is het raar dat ik consistentie en duidelijkheid nodig heb?

17-04-2021 21:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik merk dat, als ik begin te daten, het fijn vind of nodig heb dat een man consistent is en duidelijk in dat hij af wil spreken en bv die afspraken ook nakomt. Ik vind het ook fijn om regelmatig contact te hebben, zonder dat daar bv 2 dagen overheen gaan voordat hij weer reageert. Ik merk dat ik bij inconsistentie, het niet nakomen van afspraken of bv vaagheid over wat hij precies wil, al best snel afknap. Hoe duidelijker, daadkrachtiger en consistenter man is, hoe aantrekkelijker ik hem vind. Maar er is dan natuurlijk wel minder mysterie als het er best dik boven op ligt dat hij wil afspreken etc. Als hij bv iets van 2 of 3 dagen reageert op een appje, dan hoeft het van mij al niet meer en daten met anderen terwijl wij daten, vind ik ook een gigantische afknapper (ik doe dat zelf ook niet). Wat dat betreft ben ik misschien best streng en rigide in mijn verwachtingen en ik vraag me wel eens af of ik niet meer mannen aan zou trekken als ik wat meer ontspannen of losser ben en minder hoge eisen stel. Ik zie dat veel meiden in mijn omgeving dit soort dingen prima vinden van mannen, dat ze het ok vinden als hij dagen niet reageert, of als ze al 2 maanden daten, hij nog steeds op tinder zit. Ik zou me daar niet prettig bij voelen, maar zij hebben wel meer succes met het sneller vinden van een relatie dan ik. Ik heb het bv een keer stante pede beëindigd met een jongen met wie ik 5 dates en seks heb gehad toen ik erachter kwam dat hij nog op tinder zat, terwijl een vriendin van mij het prima vond dat een jongen waar ze 6 weken met datete nog op tinder zat. Ze heeft toen wel rustig gezegd dat ze het fijner zou vinden als hij van tinder af gaat, maar dat is uiteindelijk wel een relatie geworden, terwijl ik me er niet overheen zou kunnen zetten. ik weet niet of ik misschien mannen ermee wegjaag of zelf al te snel afhaak met mijn verwachtingen. Hoe zien jullie dit?
ladieka wijzigde dit bericht op 17-04-2021 22:02
33.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niks loslaten. Zoveel mensen, zoveel wensen en er zijn echt wel mannen die er net zo instaan als jij. Persoonlijk sta ik er over het daten van meerdere mensen tegelijk totaal anders in, maar ik vind zeker niet dat je geforceerd ‘losser’ moet gaan doen. Dit is wat je wil, hou dat vast :)

Het einddoel is niet perse een relatie krijgen, het is gelukkig worden met iemand. Dat gaat niet lukken als jij je zodanig moet lopen aanpassen dat je je er eigenlijk niet meer comfortabel bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
18-04-2021 09:05
Hoezo moet dat uitgesproken worden? Het gaat juist om iemand tegen wie je het niét hoeft te zeggen, iemand die net zo tegen daten aankijkt als jezelf. En wat een onzin dat iemand die zichzelf serieus neemt ook meteen iemand is die nood aan aandacht en bevestiging heeft. En het gaat om het opnemen van contact, appen of bellen of rooksignalen, en hoezo wordt ze steeds teleurgesteld?
Niet iedereen staat er hetzelfde in bij het daten. Wanneer je er na de seks achter komt dat iemand anders tav trouw en relaties er anders in staat dan jij, dan raak je teleurgesteld. Seks betekent niet dat je trouw en een relatie er mee hebt gekocht. Andere mensen kunnen er losser in staan en contact, seks en daten zien als een manier om elkaar te leren kennen in opbouw naar een relatie, waarbij je evt ook meerdere mensen kunt doen tot je een relatie hebt. Een ander vindt dat je vanaf date 3 exclusief bent. Het is niet zo dat de norm van TO de norm van iedereen is op elke moment in zijn leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
18-04-2021 09:25
Och, jij weer. Je was toch degene met die getrouwde man?
Oh, is het er zo 1? Triest figuur dan.
Hexopbezemsteel schreef:
18-04-2021 09:25
Och, jij weer. Je was toch degene met die getrouwde man?
das dan wel erg duidelijk toch :-D
Alle reacties Link kopieren
Tja als je zelf ligt te wippen met je getrouwde baas, en toen blijkbaar niet de behoefte voelde om het 'stante pede' te beëindigen, moet je niet gek opkijken als je mannen opduikelt met dezelfde normen als jijzelf.
Zoals de waard is.....
Alle reacties Link kopieren
O, never mind dan... blijkbaar moest ik eerst loepen :')
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel waarom je zo rigide bent met daten en waar de onzekerheid vandaan komt. Neem de tijd iemand echt te leren kennen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je een getrouwde man date heb je al niet zo'n hoge standaard en kan je fluiten naar snelle berichten en dates.
Ai is dit zo'n gezinsopbreker? Ai, er in getrapt.
Net doen alsof je een hoge moraal hebt is niet hetzelfde als een hoge moraal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger vond ik dat los daten ook allemaal oke maar tegenwoordig heb ik ook veel meer duidelijkheid nodig. Die spelletjes om het daten heen en die onzekerheid doen het niet voor mij. Als ik zou merken dat iemand nog mrt anderen zou daten zou ik t ook afkappen. Ik doe niet mee aan een wedstrijdje: wie is de leukste? En de hoofdprijs zou dan een relatie met hem zijn ofzo. Ik heb geen behoefte om me te meten aan anderen en zeker niet aan mannen die graag opties openhouden. Of je gaat voor me of niet.

Maar goed ik heb inmiddels al weer bijna 3 jaar een relatie. Met een man die echt genoeg heeft aan alleen mij, het niet in zijn hoofd ,ou halen om met een ander te daten, nog nooit een datingapp op zijn telefoon heeft gehad en die zo betrouwbaar is als een rots. Misschidn vinden sommigen dat saai ofzo. Hebben ze het nodig om te zien dat hun kerel goed in de markt ligt bii andere vrouwen. Mij boeit dat niet. Wij hebben t allebei heel fijn samen. We zijn allebei niet de knapste of de leukste maar vinden elkaar geweldig en vertrouwen elkaar. Dat hele gedoe met met meerdere daten enzo dat maakt mij zo onzeker dat ik er echt niet.leuker van wordt. Dus op een gegeven moment besloot ik gewoon dat ik dat niet wilde. En heb ik dates die dat wel wilde dus afgekapt. Beter alleen dan zo een onveilig gevoel.bij het daten. Ik ben daar echt niet voor gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
18-04-2021 09:25
Och, jij weer. Je was toch degene met die getrouwde man?
Das afknapper nummer 1 voor mij. Dan is mijn interesse echt gelijk weg.
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
18-04-2021 09:25
Och, jij weer. Je was toch degene met die getrouwde man?
Das afknapper nummer 1 voor mij. Dan is mijn interesse echt gelijk weg.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
18-04-2021 11:06
Das afknapper nummer 1 voor mij. Dan is mijn interesse echt gelijk weg.
Mensen maken fouten natuurlijk, maar dat met die man was ook al zo'n gedoe. Was haar baas ook nog.

Die klinkt niet als iemand die alleen maar de lat hoog legt, het klinkt als andere issues.

Één en al drama en gedoe.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven