Intuïtie of jaloers?
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:22
Even jullie mening, omdat ik benieuwd ben wat jullie hiervan zouden zeggen.. Ik begrijp dat iedereen een andere mening heeft en lekker anoniem hier op het forum, dus juist benieuwd daar naar.
Sinds een jaar een relatie met mijn vriend en dit voelt verder heel goed, we wonen samen etc.
Nu heeft hij een vriendschap met een meisje wat mij betreft prima is.. alleen er is natuurlijk een maar
.
Dit meisje is een soort ‘scharrel’ geweest, ze vonden elkaar wel leuk en ze hebben ook gezoend alleen is het uiteindelijk geen relatie geworden.
Nu hebben ze nog wel eens contact via de app en een paar weken terug kwam het ter sprake dat zij dan dingen oprakelt uit het verleden en de gezelligheid wel mist.
Ze konden het goed met elkaar vinden en gingen wel eens samen naar een feestje of de stad in. Nouja, kan ik me voorstellen, maar vond het al minder dat ze zulke dingen wilde bespreken.
Nu appen ze nog steeds wel maar gisteren ging de telefoon ineens (we lagen bijna te slapen) om 12 uur ’s nachts.. ik vroeg wie belt er en zij was het.
Ik krijg er inmiddels een beetje de kriebels van, waarom bel je iemand nog om 12 uur ’s nachts om “even te kletsen”.. Hij heeft niet opgenomen trouwens..
Gewoon gezien hun verleden of dingen die ze bespreken ( nu kwam ik erachter dat ze via de app hadden besproken ‘raad eens met welke gemeenschappelijke vriend ik seks heb gehad..? “)
Mijn vriend snapt mij wel, dat ik mijn vraagtekens hierbij heb en dat dit raar overkwam. Echter, hij kan er ook niks aan doen dat zij op zo’n vreemd tijdstip belt.. en dat snap ik ook.
Ik begin gewoon te twijfelen.. is dit mijn intuïtie die zegt, klopt dit wel? Wat wil zij eigenlijk van hem? Of zijn dit gewoon jaloerse gevoelens van mijn kant en moet ik me niet druk maken..
Brand los
Sinds een jaar een relatie met mijn vriend en dit voelt verder heel goed, we wonen samen etc.
Nu heeft hij een vriendschap met een meisje wat mij betreft prima is.. alleen er is natuurlijk een maar

Dit meisje is een soort ‘scharrel’ geweest, ze vonden elkaar wel leuk en ze hebben ook gezoend alleen is het uiteindelijk geen relatie geworden.
Nu hebben ze nog wel eens contact via de app en een paar weken terug kwam het ter sprake dat zij dan dingen oprakelt uit het verleden en de gezelligheid wel mist.
Ze konden het goed met elkaar vinden en gingen wel eens samen naar een feestje of de stad in. Nouja, kan ik me voorstellen, maar vond het al minder dat ze zulke dingen wilde bespreken.
Nu appen ze nog steeds wel maar gisteren ging de telefoon ineens (we lagen bijna te slapen) om 12 uur ’s nachts.. ik vroeg wie belt er en zij was het.
Ik krijg er inmiddels een beetje de kriebels van, waarom bel je iemand nog om 12 uur ’s nachts om “even te kletsen”.. Hij heeft niet opgenomen trouwens..
Gewoon gezien hun verleden of dingen die ze bespreken ( nu kwam ik erachter dat ze via de app hadden besproken ‘raad eens met welke gemeenschappelijke vriend ik seks heb gehad..? “)
Mijn vriend snapt mij wel, dat ik mijn vraagtekens hierbij heb en dat dit raar overkwam. Echter, hij kan er ook niks aan doen dat zij op zo’n vreemd tijdstip belt.. en dat snap ik ook.
Ik begin gewoon te twijfelen.. is dit mijn intuïtie die zegt, klopt dit wel? Wat wil zij eigenlijk van hem? Of zijn dit gewoon jaloerse gevoelens van mijn kant en moet ik me niet druk maken..
Brand los

woensdag 17 oktober 2018 om 10:32
Neehoor dan ben je niet jaloers of paranoïde. Dat ben je wel als je bij mensen die dat wel kunnen dingen achter zoekt die er niet zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

woensdag 17 oktober 2018 om 10:33
Mee eens.TardisBlue schreef: ↑17-10-2018 10:31Ik kan me nu, als volwassen vrouw, net makkelijker voorstellen dat iemand bevriend blijft met een ex-fwb/partner. Als puber was ik daar meer zwart/wit in.
woensdag 17 oktober 2018 om 10:35
Jaloers, onzeker, paranoide, bekrompen.. de lijst wordt alsmaar langerlollypopje schreef: ↑17-10-2018 10:32Neehoor dan ben je niet jaloers of paranoïde. Dat ben je wel als je bij mensen die dat wel kunnen dingen achter zoekt die er niet zijn.

Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 17 oktober 2018 om 10:38
wederom die dingen ben je niet, als je het zelf niet kunt. Wel als je daarom denkt dat niemand het kunt en je er daardoor dingen achter zoekt die er niet zijn.
Maar als jij graag jezelf jaloers, paranoïde en bekrompen vind, van mij mag je. Ik zal je dat geloof niet afnemen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
woensdag 17 oktober 2018 om 10:44
lollypopje schreef: ↑17-10-2018 10:38wederom die dingen ben je niet, als je het zelf niet kunt. Wel als je daarom denkt dat niemand het kunt en je er daardoor dingen achter zoekt die er niet zijn.
Maar als jij graag jezelf jaloers, paranoïde en bekrompen vind, van mij mag je. Ik zal je dat geloof niet afnemen.
Ach, ik vind het allemaal best. Dan ben ik maar jaloers, onzeker, bekrompen en paranoïde.
Iedereen moet echt lekker doen wat ze zelf willen.
Aan mij is het niet besteed, maar als ik een ex tegenkom op straat, ben ik echt niet te beroerd om even te zwaaien, hoor.
Maar een echte vriendschap, inclusief dagelijks contact? Nee, dank je.
Hoeveel mensen hebben dit wel, vraag ik mij af?
woensdag 17 oktober 2018 om 10:49
Precies dit heb ik ook meegemaakt. Vriend leerde dame kennen op een club, waren meerdere avonden/dagen p.w. samen maar "gewoon" vrienden.
Ik vertrouwde het niet maar hij bleef me voor gek verklaren. En ook hij kreeg appjes savonds en sochtends als we samen in bed lagen (dus ook daarbuiten). Heb ze 1 keer bijna betrapt toen ze zich buiten even afzonderde van de club toen ik 'mee" was maar weer niks gezien, stonden alleen (te) dicht bij elkaar. Voor mijn gevoel werd ik helemaal gek omdat het werd ontkent maar ik zo'n sterk onderbuikgevoel had.
En ja hoor, het ging uit en hij is meteen met haar verder gegaan. Ze hebben nu een kind samen. Good for them, ben blij dat het mijn kind niet is.
Mijn huidige vriend heeft nog contact met zijn ex(vrouw). Hier ben ik ook niet al te blij mee maar in deze situatie heb ik het onderbuik gevoel niet, omdat er geen rode vlaggen zijn. Contact komt vooral vanaf haar kant omdat ze nog heel erg op mijn vriend leunt/hangt. Niet erg gezond en ik ben het er ook niet mee eens omdat ik, net zoals hierboven iemand zegt, het totaal onnodig vind om buiten gelegenheden contact te hebben over de whatsapp met een ex. Maar hem vertrouw ik, dus hij moet doen wat ie niet laten kan omdat ik weet dat hij voor mij gaat.
Ik heb geleerd om áltijd naar mijn onderbuikgevoel te luisteren. Had ik dat eerder gedaan dan was ik nog eerder bij die vervelende ex vertrokken en had dat mij een hele hoop verdriet bespaard gebleven. Ja in sommige situaties is het misschien jaloezie, maar als je jezelf goed genoeg leert kennen dan weet je dit op gegeven moment te scheiden van een echt onderbuikgevoel. Sterkte!
Ik vertrouwde het niet maar hij bleef me voor gek verklaren. En ook hij kreeg appjes savonds en sochtends als we samen in bed lagen (dus ook daarbuiten). Heb ze 1 keer bijna betrapt toen ze zich buiten even afzonderde van de club toen ik 'mee" was maar weer niks gezien, stonden alleen (te) dicht bij elkaar. Voor mijn gevoel werd ik helemaal gek omdat het werd ontkent maar ik zo'n sterk onderbuikgevoel had.
En ja hoor, het ging uit en hij is meteen met haar verder gegaan. Ze hebben nu een kind samen. Good for them, ben blij dat het mijn kind niet is.

Mijn huidige vriend heeft nog contact met zijn ex(vrouw). Hier ben ik ook niet al te blij mee maar in deze situatie heb ik het onderbuik gevoel niet, omdat er geen rode vlaggen zijn. Contact komt vooral vanaf haar kant omdat ze nog heel erg op mijn vriend leunt/hangt. Niet erg gezond en ik ben het er ook niet mee eens omdat ik, net zoals hierboven iemand zegt, het totaal onnodig vind om buiten gelegenheden contact te hebben over de whatsapp met een ex. Maar hem vertrouw ik, dus hij moet doen wat ie niet laten kan omdat ik weet dat hij voor mij gaat.
Ik heb geleerd om áltijd naar mijn onderbuikgevoel te luisteren. Had ik dat eerder gedaan dan was ik nog eerder bij die vervelende ex vertrokken en had dat mij een hele hoop verdriet bespaard gebleven. Ja in sommige situaties is het misschien jaloezie, maar als je jezelf goed genoeg leert kennen dan weet je dit op gegeven moment te scheiden van een echt onderbuikgevoel. Sterkte!
dalfx wijzigde dit bericht op 17-10-2018 10:55
12.75% gewijzigd

woensdag 17 oktober 2018 om 10:53
Ik ook.TardisBlue schreef: ↑17-10-2018 10:31Ik kan me nu, als volwassen vrouw, net makkelijker voorstellen dat iemand bevriend blijft met een ex-fwb/partner. Als puber was ik daar meer zwart/wit in.
Maar het over de 'leuke oude tijden' willen hebben en om middernacht bellen vind ik weer wat anders.

woensdag 17 oktober 2018 om 10:56
Mee eens.Lucifer2018 schreef: ↑17-10-2018 10:53Ik ook.
Maar het over de 'leuke oude tijden' willen hebben en om middernacht bellen vind ik weer wat anders.

woensdag 17 oktober 2018 om 11:24
Wat is er mis met : Goh Henk, het feit dat jullie ooit eens wat meer gehad hebben dan alleen vriendschap vind ik niet zo'n probleem. Maar zij lijkt daar zo vaak op terug te komen en dat gecombineerd met bellen om 12 uur, wat sowieso een beetje vreemd is, maakt mij wel wat onzeker hierover. Nou wil ik niet jaloers zijn, maar het is wel fijn als we die onzekerheid weg kunnen nemen. Hoe sta jij hier tegenover?

woensdag 17 oktober 2018 om 11:36
Je partner dwingen om vriendschappelijke relaties te beperken tot personen waarmee je sowieso geen seks zou kunnen hebben, is inderdaad bekrompen. Je doet afbreuk aan de waarde van je eigen relatie en aan de persoon met wie je de relatie hebt.
Misschien heeft dat wel een begrijpelijk oorzaak. Als je bijvoorbeeld op die manier een keer bedrogen bent. Maar je huidige relatie inrichten op basis van negatieve ervaringen in een vorige relatie met iemand anders, lijkt me gewoon niet de juiste weg. Als je in het verleden een keer bedrogen bent met een collega op het werk verlang je van je partner toch ook niet dat hij zijn baan op geeft.
Misschien heeft dat wel een begrijpelijk oorzaak. Als je bijvoorbeeld op die manier een keer bedrogen bent. Maar je huidige relatie inrichten op basis van negatieve ervaringen in een vorige relatie met iemand anders, lijkt me gewoon niet de juiste weg. Als je in het verleden een keer bedrogen bent met een collega op het werk verlang je van je partner toch ook niet dat hij zijn baan op geeft.
woensdag 17 oktober 2018 om 12:45
In het ergste geval gaat een relatie uit door ontrouw, mishandeling, leugens en/of andere soorten van wangedrag.
In het beste geval omdat je elkaar niets meer te vertellen hebt of uit elkaar bent gegroeid.
Deze redenen en alles ertussenin zijn voor mij genoeg om geen behoefte meer te voelen voor een (intensief) vriendschappelijk contact.
Welicht ben ik dan bekrompen? Kan iemand mij uit deze duisternis halen? Wat mis ik door geen behoefte te hebben aan dagelijkse contacten met mijn exen?
In het beste geval omdat je elkaar niets meer te vertellen hebt of uit elkaar bent gegroeid.
Deze redenen en alles ertussenin zijn voor mij genoeg om geen behoefte meer te voelen voor een (intensief) vriendschappelijk contact.
Welicht ben ik dan bekrompen? Kan iemand mij uit deze duisternis halen? Wat mis ik door geen behoefte te hebben aan dagelijkse contacten met mijn exen?
woensdag 17 oktober 2018 om 12:49
niks, maar er is ook niks mis mee om wel nog contact te willen houden met een exRestera schreef: ↑17-10-2018 12:45In het ergste geval gaat een relatie uit door ontrouw, mishandeling, leugens en/of andere soorten van wangedrag.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 17 oktober 2018 om 12:54
woensdag 17 oktober 2018 om 12:55
woensdag 17 oktober 2018 om 13:00
woensdag 17 oktober 2018 om 13:02
Volgens mij ben jij echt aan het wachten tot we allemaal gaan roepen dat je bekrompen bent, omdat je geen vrienden wilt zijn met je exen. Prima, dan ben je bekrompen. Nu blij?Restera schreef: ↑17-10-2018 12:45In het ergste geval gaat een relatie uit door ontrouw, mishandeling, leugens en/of andere soorten van wangedrag.

Maar serieus, nee je bent niet bekrompen als je het niet wilt. Je bent bekrompen als je mensen veroordeeld en er wat achter zoekt als anderen dat wel doen. Maar ik voel me hiermee net een vastgelopen plaat inmiddels.
En waarom wil iemand dat? Nou dat liefde/lust over is, hoeft niet te betekenen dat je elkaar niks meer te vertellen hebt. Alleen dat je als relatie niet meer werkt.
woensdag 17 oktober 2018 om 13:03
Met kinderen is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom je met een ex bevriend zou blijven (dagelijks contact).
Wil je op de back up lijst? Wil je zien hoe zijn/haar nieuwe vriend/vriendin is? Wil je weten of zijn/haar nieuwe vriend/vriendin moeite met jou heeft?
Het is mij echt een raadsel.
Wil je op de back up lijst? Wil je zien hoe zijn/haar nieuwe vriend/vriendin is? Wil je weten of zijn/haar nieuwe vriend/vriendin moeite met jou heeft?
woensdag 17 oktober 2018 om 13:05
lollypopje schreef: ↑17-10-2018 13:02Volgens mij ben jij echt aan het wachten tot we allemaal gaan roepen dat je bekrompen bent, omdat je geen vrienden wilt zijn met je exen. Prima, dan ben je bekrompen. Nu blij?
Maar serieus, nee je bent niet bekrompen als je het niet wilt. Je bent bekrompen als je mensen veroordeeld en er wat achter zoekt als anderen dat wel doen. Maar ik voel me hiermee net een vastgelopen plaat inmiddels.
En waarom wil iemand dat? Nou dat liefde/lust over is, hoeft niet te betekenen dat je elkaar niks meer te vertellen hebt. Alleen dat je als relatie niet meer werkt.
Dus als ik het goed begrijp, is de lust/liefde over en ben jij nog bevriend/heb jij nog dagelijks contact met al jouw exen?
Lijkt me doodvermoeiend.
woensdag 17 oktober 2018 om 13:05
Volgens mij is jouw vraag inmiddels al tien keer beantwoord, ik ga het geen elfde keer meer doen.Restera schreef: ↑17-10-2018 13:03Met kinderen is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom je met een ex bevriend zou blijven (dagelijks contact).
woensdag 17 oktober 2018 om 13:07
neehoor, net zo niet vermoeiend als het contact met mijn andere vrienden.
Die ik overigens geen van allen dagelijks spreek, want dat lijkt mij wel vermoeiend ja.

woensdag 17 oktober 2018 om 13:08
Waarom is het zo moeilijk voor je om te geloven dat anderen wel een vriendschap met hun ex kunnen hebben? Het komt er op neer dat we op liefdesgebied minder klikte dan vriendschappelijk. We stonden wat relatie betreft er beide anders in.
woensdag 17 oktober 2018 om 14:29
Coconuts12 schreef: ↑17-10-2018 13:08Waarom is het zo moeilijk voor je om te geloven dat anderen wel een vriendschap met hun ex kunnen hebben? Het komt er op neer dat we op liefdesgebied minder klikte dan vriendschappelijk. We stonden wat relatie betreft er beide anders in.
Ik geloof het best (ook al heb ik het in de praktijk nog nooit zien werken), maar vraag me af: waarom?
Daar heb ik helaas nog steeds geen antwoord op.
woensdag 17 oktober 2018 om 14:44
Je hebt daar al 10x antwoord op gehad, dat het antwoord jou niet bevredigd daar kunnen wij niks aan doen.
Ik ga het in elk geval niet nog een keer uit leggen.

woensdag 17 oktober 2018 om 14:45
Dit.lollypopje schreef: ↑17-10-2018 14:44Je hebt daar al 10x antwoord op gehad, dat het antwoord jou niet bevredigd daar kunnen wij niks aan doen.
Ik ga het in elk geval niet nog een keer uit leggen.