Is dit normaal?

07-05-2012 23:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een maand of zeven heel gelukkig met een lieve man die me op handen draagt. Voordat wij een relatie kregen was ik verliefd op iemand anders die mij ook leuk vond maar op dat moment met zichzelf in de knoop zat en mij niet heel netjes behandeld heeft. Naderhand heeft hij daar wel zijn excuses voor aangeboden maar goed. Nu duikt hij ineens weer op. Heb een brief gekregen met dat hij echt om me gaf, me leuk vond en een heel verhaal. Komt er op neer dat hij wil zien of het nu wel wat kan worden. Hij weet dat ik een relatie heb.

Ik wil niks meer met hem. Ben echt gelukkig met mijn huidige vriend maar ik dacht nu wel van dat hij daar destijds mee aan had moeten komen. Toen ik die brief las kwamen er wel oude gevoelens terug als in dat ik me herinnerde hoe leuk we het ook wel gehad hebben. Ik ben niet van plan te reageren maar is het normaal dat dat soort gevoelens ineens de kop opsteken als je iets leest van een oude liefde?
Ja is een vorm van nostalgie, niet te verwarren met verliefdheid.
Ik denk wel dat dat normaal is. Je hebt toch veel om hem gegeven en van hem gehouden, dus als je nu zoiets van hem hoort dan laat het je niet koud. Het omgekeerde zou misschien vreemder zijn.

Koester de tijd die jullie hebben gehad zou ik zeggen, en laat het verder los.
Wat lupine ook al zegt, koester de mooie herinneringen.

En wat als hij weer in de knoop raakt? Dan behandeld ie je weer slecht?

Ik zou het lekker zo laten, als dat het nu ook is.

En niet reageren, want dan voed je hem, en je gevoel.
Ik vind hem sowieso niet zo leuk. Niet echt netjes om je een glijerige brief te schrijven over het hervatten van jullie relatie terwijl hij op de hoogte is van het feit dat jij al een relatie hebt.

Lekker egoistisch, zeker gezien het feit dat hij je al eerder niet netjes behandeld heeft en nu blijkbaar weer alleen aan zichzelf denkt.
Komt ook een beetje jaloezie bij. Jij hebt inmiddels weer een relatie. Hij niet.

Misschien komt nu het besef door dat hij weet wat hij heeft weggegooid. Kan het niet hebben dat een ander nu een relatie met je heeft.

Terwijl hij weet dat je een nieuwe relatie hebt, stuurt hij je nu een brief of je terug wil komen. Ik ben het met lughnasadh eens dat dat eigenlijk niet zo netjes is.

Gewoon niet op ingaan.

Of een reactie geven dat je geen interesse meer hebt.

Het gevoel wat je nog ervaart komt omdat je toch een aantal maanden een relatie met hem heb gehad.

En zoals _lupine_ ook reeds zei: je hebt toen veel om hem gegeven.

Maar nu heb je een nieuwe relatie. Daar moeten jullie samen wat moois van zien te maken. Laat dat niet verstoren door een ex die je probeert aan het twijfelen te brengen.
Waarom niet reageren? Je kunt toch gewoon zeggen dat je geen interesse hebt?
Eens met Primabella.
Je voelt je gevleid.

Maar je bent gelukkig met je huidige partner, dus je geeft aan naar je ex dat je geen behoefte hebt aan contact.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Koester de leuke herinneringen, maar vergeet ook niet waarom het uit is. Nostalgie inderdaad, verleden. Geniet van je nu.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik voel me idd gevleid maar ben ook de keren vergeten dat ik aan zijn deur stond en hij me liet zitten terwijl we afgesproken hadden. Of die keren dat hij tegen me uitviel. Ik ben zeker niet van plan mijn relatie te verbreken. Ik denk dat ik hem idd ga vertellen dat het nooit meer wat zal worden. Hij zei ook dat hij nu idd weet wat hij mist. Tjah ...
Niet vergeten dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven