Is hij dramatisch of ben ik nou moeilijk ??

16-10-2018 07:38 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn een jaar samen. We hebben veel Ups en downs. We zijn eigenlijk vaak aan het ruziën doordat hij niet ‘tevreden’ is. Ik was voor hem ook perfectly happy alone. Ik kom uit nogal heftige relaties, dus ik zag het uberhaupt niet zo zitten om in een relatie te springen. Ik ben happy met het hebben van een eigen leventje. Toch is dat gebeurd natuurlijk, maar er zijn wat dingen wat mij niet lekker zit laatste tijd.

Hij doet altijd alsof ik de grote boze wolf ben in ruzie’s. Ik wil zogenaamd geen tijd voor hem maken(zie hem sws 2x per week gemiddeld), ik mis hem niet na 1 dag al, want mis mensen in het algemeen niet zo snel en zie mijn vriendinnen ook niet mega vaak(1x per maand). En elke x wil hij wel ruzie maken over deze dingen en weer dramatisch doen over dat ik niet ‘doe’ zoals hij dat graag zou willen. Vooral het tijd maken gedeelte. Om een voorbeeld te noemen van hoe onze ruzie’s ontstaan of ja eigenlijk Zijn drama: Gisteren hadden we niks afgesproken, helemaal niks. Mijn zusje vroeg of ik bij haar wilde eten, dus ik zeg oke! (Zie haar niet zo vaak en rest van de week is nog vrij voor hem) Toen zei ik het tegen hem en toen vond ie weer eens dat ik geen tijd voor hem maakte (dramatisch?😒) terwijl ik vandaag vrij ben en voorstelde vandaag hem te zien. Vervolgens doet ie weer kinderachtig door te zeggen dat ie mij dan niet meer wil zien:/.

Zo heb ik nog wel
meerdere voorbeelden... Ben ik nou zo’n moeilijk mens of is hij nou op en top dramaqueen en moet hij zich niet zo aanstellen??
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
Maar TO. Wat is de reden dat je in deze relatie blijft?
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:37
hoho, ik VRAAG wat mensen anders lezen dan ik. Omdat ik de eerste reacties niet begreep
Ik vond het anti-TO-sentiment raar, ik zag 2 mensen die niet bij elkaar passe. Niet een TO die onaardig is, en zo werd ze wel afgeschilderd
Interessant, de eerste twee reacties kleuren dan blijkbaar ook hoe je de reacties erna leest. Lees nog eens terug en turf eens hoeveel mensen zeggen dat TO gemeen is, en hoeveel er zeggen dat er twee mensen niet bij elkaar passen. En of er echt sprake is van anti-TOsentiment.
made@kate schreef:
16-10-2018 07:51
Als jij ruimte nodig hebt en hij van het claimen is, dan passen jullie niet bij elkaar. Niemand is een dramaqueen, jullie willen allebei wat anders in een relatie.
Dit.
stroman schreef:
16-10-2018 08:05
Dat lees je toch echt verkeerd. Ik zeg niet dat TO een kutwijf is, ik zeg dat een liefdesrelatie er anders uitziet.
Ik heb geen enkele mening over hoe vaak je bij elkaar op de bank hoort te zitten.

Volgens wie?

Zat mensen die elkaar niet na 1 dag missen en elkaar niet perse elke dag moeten zien.
Die hebben geen slechte relatie als je dat beiden zo hebt.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 08:44
7.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
16-10-2018 08:41
Interessant, de eerste twee reacties kleuren dan blijkbaar ook hoe je de reacties erna leest. Lees nog eens terug en turf eens hoeveel mensen zeggen dat TO gemeen is, en hoeveel er zeggen dat er twee mensen niet bij elkaar passen. En of er echt sprake is van anti-TOsentiment.
op het moment, dat ik het schreef, waren er nog maar een paar reacties.
zelfs die van Jolly had ik nog niet gelezen, soms gaat het gewoon zo hard op een forum
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
16-10-2018 08:20
Ik verbaas me iedere keer weer over het taalniveau van HBO-ers
Ik wilde het net typen.
En waarom iedere post beginnen met Jaa .....

TO, het is heel simpel, jullie hebben allebei andere verwachtingen van een relatie. Je kan dit alleen maar oplossen met praten.
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 08:43
Volgens wie?

Zat mensen die elkaar niet na 1 dag missen en elkaar niet perse elke dag moeten zien.
Die hebben geen slechte relatie als je dat beiden zo hebt.
Nee, dat staat er niet. Ik zeg dat je in een liefdesrelatie de gevoelens van de ander niet negeert of kleineert door ze te labelen al ‘kinderachtig’, ‘aanstellerij’, ‘drama’.
Ik zeg, nogmaals, helemaal niet over hoe vaak he elkaar moet zien en wanneer je elkaar hoort te missen.
anoniem_368225 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 09:19
0.09% gewijzigd
Jullie doen beiden niets fout, maar horen blijkbaar niet bij elkaar. Jullie relatie is een strijd, daar wordt niemand blij van.
Ik vraag mij af waarom jullie een relatie hebben? Waarom heb jij een relatie als je je als vrijgezel wilt gedragen en deze persoon niet echt interessant lijkt te vinden. Wat voegt een relatie toe bij jullie beiden?
Dymphnatam schreef:
16-10-2018 08:20
Ik verbaas me iedere keer weer over het taalniveau van HBO-ers
De opleiding zegt soms niets. Er zitten bij die opleiding zoveel studenten die daar eigenlijk boven hun niveau zitten.
Door heel hard werken en niets anders doen dan studeren, komen ze er wel.
Op schrift vallen ze vaak door de mand. Dan zie je dat ze een veel lager niveau gewend zijn.
Hij zeurt en jij bent zijn gezeur beu.
Duidelijk verhaal
Dymphnatam schreef:
16-10-2018 08:20
Ik verbaas me iedere keer weer over het taalniveau van HBO-ers
Eens, behalve dat het hbo-ers is.
Alle reacties Link kopieren
Als je met z'n tweeën bent dan beslis je samen wat je met de avonden gaat doen. Zo hoort dat nu eenmaal als je samen bent. Je kan niet zomaar de ander met iets opschepen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh, jullie wonen nieteens samen en nu al mot. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vermoedelijk had hij al het gevoel dat hij niet belangrijk genoeg voor je was en schijnbaar terecht, vandaar dat hij op zijn tenen was getrapt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 07:59
Ik heb in voorgaande relaties niks anders gedaan dan mijn leven wijden aan de man. Ik ben gewoon te moe om weer zoiets te doen en dan krijg ik dit...
Misschien zit hier iets om over na te denken. Het oude type relaties: je leven aan de man wijden, en dan voel je je ook aangetrokken tot een man die dat wenst. Nu wil je een nieuw type relatie waarin de verhoudingen anders zijn. Alleen voelde je je nog aangetrokken tot een man uit het oude type relatie. Zo komt het op mij over.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vindt ze het geen aanstellerij dat hij het jammer vindt dat ze niet kan afspreken, maar wel hoe hij daarop reageert: ruzie maken, uit boosheid nu ook niet op een andere dag willen afspreken, et cetera.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je gewoon terecht gekomen bij weer een vriendje dat van jou dingen wil afdwingen. Hij schreeuwt niet, maar blijft druk zetten totdat jij beweegt in een richting die jij eigenlijk niet wilde, maar waar hij jou wil hebben.
Dit is hem niet voor jou. Er zijn echt wel jongens waar je van kan houden en waar je ruimte krijgt naast de relatie zonder gedoe.
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:43
op het moment, dat ik het schreef, waren er nog maar een paar reacties.
zelfs die van Jolly had ik nog niet gelezen, soms gaat het gewoon zo hard op een forum
Klopt. Maar als er nog maar 3 reacties staan is het onzin om te spreken van ‘anti-TOsentiment’. Dan zijn het gewoon drie reacties van drie verschillende mensen.

Ik zeur hierover door, omdat ik wel vaker het idee krijg dat je op dit forum in twee kampen wordt ingedeeld, kamp vóór TO en kamp tegen TO. Ik wil graag onderstrepen dat er nog wel meer smaken zijn dan twee.
retrostar schreef:
16-10-2018 09:03
Als je met z'n tweeën bent dan beslis je samen wat je met de avonden gaat doen. Zo hoort dat nu eenmaal als je samen bent. Je kan niet zomaar de ander met iets opschepen.
Kom op zeg.. je wordt niet opeens een Siamese tweeling als je een relatie hebt.. zo hoort dat helemaal niet nu eenmaal. Het is geen vaststaande wet.
retrostar schreef:
16-10-2018 09:03
Als je met z'n tweeën bent dan beslis je samen wat je met de avonden gaat doen. Zo hoort dat nu eenmaal als je samen bent. Je kan niet zomaar de ander met iets opschepen.
Eh nee hoor.

Alleen als je zelf geen leven hebt gaat dat zo.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
16-10-2018 09:25
Klopt. Maar als er nog maar 3 reacties staan is het onzin om te spreken van ‘anti-TOsentiment’. Dan zijn het gewoon drie reacties van drie verschillende mensen.

Ik zeur hierover door, omdat ik wel vaker het idee krijg dat je op dit forum in twee kampen wordt ingedeeld, kamp vóór TO en kamp tegen TO. Ik wil graag onderstrepen dat er nog wel meer smaken zijn dan twee.
nou goed hoor, krijg jij een ballon
Ik Vroeg nota bene, wat mensen anders lazen dan ik, toonde mijn verbazing
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
16-10-2018 09:29
Kom op zeg.. je wordt niet opeens een Siamese tweeling als je een relatie hebt.. zo hoort dat helemaal niet nu eenmaal. Het is geen vaststaande wet.
Nee, dit is niet wettelijk geregeld. ;-)
Je maakt met z'n tweeën de huisregels die je samen wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 09:31
Eh nee hoor.

Alleen als je zelf geen leven hebt gaat dat zo.
Ik zou niet snel iets doen waar de ander last van kan hebben en als ik dat toch heel graag wil wordt dat toch eerst besproken.

"Je gaat vanavond toch niet timmeren?" En dan overdenk ik serieus of ik dat nu echt vanavond moet doen.

Hetzelfde met bezoek uitnodigen. "Vanavond? Ik zal even vragen of dat uitkomt; bel je later terug".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
-
anoniem_309749 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 09:45
Reden: Quote ontbrak
0.00% gewijzigd
retrostar schreef:
16-10-2018 09:34
Nee, dit is niet wettelijk geregeld. ;-)
Je maakt met z'n tweeën de huisregels die je samen wil.
En dus kan TO net zo goed dit soort relatie niet willen als hij dat wel wil. En dus "hoort" dat niet automatisch zo als je een relatie hebt dat je voortaan samen beslist wat er met de avonden gebeurt. TO's wensen voor ruimte zijn net zo geldig als zijn wens voor meer aandacht en zijn manier om aan te geven dat hij meer aandacht wil is superkinderachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven