Intuïtie of jaloers?

16-10-2018 10:22 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie mening, omdat ik benieuwd ben wat jullie hiervan zouden zeggen.. Ik begrijp dat iedereen een andere mening heeft en lekker anoniem hier op het forum, dus juist benieuwd daar naar.

Sinds een jaar een relatie met mijn vriend en dit voelt verder heel goed, we wonen samen etc.
Nu heeft hij een vriendschap met een meisje wat mij betreft prima is.. alleen er is natuurlijk een maar ;).

Dit meisje is een soort ‘scharrel’ geweest, ze vonden elkaar wel leuk en ze hebben ook gezoend alleen is het uiteindelijk geen relatie geworden.
Nu hebben ze nog wel eens contact via de app en een paar weken terug kwam het ter sprake dat zij dan dingen oprakelt uit het verleden en de gezelligheid wel mist.
Ze konden het goed met elkaar vinden en gingen wel eens samen naar een feestje of de stad in. Nouja, kan ik me voorstellen, maar vond het al minder dat ze zulke dingen wilde bespreken.

Nu appen ze nog steeds wel maar gisteren ging de telefoon ineens (we lagen bijna te slapen) om 12 uur ’s nachts.. ik vroeg wie belt er en zij was het.
Ik krijg er inmiddels een beetje de kriebels van, waarom bel je iemand nog om 12 uur ’s nachts om “even te kletsen”.. Hij heeft niet opgenomen trouwens..
Gewoon gezien hun verleden of dingen die ze bespreken ( nu kwam ik erachter dat ze via de app hadden besproken ‘raad eens met welke gemeenschappelijke vriend ik seks heb gehad..? “)

Mijn vriend snapt mij wel, dat ik mijn vraagtekens hierbij heb en dat dit raar overkwam. Echter, hij kan er ook niks aan doen dat zij op zo’n vreemd tijdstip belt.. en dat snap ik ook.

Ik begin gewoon te twijfelen.. is dit mijn intuïtie die zegt, klopt dit wel? Wat wil zij eigenlijk van hem? Of zijn dit gewoon jaloerse gevoelens van mijn kant en moet ik me niet druk maken..

Brand los  :)
Anárion schreef:
17-10-2018 21:45
Er wordt binnen dit topic een discussie opgestart die al 1000 keer gevoerd is op dit forum. Lijkt me vrij onnodig, aangezien het altijd dezelfden zijn die hieraan meedoen.
Zoals in zo ongeveer elke topic?
Dat Pop een eigen visie heeft en die blijft herhalen is niet zo gek. Dat er een groep forummers is die zich daarbij aansluiten ook niet. Dat er een groep forummers is die daar helemaal niets mee hebben lijkt me ook vrij normaal. En dat het meestal dezelfde zijn die reageren is ook nog simpel te beredeneren en beargumenteren.
Het mooie aan Popje is dat ze anderen niet veroordeeld om een andere visie. En dat ze het geduld heeft om vragen te beantwoorden en vragen stelt omdat ze oprecht nieuwsgierig is naar de visie en beleving van de ander.
Anárion schreef:
18-10-2018 10:26
Wat voor absurde situatie maakt ze er dan van? Ik ben het zelf grotendeels met haar eens, voor mij zou het nooit werken. Totaal geen behoefte om contact te onderhouden met exen, behalve dan de vader van mijn kinderen maar dat kan niet anders. Ik heb het druk genoeg met werk, kinderen, familie, vriendinnen. Daar passen geen exen meer in.
Dat dat voor sommigen anders werkt, prima. In het geval van TO denk ik dat het meisje(ex-scharrel) meer wil dan vriend, aangezien ze zo brutaal is om hem op dat tijdstip te bellen terwijl ze weet dat hij in een relatie zit.

Deze absurde situatie maakt ze er van: 'onnodig zeer intensief dagelijks contact met je ex'.
Dat wordt er van gemaakt, maar is totaal niet in overeenstemming met de OP. En dat trekt de zaak natuurlijk behoorlijk scheef.

Dat zegt iets over de vorm van discussiëren en daar spreekt jij iemand op aan. Dat staat los van de inhoudelijk mening. Als ik dan aangeef dat je de verkeerde aanspreekt over de vorm, ga je dat rechtvaardigen door het met de mening van degene die je onterecht niet aanspreekt eens te zijn. En vervolgens ga je daarmee ook nog door met de dezelfde discussie waarvan je vindt dat die niet gevoerd moet worden.

Oftewel je vindt eigenlijk dat de discussie alleen gevoerd mag worden door jezelf en degene met wie jij het eens bent.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
18-10-2018 11:59
Deze absurde situatie maakt ze er van: 'onnodig zeer intensief dagelijks contact met je ex'.
Dat wordt er van gemaakt, maar is totaal niet in overeenstemming met de OP. En dat trekt de zaak natuurlijk behoorlijk scheef.

Dat zegt iets over de vorm van discussiëren en daar spreekt jij iemand op aan. Dat staat los van de inhoudelijk mening. Als ik dan aangeef dat je de verkeerde aanspreekt over de vorm, ga je dat rechtvaardigen door het met de mening van degene die je onterecht niet aanspreekt eens te zijn. En vervolgens ga je daarmee ook nog door met de dezelfde discussie waarvan je vindt dat die niet gevoerd moet worden.

Oftewel je vindt eigenlijk dat de discussie alleen gevoerd mag worden door jezelf en degene met wie jij het eens bent.
Wat een vermoeiende praat. Je hebt vast gelijk.
...
lollypopje schreef:
17-10-2018 09:51
Los van de discussie even een serieuze vraag aan de mensen die niet geloven dat vriendschap met een ex-fwb/scharrel niet mogelijk is.

Hoe zit dat met vrienden blijven met een ex-partner en als dat wel kan, waar zit dan het verschil in?
Volgens mij zegt ze hier toch zelf dat ze, los van de discussie, een vraag wil stellen.
Hogrider schreef:
18-10-2018 17:05
Volgens mij zegt ze hier toch zelf dat ze, los van de discussie, een vraag wil stellen.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven