Irritaties relatie

03-05-2022 12:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Even een nieuw account aangemaakt, aangezien ik m’n wachtwoord niet meer kon herleiden.

Momenteel merk ik dat er binnen mijn relatie regelmatig irritaties spelen vanuit vriend richting mij, vaak over (in mijn ogen) onbenullige dingen, bijvoorbeeld vanuit ego. Mijn lontje wordt hier korter in en ik merk zelfs dat het af en toe wat twijfel kan creëren over onze relatie, terwijl we eigenlijk iets ontzettends moois hebben samen (op natuurlijk wat aandachtspunten na). Ik merk dat ik me afvraag wat realistisch is: wat “mag” ik verwachten en is mijn verwachtingspatroon niet te hoog in deze?
Ik had een peiling aangemaakt, maar deze is om een of andere reden niet meegekomen volgens mij?
Ik weet bijvoorbeeld niet wat jij bedoelt met dat ze voorkomen uit ego. Ik zou eerst eens nagaan waar die irritaties vandaan komen en in welke categorie ze vallen. De ene irritatie is de andere niet.

Stel dat het irritaties zijn mbt zaken die niet opgeruimd worden. Stoort hem dat omdat hij zelf altijd heel opgeruimd is. Heeft het hem nooit gestoord, maar nu wel omdat hij bv minder goed in zijn vel zit. Stoort het hem omdat jij bevoorbeeld iets niet helemaal opruimt. Dus wel er aan denkt dat de schoenen in de hal horen, maar ze niet in de schoenenkast of zo zet. Ruim jij alleen op als het gevraagd wordt? Beloof je op te ruimen, maar doe je het niet. Allemaal gaat het om hetzelfde (niet opruimen), maar zijn wel anders.

Als het uit ego komt, bedoel je dan hij zichzelf beter voelt dan jij? Hoe moet ik dat zien?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kun je wat voorbeelden geven? Want wat vanuit jouw positie onbenullig is, kan best door anderen wel eens als gerechtvaardigd worden gezien. En ja, als jij daar dan op reageert met een gevoel van zeik niet zo, dan blijft zoiets ook dooretteren.

Zonder te weten hoe en wat is advies geven vrij lastig.
Ik vind dat er veel te weinig info staat. Wat zijn irritaties vanuit ego? Hoe rijm je dat jullie iets heel mooi hebben met je vriend die zich regelmatig aan jou irriteert?
Vind hij ook dat jullie iets moois hebben?
Naar mijn ervaring is de liefde op wanneer je partner je irriteert.
Te weinig info zo.
Tsja...kennelijk zijn het voor hem geen kleine / onbenullige dingen en kennelijk zijn jullie (nog) niet in staat daarover het gesprek aan te gaan en wederzijds rekening met elkaar te houden. Dus hij met jou, dat het voor jou onbenullige dingen zijn en hij daarin dus niet te veel van je kan verwachten en jij met hem, door daarin wat extra moeite te doen.
Hier is geen zinnig woord over te zeggen zo.
Ergernissen zeggen áltijd iets over jezelf. Het zou dus mooi zijn als je vriend op zoek gaat naar zijn triggers en beseft dat jij enkel op de triggerknop duwt.

Mijn vriend maakt hele flauwe grappen en ik reageer daar allergisch op. Ik weet nog niet zo goed wat het in mij triggert maar ik doe daar wel zelfonderzoek naar en soms heb ik daar gewoon helemaal geen zin in en vertel ik hem dat ik zijn flauwerigheid goed zat ben en hem dus even negeer. Dat mag ook.

Het lijkt me dus zaak om hier eens een goed gesprek aan te wijten, bij voorkeur op een moment dat het niet speelt. Je kunt hem vertellen dat je het vervelend vindt dat hij zich zo aan je ergert en je mag hem vragen of hij wil kijken waar dat vandaan komt. Jij hoeft écht niet te veranderen omdat hij zich irriteert. Hij heeft voor je gekozen met alles dat erbij hoort lijkt me.
Tja, zo mooi is dat ‘ontzettend moois’ dus niet. Aan jou of het dealbreakers zijn.
Je moet geen enkele misser, horkerigheid, steek onder water van manlief accepteren. Is dit de laatste man op aarde? Ik snap niet dat sommigen zich dit maar laten aanleunen. Meid, er lopen zoveel leukere rond.

Bij absentie vervul ik even de taken van Lucifee.

Afbeelding
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
.
alexah wijzigde dit bericht op 03-05-2022 16:06
Reden: Kwam niet goed door.
99.39% gewijzigd
Housemus schreef:
03-05-2022 15:37
Je moet geen enkele misser, horkerigheid, steek onder water van manlief accepteren. Is dit de laatste man op aarde? Ik snap niet dat sommigen zich dit maar laten aanleunen. Meid, er lopen zoveel leukere rond.

Bij absentie vervul ik even de taken van Lucifee.

Afbeelding
Dat is een mooie samenvatting!
Tja. Ik blijf een onverbeterlijke romantische ziel.

Lees je nog wel eens iets van napraat DS? Sommigen gaan voor je scalp. Stay woke Bro.

Nu tijd voor een bakkie :koffie:
Ik begrijp niet zo goed wat een, al dan niet, onbenullige irritatie vanuit ego is.
Kan je wat opheldering geven To?
Housemus schreef:
03-05-2022 16:26

Lees je nog wel eens iets van napraat DS? Sommigen gaan voor je scalp.
Bijzonder dat niemand zo volwassen is om gewoon een pb te sturen naar mij als ze zich irriteren, maar wel achter mijn rug om bij de juf (mod) klagen. Dat soort gedoe leren de meesten al af op de basisschool lijkt mij, maar goed.

En laten we het daar maar bij houden, want vrij offtopic hier (mijn pb staat open, je kan er zo naar binnen vliegen).
Dankjewel voor jullie reacties! Wat aanvullende info: vriend heeft een paar trekjes van een narcistische persoonlijkheidsstoornis in combinatie met een burn-out. Voorbeeldje is bijvoorbeeld dat ik met het idee kwam om een persoon uit mijn leven, die hem momenteel helpt, een bepaald bedankje te sturen. Zijn reactie was dat hij dit al wilde doen, maar had het een ander specifiek idee, waarvan ik dacht dat dat idee niet zo passend was, wat ik benoemde. Vriend reageerde hierop door zich terug te trekken/ niks meer te zeggen en was voelbaar geïrriteerd, waar hij dan even in blijft hangen tot hij de deur uit ging (minuut of 10). Probeert wel normaal te doen, door me net als altijd een kus te geven bij het weggaan. Achteraf weet hij gelukkig wel aan te geven dat het bij hem ligt, en niet bij mij, dus dat is m’n vraag ook niet zo zeer bij dit topic. Irritaties over huishouden of praktische zaken hebben we dan weer totaal niet en verder is onze relatie erg warm, liefdevol en fijn.

Aanvulling: hij gaat en is in behandeling voor deze zaken.
Misschien moet je je ook niet bemoeien met hoe hij zaken op wiil.lossen?

En als het gewoon een lul is, kun je bij hem weg he?
Attraverso schreef:
03-05-2022 13:54
Ik vind dat er veel te weinig info staat. Wat zijn irritaties vanuit ego? Hoe rijm je dat jullie iets heel mooi hebben met je vriend die zich regelmatig aan jou irriteert?
Vind hij ook dat jullie iets moois hebben?
Naar mijn ervaring is de liefde op wanneer je partner je irriteert.
Yes, hij vindt zeker dat we iets heel moois hebben en is heel blij met onze relatie! Zijn irritatie komt vanuit z’n problematieken (zie m’n reactie hiervoor), wat het niet fijner maar wel begrijpelijker maakt
Elise279392 schreef:
03-05-2022 18:33
Dankjewel voor jullie reacties! Wat aanvullende info: vriend heeft een paar trekjes van een narcistische persoonlijkheidsstoornis in combinatie met een burn-out. Voorbeeldje is bijvoorbeeld dat ik met het idee kwam om een persoon uit mijn leven, die hem momenteel helpt, een bepaald bedankje te sturen. Zijn reactie was dat hij dit al wilde doen, maar had het een ander specifiek idee, waarvan ik dacht dat dat idee niet zo passend was, wat ik benoemde. Vriend reageerde hierop door zich terug te trekken/ niks meer te zeggen en was voelbaar geïrriteerd, waar hij dan even in blijft hangen tot hij de deur uit ging (minuut of 10). Probeert wel normaal te doen, door me net als altijd een kus te geven bij het weggaan. Achteraf weet hij gelukkig wel aan te geven dat het bij hem ligt, en niet bij mij, dus dat is m’n vraag ook niet zo zeer bij dit topic. Irritaties over huishouden of praktische zaken hebben we dan weer totaal niet en verder is onze relatie erg warm, liefdevol en fijn.

Aanvulling: hij gaat en is in behandeling voor deze zaken.
volgens wie heeft hij die trekjes?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dat zou ik toch echt anders benoemen.
Iemand doet iets voor hem en hij wil diegene bedanken. Jij bemoeit je ermee door diegene te willen bedanken en dan vertel je je vriend ook nog dat je zijn idee niet passend vindt.

Over wiens ego gaat het hier nu eigenlijk? En waarom haal je narcistische trekken en zijn burnout erbij?
lilalinda schreef:
03-05-2022 18:35
Misschien moet je je ook niet bemoeien met hoe hij zaken op wiil.lossen?

En als het gewoon een lul is, kun je bij hem weg he?
Misschien niet, maar ik zou niet weten waarom ik geen voorstel kan doen en mag meedenken over een leuk bedankje voor een persoon uit mijn leven, die ik persoonlijk ken.
Elise279392 schreef:
03-05-2022 18:37
Misschien niet, maar ik zou niet weten waarom ik geen voorstel kan doen en mag meedenken over een leuk bedankje voor een persoon uit mijn leven, die ik persoonlijk ken.
Omdat Hij het zelf wil oplossen!
Gun hem dat
Elise279392 schreef:
met andere woorden, jij doet niks verkeerd, hij is overgevoelig? Heeft hij gevraagd of je mee wil denken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Elise279392 schreef:
Hij wil het zelf doen. Pak zijn bal niet af...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven