Is het erg als iemand contact houdt met andere tindermatch?

12-10-2025 13:59 95 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben nu sinds drie weken aan het daten met een man die ik heb leren kennen via tinder. We hebben nu zo'n zeven keer afgesproken (niet thuis, maar in café en bios en dergelijke) Ik heb best wat minder leuke ervaringen met relaties en daten dus ik ben een beetje voorzichtig. Al kan deze man natuurlijk niets doen aan mijn minder leuke ervaringen uit het verleden en ligt die verantwoordelijkheid bij mijzelf natuurlijk.

Het lijkt mij een aardige en betrouwbare man. Alleen vind ik één ding een beetje vreemd maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Hij zei dat hij nog regelmatig contact heeft met een vrouw waar hij een match mee had op tinder voordat hij mij leerde kennen. Ze hebben elkaar nog nooit gezien en hij zei dat het een soort van online vriendschap is geworden, dat ik het moet zien als een penvriendin van hem. Zij is momenteel ook aan het daten maar dat loopt niet zo lekker en dat soort dingen verteld ze dan aan hem via de app.

Is dit apart of is dit heel normaal? Mijn beeld van liefde en relaties is nog een beetje vertroebeld momenteel dus vandaar mijn vraag aan jullie.
Miranda3232 schreef:
12-10-2025 17:34
Hij wilde zelf ook niet thuis afspreken want zijn moeder woont bij hem in maar dat terzijde. Eigenlijk heeft hij het elke keer als wij afspreken wel over vriendinnen van hem gehad. Hij heeft veel vriendinnen. Één vriendin is net weer vrijgezel en hij weet dan ook precies waarom die relatie uit is dus hij heeft daar ook contact mee wat diepgaander is. En natuurlijk kan een man vriendinnen hebben, helemaal prima. Maar hij heeft het er wel vaak over en nu ook weer dat gedoe met die tindermatch.
Ik denk dat ik er niet mee doorga. Een man die zo veel contact (nodig ) heeft met andere vrouwen past niet bij mij.

Dan moet je ook gewoon echt je conclusie trekken. Als je leuk vindt voor nu tijdelijk dan eerlijk zijn en er van genieten zolang het leuk is. Als je dat niet wil dan stoppen.
Miranda3232 schreef:
12-10-2025 17:34

Ik denk dat ik er niet mee doorga. Een man die zo veel contact (nodig ) heeft met andere vrouwen past niet bij mij.
Dat is helemaal oké. Maakt hem geen slecht mens, jullie passen gewoon niet bij elkaar
Het is zoals het is
Het kan en het mag, maar ik denk niet dat ik er erg veel trek in zou hebben. Schaken op andere borden, allemaal prima.

Maar persoonlijke zaken willen uitwisselen met een volslagen onbekende die hem ook nog eens tweede viool laat spelen. Dan zou ik wel twijfelen aan de kwaliteit van zijn ruggengraat. En dat vind ik nu eenmaal zeer aantrekkelijk, mannen met wel ruggengraat.
Miranda3232 schreef:
12-10-2025 15:27
We hebben seks gehad (mijn initiatief hij heeft nergens op aangestuurd en was pas op de zesde date) en hij zegt wel serieus te zijn. En dat hij nu hij mij kent niet met haar gaat afspreken. Maar het voelt voor mij dus alsof hij haar achter de hand houdt inderdaad. Maar goed, hoe serieus kan hij zijn met mij na drie weken, dat is de andere kant. Alleen ik heb gelijk na onze eerste date het contact met andere tinder matches verbroken. Ik heb geen behoefte aan online contact met mannen van tinder, ik wil 100 procent voor hem gaan. Maar heb zeker geen zin om weer gekwetst te worden want daar heb ik m'n buik nu wel van vol zo zachtjesaan.

Ik denk dat het verstandig is dat jij bij een volgende potentiële man (ook) wat rustiger van start gaat. Leer hem eerst goed kennen, voordat je beslist 100% voor hem (te willen) gaan.
Attraverso schreef:
12-10-2025 15:01
De enige reden die ik hier achter zie is elkaar achter de hand houden? Waar op zich niets verkeerd mee is aangezien jullie nog 'oppervlakkig' aan het daten zijn.
Neem aan dat de behoefte aan dat contact verwaterd eens jullie wat serieuzer zijn?
Heb dat sowieso zelf ook nog gedaan zo lang ik niets serieus had met iemand.
Want vriendschap is onmogelijk?
Koffiehagedis schreef:
12-10-2025 16:12
'Achter de hand houden'. Oh ja, want gewoon contact tussen man en vrouw kan natuurlijk niet volgens Viva, en als ik denk van wel ben ik vast naïef... Niet iedereen zit zo complex in elkaar TO en echt, niet overal hoeft iets achter gezocht. Hij heeft het je genoemd als onschuldig contact. Aan jou of je hem daarin wilt en kunt (gaan) vertrouwen. Helemaal zekerheid heb je in contact en relaties helaas nooit, maar dat hij open kaart speelt over het contact met haar lijkt mij een goed teken en echt niet meteen een rode vlag.
Precies. Als je hem nu al niet gelooft kan je er beter mee stoppen.
Miranda3232 schreef:
12-10-2025 16:22
Het is heel recent, zij zouden gaan daten en hadden ook al een locatie enzo uitgezocht. Alleen ging zij toen dus voor een andere tinder match waar ze nu nog mee samen is maar dus niet goed gaat. En hij had gezegd tegen haar van oke dan blijven we vrienden zolang zij aan het uitzoeken is of het met haar en die andere tindermatch wat kan worden. Zou het niks worden dan zou hij alsnog met haar gaan daten. En in die periode dat hij dus door haar "gefriendzoned" was leerden wij elkaar kennen via tinder. Het is inderdaad een goed teken dat hij mij heeft verteld over haar, dat is zo. Maar toch, ik weet het niet
Waarom ben je daar niet op doorgegaan? Ik zou dat alsnog doen.
Met je vorige topic in het achterhoofd, lijkt me inderdaad dat het beter is als je hiermee stopt. Dat je sindsdien ineens een heel goede neus voor mannen hebt ontwikkeld, lijkt me niet iets waar je direct van uit moet gaan. En ergens klinkt dit ook wel wat vreemd, zo'n man die niet thuis wil afspreken omdat zijn moeder weer bij hem woont en die het constant over allerlei vriendinnen heeft. Heb je in de tussentijd met iemand gesproken?
meisje85 wijzigde dit bericht op 12-10-2025 18:30
0.00% gewijzigd
Courage schreef:
12-10-2025 18:20
Ik denk dat het verstandig is dat jij bij een volgende potentiële man (ook) wat rustiger van start gaat. Leer hem eerst goed kennen, voordat je beslist 100% voor hem (te willen) gaan.
Nou dit! To, je bent ruim volwassen maar je al je topics over het daten klinken nogal onzeker en ook wel wat wanhopig. Je gaat best wel snel van de ene date naar de andere date. Daar is niks mis mee maar het lijkt voor jou niet helemaal goed te gaan. Je geeft zelf al aan dat je veel nare ervaringen hebt gehad. Misschien een idee om even afstand te nemen van het daten en voor jezelf even wat rust te nemen en proberen wat sterker te worden? Misschien dat je daarna beter je dates kan selecteren op wat beter bij jou past?
En trouwens dat vorige gedoe is nog geen maand geleden en met deze ben je al een aantal dates verder en je wil er 100% voor gaan. Hoe groot is nou eigenlijk de kans dat je direct een enorm leuke man tegenkomt? Blijf je niet wat te makkelijk aan iemand plakken?
Of het normaal is of niet, het belangrijkste is wat jij erbij voelt. Jij geeft aan dat je het niet fijn vindt, en dat gevoel mag er gewoon zijn. In de datefase hoort het vooral leuk, ontspannen en veilig te voelen. Als iets nu al wringt, is dat een belangrijk signaal om serieus te nemen voor jezelf lijkt mij
Ik zou in een monogame relatie niet zoveel trek hebben in een man die allerlei vriendinnen heeft. Of heel veel vrouwelijke aandacht. Prima als jij er lekker losjes instaat en zelf ook wat opties hebt. Maar jij wilt iets serieus. Dat lijkt hij niet te zijn. Als het zeer langdurige vriendschappen zijn zonder ooit (potentiële) relaties te zijn geweest is dat misschien anders. Maar een vrijgezelle tinderdate die je nog maar kort kent is wat anders.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn. Maar iemand die nog thuis woont (of niet zelfstandig) zou voor mij niet heel aantrekkelijk klinken. Net als seks in een busje. Dat doe je met een scharrel. Niet met je toekomstige serieuze partner.
Star⁴ schreef:
12-10-2025 18:20
Want vriendschap is onmogelijk?
Heu? Hij wil met haar daten en wacht zijn beurt gewoon af.
Attraverso schreef:
12-10-2025 18:55
Heu? Hij wil met haar daten en wacht zijn beurt gewoon af.
Dat had TO nog niet geschreven op het moment van jouw reactie.
De vele vriendinnen en het nog contact hebben met iemand van tinder is niet alles waar ik mijn bedenkingen bij heb. Hij is 12 jaar lang vrijgezel geweest en heeft toen een keer of zeven betaald voor seks. In een legale seksclub waar vrouwen zelf voor dat werk kiezen. En eigenlijk doet mij dat toch ook wel wat als ik eerlijk ben. Want ik heb medelijden met die vrouwen die daar werken. Of dit normaal is voor iemand die lang alleen is of dat het ook een rode vlag is weet ik niet. Maar wederom ik vind het apart.
Ik zou heel zijn verleden niet persé moeten weten.

Maar een kerel die nu op dit eigenste moment continu over andere vrouwen bezig is is niet mijn ding.
Hij hoort dolverliefd op jou te zijn en met jou bezig te zijn.

Jullie zijn net 3 weken bezig en elke date gaat het over anderen ... ga dan in bed liggen met die anderen en niet met mij.

Ik ben sowieso niet van de man-vrouw-vriendschappen. In the end werkt dat zelden en zitten er altijd langs een kant vroeg of laat wel gevoelens achter.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Maar wat ben je nu precies aan het doen? Want je legt ons iets voor met de vraag of het raar is en ondertussen komen er zo al vijf dingen bij die je zelf eigenlijk (ook) raar vindt. Je hoeft ons niet te overtuigen hoor.
Miranda3232 schreef:
12-10-2025 19:17
De vele vriendinnen en het nog contact hebben met iemand van tinder is niet alles waar ik mijn bedenkingen bij heb. Hij is 12 jaar lang vrijgezel geweest en heeft toen een keer of zeven betaald voor seks. In een legale seksclub waar vrouwen zelf voor dat werk kiezen. En eigenlijk doet mij dat toch ook wel wat als ik eerlijk ben. Want ik heb medelijden met die vrouwen die daar werken. Of dit normaal is voor iemand die lang alleen is of dat het ook een rode vlag is weet ik niet. Maar wederom ik vind het apart.
O interessante toevoeging.
Leuke gesprekken hebben jullie tijdens die dates.
Miranda3232 schreef:
Huh, wat bijzonder allemaal. Nogmaals, ga voor jezelf na wat jouw normen en waarden zijn ipv dat je dat steeds aan vreemden moet vragen. Want als wij nou zeggen dat het heel normaal is om naar prostituees te gaan, heb jij er dan vrede mee?
Er is overigens een reden dat deze kerel al 12 jaar vrijgezel is.
En wel stapels vage contacten heeft maar geen serieuze relatie.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Aha, hij is wel goed in vage verhalen he?

De ene verovering na de andere waar hij niet over uitgepraat raakt maar toch al 12 jaar vrijgezel en heil moeten zoeken in betaald plezier, iets met een inwonende moeder en in de wachtkamer bij een mysterieuze tinderdame.

Ik zou er wel klaar mee zijn.
Miranda3232 schreef:

Waarom blijf jij telkens te lang met je dates bezig? Bedoel, je komt allemaal zaken tegen die voor jou dealbreakers zijn. Je gaat maar door met zo'n vent waar een ander allang afscheid had genomen. "Het was gezellig, ik voel niks voor meer, dus ik wens je alle goeds verder" had gezegd. Jij daarentegen duikt erbovenop in een busje. Het word tijd dat jij eens serieus naar jezelf gaat luisteren, denk ik.
Ligt aan de situatie. Als het voor jou niet goed voelt, dan kan je dat zeggen. Ik heb zelfs nog wel eens vriendschappelijk met een oud-tinderdate afgesproken toen ik al met mijn huidige partner aan het daten was en die wist dat ook. Dat was 0,0 om hem (de oud-date) achter de hand te houden. Ging m met hem op dat vlak gewoon niet worden.
Ik en mijn man vonden dat toen niet raar, een vriend van mijn man vond het wel raar.

Maar goed, had mijn man dat vervelend gevonden, had ik het niet gedaan. Zó belangrijk was die vriendschap nou ook weer niet voor mij. Dus dat lijkt me in dit geval ook wel zo. Hoe reageert hij als jij zegt dat je het vervelend vindt of dat het je onzeker maakt of wat je dan ook voelt? Die reactie zegt misschien nog wel meer dan het contact zelf.
Om terug te komen op je vraag: het is niet erg om met een vrouw vriendschappelijk contact te houden, maar dit is NIET vriendschappelijk, want hij wacht 'op zijn beurt' en is nog geïnteresseerd in haar.

Dat maakt het exit wat mij betreft. En dan komt er nog de combi met al die andere vreemde verhalen.

Mannen en vrouwen kunnen vrienden zijn, maar dan moet je dus wel aan het verhaal horen of dat echt zo is. En het kompas hebben te merken wat op en over de grens is, wat voor jou dus lastig lijkt TO.

Je verdient een leuke man en die komt wel, als je goed gaat en daarna blijft luisteren naar wanneer je gevoer belangrijke grenzen aangeeft

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven