Is dit onaardig?

16-10-2009 10:01 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd hoe jullie over het volgende denken:

Mijn familie (ouders en zus) vinden het erg gezellig om regelmatig met zijn allen op vakantie te gaan. Zo zijn we in het voorjaar een week weggeweest om het zoveel jarige huwelijk van mijn ouders te vieren. Mijn man vond dit best moeilijk (moest zich erg aanpassen). Nu heeft mijn zus weer een weekend geboekt voor mijn moeder haar verjaardag. Mijn man heeft aangegeven niet mee te gaan omdat hij vlak na het weekend een belangrijk tentamen heeft. Ik vind dat hij gelijk heeft want we zijn voor mijn gevoel net terug en hij heeft er echt geen tijd voor. Mijn vader vindt echter dat het tentamen wel een goed excuus is maar dat als er iets anders achter zou zitten(bv. geen zin) hij dat niet kan maken. Ik denk echter dat als hij geen tentamen had gehad hij ook niet was gegaan. Ik schrok ervan dat mijn vader hierin zo stellig is en vind eigenlijk dat mijn man niet verplicht kan worden om elke keer met mijn familie mee te gaan, ook al is het voor een belangrijke gebeurtenis. Wat vinden jullie?
Niemand moet zich laten verplichten. Heeft je man geen trek in familieweekendjes of vakanties, dan moet ie gewoon lekker thuis blijven zonder dat scheve gezichten oplevert.
dubbel
Wat een gemiep weer. Als jouw man geen zin heeft, gaat hij niet mee. Punt. Dit soort dingen hoort leuk te zijn, geen verplichte ellende. Je vader leert zich maar een beetje inleven. En anders blijf je gewoon goede smoezen bedenken, hoeft ie ook niet zo te miepen.
Vind ik ook.
nee hoor,niet onaardig,waarom moeten andere mensen toch altijd alles bepalen voor een ander?
Man, ik krijg gewoon jeuk van dat soort stellingen. Juist dan zet ik mijn hakken in het zand en doe ik dus mooi niet mee.
Ja, dat vind ik echt.
Schoonfamilie..!

Als ik de indruk had dat er zo'n druk werd uitgeoefend zou ik waarschijnlijk helemaal niet met hen omgaan.

Wat een onzin dat je vader denkt te kunnen bepalen hoe jouw man ( en jij ) zijn/ jullie weekend moeten doorbrengen.
Ik denk dat je gelijk hebt.

Ik vind het nogal wat van schoonfamilie om ervan uit te gaan dat hun schoonkinderen het leuk vinden om regelmatig meerdere dagen met hen op stap te zijn.

Helemaal omdat het ook vakantiedagen of vrije tijd kost, die dan niet aan andere dingen kan worden besteed.

Overigens ga ik elk jaar een weekend weg met de schoonfamilie en ben ik onlangs op vakantie geweest met schoonzus en zwager. Maar dat vind ik dus leuk, ik ga niet omdat het verwacht wordt.

En bij ons in de familie komt de man van mijn zus nooit op verjaardagen omdat ie dat niet leuk vind. Ik waardeer zijn eerlijkheid daarin en vind dat helemaal prima.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Vertellen wat een ander wel en niet moet, dat is pas onaardig.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Marretje, ook jij kan hiervoor trouwens niet verplicht worden, neem voor het gemak aan dat jullie volwassen zijn.

Bij kinderen? Die moeten natuurlijk gewoon doen wat pap en mama zeggen...maar kom op zeg, daarna toch niet meer!
Ja, dat vind ik echt.
Ik snap ook niet dat mensen er iemand bij zouden willen hebben die het duidelijk tegen zijn zin zou doen. Wees als ouders blij dat je kinderen graag met je op reis gaan en miep niet over de thuisblijvende partners, als de aanhang thuisblijft hoe meer qualitytime met hun eigen kinderen tenslotte.
Wat een snelle reacties! Gelukkig denken jullie er net zo over. Mijn vader kan nogal dominant zijn en ik vind het vaak erg moeilijk om te bepalen of mijn eigen gevoel juist is of niet.
He poez, wat leuk om dat blauwe weer te zien!
Ja, dat vind ik echt.
Nee waarom zou het onaardig zijn. Als je man geen zin heeft heeft ie geen zin en wie is jouw familie dan om hem te verplichten tot iets waar hij geen zin in heeft.
Perfectionisme is niet perfect...
Nee hoor

Iedereen moet dat zelf beslissen of hij mee wilt of niet

Ik moet eerlijk toegeven ik heb zelf 2 zoons en vind het heerlijk om met zijn allen op vakantie te gaan ,maar ik zal ze nooit dwingen kan mij ook heel goed voorstellen dat ze daar niet altijd zin in hebben.

Dus willen ze mee dan heerlijk maar zo niet dan even goede vrienden
quote:Mamasaar schreef op 16 oktober 2009 @ 10:05:

Man, ik krijg gewoon jeuk van dat soort stellingen. Juist dan zet ik mijn hakken in het zand en doe ik dus mooi niet mee.Same here.
Ik heb pas zo'n familieweekend geregeld voor mijn familie. Uiteraard waren de partners ook uitgenodigd, maar het was hun vrije keus om wel of niet te komen. Ook tijdens het weekend was iedereen vrij om te doen en laten wat hij/zij wilden. Uiteindelijk zijn alle partners vrijwillig meegekomen en was het erg gezellig. Als ze niet waren gekomen, dan niet. Even goede vrienden.

Overigens Marretje, als je geen zin hebt kun je dat toch wel zeggen in je eigen familie?
Je vader is op zoek naar problemen.
Het is geven en nemen in familiekwesties. Ik kan me goed voorstellen dat je man er geen zin in heeft en niet mee wil gaan, zeker met een tentamen. Misschien is er een soort van situatie te bedenken waarin hij toch wat toe geeft, maar ook aan zichzelf denkt. Bijvoorbeeld een middag komen of 2 keer niet mee gaan en een derde keer weer wel.
Tja, je wordt uitgenodigd voor een weekendje weg en je gaat niet mee omdat je verhinderd bent. Dat kan natuurlijk. Maar niet meegaan omdat je geen zin hebt, sorry, maar dat vind ik ook niet aardig. Maar beter dát, dan met de pest in je lijf toch maar meegaan.

Je vaders reactie snap ik niet zo en het lijkt erop dat hij het op de spits wil drijven. Kennelijk heeft je vader toch wat signalen opgevangen tijdens het eerdere weekje weg in het voorjaar?
Goede reden om niet mee te gaan vindt ik...

En ook al was die reden er niet, dan is dat nog een vrije keuze van hem/jullie...

Een verplicht uitje is ook geen gezellig uitje...
Als je man geen zin heeft dan heeft hij geen zin. Klaar
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:nessemeisje schreef op 16 oktober 2009 @ 10:20:

Maar niet meegaan omdat je geen zin hebt, sorry, maar dat vind ik ook niet aardig. Een uitnodiging is toch geen dwangbevel? Die man heeft dit jaar al 'n week aan vrije dagen opgeofferd voor 'n vakantie met schoonfamilie, dat hoeft ie toch niet te blijven doen. Dan is het elk jaar meermaals prijs als ie daar aan toe blijft geven. Ik vind dat familiebezoekjes vrijblijvend moeten zijn: je komt graag of je komt niet.
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik de volgende keer duidelijk en eerlijk moet zijn in wat wij wel en niet willen. Het tentamen hoeft dan niet meer als smoes te dienen. Overigens is mijn man bij verjaardagen en etentjes altijd aanwezig hoor en staat altijd als eerste klaar als er een klusje gedaan moet worden bij mijn ouders. Hij ziet meerdere dagen weg gewoon niet zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven