Is dit waar?????

06-09-2009 10:28 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Laatst een interressant gesprek gehad met een man.

Het was een heel eerlijk en open gesprek over zijn activiteiten op een openbare ontmoetingssite. Gaf aan dat hij veel date (en sex heeft!) zonder de bedoeling dat er een relatie van komt.

Hij is daar tegenover zijn date's blijkbaar ook heel eerlijk over.

(da's netjes)

Volgens hem is hij prima in staat liefde en lust van elkaar te scheiden. (Nou...dat wist ik ook al wel dat mannen dat beter kunnen dan vrouwen)

Maar nu komt het: volgens hem kunnen de meeste van die vrouwen daar prima mee dealen en staat voor hen ook de lust los van liefde.

Van al zijn vriendinnetjes wisten er zelfs een heleboel (stuk of 15!)het van elkaar dat hij hen 'ontmoet' heeft. En dat vonden ze allemaal prima omdat zij blijkbaar ook alleen die date's hebben voor de lol.(lees sex)

En dat snap ik dus niet.....

Ik kan me dat gewoon niet voorstellen!?

Ik ben dan al wat ouder (43), misschien ligt het daar dan aan?

Zijn die vrouwen echt in staat liefde en lust te scheiden of houden ze zichzelf voor de gek? Doen ze stoer en net alsof het ze niet raakt?

Want nee...je kwetsbaar opstellen...dat is veel te gevaarlijk!

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat iedereen elkaar maar gebruikt en het niet meer aandurft om écht een emotionele band op te bouwen met elkaar.

Wat een kilte.....en eenzaamheid schuilt daarachter....?

Of heb ik het mis?

Grtz.

D.
Ik was vroeger met het idee opgegroeid dat seks alleen gebeurde in relaties, huwelijken en met prostituees (alleen mannen), en niet daarbuiten (dat er one-night-stands bestonden wist ik slechts ettelijke jaren, maar sinds ik daar sjoege van had).

Als ik mensen zag zoenen dan dacht ik direct al dat ze een relatie hadden, behalve bij wangzoenen zoals dat bij het begroeten gebeurt (één of drie kussen op de wang).

De werkelijkheid is altijd anders geweest. Er zijn dus vrouwen die seks kunnen hebben zonder een relatie te hebben, en er zijn mannen die seks en liefde niet van elkaar kunnen scheiden.
World of Warcraft: Legion
quote:Courage schreef op 06 september 2009 @ 12:15:

[...]

En het kan dus ook dat je piek in sexueel genieten dus niet zozeer afhankelijk is van je leeftijd maar van hoelang je in de relatie zit. Hoezo dan? Ik heb nu zes jaar een relatie en vind sommige dingen beter (je kent elkaar beter en voelt elkaar beter aan) en sommige dingen slechter (het is minder spannend).
Ik ben het wel gedeeltelijk eens met TO (niet met het laatste deelte in de OP over eenzaamheid en kilte).

Ik heb ook wel vaker mannen gesproken die dachten dat de vrouw in kwestie er precies zo in stond als zijzelf, maar die het uiteindelijk niet trokken dat het alleen om de sex ging en toch verliefd waren geworden.

Daarnaast heb ik een vriendin die regelmatig ONS heeft en dat ook heel bevredigend vindt, maar dan toch vreemd opkijkt als die man dan niet belt en dan achter hem aan begint te lopen (met mailtjes en telefoontjes). Blijkbaar hoopt ze dan toch stiekem op iets meer.

Wat mezelf betreft: toen ik een twintiger was heb ik wel regelmatig ONS en vakantieflirts gehad, maar dat vond ik toch wel wat kaal de volgende dag, dus daar ben ik me gestopt en ik heb ook eens 6 weken een pure sex-relatie gehad, maar ook daar miste ik het dat we verder niets anders deden (kletsen, naar de bioscop, uit eten enz.).

Voor mij is sex dus niet goed te scheiden van verliefdheid, maar als een ander dat wel kan vind ik dat verder natuurlijk prima (wie ben ik ? ).

Wat dat droog staan betreft: ach na een tijdje ga je de sex niet meer missen en dat is lekker rustig, haha.
quote:jufdoortje schreef op 06 september 2009 @ 10:28:

Wat een kilte.....en eenzaamheid schuilt daarachter....?

Of heb ik het mis?

Ik denk dat je het mis heb.

Zoals meerdere dames heb ook ik blijkbaar te veel testosteron......

Het heeft niets te maken met leegte of kilte, eerder met keuzes.

Ik wil helemaal geen vent om oud en grijs mee te worden. Dat heb ik 15 jaar geprobeerd.

Zoals Dushi al zei, genoeg warmte in mijn leven.

Wat ik wel heel grappig vind is dat het tot (doe een gooi) je 20e het mag en dat je daarna moet doen wat maatschappelijk verantwoord geacht wordt.

Maatschappelijk verantwoord/geaccepteerd of gelukkig. Doe mij de laatste keuze
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Eensch met Sgaap.
quote:Zamirah schreef op 06 september 2009 @ 12:15:

Precies, ze willen zelf geen relatie, maar vinden het vreemd dat jij dat ook niet wilt.

In kroegen duik ik geen mannen meer op, kost te veel tijd en je weet niet wat hij wil.

Op sexsites sta ik ( nog?) niet, maar op gewone datingsites loopt ook genoeg volk rond dat alleen avontuurtjes wil.Alweer helemaal mee eens!
En ook eensch met Sgaapie. Djeez makkelijk zo. Zaam en Sgaap typen en ik zeg eensch. Heerlijk zo'n luie zondag.
Als jullie twee nu de rest van het forum afgaan en dan precies typen wat ik ook vind en denk, dan hoef ik elke keer alleen maar eensch met.... te schrijven. Het ultieme van lui forummen
sssstttttt dushi straks gaan ze nog denken dat we triple nicken
Waarom zouden vrouwen dit niet kunnen scheiden?

Volgens mij kunnen de meesten dat wel namelijk, maar doordat vrouwen hier vaak minder bewust van zijn gaan ze eerder daten voor een relatie dan voor sex (dat is mijn vermoeden).
quote:schaap1001 schreef op 06 september 2009 @ 13:56:

sssstttttt dushi straks gaan ze nog denken dat we triple nicken
Ik zeg niets...
Ik heb in mijn jonge jaren ook wat in de rondte geneukt hoor, zonder meteen een relatie te willen. Alsjeblieft, daar had ik helegaar geen zin an.

Ik ben / heb ook nog nooit betaald voor sex.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik begrijp je verbazing wel hoor Doortje. Ik verbaas me er ook over dat er mensen zijn die liefde en lust kunnen scheiden.

Kennelijk leggen deze mensen de grens dan weer ergens anders. Digi maakt bijvoorbeeld onderscheid tussen sex en knuffelen, maar voor mij is dat hetzelfde. Sex is voor mij een van de vele manieren om te laten weten dat je om elkaar geeft.

Verder vind ik sex zo intiem dat ik dat niet makkelijk met iemand zou doen die ik niet goed ken en vertrouw. Dat zou voor mij voelen alsof ik een vreemde binnen had gelaten in mijn meest intieme cirkel. Ik zou me zo onbeschermd voelen dat ieder mogelijk lustgevoel als sneeuw oor de zon zou verdwijnen.

Voor mij dus geen ONS. Nooit gedaan, nooit behoefte aan gehad.

Gelukkig valt sex niet onder de eerste levensbehoeften en als ik een tijdje geen geliefde heb kan ik er ook makkelijk zonder.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Digitalis schreef op 06 september 2009 @ 10:34:

Ja, hij heeft gelijk. Ik kan dat prima. Verdien er zelfs oa mijn brood mee. Ik vind seks lustbevrediging en geen intimiteit dus zo'n vent zou ook nooit bij me mogen blijven slapen of me knuffelen.

Wat een onzinnige vooroordelen.Je bent een hoer ?
liefde en lust scheiden/ nou, ik kan dat echt niet. Ik wil geen sex zonder liefde, of vertrouwen, of verliefdheid. okay heb wel eens een onenightstand gehad, maar dat deed me niets, en was niet voor herhaling vatbaar. eeerlijk gezegd vind ik sex zonder liefde maar armoedig!Als je weet hoe fijn sex is als je van iemand houdt, waarom wil je het dan nog zonder liefde? en geloof me, ik ben echt geen eo-meisje, en ik heb zeker geen hekel aan sex!
Wat is lust... wat is liefde.

Ik vind het niet zo raar om af en toe sex te hebben met een leuke vent, zonder dat het direct tot een relatie zal leiden. Ben zelf niet zo gemakkelijk, als relatiemateriaal en heb ook nogal wat wensen.

Ik ga niet met de eerste de beste creep mee naar huis. Maar iemand die je langer kent, met wie je een leuke avond gehad hebt en beiden wel zin hebt in zoenen... en alles wat daar eventueel nog uit voort komt.

Vind het niet zo kil allemaal als het voor sommigen misschien lijkt.

Ik denk eerder dat er mensen zijn die erg snel met de term 'liefde' gooien.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Volgens mij zijn er wel degelijk vrouwen die alleen sex kunnen hebben om de sex en er verder niks mee willen.

Echter denk ik wel dat de meerderheid van de vrouwen sex niet zomaar doet om de sex. Mannen zijn praktischer, vrouwen emotioneler. Sex heeft dan volgens mij al sneller een grotere waarde en doe je dat als vrouw niet zomaar. Ik tenminste niet. Ik sexte er in mijn singel-bestaan echt niet op los. De sex die ik had was met potentiele kandidaten voor een relatie. Hoewel ik in mijn jongere jaren (toen ik geen relatie wilde) wil ONS heb gehad om de sex.

@TO: ik denk ook wel dat je leeftijd meespeelt in hoe je denkt over dit onderwerp. Sex om de sex en verder niks willen is volgens mij niet iets wat al jaren zo is. 'Vroeger' gebeurde dit denk ik gewoon veel minder. Nu is het, volgens mij, net als job-hoppen dat sex-hoppen meer geaccepteerd is.
Juf Doortje... ik had je verhaal geschreven kunnen hebben. De man waar je het over hebt is ten minste eerlijk, dat hij alleen op zoek is naar sex. Dan kun je daarvoor kiezen.

De datingsites staan vol met mannen die hetzelfde principe aanhangen, maar daar niet voor uitkomen. Ze kijken wel uit, want dan gooien ze bij de meeste vrouwen toch hun eigen glazen in.

Het zou zóveel prettiger zijn (voor beide partijen), als iedereen gewoon openlijk is over zijn intenties. En ga dan op een sex-site staan, i.p.v. een datingsite!

Overigens veroordeel ik het niet hoor... maar wel als iemand er niet eerlijk over is. Want dan zou ik hem ook kunnen treffen en dat zou ik vreselijk vinden... want ik heb net zulke opvattingen als jij... juf Doortje.
quote:Muizemeisje schreef op 09 september 2009 @ 10:57:

Juf Doortje... ik had je verhaal geschreven kunnen hebben. De man waar je het over hebt is ten minste eerlijk, dat hij alleen op zoek is naar sex. Dan kun je daarvoor kiezen.

De datingsites staan vol met mannen die hetzelfde principe aanhangen, maar daar niet voor uitkomen. Ze kijken wel uit, want dan gooien ze bij de meeste vrouwen toch hun eigen glazen in.

Het zou zóveel prettiger zijn (voor beide partijen), als iedereen gewoon openlijk is over zijn intenties. En ga dan op een sex-site staan, i.p.v. een datingsite!

Overigens veroordeel ik het niet hoor... maar wel als iemand er niet eerlijk over is. Want dan zou ik hem ook kunnen treffen en dat zou ik vreselijk vinden... want ik heb net zulke opvattingen als jij... juf Doortje.

Dat is een mooie aanvulling hoe jij het verwoordt, je slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop!

Grtz.

D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven