Is dit een date?

27-06-2020 17:13 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers. Ik kom ergens niet helemaal uit en zou graag willen weten wat jullie ervan denken. Dit is wat er is gebeurd; ik ben een man van begin 30 en ik voor mijn werk ben ik een leverancier en installateur (partner) van een grote organisatie.Hier werkt een vrouw waar ik het altijd al goed mee heb kunnen vinden en andersom ook. Contact is beperkt tot de werkvloer, maar we hebben wel elkaars telefoonnummer omdat we elkaar soms nodig zijn om dingen te laten functioneren. Sinds een tijdje valt het me op dat ze aardiger is dan normaal en dat ze in mijn buurt blijft plakken als ik in het bedrijf waar zij werkzaam is aan het werk ben. Vorige week is het eigenlijk echt begonnen. Ze stuurde me een appje dat als ik op haar locatie kwam ik het haar even moest laten zodat ze een pot koffie kon zetten. Dus dat heb ik gedaan en uiteindelijk heb ik er een uur met haar gezeten en gepraat over koetjes, kalfjes en werk. We kregen het er over dat de restaurants meer mensen binnen mogen hebben ivm Corona en wat voor eten we lekker vinden. Vroeg ze prompt ineens mee uit eten. Ik heb me er maar met een grapje van af gemaakt. Wist niet echt wat ik er mee aan moest. Hierna nog wat meer gespraat en daarna weggegaan en toen was het weekend. Van de week elkaar nog een paar keer gezien, maar we hadden het beiden druk, dus elkaar niet veel gesproken. Tot gisteren.

Ik moest veel spullen bij haar bedrijf ophalen uit een ruimte waar ik zelf geen toegang tot heb. Zij wel en ze was die dag de enige aanwezige dus heeft ze me meegeholpen. Tussendoor veel gepraat en als ik een grapje maakte kreeg ik een por in m'n zij en dat soort dingen. Staan we in de lift, zegt ze; leuk he met zijn twee in de lift? En toen ik schijnbaar statisch was en ze me aanraakte vroeg ze heel gevat of de vonk was overgeslagen. Mij lijkt dit flirterig en hiervoor deed ze zulke dingen ook nooit. Het was verder al laat op de werkdag, we waren beide vrij en ze vroeg of ik wilde blijven tot einde werktijd. So I did. Ze vertelde dat een date haar afgelopen weekend (hiervoor was ze dus al ineens zo aardig) had laten zitten en dat ze pech had in de liefde etc. Best vreemd onderwerp maar ok. Toen vroeg ik wanneer het haar uitkomt wanneer we uit eten gaan en dat is dus aanstaand weekend. Hierna goed weekend gewenst en niks meer gehoord.

En dat is een beetje waar ik tegenaan loop. In mijn ogen toont ze wel interesse, maar buiten werktijd om is er geen contact. Misschien wil of durft ze dat niet, maar ga mezelf in elk geval niet aan haar opdringen. Ik weet dus gewoon niet zo goed wat de bedoeling van dit alles is. Aangezien ze een soort externe collega is durf ik ook niet aan haar te vragen hoe en wat. Komt bij dat ze 9 jaar jonger is als mij en een kindje heeft. Ze gaf ergens aan dat ze op zoek is naar een partner met een degelijke baan, stabiel leven, niet-roker etc. Dingen die ik bij mezelf kan aanvinken. Vind haar echt een hele leuke meid, maar hoe dit verder moet of kan gaan? Haar intentie is me al totaal onduidelijk, maar ik hoop dat jullie als buitenstaanders me een beetje op weg kunnen helpen. Ik ben namelijk vrij blind voor de eerste vrouwelijke signalen. Later niet meer hoor :-P
Long story short vraag ik me gewoon af of ze alles vriendschappelijk ziet of echt geïnteresseerd is me is. Andersom ben ik dat wel in haar (was ik voor dit alles ook al) maar leeftijdverschil en het feit dat we soort van collega's zijn houd me wat tegen. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Een kindje (van een ander dus) zou al een no-go zijn. Want dan krijg je dat er weer bij.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
28-06-2020 08:52
Een kindje (van een ander dus) zou al een no-go zijn. Want dan krijg je dat er weer bij.
Voor TO wellicht niet. Rare reactie.
TO, hebben jullie een dag, tijd en locatie afgesproken voor die date?
anoniem_332929 wijzigde dit bericht op 28-06-2020 10:59
Reden: Typefout
0.91% gewijzigd
Ik denk dat ze wel geïnteresseerd is.
Klinkt wel als een date en klinkt zeker alsof ze je leuk vindt, maar zich niet wil opdringen. Ga gewoon lekker eten en kijk daarna hoe het verder loopt. Niet te moeilijk maken, gewoon genieten.
creativeguy schreef:
28-06-2020 08:52
Een kindje (van een ander dus) zou al een no-go zijn. Want dan krijg je dat er weer bij.
Zou voor jou een no-go zijn dus.
Niet iedereen staat daar zo in.
Ik denk zeker dat ze je leuk vindt TO.
Je moet ergens beginnen om te ontdekken of het 'in het echte leven' ook klikt, dus gewoon gezellig uit eten gaanen zien waar dat op uitloopt.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, JA, ze vindt je leuk. Geen paniek nu, gewoon gezellig uit eten gaan, dan zie je wel waar het schip strandt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Wat maakt het uit hoe je het precies noemt?

Er is geflirt en je gaat een hapje eten, klaar. Misschien is ze gewoon vriendelijk en misschien wil ze wel daten. Merk je vanzelf wel.
Ze heeft haar zinnen op jou gezet dus ik zou zeker een keer op date gaan.
ze laat er in ieder geval geen gras over groeien, dat is duidelijk.

Laat het smaken en doe toch maar voorzichtig aan.
Durf te wedden dat je haar al in de lift had kunnen pakken zelfs!
Blindevink schreef:
27-06-2020 17:13
.......................
Ze vertelde dat een date haar afgelopen weekend (hiervoor was ze dus al ineens zo aardig) had laten zitten en dat ze pech had in de liefde etc.
.......................
Ze gaf ergens aan dat ze op zoek is naar een partner met een degelijke baan, stabiel leven, niet-roker etc.
.......................
Op mij komt dit niet positief over, eerder wanhopig of berekenend.
Alle reacties Link kopieren
Nou ze is vrij duidelijk hoor lijkt mij? Veel plezier!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
28-06-2020 12:09
Op mij komt dit niet positief over, eerder wanhopig of berekenend.
Hoezo?
Oriander schreef:
28-06-2020 12:09
Op mij komt dit niet positief over, eerder wanhopig of berekenend.
Ja dit.
Unicorn1992 schreef:
28-06-2020 12:33
Hoezo?
Hoezo?

Omdat ze het afgelopen weekend nog een date had. Voordien al versierpogingen bij TO deed. Omdat nu de date niet goed is afgelopen, ze zoals een str*ntvlieg, naar de volgende prooi 'vliegt'. Het speelt voor haar geen rol wie het is, als ze maar gezelschap heeft voor bedavonturen, kluspartijen en eventueel financiële hulp. Nu valt mijn oog op jouw nick, misschien goed gekozen!

Ik zou me niet laten gebruiken om door zo een vrouw (man) voor haar karretje te worden gespannen.

Inderdaad, berekend, dat is ze. Wie speelt geen rol, wat wel.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 28-06-2020 13:39
4.46% gewijzigd
mammezel schreef:
28-06-2020 13:38
Hoezo?

Omdat ze het afgelopen weekend nog een date had. Voordien al versierpogingen bij TO deed. Omdat nu de date niet goed is afgelopen, ze zoals een str*ntvlieg, naar de volgende prooi 'vliegt'. Het speelt voor haar geen rol wie het is, als ze maar gezelschap heeft voor bedavonturen, kluspartijen en eventueel financiële hulp.

Ik zou me niet laten gebruiken om door zo een vrouw (man) voor haar karretje te worden gespannen.

Inderdaad, berekend, dat is ze. Wie speelt geen rol, wat wel.
Zoals de waard is.
VelvetVolvo schreef:
28-06-2020 11:37
Durf te wedden dat je haar al in de lift had kunnen pakken zelfs!
Ook mijn eerste gedachte, gemiste kans.

Maar door alle details heenlezend: je maakt nog steeds kans, go you!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
28-06-2020 13:38
Hoezo?

Omdat ze het afgelopen weekend nog een date had. Voordien al versierpogingen bij TO deed. Omdat nu de date niet goed is afgelopen, ze zoals een str*ntvlieg, naar de volgende prooi 'vliegt'. Het speelt voor haar geen rol wie het is, als ze maar gezelschap heeft voor bedavonturen, kluspartijen en eventueel financiële hulp. Nu valt mijn oog op jouw nick, misschien goed gekozen!

Ik zou me niet laten gebruiken om door zo een vrouw (man) voor haar karretje te worden gespannen.

Inderdaad, berekend, dat is ze. Wie speelt geen rol, wat wel.
Nouja zeg! Je zou ze de kost moeten geven, de vrouwen die drie dates per week hebben. Dat is heel normaal tegenwoordig hoor.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Haha tja dat het in de lift had kunnen gebeuren had ik zelf ook bedacht, maar daar was ik te schijterig voor. In mijn achterhoofd heb ik toch ergens de gedachte dat je werkgerelateerd professioneel moet blijven ofzo. Maar goed toen ik weg ging overheerste toch wel het gemiste kans idee. Een paar hierboven vonden het vreemd dat ze over haar mislukte date begon. Daar ben ik het wel mee eens, want waarom zou ze dat doen? Geloof niet dat het onzin is hoor, maar als je alles op volgorde zet flirtte ze dus met mij, had ze een paar dagen later een date met een ander (heeft niet plaatsgevonden) om vervolgens 'verder' te gaan met mij. Daarom benoemde ik dat ook in het eerste bericht. Aan de andere kant is er vanaf dag één al veel aantrekkingskracht tussen ons, misschien een samenloop van omstandigheden dat het er nu aan beide kanten soort van uit komt. Ze wilde er vast een reactie mee uitlokken. Dat ze wat rondhoert geloof ik niet zo in. Ze zegt zelf dat ze ivm kind 3 jaar lang niet heeft gedate, diezelfde tijd vrijgezel is en pas sinds twee weken het weer aan durft om weer de markt op te gaan.

Maar er vol voor gaan dus, begrijp ik :-D
Alle reacties Link kopieren
Blindevink schreef:
28-06-2020 15:37
Haha tja dat het in de lift had kunnen gebeuren had ik zelf ook bedacht, maar daar was ik te schijterig voor. In mijn achterhoofd heb ik toch ergens de gedachte dat je werkgerelateerd professioneel moet blijven ofzo. Maar goed toen ik weg ging overheerste toch wel het gemiste kans idee. Een paar hierboven vonden het vreemd dat ze over haar mislukte date begon. Daar ben ik het wel mee eens, want waarom zou ze dat doen? Geloof niet dat het onzin is hoor, maar als je alles op volgorde zet flirtte ze dus met mij, had ze een paar dagen later een date met een ander (heeft niet plaatsgevonden) om vervolgens 'verder' te gaan met mij. Daarom benoemde ik dat ook in het eerste bericht. Aan de andere kant is er vanaf dag één al veel aantrekkingskracht tussen ons, misschien een samenloop van omstandigheden dat het er nu aan beide kanten soort van uit komt. Ze wilde er vast een reactie mee uitlokken. Dat ze wat rondhoert geloof ik niet zo in. Ze zegt zelf dat ze ivm kind 3 jaar lang niet heeft gedate, diezelfde tijd vrijgezel is en pas sinds twee weken het weer aan durft om weer de markt op te gaan.

Maar er vol voor gaan dus, begrijp ik :-D
Ik zou me er niet zo druk om maken. Je hebt pas later toegehapt. Misschien dacht ze dat je geen interesse had doordat je het voorstel om een hapje te gaan eten in eerste instantie afwimpelde.

Heel veel plezier op je date en geniet er gewoon van. Probeer wel rustig aan te doen met haar kindje. Verliefde mensen willen soms sneller dan goed is voor het kind.
Is er een vader in beeld of doet ze alles alleen?

Hier trouwens iets vergelijkbaars. Scheel ook ongeveer 9 jaar en ik had al een kind van 3. We latten en zijn inmiddels 3 jaar verder.
Ook al was onze ontmoeting niet via werk. Leeftijd maakt niet zo heel veel uit.
VelvetVolvo schreef:
28-06-2020 11:37
Durf te wedden dat je haar al in de lift had kunnen pakken zelfs!
Ja, joh.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt wel alsof ze wil. Veel plezier!
Ja, er vol voor gaan inderdaad en vertellen hoe het ging. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven