Is dit waar?????

06-09-2009 10:28 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Laatst een interressant gesprek gehad met een man.

Het was een heel eerlijk en open gesprek over zijn activiteiten op een openbare ontmoetingssite. Gaf aan dat hij veel date (en sex heeft!) zonder de bedoeling dat er een relatie van komt.

Hij is daar tegenover zijn date's blijkbaar ook heel eerlijk over.

(da's netjes)

Volgens hem is hij prima in staat liefde en lust van elkaar te scheiden. (Nou...dat wist ik ook al wel dat mannen dat beter kunnen dan vrouwen)

Maar nu komt het: volgens hem kunnen de meeste van die vrouwen daar prima mee dealen en staat voor hen ook de lust los van liefde.

Van al zijn vriendinnetjes wisten er zelfs een heleboel (stuk of 15!)het van elkaar dat hij hen 'ontmoet' heeft. En dat vonden ze allemaal prima omdat zij blijkbaar ook alleen die date's hebben voor de lol.(lees sex)

En dat snap ik dus niet.....

Ik kan me dat gewoon niet voorstellen!?

Ik ben dan al wat ouder (43), misschien ligt het daar dan aan?

Zijn die vrouwen echt in staat liefde en lust te scheiden of houden ze zichzelf voor de gek? Doen ze stoer en net alsof het ze niet raakt?

Want nee...je kwetsbaar opstellen...dat is veel te gevaarlijk!

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat iedereen elkaar maar gebruikt en het niet meer aandurft om écht een emotionele band op te bouwen met elkaar.

Wat een kilte.....en eenzaamheid schuilt daarachter....?

Of heb ik het mis?

Grtz.

D.
Wat een vooroordelen heb jij.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:jufdoortje schreef op 06 september 2009 @ 10:28:

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat iedereen elkaar maar gebruikt en het niet meer aandurft om écht een emotionele band op te bouwen met elkaar.

Of heb ik het mis?Hoe kom je erbij dat iedereen elkaar zou gebruiken? En wat is er kil en eenzaam aan seks zonder verdere verplichtingen als de twee betrokkenen het daarover eens zijn?
Het zal heus op een aantal vrouwen van toepassing zijn, maar ik denk ook dat een hoop vrouwen zich niet willen laten kennen...
ieder zijn eigen ding he
Noem me gerust naief hoor, maar ik dacht dat een datingsite in de eerste instantie bedoeld was voor mensen die op zoek zijn naar een serieuze relatie.
Ja, hij heeft gelijk. Ik kan dat prima. Verdien er zelfs oa mijn brood mee. Ik vind seks lustbevrediging en geen intimiteit dus zo'n vent zou ook nooit bij me mogen blijven slapen of me knuffelen.

Wat een onzinnige vooroordelen.
Ik ben zelfs nóg ouder dan jij bent (56) en ik kan me dat best wel voorstellen. Ik heb het in het verleden ook gedaan hoor. Als beide partijen zin in seks hebben, maar niet in een relatie, is daar toch niks mis mee? Maar mijn geld ermee verdienen, nee dát zou ik nou weer niet willen...

Maar ik vind wél dat liefde en seks samen fijner is dan alleen seks....maar dat had ik nooit kunnen ontdekken, als ik het niet had uitgeprobeerd!
Natuuurlijk zijn er veel van deze ontmoetingen, maar zoals digi al aangeeft, de vrouw doet mee uit financieel oogpunt, en de man betaalt voor zijn lolletje.

All the rest is wishful thinking on the part of the male!
Nou ik ben een jonkie, maar ik zou dat dus absoluut niet kunnen en ken zelf ook maar zeeeer weinig mensen die dat kunnen. Een vriend van mij had hetzelfde verhaal, maar die zei ook dat de meeste meiden dat uiteindelijk niet trokken en meer wilden.

Vind overigens niet dat er over vooroordelen gesproken moet worden. TO bespreekt haar visie en vraagt of dat een reele is of niet
Ik ben dan blijkbaar een soort man... Ik kan lust en liefde scheiden. Heel goed zelfs.

Ik vind het heerlijk om alleen sex te hebben daarna weg te gaan.
Ik heb totaal geen enkele moeite met sex om de sex. Heeft voor mij niets met eenzaamheid te maken of misbruik maken van elkaar. Zolang je beiden weet waar je aan begint is er geen enkele sprake an misbruik. En eenzaam ben ik nooit, heb meer dan genoeg dierbare mensen om me heen om me geen seconde eenzaam te voelen. En zelfs als ik ze even niet zie of spreek voel ik me niet eenzaam. Vind het namelijk heerlijk om onder de mensen te zijn -zeker mijn dierbaren- maar vind het ook net zo fijn in mijn eentje. Vermaak me uitstekend.

En ik durf wel een echt emotionele band aan te gaan met iemand. Genoeg exen op mijn naam die dat kunnen bevestigen. Als je mijn vrienden/ vriendinnen en dierbaren niet meetelt. Het is alleen wel zo dat ik een fijn en goed leven heb. Een relatie is voor mij een aanvulling op mijn leven en geen invulling. Vandaar dat ik dus wel sex heb maar geen relatie. Ondertussen hou ik wel mijn ogen en oren open voor een lieve leukerd. Tenslotte wil ik niet eeuwig single blijven. En totdat hij weer in mijn leven wandelt geniet ik nog lekker van alle voordelen van single zijn.
quote:Zamirah schreef op 06 september 2009 @ 10:47:

Ik ben dan blijkbaar een soort man... Ik kan lust en liefde scheiden. Heel goed zelfs.

Ik vind het heerlijk om alleen sex te hebben daarna weg te gaan.

Precies!

Had trouwens laatst op Overige via een topic een testje gedaan hoeveel man of vrouw ik in me heb. (puur voor de lol) Uit die test kwam dat ik meer mannelijke eigenschappen heb dan vrouwelijke, terwijl ik toch 100% vrouw ben.
quote:toetyfroety schreef op 06 september 2009 @ 10:43:

Natuuurlijk zijn er veel van deze ontmoetingen, maar zoals digi al aangeeft, de vrouw doet mee uit financieel oogpunt, en de man betaalt voor zijn lolletje.

All the rest is wishful thinking on the part of the male!Huh?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Jufdoortje, dat jij niet zo er naar kunt kijken is niets mis mee. Een ieder zijn/ haar referentiekader ligt anders. Als iedereen hetzelfde zou zijn zou het maar een saaie boel worden.

All the rest is wishful thinking on the part of the male!Ik laat me niet betalen, hoor. Hoewel...een dinertje, borrel, reisje....

All the rest is wishful thinking on the part of the male!Die begrijp ik niet helemaal. Want ik ben nog nooit betaald voor sex.
quote:jufdoortje schreef op 06 september 2009 @ 10:28:

Hoi allemaal,

Laatst een interressant gesprek gehad met een man.

Het was een heel eerlijk en open gesprek over zijn activiteiten op een openbare ontmoetingssite. Gaf aan dat hij veel date (en sex heeft!) zonder de bedoeling dat er een relatie van komt.

Hij is daar tegenover zijn date's blijkbaar ook heel eerlijk over.

(da's netjes)

Volgens hem is hij prima in staat liefde en lust van elkaar te scheiden. (Nou...dat wist ik ook al wel dat mannen dat beter kunnen dan vrouwen)

Maar nu komt het: volgens hem kunnen de meeste van die vrouwen daar prima mee dealen en staat voor hen ook de lust los van liefde.

Van al zijn vriendinnetjes wisten er zelfs een heleboel (stuk of 15!)het van elkaar dat hij hen 'ontmoet' heeft. En dat vonden ze allemaal prima omdat zij blijkbaar ook alleen die date's hebben voor de lol.(lees sex)

En dat snap ik dus niet.....

Ik kan me dat gewoon niet voorstellen!?

Ik ben dan al wat ouder (43), misschien ligt het daar dan aan?

Zijn die vrouwen echt in staat liefde en lust te scheiden of houden ze zichzelf voor de gek? Doen ze stoer en net alsof het ze niet raakt?

Want nee...je kwetsbaar opstellen...dat is veel te gevaarlijk!

Of heb ik het mis?

Grtz.

D.Sommige mensen, mannen en vrouwen, zijn prima in staat om liefde en lust te scheiden. Waarom heb jij er zo'n moeite mee dat te geloven? Waarom vindt jij het nodig hen "kilte en eenzaamheid" in de schoenen te schuiven? Waarom spreek jij van "gebruiken" als twee andere volwassene met wederzijdse instemming het bed delen en verder niets? Met andere woorden: ook als het niet jouw kopje thee is waarom laat je anderen dan niet gewoon in hun waarde? Of heb je gewoon de pest in dat deze man geen exclusieve relatie met jou wil aangaan?
quote:Dushi74 schreef op 06 september 2009 @ 10:54:

[...]

Die begrijp ik niet helemaal. Want ik ben nog nooit betaald voor sex.Dan heb je jezelf mooi in de vingers gesneden, Dushi. Voortaan je mobiele pinapparaat mee.
quote:droppertje schreef op 06 September 2009 @ 10:44:

Nou ik ben een jonkie, maar ik zou dat dus absoluut niet kunnen en ken zelf ook maar zeeeer weinig mensen die dat kunnen.

Hoe weet je dat de mensen in je omgeving dit niet zouden kunnen? Ten eerste zijn er weinig onderwerpen waar zo veel over gelogen wordt als over seks. Ten tweede denk ik dat dit soort dingen ook erg afhankelijk zijn van de omstandigheden waarin iemand verkeerd. Mensen die al jaren in een relatie zitten kunnen zich misschien niet voorstellen dat ze liefde en seks kunnen scheiden. Als ze echter op een gegeven moment alleen zijn en langdurig droog staan kunnen ze dit wel heel anders beleven. Ik denk dat mensen zichzelf -en anderen- nog wel eens kunnen verbazen in dit opzicht.

Persoonlijk vind ik het niet gezond om jezelf dogma's voor te houden wat je als vrouw -of als man- al dan niet zou mogen voelen, vinden of doen...
Ik denk dat laatste, Wuiles.
Proest freudiaanse verschrijving hahaha. Goed gezien Elynn hahahaha vind hem briljant opgemerkt.

Laat ik dan duidelijk zijn: nooit betaald voor sex, laat staan dat ik me heb laten betalen voor sex.
Ik ben half zo oud als jij, heb een liefdevolle relatie en de seks daarin is natuurlijk nooit los te zien van de liefde. Maar ik kan ook best seks hebben zonder dat daar liefde bij komt kijken. Ik moet iemand wel leuk vinden, lekker, aantrekkelijk, hij moet me versieren, enzovoort. Dat wil niet zeggen dat ik zo iemand ook leuk genoeg vind om een relatie mee te hebben (of hij mij for that matter), maar ik wil hem wel superlekker vinden en wil dat hij dat ook van mij vindt.

Ik heb juist het idee dat vrouwen net als mannen seks en liefde prima kunnen scheiden, maar dat vooral oudere vrouwen daar moeite mee hebben vanwege de maatschappelijke veroordeling die daar vroeger aan hing.
quote:Visotsky schreef op 06 september 2009 @ 10:56:

[...]

Hoe weet je dat de mensen in je omgeving dit niet zouden kunnen? ...

Omdat ik heel wat keren vriendinnen duidelijk heb moeten toespreken dat die jongens vanaf het begin af aan al duidelijk naar hen waren over wat ze van hen wilden, terwijl die meiden hopeloos verliefd zijn geworden en huilen dat hij niet hetzelfde wil. Of zoals die vriend die zegt dat hij altijd duidelijk is naar meisjes, maar dat ze uiteindelijk toch altijd meer willen.

Maarrrr....Ik zou echter nooit alleen sex om de sex associeren met kilte of misbruik of iets dergelijks!

Ik geef alleen dat ik het in mijn omgeving niet zo vaak ben tegengekomen, maar vind het niet minder normaal.
En inderdaad, hoe weet jij of anderen dat niet kunnen? Toen ik niet single was ging ik echt niet persé elke date uitgebreid beschrijven aan mijn vriendinnen ofzo, en mijn single vriendinnen doen dat nu ook niet. Ik zou absoluut niet weten hoeveel seks ze wel of niet hebben (net zoals ik dat ook niet weet van mijn gebonden vriendinnen). Het is niet dat ik me schaam om over dat onderwerp te praten en we hebben het heus weleens over seks maar het is een te intiem onderwerp om aan de grote klok te hangen. Ik zie het al voor me dat ik precies bij kan houden hoeveel mijn vriendinnen het doen met elkaar (ik had eens een kennis die me op de hoogte hield van haar menstruaties, dat ging voor mij al honderd stappen te ver).

Ik stel me zo voor dat vrouwen uit mijn moeders generatie daar al helemáál niet open over praten met elkaar, en ik ken heus wel single vrouwen van mijn moeders leeftijd, en ik weet van sommigen ook dat ze uitgaan met mannen. Wat daar verder wel of niet bij komt kijken, ik zou het niet weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven