(irritante) vriendin zwager

29-01-2015 10:38 301 berichten
Hallo allemaal,

Ik wil even mijn verhaal kwijt over de (irritante) vriendin van mijn zwager.

Al sinds het begin van de relatie met mijn vriend keek ze al nooit zo vriendelijk naar mij.. Ze zei verder ook nooit wat tegen mij, als ik eens wat zei tegen haar was het vaak kort af. Ik begreep van mijn schoon moeder dat ze een beetje jaloers is en mij als een concurrent ziet? Bang dat ik een betere band krijg met mijn schoon moeder ofzo.

En ook is mij ooit verteld dat voor dat zei met de broer van mijn vriend ging, zij mijn vriend wel een stuk leuker vond.. Maar dat mijn vriend haar niks vind (kwa uiterlijk).

Nou stoor ik mij enorm aan haar.. Vaak op verjaardag of andere feestjes, zegt ze niks tegen mij en kijkt ze nogal saggerijnig om haar heen .. Ze ontwijkt me het liefst.. Zo praat ze wel altijd met mijn vriend en mijn dochtertje (van mijn vriend en mij) geeft ze dan ook aandacht en doet verder erg lief tegen haar. Verder kijkt ze me wel af en toe aan als ik dan terug kijk, kijkt ze snel weg.

Ik erger me er ook aan, als ze wel is mijn vriend op belt als wij lekker samen thuis zijn, omdat zij ruzie heeft ofzo met haar vriend .. Dan vraagt ze weer of hij zn broer wilt op bellen om het uit te praten.. Dan denk ik los het zelf op en laat mijn vriend met rust.

En dan ook dat ze elke week wel een paar keer een WhatsApp bericht begint.. Hoe het gaat enzo met hem of met ons dochtertje.. Of met zijn werk. En dan proberen zo lang mogelijk met hem in gesprek te blijven en dan eindigen met wat kusjes en een keer ook een hartje.

Vaak roddelt ze ook nog over mij als ik ruzie heb met mijn vriend en geniet ze er geloof ik nog van ook.

Ze heeft enorme haat aan mij.. Niet in staat on normaal te doen tegen mij. Elke week wel een paar keer met mijn vriend whatsappen.. Ik erger me op dat moment enorm .. Me vriend heeft geloof ik niet door hoe slijmbal het is.

Maar mijn vraag , is dit normaal?? Wat kan ik hier verder tegen doen? Zal het fijn vinden als zij mijn vriend wat meer met rust laat.. Of is normaal gaat doen naar mij toe.

Bedankt voor het lezen en reactie.

😃
Alle reacties Link kopieren
ik zou wel klaar zijn met zo'n vriend. Niet omdat hij geen contact met haar zou mogen hebben, maar wel om het feit dat hij het accepteert dat jij niet welkom bent
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:martine91 schreef op 11 februari 2015 @ 13:59:

Dat mag van mij heus wel. Maar zij diet het wel overdreven vaak. En het ergert mij denk ik meer omdat ik niet geaccpteerd word door haar. Ik wil haar eigenlijk eens appen dat ij het niet normaal vind en wat zij eigenlijk tegen mij heeft.. Maar weet niet of dat verstandig isWaarom reageer je alleen op een post over haar app-gedrag en niet op de posts over het gedrag van je vriend? Zie je niet dat je het op de verkeerde steekt?
Je hebt niet zozeer een probleem met haar alswel met je vriend, helaas.
quote:marana schreef op 11 februari 2015 @ 14:48:

[...]

Waarom reageer je alleen op een post over haar app-gedrag en niet op de posts over het gedrag van je vriend? Zie je niet dat je het op de verkeerde steekt?

precies.

daarnaast: als een leuk iemand met wie ik ook leuk contact heb, mijn vriend appjes stuurt met een hartje oid vind ik dat alleen maar leuk. Maar de combi met haar gedrag maakt het irritant.

Maar het ergerlijkst is je vriend. Die zou geen goeie aan mij hebben als hij zonder mij naar dat feestje gaat met zijn "ik kan er niks aan doeoeoen"...Mijn vriend zou mij dus gewoon meenemen, die snapt dit soort gedoetjes niet eens.

En die schoonmoeder klinkt ook niet fris. Klinkt alsof je een leuk leven tegemoet gaat met dat stel sensatiebakken.
quote:blijftgewoondametje schreef op 11 februari 2015 @ 14:55:

Je hebt niet zozeer een probleem met haar alswel met je vriend, helaas.Dit. Je hele verhaal heeft niets te maken met je schoonzus, maar met je vriend. Wat een hork.
Ik Moet wel eerlijk toegeven , dat ik toen ik wel welkom was ook vaak niet mee ging.. Ik vermijd vaak.. Komt mede ook door mijn onzekerheid. Misschien dat daarom mijn vriend niet de moeite meer neemt om er wat van Te zeggen.. Hij zegt vaak het gaat jou er alleen maar om dat je wil dat je bent uitgenodigd maat uit eindelijk ga je toch niet mee.

Maar het stoort mij gewoon hoe mijn schoonzus naar mij doet, al vanaf het begin van de relatie met mijn vriend zei ze nooit zoveel tegen mij, en keek ze mij maar op een vervelende manier aan. Ik kan hier slecht mee omgaan, en als ze dan zo slijmt tegen mijn vriend erger ik me alleen maar meer.. Zelfs een keer ging een vriendinnetje van me schoonzus mijn vriend prive bellen.. Om Te vragen hoe het met mijn vriend gaat enzo.. Ik weet dat ze dat doen om mij Te zieken. Is toch ook vreemd als een vriendin van mijn schoonzus mijn vriend belt.. Ze kennen elkaar wel maar toch spreken elkaar verder nooit
Er zullen altijd mensen zijn die je niet mag en /of die jou niet moegen en daar zul je mee moeten leren omgaan. Dat is niet makkelijk wanneer het (schoon)familie betreft, maar dat hoort bij het leven.

Ik ben het wel heel erg eens met de rest dat het gedrag van jouw vriend absoluut niet door de beugel kan en dat hij best wat meer voor je mag opkomen. Overigens vind ik de broer van je vriend ook een lamlul met zijn " Van mij mag ze wel maar mijn vriendin wil het niet". Iedereen verschuilt zich achter haar en neemt geen verantwoordelijkheid voor eigen gedrag en keuzes. Want inderdaad als mijn man ergens niet welkom zou zijn ga ik ook niet ( tenzij vrouwenavondje o.i.d) en andersom als zijn zus zou aangeven dat ik niet welkom was zou hij ook zeggen dat we samen komen of allebei niet. En ook met dat whatsappen van haar, hij moet dat afkappen omdat hij dat zelf nodig vindt en niet omdat dat moet van jou. En dat hij jou een zeikerd vind omdat jij er moeite mee hebt zegt helaas meer over hem dan over je schoonzus. Want die is echt het probleem niet, het probleem is je vriend, die haar ruimte geeft om naar tegen je te doen en bij de rest van je schoonfamilie die over haar roddelt en haar gedrag vergoeilijkt met ' ze is jaloers en had liever je vriend gehad' En waarom pikt broer het dat zijn vriendin openlijk met zijn broer flirt? Als ik avances zou maken naar mijn mans broer dan mag ik op zoek naar een goede echtscheidingsadvocaat en als mijn man met mijn zus zou flirten idem.
Dat klopt wel wat je zegt ja..

Maar geen idee of her flirten is van haar Kant?? Ik weet niet wat haar bedoelingen er mee zijn.. Ik weet wel dat ik het aardig zat begin te worden.

Ik weet ook niet meer hoe ik nou naar mijn vriend moet doen.. Hij gaat zaterdag toch wel.. En zit ik thuis met mijn dochtertje. Ik heb net wel met hem geappt en boos geworden want ik vind het niet echt leuk... Maar dan zegt hij er op, doei ik heb hier geen zin in, als ik contact met hun is wat weinig is (nou met me schoonzus vind ik het best veel, elke week wel wat van haar Kant) dan kom jij altijd weer met het zelfde liedje. Ik GA toch ook niet gelijk huilen als ik niet mee mag naar een vriendin van je.

Pff.. Verder laat hij mij maar lullen. Hij word gek van mijn gezeik heb ik het idee..

Ik weet niet meer goed hoe ik naar hem toe moet reageren
1x is genoeg
Dat heb ik al gezegd,uitmaken het is niks en het word niks.

Voor deze lamlul heb je 20 anderen die je wel waarderen en anders stoppen met zeiken en zij gedrag acepteren, hij vind het goed dat die schoonzus hem appt en beld, hij vind het goed als je niet word uitgenodigd.
Dus jij bent onzeker, doet aannames, vermijd contact en vindt niet alleen je schoonzusje irritant, mar ook haar vriendin?

Je communiceert via whatsapp en gaat hier totaal onvolwassen mee om. Groei op, doe gezellig en kijk eens welk verschil dat maakt.
Always wear your invisible crown
quote:martine91 schreef op 11 februari 2015 @ 15:11:

Ik Moet wel eerlijk toegeven , dat ik toen ik wel welkom was ook vaak niet mee ging.. Ik vermijd vaak.. Komt mede ook door mijn onzekerheid. Misschien dat daarom mijn vriend niet de moeite meer neemt om er wat van Te zeggen.. Hij zegt vaak het gaat jou er alleen maar om dat je wil dat je bent uitgenodigd maat uit eindelijk ga je toch niet mee.

Maar het stoort mij gewoon hoe mijn schoonzus naar mij doet, al vanaf het begin van de relatie met mijn vriend zei ze nooit zoveel tegen mij, en keek ze mij maar op een vervelende manier aan. Ik kan hier slecht mee omgaan, en als ze dan zo slijmt tegen mijn vriend erger ik me alleen maar meer.. Zelfs een keer ging een vriendinnetje van me schoonzus mijn vriend prive bellen.. Om Te vragen hoe het met mijn vriend gaat enzo.. Ik weet dat ze dat doen om mij Te zieken. Is toch ook vreemd als een vriendin van mijn schoonzus mijn vriend belt.. Ze kennen elkaar wel maar toch spreken elkaar verder nooitTja als ik zo alles lees, ligt het dus eigenlijk aan jezelf.
Klopt ook..

Had hem net aan de telefoon en hij wil er niks meer over horen, hij zegt het is jullie probleem dus jullie lossen dat zelf maar op.

Hij gaat dus gewoon zaterdag..

Ik laat het naar en ga er zelf ook maar een leuke avond van maken met een vriendin
Mijn advies

je bent een volwassen vrouw (ik ga er vanuit dat 91 in je naam je geboorte jaar is)

praat gewoon met je schoon zusje face to face en vraag wat nou precies de probleem is, leg uit dat jij je buiten gesloten voelt als zij zegt dat je niet welkom bent, en gewoon face to face, niet via whatsapp of brief, als duidelijk is, negeer het gewoon verder,

wat betreft je vriend die ik best als een lamlul vind over komen, zeg je heel duidelijk wat je vind, dat je het niet leuk vind dat die zoveel contact heeft met zijn schoonzusje, dat je zijn slappe opmerkingen van ik kan er ook niks aan doen niet pikt. en laat je niet afschepen met wat die nu zegt, dat er niet over wilt praten, want dat laatste lost niks op,

wat betreft jezelf, je vriend is het groter probleem dan je schoonzusje, en jij zelf bent ook wel, (een probleem)

Serieus ik lees jou tekst en ik denk, mens waar maak je je toch druk om
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Hij gooit het nu weer op dat ik "ziek" Ben omdat ik bij psyq loop omdat ik wat problemen heb met mij zelf.. Hij zegt ook je maakt altijd ruzie voor niks word gek van je gezeik.

Je bent harstikke ziek.

Krijg ik Dan Te horen..

En hij staat aan hun kant zegt die er ook nog effe bij omdat ik er voor gezorgd heb en ik steeds ruzie zoek met hun ( schoonzus en zijn moeder) ik vind dat wel mee vallen maar goed.

Ik vraag me echt af als je me zo ziek vind wat hij nog bij mij doet?! Ik vind hem ook nogal veranderd.. Nogal terug houdend eigenlijk de meeste aandacht komt van mijn kant al Moet ik zeggen heb wel veel aandacht nodig omdat ik me vaak leeg voel..

Misschien dat hij alleen nog bij mij is voor mijn dochtertje? Maar als ik effe laat merken dat ik hem dat ben en geen zin meer in hem heb en liever wil dat hij op rot Dan ineens kan hij wel weer lief doen
nogmaals, is er letterlijk gezegd dat jij niet welkom bent??
wow,
Nee ze heeft het niet zo gezegt.. Maar ik weet wel dat zij mij niet mag.

Ik heb verder ook geen uitnodiging gehad
Nogmaals. waarom praat je zelf niet met haar en vraag je face to face wat er nou precies is ?\

ik begin je vriend steeds meer te begrijpen, wat ik vervelend vind want hij komt over als een lamlul
Mosterd.

TO, zo te lezen is het probleem je relatie en niet je schoonzusje
quote:mamsvan schreef op 11 februari 2015 @ 18:08:

Nogmaals. waarom praat je zelf niet met haar en vraag je face to face wat er nou precies is ?\

ik begin je vriend steeds meer te begrijpen, wat ik vervelend vind want hij komt over als een lamlul

Hoe bedoel je begrijp je vriend steeds meer?

Ik vind het nogal pijnlijk dat hij er bij zegt ik sta aan hun Kant, je bent ziek.. Oke ik Ben soms niet helemaal 100 en kan heel heftig reageren op alles... Maar mij ziek noemen vind ik nogal wat
quote:ambrosia9 schreef op 11 februari 2015 @ 18:10:

Mosterd.

TO, zo te lezen is het probleem je relatie en niet je schoonzusjeAllebij wel.. Ik vind haar best irritant met haar appjes
quote:martine91 schreef op 11 februari 2015 @ 17:54:

Hij gooit het nu weer op dat ik "ziek" Ben omdat ik bij psyq loop omdat ik wat problemen heb met mij zelf.. Hij zegt ook je maakt altijd ruzie voor niks word gek van je gezeik.

Je bent harstikke ziek.

Krijg ik Dan Te horen..

En hij staat aan hun kant zegt die er ook nog effe bij omdat ik er voor gezorgd heb en ik steeds ruzie zoek met hun ( schoonzus en zijn moeder) ik vind dat wel mee vallen maar goed.

Ik vraag me echt af als je me zo ziek vind wat hij nog bij mij doet?! Ik vind hem ook nogal veranderd.. Nogal terug houdend eigenlijk de meeste aandacht komt van mijn kant al Moet ik zeggen heb wel veel aandacht nodig omdat ik me vaak leeg voel..

Misschien dat hij alleen nog bij mij is voor mijn dochtertje? Maar als ik effe laat merken dat ik hem dat ben en geen zin meer in hem heb en liever wil dat hij op rot Dan ineens kan hij wel weer lief doen en je blijft bij hem omdat????
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 11 februari 2015 @ 18:20:

[...]

en je blijft bij hem omdat????

Je hebt gelijk ja..

Ik Ben denk soms bang om alleen te zijn..
Jij moet niet gaan whatsappen met haar. Jij moet je vriend aan de oren trekken. Het wordt tijd dat je kwaad op hem wordt in plaats van op je schoonzus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven