Is het echt teveel??

20-10-2011 13:59 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan samen flink wat met elkaar op vakantie. We hebben nu al 3 jaar een relatie en zijn naar Amerika, Londen, Parijs, Rome, Duitsland, Frankrijk geweest. Kortom lekker met zijn tweeen erop uit.

Voor de komende periode hebben we even geen vakantieplannen. Niks mis mee. Vriend moet ook sparen omdat hij binnenkort weer gaat studeren. Nu lukt het sparen nog niet echt omdat we gewoon veel uitgaven hebben. Maar nu hoorde ik vanochtend over zijn vakantieplannen die nog gaan komen...hier omt het:

- nachtje weg met vrienden naar belgie

- weekendje weg met 3 vrienden. Er gaat een vriend afstuderen en dit geven zij kado.

- skivakantie (lang weekend)

- werkcongres in Miami (voorafgaand gaat hij nog een paar dagen in NY verblijven).

Ik vind dit helemaal niet leuk! ten eerste het kost bakken met geld. Ten tweede ik had graag ook nog een keer met hem op vakantie gegaan voordat hij gaat studeren. En het dus stukken minder wordt..en ik ga hem missen...

wat vinden jullie? Is dit abnormaal? of...gaat jullie vriend ook zo vaak op pad?
quote:ildiko schreef op 20 oktober 2011 @ 16:24:

[...]

Niet mee eens! Als de lasten/kosten voor leven gedeeld zijn heeft ieder beschikking over de rest van zijn eigen geld om daarmee te doen wat hij/zij wil. Zal mooi zijn, zeg, als mijn partner gaat bepalen of ik van MIJN zelf-verdiende geld drie paar laarzen mag kopen!

En da ga je ook volhouden als je een partner hebt die drie keer zoveel verdient?

Hij een kamer in het Hilton, en jij in de caravan op de naastgelegen camping?
[quote]ailien schreef op 20 oktober 2011 @ 16:38:

[...]

Totaal niet mee eens! Je hebt gewoon je eigen geld en je mag daarmee doen wat je wilt! Je tijd mag je ook indelen zoals je het zelf wilt. En kom op zeg, dit gaat nog niet eens over 1 week! Waar hebben we het nou helemaal over?[/quote]

Niet over een relatie met iemand hebben in ieder geval. Je eigen geld ergens aan uitgeven, okee. Maar als je weekendjes weg zonder je partner gaat, dan doe je dat toch in overleg. Als je dat niet wil of het normaal vindt om dit achteraf mede te delen, kun je net zo goed single blijven.
Thanks Breezerananas, ik voelde me al zo zonderling...
Voor mij is een relatie iets anders dan gevangenschap. Wij laten elkaar vrij om weekendjes weg te gaan of wat dan ook. Als de vrienden van mijn vriend voorstellen om een leuk weekend samen iets te gaan doen, dan zegt hij gelukkig niet: dat moet ik met mijn vriendin overleggen. Nee, hij zegt: wat leuk! gezellig! En daarná vertelt hij het aan mij. Waarom zou ik moeilijk doen over een weekend weg? Het is maar een weekend!? OK, bij een langere trip hebben we het erover samen, maar dat is iets anders dan toestemming vragen!!
Ik heb het ook niet over toestemming vragen....ik heb het over overleggen met elkaar. En iets met elkaar overleggen, vind ik echt iets anders dan in gevangenschap leven.

En als er op een avondje met vrienden besproken wordt om een weekend weg te gaan, dan wordt dat echt niet op hetzelfde moment geboekt. Mijn man zegt dan ook dat ie dat een leuk idee vindt, om het de volgende dag met mij te bespreken. Voor mij is dat dan even checken of er in dat geplande weekend geen andere happenings gepland staan en dan gaat hij lekker z'n gang maar.

Maar als dat 4 x in een jaar zou gebeuren, zou ik hem toch vragen of die 4e keer nou echt nodig is.
Als TO en vriend 3 jaar een relatie hebben en ze zijn 6x weg geweest, dan gaan ze gemiddeld 2x per jaar samen weg. Waarom dan zeuren en je achtergesteld voelen als vriend nu toevallig een aantal verplichtingen heeft die samenhangen met een reisje, voor zowel werk als privé? Volgend jaar gaan TO en vriend gewoon weer samen op pad.

Ze wonen nog niet eens samen, dus waarom zou vriend 2 korte trips met TO moeten overleggen (het werkgebeuren staat helemaal niet ter discussie lijkt me)? Het gaat om een vriendenweekend en één nachtje België.
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 oktober 2011 @ 17:04:

Het gaat om een vriendenweekend en één nachtje België.En zelfs daar gaat het niet om, denk ik...
Oei, als mijn vriend zo zou reageren op mijn vakantieplannen dan zou ik wel even slikken. Ik heb mijn eigen dingen en daar wil ik graag zelf over beslissen wat ik daarmee doe en ik heb dingen die gezamenlijk zijn en dat zouden we samen beslissen. En natuurlijk houd ik met de dingen die ik zelf wil doen heus wel rekening met hem, maar het gaat hier (voor mij dan) over echt niks. Als ie nou ineens drie weken naar Thailand zou gaan met een vriend zonder dit te overleggen, dan was mijn reactie vast anders geweest. Maar in dit geval: laat hem lekker gaan. Jullie gaan vast ook nog heel veel leuke dingen doen samen!
quote:breezerananas schreef op 20 oktober 2011 @ 16:42:

[quote]ailien schreef op 20 oktober 2011 @ 16:38:

Als je dat niet wil of het normaal vindt om dit achteraf mede te delen, kun je net zo goed single blijven.

Hoezo achteraf meedelen? Hij gaat toch niet eerst een weekend weg om daarna te zeggen dat hij een weekend weg is geweest. Ze weet het toch van tevoren!

En ja, ik vind dat, als de gezamenlijke dingen betaald zijn (evt. naar rato), ieder de beschikking heeft over zijn/haar zelfverdiende geld. En in het geval dat ik veel en veel meer zou verdienen dan mijn partner, ga ik er vanuit dat ik veel meer gezamenlijke kosten op me neem dan mijn partner, maar als ik van het geld waar ik hard voor gewerkt heb, een weekendje weg wil met collega's, moet mijn partner het niet wagen om te zeggen dat dat niet mag omdat hij dan niet meedeeld in de pret!
Zoals ik al zei.....wat ieder met zn eigen geld doet moet hij/zij lekker zelf weten. Met achteraf mededelen bedoel ik dat er door partner gezegd wordt dat ze gisteravond hebben besloten om dat en dat weekend weg te gaan.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je dat even overlegd vantevoren. Het gaat niet om toestemming vragen, maar meer of dat weekend voor beide partijen uitkomt. To woont nog niet samen...maar dan nog. Als ik en mijn man steeds zonder overleg weekenden apart weg regelen zonder overleg, kan ineens mijn kind een weekend alleen thuis zitten.

En dat heeft niets te maken met elkaar niets gunnen, meer de praktische kant van het verhaal. En ja....als het 4 x per jaar zou gebeuren, zou ik er wat van zeggen, ook al is het zn eigen geld.
quote:breezerananas schreef op 20 oktober 2011 @ 18:10:

Met achteraf mededelen bedoel ik dat er door partner gezegd wordt dat ze gisteravond hebben besloten om dat en dat weekend weg te gaan.

Hij had het eerder met haar moeten bespreken dan dat hij het met die vrienden erover had gehad? Eh, schat, ik denk dat mijn vrienden vanavond gaan voorstellen een weekend weg te gaan en het gaat over de volgende datum... Hij heeft geen glazen bol!

Ik vind het niet meer dan normaal dat je dat even overlegd vantevoren. Het gaat niet om toestemming vragen, maar meer of dat weekend voor beide partijen uitkomt.

Ik ben het met je eens dat je overlegt of het uitkomt, zeker wanneer je kinderen hebt, maar die heeft TO niet. Ook zonder kinderen vind ik het netjes om te overleggen of het uitkomt, maar ik krijg het gevoel dat TO het hem wil kunnen verbieden. Als er in zo'n weekend geen andere verplichtingen zijn, dan kan hij dus gewoon een weekend weg.

En ja....als het 4 x per jaar zou gebeuren, zou ik er wat van zeggen, ook al is het zn eigen geld.

Het gaat hier om twee reisjes voor werk en twee privé. In de afgelopen drie jaar is dat niet voorgekomen, dus ik zou zeggen: niet zeuren, dit is een samenloop van omstandigheden. Als de situatie omgekeerd zou zijn, zou zij dan tegen alles nee zeggen?
quote:breezerananas schreef op 20 oktober 2011 @ 18:10:

Ik vind het niet meer dan normaal dat je dat even overlegd vantevoren. Het gaat niet om toestemming vragen, maar meer of dat weekend voor beide partijen uitkomt. To woont nog niet samen...maar dan nog. Als ik en mijn man steeds zonder overleg weekenden apart weg regelen zonder overleg, kan ineens mijn kind een weekend alleen thuis zitten.

En dat heeft niets te maken met elkaar niets gunnen, meer de praktische kant van het verhaal. En ja....als het 4 x per jaar zou gebeuren, zou ik er wat van zeggen, ook al is het zn eigen geld.

Je vergelijkt appels met peren. Er is geen praktische consequentie in dit geval, aangezien ze niet samenwonen, laat staan kinderen hebben.

Kijk, als TO en vriend de afgelopen jaren niet samen weg waren geweest, dan zou ik haar groot gelijk geven dat ze zich gepasseerd voelt. Ze zijn echter gemiddeld 2x per jaar samen weg geweest. Nu wil het toeval dat vriend van zijn werk 2 reisjes heeft en privé 2 dingen. En daardoor voelt TO zich gepasseerd en bedreigd. Want vriend zou het wel eens leuker kunnen vinden om met vrienden op pad te gaan.

Dat is wel een beetje claim-gedrag, al komt het dan voort uit onzekerheid. Je kunt je partner niet dergelijke beperkingen opleggen, alleen om zelf gerustgesteld te worden. Dat is benauwend.

Daarnaast gaat het feitelijk om een weekend en één enkele overnachting. Hij gaat niet een maand backpacken in Thailand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven