Is dit normaal
donderdag 24 mei 2018 om 13:01
Hallo,
Ik ben ongeveer 3 jaar geleden gescheiden omdat ik te maken had met huiselijk geweld.
Met ex man heb ik kinderen.
Eerste twee jaar stond ik niet open voor een nieuwe relatie.
Ik heb ongeveer een jaar geleden iemand ontmoet met wie ik het weer voorzichtig wil aangaan. Relatie loopt goed.
Nu heb ik mijn ex hierover bericht omdat onze kinderen mijn partner gaan ontmoeten.
Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat hij mij en m'n vriend afmaakt als er iets met de kinderen zal gebeuren. Talloze berichten ontvangen hierover
Ex-man is heel kwaad op me geweest toen ik besloten had om te scheiden. Tijdens deze proces heeft hij meerdere keren geprobeerd om mijn leven binnen te sluipen (een nieuwe kans)
Ik snap niet waarom hij zo heftig reageert. Als hij een andere vrouw zou hebben, zou ik erop vertrouwen dat hij weet wie hij in huis haalt.
Heeft iemand tips voor me?
Ik ben ongeveer 3 jaar geleden gescheiden omdat ik te maken had met huiselijk geweld.
Met ex man heb ik kinderen.
Eerste twee jaar stond ik niet open voor een nieuwe relatie.
Ik heb ongeveer een jaar geleden iemand ontmoet met wie ik het weer voorzichtig wil aangaan. Relatie loopt goed.
Nu heb ik mijn ex hierover bericht omdat onze kinderen mijn partner gaan ontmoeten.
Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat hij mij en m'n vriend afmaakt als er iets met de kinderen zal gebeuren. Talloze berichten ontvangen hierover
Ex-man is heel kwaad op me geweest toen ik besloten had om te scheiden. Tijdens deze proces heeft hij meerdere keren geprobeerd om mijn leven binnen te sluipen (een nieuwe kans)
Ik snap niet waarom hij zo heftig reageert. Als hij een andere vrouw zou hebben, zou ik erop vertrouwen dat hij weet wie hij in huis haalt.
Heeft iemand tips voor me?
donderdag 24 mei 2018 om 14:12
Nee mijn advies past niet in je straatje. Ex heeft haar nieuwe partner allang nagetrokken, iedereen kijkt wie opgedrongen in het leven van zijn of haar kinderen komt. En hij vertrouwd hem niet én hij is niet verliefd op die persoon. Ex dreigt niet omdat Rosa een nieuwe vlam heeft, hij wil meteen zijn kinderen beschermen. Dat is iets anders en je mag best haar ego willen strelen hoor maar dan sla je echt de plank mis.
donderdag 24 mei 2018 om 14:12
De vader van mijn kinderen is een blanke nederlander die nog zulke achterlijke denkbeelden heeft.jaw schreef: ↑24-05-2018 13:59Is hij soms van Amerikaanse afkomst, met dat zwart-wit denk patroon van hem.
Hoe hij met deze situatie omgaat is Niet normaal.
Dat een ex partner zich zorgen maakt over de nieuwe persoon in het leven van diens kinderen, ja, dat is normaal. Dat een man zo extremistisch zou reageren, dat is verre van normaal, dat is abnormaal.
Nu weten wij natuurlijk niet hoe jouw nieuwe partner is qua type. En kunnen daar ook geen uitspraak over doen op basis van jouw voorgaande leuze in mannen met een samplesize van n=1. Maar gezien de voorgeschiedenis van jouw Ex, kan je stellen dat het probleem bij hem ligt en niet bij jouw huidige partner.
donderdag 24 mei 2018 om 14:18
Mwoah, zoals ik het lees maakt het niets uit met wie zij een relatie aangaat. Bij voorbaat wordt elke nieuwe partner met de dood bedreigd.Sophiever schreef: ↑24-05-2018 14:12Nee mijn advies past niet in je straatje. Ex heeft haar nieuwe partner allang nagetrokken, iedereen kijkt wie opgedrongen in het leven van zijn of haar kinderen komt. En hij vertrouwd hem niet én hij is niet verliefd op die persoon. Ex dreigt niet omdat Rosa een nieuwe vlam heeft, hij wil meteen zijn kinderen beschermen. Dat is iets anders en je mag best haar ego willen strelen hoor maar dan sla je echt de plank mis.
Want zo krijgt hij zijn zin: macht en invloed op terreinen waar hij geen macht en invloed zou moeten mogen hebben.
Als hij zo begaan is met de kinderen, had hij moeder niet in elkaar moeten hengsten...
donderdag 24 mei 2018 om 14:19
iddDoreia schreef: ↑24-05-2018 14:18Mwoah, zoals ik het lees maakt het niets uit met wie zij een relatie aangaat. Bij voorbaat wordt elke nieuwe partner met de dood bedreigd.
Want zo krijgt hij zijn zin: macht en invloed op terreinen waar hij geen macht en invloed zou moeten mogen hebben.
Als hij zo begaan is met de kinderen, had hij moeder niet in elkaar moeten hengsten...
donderdag 24 mei 2018 om 14:19
Dat is niet bij voorbaat, als het om bij voorbaat gaat zijn er niet meerdere mails en berichten voor nodig. Nee we krijgen hier maar een fractie van het verhaal en die is zeer gekleurd.Doreia schreef: ↑24-05-2018 14:18Mwoah, zoals ik het lees maakt het niets uit met wie zij een relatie aangaat. Bij voorbaat wordt elke nieuwe partner met de dood bedreigd.
donderdag 24 mei 2018 om 14:33
Mijn ex man heeft een islamitische achtergrond. Cultureel gezien, geeft hij ook aan dat een man de baas is over een vrouw. En hij het recht heeft om te weten wie ik date
Heeft vaak aan de kinderen gevraagd wat ik allemaal doe en of ik een andere man heb en of hij nog een kans maakt.
Ik heb verder geen contact met hem behalve over de kinderen. Ik wou niet vertellen dat ik een relatie had, pas wanneer de kinderen hem ontmoeten. Vind ook niet dat ik meteen moest vertellen dat ik aan het daten was .
Heeft vaak aan de kinderen gevraagd wat ik allemaal doe en of ik een andere man heb en of hij nog een kans maakt.
Ik heb verder geen contact met hem behalve over de kinderen. Ik wou niet vertellen dat ik een relatie had, pas wanneer de kinderen hem ontmoeten. Vind ook niet dat ik meteen moest vertellen dat ik aan het daten was .
donderdag 24 mei 2018 om 14:41
Wauw.....Rosa344 schreef: ↑24-05-2018 13:46We zijn heel lang samen geweest, hele zwarte bladzijde uit m'n leven. Dominant, narcistisch gedrag en losse handjes.
Hij beweert dat dit gedrag normaal is wanneer er een nieuwe partner is, hij moet laten weten mocht er iets met de kinderen gebeuren, hij achter ons aankomt. Elke man zou zo reageren, vandaar dat ik me afvroeg of dit normaal is. Ik heb verder niet veel ervaring met mannen.
Ik denk dat elke vader wel op wraak zint als iemand zijn kinderen wat aandoet, maar dit al aankondigen als er geen enkele aanwijzing is dat je nieuwe vriend geweldadig is of zo, is niet normaal.
donderdag 24 mei 2018 om 14:45
Laat hem gewoon weten dat ten eerste hij niet langer jouw man is dus sowieso niet jouw baas kan zijn, ten tweede dat hij zijn culturele gedachtegoed maar moet bewaren voor iemand van zijn cultuur, en ten derde, dat hij elk recht heeft verspilt door zijn trieste zwakke gedrag.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 24 mei 2018 om 17:46
En je kan vragen aan de politie om een stop-gesprek te voeren. Dat is een gesprek waarin zeer duidelijk wordt gemaakt dat dit gedrag onmiddellijk moet stoppen en wat de gevolgen zijn bij continuering. Belangrijk is de inschatting of dit olie op het vuur gaat gooien of dat het gaat helpen. Je kan met de politie een plan maken, eventueel met andere partijen erbij.
Sterkte TO!!
donderdag 24 mei 2018 om 18:08
Natuurlijk hoef je het pas te vertellen als hij bij de kinderen in beeld komt.Rosa344 schreef: ↑24-05-2018 14:33Mijn ex man heeft een islamitische achtergrond. Cultureel gezien, geeft hij ook aan dat een man de baas is over een vrouw. En hij het recht heeft om te weten wie ik date
Ik hoop dat je nieuwe man een stuk beter voor jou zorgt
donderdag 24 mei 2018 om 18:09
Jij maakt het net zo gekleurd. Jij neemt aan dat hij de naam door pipl heeft gehaald en nu zijn bevindingen in een respectvolle en goedbedoelde manier aan haar heeft geuit.
Pot en ketel en zo.
donderdag 24 mei 2018 om 18:14
Nee hoor, niet pipl maar facebook. Maar inderdaad, ik neem aan dat elk helder en minder helder denkend mens gaat kijken wie er geintroduceerd wordt aan de kinderen gecheckt wordt door de andere ouder, net als ik aanneem dat elk mens elke dag een keer naar de wc gaat.
Dat ik denk dat hij het op een respectvolle en goedbedoelde manier geuit heeft zeg ik nergens maar ik vind het wel interessant hoe informatieverwerking gaat bij mensen die meteen er vanuit gaat dat hij wel jaloers moet zijn terwijl hij duidelijk zegt dat die vent zijn kinderen geen kwaad moet doen.
donderdag 24 mei 2018 om 20:24
Hij is de mannetjesleeuw van wie de jongen zijn. En hij kijkt op je neer. Niet omdat daar reden voor is maar omdat hij dat wil.
Ik zou reageren met: "bedreig je me nu?" en "ik doe altijd aangifte bij bedreiging dus neem je in acht. En gedraag je in bijzijn van de kinderen".
Ik zou reageren met: "bedreig je me nu?" en "ik doe altijd aangifte bij bedreiging dus neem je in acht. En gedraag je in bijzijn van de kinderen".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 24 mei 2018 om 20:43
Madeliefjees schreef: ↑24-05-2018 13:12Waarom licht jij je ex in over een evt. nieuwe partner? Houd het kontakt alleen over de kinderen, voor de rest heeft hij nergens iets mee te maken.