Iphone, TomTom en autorijden??

28-08-2008 13:33 23 berichten
Sinds een week heeft mijn man een Iphone. Hij is een gadgetman en zit in de internetwereld dus heeft altijd het laatste van het laatste. Nu vind ik dit geen probleem, totdat we samen met het gezin de auto in stappen. Hij is om de haverklap bezig met dat ding om zijn mail te checken, e.o.a. website te vinden van een plek waar we heen rijden zodat ie het adres in kan voeren in de TomTom, een navigatiesysteem dat we in de auto hebben... Ik word er helemaal gek van! We hebben hier dan ook veel gezanik over in de auto want ik vind dat ie zo niet veilig rijdt. Is het niet zijn Iphone, dan is het wel de TomTom, als ie zijn laptop kon meenemen achter het stuur dan zou hij dat ook doen. Ik heb al voorgesteld dat ik anders gewoon rij als ie niet ophoudt maar dat vind ik belachelijk, hij moet gewoon eens ophouden en denken aan mij en ons kleine kinderen. Nu vind ik dat hij vaak de regels aan zijn laars lapt met autorijden, want hij vergeet altijd zijn gordel, denkt er niet eens aan en dat stoort me enorm. Ik moet hem er telkens aan herinneren. Hij heeft het recht niet meer om zo laks met zijn veiligheid om te gaan nu die 2 koters heeft. Zo ontzettend gemakzuchtig vind ik het, het is een lelijk trekje van zijn karakter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bot voor zijn kop zeggen dat je niet meer bij hem in de auto stapt als hij zo rijd en dat je dan wel met het OV gaat. misschien een beetje bot maar ik zou kiezen voor de veiligheid van de kinderen en de mijne. (nu wil ik je geen echtelijke ruzie aanpraten maar ik gaan geen subtielere manier verzinnen)
adres opzoeken en tomtom inprogrameren voor je de auto instapt een optie? kan ie er toch mee spelen en ook veilig rijden
En dan krijg ik te horen dat ik loop te zeuren... Zeuren? Ik vind dat zo stom, hij is toch degene die loopt te klootzakken? Ik doe dat soort dingen niet, komt niet eens in me op, terwijl ik een grote fan van smsen ben hoor!

Ja ik heb er wel eens aan gedacht dan maar niet meer met hem in de auto te stappen, ik ga wel met mijn eigen auto, waarschijnlijk ziet ie dan wel de ernst is als ie slim is.
Gewoon zeggen dat je het niet wilt hebben en daar moet hij het maar gewoon mee doen hoor.

Hij weet zelf heus wel dat het link is!
Is hij aan het mailen tijdens het rijden? Wat een idioot, dat is hartstikke strafbaar en gevaarlijk. Niet alleen voor jou en je kinderen, maar ook voor alle andere weggebruikers.

Jij zeurt helemaal niet, jij neemt jouw verantwoordelijkheid. Dat doet hij niet. Idd eisen dat jij rijdt, of dat hij zijn iphone uitzet als hij rijdt.

Ga hier ook niet in de discussie. Het kan gewoon niet. punt.
Hij stelt de TomTom ook in voordat ie rijdt maar vind altijd wel een reden om weer aan dat ding te zitten kloten. Zijn Iphone moet inderdaad uit of ik neem op als ie rijdt. Ik denk soms dat hij gewoon neurotisch is, want hij moet eigenlijk ook vaak kijken naar hoever we rijden op de liter, hoe warm het is buiten etc. Die knoppen zitten bij het schuifdak dus kijkt ie weer omhoog in plaats van op de weg. Ik zeg wel eens tegen hem als ie in zijn Iphone kijkt dat ie maar eens dezelfde tijd met ogen dicht zou moeten rijden, want dat is precies hetzelfde, of als je dronken bent. Maar nee, hij neemt het allemaal niet serieus.
Hebben wij dezelfde man?

Gek word ik ervan..... ik zeg altijd: doe dat maar als je alleen in de auto zit en nu niet!

Meestal een hoop gemopper maar het houdt wel op!
quote:ModuleX schreef op 28 augustus 2008 @ 14:25:

ik zeg altijd: doe dat maar als je alleen in de auto zit en nu niet!Euhmmmm denk je ook ff aan andere weggebruikers? Die zijn ook de lul mocht je man een keer een ongeluk veroorzaken.
Ik herken het probleem helemaal niet, terwijl mijn man al een paar jaar een pda heeft. In het begin heeft hij er wel thuis mee zitten spelen, maar nooit in de auto. Hij internet nooit onderweg en als hij zijn oortje niet in heeft, neemt hij niet op. .

Als hij allerlei andere dingen zou doen onderweg, zou ik voorstellen dat ik dan wel zou rijden.
Ik snap dat trouwens niet van je NoYo, je legt de verantwoordelijkheid voor jullie veiligheid helemaal bij je man: hij moet niet spelen tijdens het rijden. Maar zelf het stuur overnemen omdat je je onveilig voelt, vind je belachelijk? Wat is dan belangrijker, je gelijk halen, of jullie veiligheid?
Snap niet dat je je kinderen dan nog bij hem in de auto laat.
waarom rij jij niet?
Inderdaad, waarom rij jezelf niet. Gadgetman? Laat het woord man er maar vanaf en plak het woord kind er maar aanvast.
Pff, daar stapte ik absoluut niet bij in de auto! Kom nou zeg, hij brengt niet alleen zijn eigen leven in gevaar maar ook dat van jou, van je 2 kids, en ook dat van de andere weggebruikers! Ik zou zelf rijden of ik zou met eigen vervoer gaan.

Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die andermans leven in gevaar durven brengen.
...
quote:NoYo schreef op 28 augustus 2008 @ 13:56:

Ja ik heb er wel eens aan gedacht dan maar niet meer met hem in de auto te stappen, ik ga wel met mijn eigen auto, waarschijnlijk ziet ie dan wel de ernst is als ie slim is.

Mannen en speeltjes..

Pff, daar zou ik echt niet bij in de auto stappen.

En dan ook nog eens jullie kinderen....

levensgevaarlijk wat hij doet.

Je hebt zelf een auto? Nou, ik zou wel weten wat ik deed.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:NoYo schreef op 28 augustus 2008 @ 14:20:

Hij stelt de TomTom ook in voordat ie rijdt maar vind altijd wel een reden om weer aan dat ding te zitten kloten. Zijn Iphone moet inderdaad uit of ik neem op als ie rijdt. Ik denk soms dat hij gewoon neurotisch is, want hij moet eigenlijk ook vaak kijken naar hoever we rijden op de liter, hoe warm het is buiten etc. Die knoppen zitten bij het schuifdak dus kijkt ie weer omhoog in plaats van op de weg. Ik zeg wel eens tegen hem als ie in zijn Iphone kijkt dat ie maar eens dezelfde tijd met ogen dicht zou moeten rijden, want dat is precies hetzelfde, of als je dronken bent. Maar nee, hij neemt het allemaal niet serieus.ha,ha, dat doet die van mij ook. Gelukkig zitten de knopjes in het dashboard en op het stuur.
quote:NoYo schreef op 28 augustus 2008 @ 13:56:

En dan krijg ik te horen dat ik loop te zeuren... Zeuren? Ik vind dat zo stom, hij is toch degene die loopt te klootzakken? Ik doe dat soort dingen niet, komt niet eens in me op, terwijl ik een grote fan van smsen ben hoor!

- Mamma, waarom zit ik ook alweer in een rolstoel?

- Nou, weet je, papa vond dat ik zeurde. Ik wist wel dat hij als een volslagen idioot speelde met gezondheid en leven van zichzelf, zijn vrouw en zijn kinderen. Maar ja, ik wil natuurlijk niet horen dat ik zeur he.

- Oh ja, nee, logisch mamma.

Ofwel, sorry, maar is het een idee om verantwoordelijkheid te nemen?
Zo te lezen is TO getrouwd met een rijdende versie van Driek-de-Gadget-Freak:

Ik zat altijd aan de knoppen van mijn vrouw. Heb van haar een TomTom gekregen...

Het woord gadgetman zal op mij ook wel van toepassing zijn. Ik zie het als een uiting van mijn voortdurende nieuwsgierigheid naar nieuwe dingen en drang naar vooruitgang. Daar verdien ik uiteindelijk ook mijn brood mee.

Het is niet zo verstandig om het autorijden er onder te laten lijden. Maak er een spelletje van en geen frustratie. Vraag hem eens hoe lang hij zonder die dingen kan in de auto en kijk of hij de weddenschap kan winnen. Aan welke knopjes hij vervolgens mag zitten moet jij maar bepalen. Kan heel goed zijn voor je relatie.
Sjees maaswater al lijkt het er wel op, die vent is géén kleuter en moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen!
quote:Maaswater schreef op 29 augustus 2008 @ 01:30:

Ik zat altijd aan de knoppen van mijn vrouw. Heb van haar een TomTom gekregen...

Het woord gadgetman zal op mij ook wel van toepassing zijn. Ik zie het als een uiting van mijn voortdurende nieuwsgierigheid naar nieuwe dingen en drang naar vooruitgang. Daar verdien ik uiteindelijk ook mijn brood mee.

Het is niet zo verstandig om het autorijden er onder te laten lijden. Maak er een spelletje van en geen frustratie. Vraag hem eens hoe lang hij zonder die dingen kan in de auto en kijk of hij de weddenschap kan winnen. Aan welke knopjes hij vervolgens mag zitten moet jij maar bepalen. Kan heel goed zijn voor je relatie.

ooooh, ik had nog niet begrepen dat de man in kwestie een zesjarige is!

Maar, mag je wel autorijden als je zes bent?
Up voor deze

Hoe gaat het met de Iphone man?

Het aantrekkelijke van mannen is nu juist dat ze nooit volwassen worden is mijn stelling. Mannen die te serieus zijn, zijn volgens mij heel erg saai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven