het verleden wel gemeld tegen mn vrienden maar na een aantal loserts van dates/korte relaties kreeg ik alleen maar te horen van miepie ga nou niet op een DS staan, je komt hem wel tegen...herkenbaar???

en geen idee hoe dit gaat lopen, maar ik heb een goed onderbuikgevoel met deze man en dat telt :-)
@Karima, ha winkelen, leuk (wie kwam met het voorstel?)

@Miepie, klinkt leuk allemaal! (stukje over het stemmetje dat in je hoofd roept "niet te snel, hold your horses, etc.", dat heb ik ook) Een aantal mensen weet wel dat ik contact heb met dateman en dat ik heb "via internet" (geen details verstrekt) ken.

Hm, ben nu toch weer kwijt wat er allemaal geschreven is, weer even teruglezen!
@Eefjuh, woehoe! Wat leuk!

@Rasa, ik kan me je gepieker heel goed voorstellen. Geen advies van mijn kant, aangezien ik zelf ook een beetje in een piekercirkeltje zit.

Mijn date van vrijdagavond is inderdaad vandaag geworden, en het was een soort marathon. We zijn een groot deel van de dag samen geweest, en het was erg gezellig. Maar...ik twijfel nog steeds. Afscheid was, zoals Angela in Bones zou zeggen "awkward, very awkward". Het was duidelijk dat hij me wilde zoenen enzo, maar hij vindt kennelijk dat je dat niet op straat doet. Was een beetje onduidelijk kort gekus op de mond, gevolgd door "we houden contact he". Hij had gevraagd of ik nog koffie kwam drinken bij hem thuis, maar dat zie ik nog niet zitten.

Ik weet zelf niet goed wat ik voel, maar beginnende verliefdheid niet echt. Op een gegeven moment moet je toch ook een beetje evalueren waar je staat in het daten met elkaar, en iets zeggen over eerdere relaties enz. of in elk geval aan kunnen geven dat ik het een en ander meegemaakt heb, dat het alweer een tijd geleden heb, en ik het dus doodeng vind (hoewel ik het misschien niet zo zou formuleren ;)). Maar op de een of andere manier komt daar niet echt een moment voor, alsof hij het ook vermijdt.

Dit was ook een beetje een marathondate, en ik ben ook wel weer blij nu gewoon lekker thuis te zijn...
Myshoes, leuk verhaal

We willen nu inderdaad weten waar je hem vandaan gedownload hebt!
E-matching. Ik ben dan wel geen bolleboos (gewoon MAVO en 2 danslessen) maar ik vind een man met inhoud net ff iets aantrekkelijker dan de boer die een vrouw zoekt (niks ten nadele van de agrariër maar meer in de andere betekenis van het woord).

Inmiddels heeft hij mijn 2 jongens ook ontmoet en dit ging erg goed! Was wel even spannend want hij is bijna 7 jaar jonger dan ik (yeah...) en heeft geen kids.

Ik heb idd ook zeer vreemde dates gehad en geen 2 of 3 maar zeker wel meer dan twee handjes vol! In mijn geval wint de aanhouder! Al weet ik donders goed dat toekomst geen garantie biedt. Voor nu zit ik op dat roze wolkje!

Ow en nog even om te zwijmelen.. Hij nam me na 4 maanden een weekend mee naar Brussel en de week voor Kerst regelde hij een overnachting in een heus kasteel! Dat was toch wel erg aangenaam voor dit prinsesje!
@miepie klinkt helemaal leuk! Jij kunt nu dus de nachtjes aftellen tot donderdag? Fijn als het gewoon goed voelt, geniet ervan.quote:miepie2303 schreef op 09 januari 2011 @ 21:15:

Vraagje: weten jullie vrienden/familie er vanaf dat jullie op een DS staan en daten? ik heb het in het verleden wel gemeld tegen mn vrienden maar na een aantal loserts van dates/korte relaties kreeg ik alleen maar te horen van miepie ga nou niet op een DS staan, je komt hem wel tegen...herkenbaar???

Ik ben er zelf vrij open in. Vind het eigenlijk stom dat er nog een soort taboe bestaat op internetdaten, dus help zelf maar een klein handje om dat definitief te doorbreken. Goede vrienden weten dat ik met enige regelmaat dates via internet heb (ze krijgen ook regelmatig verslag). Ik heb verder ook nog wel een paar vriendinnen die ook weleens daten via internet. Mijn ouders weten het ook wel (horen alleen minder). En als iemand vraagt waar ik Man 1 van ken, dan zeg ik ook gewoon dat dat via een datingwebsite is. Heb trouwens ook nog nooit iemand horen zeggen dat ik dat internetdaten niet zo moeten doen. Ik vind dat ook onzin. Het is gewoon een kwestie van selecteren en je verstand en intuïtie gebruiken.

@melanthe, ah, shit zeg, dat klinkt inderdaad nogal awkward... Wat is er veranderd ten opzichte van de vorige dates? Voel je echt geen verliefdheid, of laat je het niet toe? Misschien juist wel jammer dat jullie niet (echt) gezoend hebben. Het zou ook iets los kunnen breken. En je weet dan volgens mij wat beter wat je voor iemand voelt: zoenen prettig is kansrijk, zoenen maar zozo is kansarm. Nou ja, beetje simpel gezegd... Wat denk je? Komt er nog een date? En zou jij dat nog willen?

Man 1 houdt zich stil. En ik dus ook maar. Zou eigenlijk wel willen kijken of er voor komend weekend al iets in te koppen valt, omdat ik dan ook al andere afspraken heb staan en het jammer zou vinden als er niets zou lukken. Maar ik wacht eerst maar even rustig af totdat hij wat van zich laat horen. Maak me geen zorgen trouwens, we zijn allebei niet zo snel en frequent met sms'en. En het feit dat ik hier wat onzeker van wordt, voelt ergens ook wel weer goed. Hij doet me dus echt wel wat...
quote:Rasa schreef op 09 januari 2011 @ 22:13:

Ik ben er zelf vrij open in. Vind het eigenlijk stom dat er nog een soort taboe bestaat op internetdaten

Heel stom inderdaad. Sommige reacties zijn dat ook. Vorig jaar met twee vriendinnen van vroeger in de sauna over dit onderwerp gesproken, waarop er 1 zei "ja, ik heb een collega, die was ook wanhopig..." Eh, pardon?

@melanthe, ah, shit zeg, dat klinkt inderdaad nogal awkward... Wat is er veranderd ten opzichte van de vorige dates? Voel je echt geen verliefdheid, of laat je het niet toe?

Dit vraag ik me dus erg af. Ik weet het gewoon niet. Het was duidelijk dat hij wel wilde zoenen, maar kennelijk alleen bij hem thuis (?) Voelt voor mij ook een beetje raar, alsof ik iets heel ordinairs voorgesteld had? (ik bedoel maar, je hoeft niet copulerend over straat te gaan, maar kort zoenen op een niet drukke plek op straat kan toch wel?)(ik ga me dan ook afvragen of hij spastisch zou gaan doen als we een relatie zouden hebben en ik zou zijn hand willen vasthouden in het openbaar. Daar zou ik niet tegen kunnen)

Misschien juist wel jammer dat jullie niet (echt) gezoend hebben. Het zou ook iets los kunnen breken. En je weet dan volgens mij wat beter wat je voor iemand voelt: zoenen prettig is kansrijk, zoenen maar zozo is kansarm. Nou ja, beetje simpel gezegd...

inderdaad. Wat denk je? Komt er nog een date? En zou jij dat nog willen?

Hij is nogal van het smsen en bellen (ik veel minder, zeker dat eindeloze bellen hoeft van mij niet. Nu ik dit schrijf krijg ik een sms met een uitnodiging (bij hem thuis). Ik wil hem best nog zien, maar het wordt wel ongemakkelijk. Een soort "evaluatie" moet er wel komen. Het is ook dubbel, want ik begin er zelf ook niet makkelijk over.

Maak me geen zorgen trouwens, we zijn allebei niet zo snel en frequent met sms'en. En het feit dat ik hier wat onzeker van wordt, voelt ergens ook wel weer goed. Hij doet me dus echt wel wat... Dat geeft toch iets aan, en het lijkt mij verder vooral ook goed dat je je geen zorgen maakt omdat je weet dat jullie allebei geen wilde smsers zijn. (toch beter dan wanneer je je helemaal aan hem vast zou klampen)
@Melanthe, lijkt me te vroeg om conclusies te trekken over affectie tonen in het openbaar. Sowieso is hand vasthouden of een lief kusje toch wel iets anders dan echt zoenen (Man 1 heeft daar overigens geen enkele moeite mee).

Waarom ga je niet gewoon in op zijn voorstel om bij hem thuis af te spreken? In een iets intiemere setting is misschien ook de sfeer er eerder naar om lastige onderwerpen als wederzijds verwachtingen te bespreken. En ach, als er dan ook een flink potje gezoend kan worden...

Het zou best kunnen dat je eerder jezelf in de weg zit dan dat hij opeens minder leuk is geworden. Waarom geef je je niet over? Het lijkt me een lieve vent. Ik heb zelf zo ook een beetje geredeneerd bij Man 1 (het topic 'tien jaar geen seks' was inderdaad van mij...). Om weer over dat 'dode punt' heen te komen leek me Man 1 wel een heel geschikt persoon. Hoe het ook afloopt tussen hem en mij, ik vermoed dat de drempel de volgende keer bij mij een behoorlijk stukje lager is.

Sterker nog, ik merk dat Man 1 veel gevoel bij mij heeft losgemaakt dat lang vast heeft gezeten. Ik benader altijd alles rationeel. Alles wordt uitgebreid geanalyseerd. Het is eng, maar ook heel bevrijdend om weer eens iets te voelen. Ik snap nu beter wat ik de afgelopen jaren gemist heb. En waarom ik dit niet nog eens jaren wil missen.
quote:BMarianne schreef op 09 januari 2011 @ 17:46:

Dag mede-piekeraars!

Nou ja, eigenlijk heb ik nu even helemaal geen zin in wie-dan-ook-maar. Heb er idd een punt achter gezet. Maar ben toch wel aan het twijfelen. Piekerpiekerpieker..... Gelukkig mag ik morgen weer aan het werk. Weer iets anders aan m'n hoofd .

We zijn een fraai piekerend stel zo met z'n allen! ;)
@Rasa, hier ga ik even over nadenken!
Hoi dames! Net even bijgelezen en inderdaad, wat een gepieker... Maar ben er zelf net zo één hoor, dus helaas ook geen wijze adviezen van mijn kant...

Heb, na mijn drama-niet-date van afgelopen week maar wel even doorgezet en op paiq weer aan het kletsen geslagen. Na een hele hoop onzin (mán, wat lopen er wat vage gasten rond op deze aardbol!) vanavond heel lang (lees 3+ uur) gekletst met een leuke jongen. Woont wel wat ver weg, maar we zaten wel heel erg op één lijn (meerdere malen 2 minds, 1 thought). Nr's uitgewisseld en ook al een paar sms-jes verstuurd. Is wel weer even leuk Verwacht er niets van, maar voor je ego toch altijd wel even goed
quote:Sterker nog, ik merk dat Man 1 veel gevoel bij mij heeft losgemaakt dat lang vast heeft gezeten. Ik benader altijd alles rationeel. Alles wordt uitgebreid geanalyseerd. Het is eng, maar ook heel bevrijdend om weer eens iets te voelen. Ik snap nu beter wat ik de afgelopen jaren gemist heb. En waarom ik dit niet nog eens jaren wil missen.Hm, ja, dit is voor mij wel herkenbaar. Ben nu ook mijn gevoel weer eens tegengekomen en dat voelt wel heel goed. Ik hoop dat ik het kan vasthouden, ook zonder man . Voor mensen met liefdesverdriet en zo kan ik nu vast meer begrip opbrengen.....
Hmm, Man 1 heeft nog steeds niets van zich laten horen. Begint nu toch wel een beetje stom te worden. Heb zo'n raar voorgevoel dat mijn eigen twijfels er niet meer zo toe doen...
hmmmm rasa das niet tof dat je niets hoort

anders smsje sturen met hoe zijn dag was?

pffff nou ben behoorlijk verkouden/grieperig jakkkk moet alles op alles zetten om voor do weer n beetje beter (lees: aantoonbaar te zijn met wallen onder mn ogen, gesnotter en genies en dan nog niet te spreken over mn rode schilferneus van t snuiten haha!) te zijn :-)
@miepie Shit zeg, beterschap!! Slechte timing hoor...

En ja, ik heb hem inderdaad zelf maar weer gesmst. Nonchalant berichtje met de vraag of hij zin heeft om komend weekend samen wat te drinken in de stad. Dat was nu meer dan twee uur geleden. Man 1 reageert niet...
Owh.. Rasa, dat is echt waardeloos allemaal... Ook al weet je alles niet zeker dan nog wil je wel normaal behandeld worden, zeker als je iemand al vaak hebt gezien en je veel tijd met elkaar hebt doorgebracht

Geen enkele reactie is respectloos en pleit niet voor man 1...

Us girls here feel for you...
Dubbel..
@Miepie, beterschap!

@Rasa, buh.. heb je nog iets van hem gehoord? Als hij ergens geen zin meer in heeft, of er is wat dan ook aan de hand, dan mag hij dat wel zelf komen zeggen. Jullie waren zo open over alles, dus ik hoop voor je dat hij zich even gemeld heeft.

Ikzelf begin me te ergeren. Dateman belt de hele tijd (wtf, we hebben elkaar zondag nog gezien), wil afspreken (gisteravond al), verwacht dat ik na een lang en intensief telefoongesprek met mijn beste vriendin nog zin heb om hem te bellen (eh, nee). Ik ga hiervan op slot. Elke dag contact? Bah! (en nergens voor nodig) Ik vind het een leuke en gezellige man. Maar verliefdheid voel ik niet, en het helpt niet als hij elke dag contact zoekt.
Melanthe...heb ik ook..

iemand 1 keer gezien.....maar mijn hemel ik krijg elke dag wel 3 hele lange mails....elke denk ik....godsamme weer 1.

En zware mails....lijkt wel een zeer emotionele man...En waarom ik geen xxx neerzet....nou ja zeg....

Net een mail verzonden ..klaar, overdreven gedoe.....heb ik helemaal geen zin in.En verliefd ben ik ook niet.ben ik te nuchter voor geworden
Ohja, brr. Dat heb ik trouwens ook met mannen die in hun allereerste bericht meteen ondertekenen met "liefs" of "xxx" Kennen we elkaar dan?

Zware mails krijg ik nu niet, wel lange. Hij lijkt alle belevenissen tot aan de supermarkt aan toe te willen delen. Hum.
brrrrrrrrrrrrr..............ik kreeg net een mail terug.

Als ik hem dan open ..weer zo lange!!

Met jammer, zou met jou gelukkig willen worden .

Ik zal je ook missen..maar misschien in de toekomst...bla bla bla..1 keer gezien~!!!!

Nog 2 weken dan is mijn profiel weg bij rp...heerlijk doe dat nooit meer.Wat een geneuzel....laat mij maar lekker alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven