Is het echt teveel??

20-10-2011 13:59 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan samen flink wat met elkaar op vakantie. We hebben nu al 3 jaar een relatie en zijn naar Amerika, Londen, Parijs, Rome, Duitsland, Frankrijk geweest. Kortom lekker met zijn tweeen erop uit.

Voor de komende periode hebben we even geen vakantieplannen. Niks mis mee. Vriend moet ook sparen omdat hij binnenkort weer gaat studeren. Nu lukt het sparen nog niet echt omdat we gewoon veel uitgaven hebben. Maar nu hoorde ik vanochtend over zijn vakantieplannen die nog gaan komen...hier omt het:

- nachtje weg met vrienden naar belgie

- weekendje weg met 3 vrienden. Er gaat een vriend afstuderen en dit geven zij kado.

- skivakantie (lang weekend)

- werkcongres in Miami (voorafgaand gaat hij nog een paar dagen in NY verblijven).

Ik vind dit helemaal niet leuk! ten eerste het kost bakken met geld. Ten tweede ik had graag ook nog een keer met hem op vakantie gegaan voordat hij gaat studeren. En het dus stukken minder wordt..en ik ga hem missen...

wat vinden jullie? Is dit abnormaal? of...gaat jullie vriend ook zo vaak op pad?
Wanneer gaat hij studeren?

Doen jullie je geld samen of is ieder verantwoordelijk voor zijn/haar eigen inkomsten/uitgaven?
Ik vind het helemaal niet veel!

Als het tot en met spetember is zijn dat noch 10 maanden.

En als jij niet hoeft te sparen voor een studie, daan neem je hem toch lekker een weekendje mee?

Dan kunnen jullie toch samen weg en heeft hij het geld probleem niet! Een weekendje berlijn, barcelona of zoiets hoeft niet veel te kosten.
Nou ja, als hij wel met jou op vakantie gaat dan kost dat ook bakken met geld toch?

Ik vind het juist het juist heel slim dat hij een paar daagjes aan het congres vastplakt. Is toch super, zo'n kans om naar New York te gaan.

Jullie zijn al vaak op vakantie geweest en gaan dan in de toekomst wellicht ook weer doen. Hij heeft nu gewoon even andere prioriteiten. Lijkt me niks mis mee.
We wonen nog niet samen. Dit gaat op termijn gebeuren!

Tuurlijk gun ik het hem wel.

maar ik ben zo'n onzeker type dat dan denkt: je vindt het zeker leuker om met vrienden te gaan dan met mij!

Mee gaan is echt geen optie!

Ik heb wel voorgesteld om vooraf met hem een paar dagen naar NY mee te gaan. Maar volgens hem was dat echt te duur voor 3 dagen....
Heb jij zelf geld genoeg? Je kan natuurlijk ook vanaf nu iedere maand wat geld opzij leggen en als hij dan straks studeert en minder geld heeft dan verras je hem op een midweekje weg naar één of andere EU stad?
Het is toch gewoon ánders, of je nu met vrienden gaat of met je vriendin? Gun die jongen lekker lol met zijn vrienden en collega's!! Het is steeds maar een weekend. Wat is dat nou helemaal...
Ik was ook zeker van plan om hem mee te nemen dan :-)

We hebben verder een gezamelijke rekening waar we geld opstorten voor boodschappen.

HIj zal rond feb met zijn studie gaan beginnen! tuurlijk gun ik hem die uitjes wel, dadelijk wordt het minder vanwege het geld.
Je hoeft niet onzeker te zijn. Het zijn allemaal dingen waar hij niet onderuit kan.

- nachtje weg met vrienden naar België: doen ze waarschijnlijk elk jaar en hij zou als sjaak afhaak gezien worden als hij niet mee gaat.

- weekendje met vriend voor afstuderen: dit is traditie en hebben ze ook voor hem gedaan/zouden ze voor hem doen. Kan hij niet maken om af te zegen imo.

- skiën: van werk uit, iedereen gaat mee. Snap dat hij ook mee wil dan. Dit is het enige waarvan ik zeg dat hij het eventueel af zou kunnen zeggen, maar snap wel dat hij gaat.

- voor werk naar VS: is werk en kan hij niet afzeggen. Ik snap dat hij NY op eigen kosten eraan plakt. Als je er altijd heen wilde is dit natuurlijk de uitgelezen kans.

Kortom: het gaat er niet om dat hij niet met jou weg wil. Hij heeft alleen dit jaar veel 'verplichte' nummertjes die veel geld kosten en daardoor kan hij niet met jou weg.

Tja en hij kan natuurlijk alles afzeggen voor jou. Daardoor zijn vrienden kwijt raken en op zijn minst rare gezichten krijgen op zijn werk. Maar dan heb je wel je vakantie samen...
Zijn geld, zijn keuze. Als jullie straks minder geld hebben ga je toch lekker samen wat minder ver weg? Of neem jij hem mee. Ik zou er niet zo over zeuren, want zolang hij niet van jouw geld op reis gaat, heb je geen recht van spreken (vind ik)
quote:gemini2011 schreef op 20 oktober 2011 @ 14:56:

Je hoeft niet onzeker te zijn. Het zijn allemaal dingen waar hij niet onderuit kan.

- nachtje weg met vrienden naar België: doen ze waarschijnlijk elk jaar en hij zou als sjaak afhaak gezien worden als hij niet mee gaat.

- weekendje met vriend voor afstuderen: dit is traditie en hebben ze ook voor hem gedaan/zouden ze voor hem doen. Kan hij niet maken om af te zegen imo.

- skiën: van werk uit, iedereen gaat mee. Snap dat hij ook mee wil dan. Dit is het enige waarvan ik zeg dat hij het eventueel af zou kunnen zeggen, maar snap wel dat hij gaat.

- voor werk naar VS: is werk en kan hij niet afzeggen. Ik snap dat hij NY op eigen kosten eraan plakt. Als je er altijd heen wilde is dit natuurlijk de uitgelezen kans.

Kortom: het gaat er niet om dat hij niet met jou weg wil. Hij heeft alleen dit jaar veel 'verplichte' nummertjes die veel geld kosten en daardoor kan hij niet met jou weg.

Tja en hij kan natuurlijk alles afzeggen voor jou. Daardoor zijn vrienden kwijt raken en op zijn minst rare gezichten krijgen op zijn werk. Maar dan heb je wel je vakantie samen...Lekkere vrienden heb je dan, als je niet eens zelf mag bepalen waaraan je je geld uitgeeft. En lekker belangrijk wat je collega's van je vinden. Hemel, laat jij je zelf dan altijd zo onder druk zetten dat je dit zegt?
Komop aureel. Als jij ieder jaar met je vrienden weggaat en het zelf hartstikke leuk vindt en je het geld er blijkbaar voor over hebt dan zou het toch raar zijn als je niet mee gaat.

En als hij geen geld heeft is dat een goede reden, dan snappen vrienden dat wel. Als hij geen zin heeft idem.

Maar als zijn vriendin gaat lopen miepen die de afgelopen jaren heel Europa met hem heeft doorgereisd als je als vrienden een nachtje Antwerpen boekt, zou je bij mij aan het verkeerde adres zijn als je daarom af zegt.
Huh?! Dingen waar hij niet onderuit kan en daarom hoef je niet onzeker te zijn? Wat een onzin, je hebt altijd zelf de keuze om ergens mee naar toe te gaan of niet. En daarbij hoef je ook niet onzeker te zijn als hij gewoon zin heeft om weg te gaan met vrienden. Dat moet toch kunnen?

Hij gaat al in februari studeren, dus neem hem lekker in het voorjaar ergens mee naartoe, is toch prima! En tot die tijd plan je nog een leuk weekend weg voor jezelf met een vriendin? Misschien in hetzelfde weekend als dat hij ook weg is?
Je hebt nu de "luxe" gehad van vakanties vieren met hem en wel meer dan 1x zelfs. Nu hij binnenkort gaat studeren zal dat wat minder makkelijk worden maar zo'n ramp is dat toch niet? Er zullen vast wel genoeg mogelijkheden of momenten zijn om er even tussenuit te piepen samen. Misschien niet ver weg of lang weg (maar vooral minder vaak) maar onmogelijk zal het niet zijn.

Kwestie van je verwachtingen aanpassen. Gun hem zijn uitjes met zijn collega's en vrienden. Hij heeft de afgelopen 3 jaar al zijn vakanties met jou doorgebracht. Mag hij dan nu eindelijk eens zonder jou weggaan? Het is echt niet zo dat hij jou nu niet meer leuk vind om mee weg te gaan. Je kunt toch en genieten van weg zijn met vrienden en genieten van vakantie met je vriendin. Je stelt je dus in mijn ogen aan!

Ga er lekker ook op uit als hij weg is of zoek iets anders om te doen om je af te leiden tijdens zijn afwezigheid en wees blij dat hij nu nog de mogelijkheid heeft (en de financiën) om wat met zijn vrienden/collega's te doen
En ik laat me niet onder druk zetten. Ik geef zelf mijn geld uit aan dingen die ik leuk vind. Maar ik laat me ook niet onder druk zetten door mijn partner en daardoor belangrijke afspraken met anderen afzeggen.

En met collega's: dat zijn toch de mensen waarmee je 40 u per week samenwerkt. En als ik niet mee kan wegens financiën of geen zin, soit so be it. Maar als ik skiën wel leuk vind en alle collega's gaan mee is het wel raar als je af zegt.
quote:gemini2011 schreef op 20 oktober 2011 @ 15:04:

Komop aureel. Als jij ieder jaar met je vrienden weggaat en het zelf hartstikke leuk vindt en je het geld er blijkbaar voor over hebt dan zou het toch raar zijn als je niet mee gaat.

En als hij geen geld heeft is dat een goede reden, dan snappen vrienden dat wel. Als hij geen zin heeft idem.

Maar als zijn vriendin gaat lopen miepen die de afgelopen jaren heel Europa met hem heeft doorgereisd als je als vrienden een nachtje Antwerpen boekt, zou je bij mij aan het verkeerde adres zijn als je daarom af zegt.Vind ik ook!
Natuurlijk kun je overal onderuit als je dat echt wilt. Ik zet 'verplichtingen' niet voor niets tussen aanhalingstekens.

Maat vriend wil er blijkbaar niet onderuit. Dat is zijn keuze. Als vriendin daardoor onzeker is vind ik dat onnodig.
Ik snap niet waarom je je achtergesteld voelt als je al heel erg vaak met hem op vakantie bent geweest? Waarom ben je dan achtergesteld? Omdat hij nu even iets met vrienden doet?
quote:gemini2011 schreef op 20 oktober 2011 @ 15:04:

Maar als zijn vriendin gaat lopen miepen die de afgelopen jaren heel Europa met hem heeft doorgereisd als je als vrienden een nachtje Antwerpen boekt, zou je bij mij aan het verkeerde adres zijn als je daarom af zegt.

Ja, stel je voor zeg, je zou eens rekening met je vriendin houden i.p.v. met je vrienden

Ik snap je wel TO. Maar we zijn duidelijk in de minderheid hier.
Hij heeft verdorie 3 jaar lang rekening met zijn vriendin gehouden. Als ze nou nooit samen weg gingen en hij al zijn geld uitgaf aan reisjes met vrienden zou mijn reactie totaal anders zijn.

Waarom moet je als partner altijd op nr 1 staan? Relaties met andere mensen zijn mij ook heel dierbaar.
Ik neem aan dat hij zélf die reisjes met zijn vriendin ook wilde maken, dat was toch geen opoffering?

Tja, ik vind op nummer één staan toch wel een vereiste in een relatie. Wat niet wil zeggen dat ik anderen niet belangrijk vind. Maar dit soort dingen zou in mijn relatie altijd in (goed) overleg gaan.
quote:gemini2011 schreef op 20 oktober 2011 @ 15:13:

Hij heeft verdorie 3 jaar lang rekening met zijn vriendin gehouden. Als ze nou nooit samen weg gingen en hij al zijn geld uitgaf aan reisjes met vrienden zou mijn reactie totaal anders zijn.

Waarom moet je als partner altijd op nr 1 staan? Relaties met andere mensen zijn mij ook heel dierbaar.Jij zet het hier neer ik denk het.
Er word toch ook rekening gehouden met TO aureel. Ze zijn niet voor niets de halve wereld rond geweest. Nu wil hij even met vrienden weg en is het gelijk een probleem. Het was waarschijnlijk wel goed geweest als die vriend met TO weg ging, dan waren de "geldzorgen" ook minder geweest.

In ieder geval dat gevoel krijg ik bij haar reacties. Komt een beetje jaloers en bezitterig over. Ze is al zo vaak met hem weg geweest, dan wil hij een keer met vrienden weg en dan is het ineens een hele ramp..
Nou waar ik mij ook aan irriteer is dat hij en zijn vrienden dat weekend weg aan die vriend voor het afstuderen gaan geven zonder dat mijn vriend dat had verteld aan mij!

Ik vroeg aan hem: wat gaan jullie eingenlijk geven? Toen zei hij: een weekend weg. Ik wist helemaal van niks. Waarom vertelt hij dat gewoon niet even? Nu moet ik er zo achter komen

Dat nachtje weg met vrienden is geen traditie. Dat is iets wat hij specifiek heeft voorgesteld..
Het zijn toch allemaal geen lange vakanties, maar dus korte trips met collega's, vrienden en voor zijn werk.

Misschien kun jij met een vriendin er ook een paar dagen tussenuit, heb je ook het gevoel er even uit te zijn geweest.

Maar vind niet dat je het recht hebt dit je vriend te verbieden ofzo.
Het is maar een wéékend!! Djies... als mijn vriend zich zo zou opstellen zou ik gillend gek worden... Een weekend met 6 man in een huisje in november ofzo kost echt geen drol trouwens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven