Is hij dramatisch of ben ik nou moeilijk ??

16-10-2018 07:38 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn een jaar samen. We hebben veel Ups en downs. We zijn eigenlijk vaak aan het ruziën doordat hij niet ‘tevreden’ is. Ik was voor hem ook perfectly happy alone. Ik kom uit nogal heftige relaties, dus ik zag het uberhaupt niet zo zitten om in een relatie te springen. Ik ben happy met het hebben van een eigen leventje. Toch is dat gebeurd natuurlijk, maar er zijn wat dingen wat mij niet lekker zit laatste tijd.

Hij doet altijd alsof ik de grote boze wolf ben in ruzie’s. Ik wil zogenaamd geen tijd voor hem maken(zie hem sws 2x per week gemiddeld), ik mis hem niet na 1 dag al, want mis mensen in het algemeen niet zo snel en zie mijn vriendinnen ook niet mega vaak(1x per maand). En elke x wil hij wel ruzie maken over deze dingen en weer dramatisch doen over dat ik niet ‘doe’ zoals hij dat graag zou willen. Vooral het tijd maken gedeelte. Om een voorbeeld te noemen van hoe onze ruzie’s ontstaan of ja eigenlijk Zijn drama: Gisteren hadden we niks afgesproken, helemaal niks. Mijn zusje vroeg of ik bij haar wilde eten, dus ik zeg oke! (Zie haar niet zo vaak en rest van de week is nog vrij voor hem) Toen zei ik het tegen hem en toen vond ie weer eens dat ik geen tijd voor hem maakte (dramatisch?😒) terwijl ik vandaag vrij ben en voorstelde vandaag hem te zien. Vervolgens doet ie weer kinderachtig door te zeggen dat ie mij dan niet meer wil zien:/.

Zo heb ik nog wel
meerdere voorbeelden... Ben ik nou zo’n moeilijk mens of is hij nou op en top dramaqueen en moet hij zich niet zo aanstellen??
strenght is what we gain from the madness we survive
bluebirdie schreef:
16-10-2018 09:45
En dus kan TO net zo goed dit soort relatie niet willen als hij dat wel wil. En dus "hoort" dat niet automatisch zo als je een relatie hebt dat je voortaan samen beslist wat er met de avonden gebeurt. TO's wensen voor ruimte zijn net zo geldig als zijn wens voor meer aandacht en zijn manier om aan te geven dat hij meer aandacht wil is superkinderachtig.
Precies.
Ik wil wedden dat als TO had gezegd, we kennen elkaar een jaar(?), wonen niet samen zien elkaar ongeveer 2x per week, en nu ging mijn vriend gisteren opeens zomaar zonder met mij te overleggen naar zijn broer. En nu ben ik boos en wil ik hem morgen ook niet meer zien terwijl hij morgen de hele dag tijd voor mij heeft maar zo hoeft het voor mij niet meer, dat mensen haar hier vierkant uit hadden gelachen en gezegd dat ze zich aanstelt.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je het alleen leuker hebt waarom ben je dan nog samen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
16-10-2018 09:45
En dus kan TO net zo goed dit soort relatie niet willen als hij dat wel wil. En dus "hoort" dat niet automatisch zo als je een relatie hebt dat je voortaan samen beslist wat er met de avonden gebeurt. TO's wensen voor ruimte zijn net zo geldig als zijn wens voor meer aandacht en zijn manier om aan te geven dat hij meer aandacht wil is superkinderachtig.
Ik zie het als een relatie die op zijn einde loopt. Als mensen boos en teleurgesteld gaan worden en op alle slakken zout gaan leggen en elkaar pijn willen doen dan krijg je dat haast niet meer goed. De een heeft besloten dat de ander vermoedelijk niet zoveel van hem houdt als hij had gewild.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
16-10-2018 09:55
Ik zie het als een relatie die op zijn einde loopt. Als mensen boos en teleurgesteld gaan worden en op alle slakken zout gaan leggen en elkaar pijn willen doen dan krijg je dat haast niet meer goed. De een heeft besloten dat de ander vermoedelijk niet zoveel van hem houdt als hij had gewild.
Ik denk ook dat dit niet werkt maar jij probeert de TO aan te praten dat dat aan haar ligt
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
16-10-2018 09:51
Ik wil wedden dat als TO had gezegd, we kennen elkaar een jaar(?), wonen niet samen zien elkaar ongeveer 2x per week, en nu ging mijn vriend gisteren opeens zomaar zonder met mij te overleggen naar zijn broer. En nu ben ik boos en wil ik hem morgen ook niet meer zien terwijl hij morgen de hele dag tijd voor mij heeft maar zo hoeft het voor mij niet meer, dat mensen haar hier vierkant uit hadden gelachen en gezegd dat ze zich aanstelt.
Precies, of als ze zelf heel lief en begripvol had geschreven over haar vriend die boos is dat ze morgen naar haar zus gaat en haar nu voor straf morgen ook niet wil zien, en zich vertwijfeld had afgevraagd of het aan haar lag, dan hadden de mensen ook geroepen dat hij een dramaqueen is en zich afgevraagd waarom ze dat pikt, maar nu ze het zelf zegt is ze opeens gemeen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
To, ik vind niet dat je moeilijk bent. Ik vind hem ook niet dramatisch, eerder bezitterig. (Is dat goed geschreven, het staat zo raar?)
Hij lijkt iets anders te willen dan jij en in plaats van dat bespreekbaar te maken, gaat hij mokken. Datbis niet erg aantrekkelijk. Maar. Eigenlijk doe jij dat ook. Jij irriteert je aan het gedrag, snap ik, en maakt het ook niet bespreekbaar.

Dus. Praten over elkaars verwachtingen en hoe je daar een middenweg in kunt vinden. En snel ook, want hoe langer je wacht, hoe groter je irritatie. Dat staat een gesprek zonder verwijten behoorlijk in de weg.
Les voor de volgende keer: eerder in gesprek.
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
16-10-2018 09:57
Ik denk ook dat dit niet werkt maar jij probeert de TO aan te praten dat dat aan haar ligt
Tjee wat krijg ik opeens veel taken toebedeeld. ;-)

Ik denk dat ze elkaar niet kunnen leveren wat ze willen maar dat ze dat beiden wel een tijdlang hebben gehoopt. Nu volgt de teleurstelling maar ze hebben moeite om elkaar meteen te verlaten. Dat is gewoon een flinke stap. Toch gaat dit hoogstwaarschijnlijk volgen. Maar mensen hebben nu eenmaal vaak een weerzin tegen het opgeven van een droombeeld en dan te moeten veranderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
16-10-2018 09:09
Vermoedelijk had hij al het gevoel dat hij niet belangrijk genoeg voor je was en schijnbaar terecht, vandaar dat hij op zijn tenen was getrapt.
Jij concludeerde dat hij schijnbaar terecht had geconstateerd dat hij niet belangrijk genoeg voor haar is. Daarmee zeg je dat het aan TO ligt. En ik vind dat een rare conclusid. Net als je opmerking dat het nu eenmaal hoort dat je samen beslist over de avonden.
Je probeert het nu misschien af te zwakken dat weet ik niet maar had je neutralere bewoordingen gebruikt, dan had je conclusie dat ze niet bij elkaar passen kunnen trekken. Ipv dat het aan TO ligt.
Alle reacties Link kopieren
bluebirdie schreef:
16-10-2018 10:14
Jij concludeerde dat hij schijnbaar terecht had geconstateerd dat hij niet belangrijk genoeg voor haar is. Daarmee zeg je dat het aan TO ligt. En ik vind dat een rare conclusid. Net als je opmerking dat het nu eenmaal hoort dat je samen beslist over de avonden.
Je probeert het nu misschien af te zwakken dat weet ik niet maar had je neutralere bewoordingen gebruikt, dan had je conclusie dat ze niet bij elkaar passen kunnen trekken. Ipv dat het aan TO ligt.
Dat is jouw perceptie en die mag je hebben. Gaat me erg lang duren anders en ik heb niet de taak om persé tot een ander door te dringen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Fijn dat ik toestemming heb voor een eigen perceptie. Bedankt
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 08:02
Jaa true, dat denk ik ook. Soms snap ik alleen niet waarom hij geen begrip kan opbrengen dat ik ook mijn eigen dingen heb en wil houden... terwijl ik dat wel voor hem heb. Als hij te moe is door zn werk ga ik echt niet zeggen “nou dan wil ike je de rest van de week ook niet zien” puur uit koppigheid of om hem tegen te werken..

Ja dat is ook logisch, van jou hoeft het immers niet zo nodig dus dan is het makkelijk om te zeggen ''Oh is niet erg, ik zie je een andere keer wel''. Snap je?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 07:57
wat lees ik nou anders dan jullie?
Ik vind het voorbeeld van TO, vooral veel gezeik van hem, ik snap haar volkomen. En als ik tegen mijn partner zeg: vanavond eet ik bij mijn zus, dan zegt hij "Oke, zie je morgen". (en wederzijds)
Vanwaar die anti-TO-sympatien??
Ik dacht dat ik de OP verkeerd gelezen had na die eerste reacties. Ik denk er dus precies hetzelfde over als jij.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Jullie passen niet bij elkaar, dat is duidelijk.

Ik vind hem ontzettend kinderachtig trouwens, maar goed, mss is hij nog heel jong.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind jouw vriend ddrammerig reageren. En dan ook nog dreigen met dat hij je dan niet meer wil zien, vind ik heel kinderachtig.
Blijkbaar past deze man niet bij jou. Jullie hebben verschillende verwachtingen in de relatie.
bluebirdie schreef:
16-10-2018 09:51
Ik wil wedden dat als TO had gezegd, we kennen elkaar een jaar(?), wonen niet samen zien elkaar ongeveer 2x per week, en nu ging mijn vriend gisteren opeens zomaar zonder met mij te overleggen naar zijn broer. En nu ben ik boos en wil ik hem morgen ook niet meer zien terwijl hij morgen de hele dag tijd voor mij heeft maar zo hoeft het voor mij niet meer, dat mensen haar hier vierkant uit hadden gelachen en gezegd dat ze zich aanstelt.
Ik snap wat je zegt hoor. Maar om nou je eigen partner als mogelikle "op en top dramaqueen" neer te zetten, vind ik ook wat ver gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat levert dit topic een hoop boeiende meta-discussies :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je geen dramaqueen wil als partner dan maak je het uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil iets van jou wat jij hem niet wil of kan geven waar hij vervolgens zodanig op reageert dat het bij jou alleen maar irritatie opwekt waardoor je nog minder geneigd bent om hem tegemoet te komen. Daarnaast ben jij zo allergisch voor claimgedrag door je vorige relaties dat zelfs het kleinste beetje je al in de weerstand laat schieten.

Wat wil je nog met deze relatie? Ik kan een heel verhaal op gaan hangen over communicatie, maar als jij niet verder wil met hem, is dat een beetje zonde van mijn tijd en de jouwe
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef: ↑16-10-2018 08:20
"Ik verbaas me iedere keer weer over het taalniveau van HBO-ers"
vivautrecht85 schreef:
16-10-2018 09:02
Eens, behalve dat het hbo-ers is.
Volgens mij is het hbo'ers : )
vivautrecht85 schreef:
16-10-2018 10:48
Ik snap wat je zegt hoor. Maar om nou je eigen partner als mogelijke "op en top dramaqueen" neer te zetten, vind ik ook wat ver gaan.
Dit. Verre van respectvol. Maak het gewoon uit TO. Jullie hebben totaal verschillende verwachtingen van een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Mary20 schreef:
16-10-2018 11:02
Dymphnatam schreef: ↑16-10-2018 08:20
"Ik verbaas me iedere keer weer over het taalniveau van HBO-ers"



Volgens mij is het hbo'ers : )
https://onzetaal.nl/taaladvies/hboer-hbo-er/
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
S-Groot schreef:
16-10-2018 10:35
Ja dat is ook logisch, van jou hoeft het immers niet zo nodig dus dan is het makkelijk om te zeggen ''Oh is niet erg, ik zie je een andere keer wel''. Snap je?
Wat ook een volkomen normale reactie is. Hij kan best zijn teleurstelling uiten wanneer ze een andere afspraak heeft, maar daarover drammen en een volgend contact annuleren is je deur openzetten voor miss Dramarama en zij zal met veel plezier de rest van je relatie domineren.
Mensen die op hbo/ HBO niveau/ nivo dreigen te functioneren?
JollyRider schreef:
16-10-2018 10:56
Wat levert dit topic een hoop boeiende meta-discussies :proud:
Ja joh.En bij sommige krijg je er nog een ballon bij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven