Is hij dramatisch of ben ik nou moeilijk ??

16-10-2018 07:38 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn een jaar samen. We hebben veel Ups en downs. We zijn eigenlijk vaak aan het ruziën doordat hij niet ‘tevreden’ is. Ik was voor hem ook perfectly happy alone. Ik kom uit nogal heftige relaties, dus ik zag het uberhaupt niet zo zitten om in een relatie te springen. Ik ben happy met het hebben van een eigen leventje. Toch is dat gebeurd natuurlijk, maar er zijn wat dingen wat mij niet lekker zit laatste tijd.

Hij doet altijd alsof ik de grote boze wolf ben in ruzie’s. Ik wil zogenaamd geen tijd voor hem maken(zie hem sws 2x per week gemiddeld), ik mis hem niet na 1 dag al, want mis mensen in het algemeen niet zo snel en zie mijn vriendinnen ook niet mega vaak(1x per maand). En elke x wil hij wel ruzie maken over deze dingen en weer dramatisch doen over dat ik niet ‘doe’ zoals hij dat graag zou willen. Vooral het tijd maken gedeelte. Om een voorbeeld te noemen van hoe onze ruzie’s ontstaan of ja eigenlijk Zijn drama: Gisteren hadden we niks afgesproken, helemaal niks. Mijn zusje vroeg of ik bij haar wilde eten, dus ik zeg oke! (Zie haar niet zo vaak en rest van de week is nog vrij voor hem) Toen zei ik het tegen hem en toen vond ie weer eens dat ik geen tijd voor hem maakte (dramatisch?😒) terwijl ik vandaag vrij ben en voorstelde vandaag hem te zien. Vervolgens doet ie weer kinderachtig door te zeggen dat ie mij dan niet meer wil zien:/.

Zo heb ik nog wel
meerdere voorbeelden... Ben ik nou zo’n moeilijk mens of is hij nou op en top dramaqueen en moet hij zich niet zo aanstellen??
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
16-10-2018 08:03
Omdat het niet uitmaakt of het gezeik is of niet. Het gaat erom, dat je de gevoelens van je vriend niet veroordeelt of kleineert, al ben je het er honderd keer niet mee eens. Gevoel labelen als “gezeik” is geen manier om een oplossing te vinden.
nou, dat vind ik nou juist wel een enorm verschil. Mijn partner mag me alles vertellen, overal mee zitten.
En ik ook
Maar soms loop ik gewoon te zeiken, en als ik dat zelf niet op tijd door heb, dat vertelt hij me dat (dat is nou een gelukkig huwelijk 8-) )
en als het vriendje van TO pissed-of is, omdat TO op een vrije vriendloze avond met haar zus afspreekt. En morgen alle tijd voor hem heeft. Dan loopt vriendje te zeiken.
Alle reacties Link kopieren
DropItLikeASquat schreef:
16-10-2018 07:55
De indruk die ik heb is dat jij genoeg tijd en ruimte voor jezelf nodig hebt. Wat ik perfect begrijp als je gewend bent van happy single. En dat hij een relatie omgekeerd lijkt te zien, zoveel mogelijk tijd met elkaar door brengen en niet zonder elkaar kunnen. En hij reageert er nogal kinderachtig en manipulatief op dat hij zijn zin niet krijgt. En jij reageert erg verdedigend op dat jij jouw ruimte wilt behouden.

Ik zie twee mogelijke opties, of je komt tot de conclusie dat jullie te verschillend hierin zijn en dat jullie best je eigen weg gaan. Of jullie vinden een tussenweg. Dat jij net iets meer moeite doet om hem toch vaker dan 2 keer per week te zien. En dat hij leert begrijpen en respecteren dat jij meer ruimte nodig hebt dan hem.
Jaa klopt inderdaad. Ik geef toe dat ik gewoon meer ruimte nodig heb. Ik kom uit hele claimerige jaloerse bezitterige relaties en als iemand ook maar een beetje druk uitoefend dan werk ik dat gelijk tegen. Ik snap heus wel dat ie mij wil zien, maar ik heb de rest van de dagen ook genoeg vrije tijd. Alleen hij wil dat ik elke dag voor hem reserveer “just in case” ofzo. Ik ga t sws aankaarten als ie weer bereid is om te praten.
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:06
nou, dat vind ik nou juist wel een enorm verschil. Mijn partner mag me alles vertellen, overal mee zitten.
En ik ook
Maar soms loop ik gewoon te zeiken, en als ik dat zelf niet op tijd door heb, dat vertelt hij me dat (dat is nou een gelukkig huwelijk 8-) )
en als het vriendje van TO pissed-of is, omdat TO op een vrije vriendloze avond met haar zus afspreekt. En morgen alle tijd voor hem heeft. Dan loopt vriendje te zeiken.
Amen. Ik vind dat eig ook. Alsof de andere dagen niet goed genoeg zijn voor hem. Hij verwacht dat ik elke dag voor hem reserveer. Ik heb toch geen toestemming nodig ??
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 08:06
Jaa klopt inderdaad. Ik geef toe dat ik gewoon meer ruimte nodig heb. Ik kom uit hele claimerige jaloerse bezitterige relaties en als iemand ook maar een beetje druk uitoefend dan werk ik dat gelijk tegen. Ik snap heus wel dat ie mij wil zien, maar ik heb de rest van de dagen ook genoeg vrije tijd. Alleen hij wil dat ik elke dag voor hem reserveer “just in case” ofzo. Ik ga t sws aankaarten als ie weer bereid is om te praten.
als jij nog zoveel last hebt van vorige relaties, ben je nog niet klaar voor een nieuwe. Besef je dat wel.
Zinloos gebruik van Engelse woorden en zinloze relatie. Je praat minachtend over hem. Waarom gun je beiden niet beter?
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 08:02
Jaa true, dat denk ik ook. Soms snap ik alleen niet waarom hij geen begrip kan opbrengen dat ik ook mijn eigen dingen heb en wil houden... terwijl ik dat wel voor hem heb. Als hij te moe is door zn werk ga ik echt niet zeggen “nou dan wil ike je de rest van de week ook niet zien” puur uit koppigheid of om hem tegen te werken..
En jij toont weinig begrip voor zijn kant ...................................

Hij heeft behoefte om je vaker te zien, jij niet. Daar zit dus verschil in.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:06
nou, dat vind ik nou juist wel een enorm verschil. Mijn partner mag me alles vertellen, overal mee zitten.
En ik ook
Maar soms loop ik gewoon te zeiken, en als ik dat zelf niet op tijd door heb, dat vertelt hij me dat (dat is nou een gelukkig huwelijk 8-) )
Als jouw huwelijk daar gelukkig van wordt: vooral volhouden dan.

Ik geloof alleen niet dat het bij de relatie van TO ook zo werkt. Vriendje lijkt zijn gedrag niet echt aan te passen. Dus wat is de oplossing: gewoon volhouden tot hij inziet dat hij wel een dramaqueen is?
Alle reacties Link kopieren
Niets is zo zinloos voor verbetering van een relatie als zoeken naar de schuldige.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nou ze zeggen het misschien verkeerd maar TO komt wel geïrriteerd over. Dat de 1 dat wel begrijpt en de ander niet, is ook logisch. Aangezien de een andere dingen belangrijker vindt en ook andere ervaringen heeft dus die zullen haar vriend beter begrijpen.

TO, ik denk dat jouw vriend bedoelt dat hij vindt dat jij hem geen prioriteit maakt. Je zegt je hebt het druk met studie, familie en vrienden, persoonlijk vind ik het heel goed dat je niet alles naar hem aanpast, maar als je hem ziet vind je het dan heel leuk? Kijk je er naar uit om hem te zien? Je hoeft iemand zeker niet na 1 dag te missen maar bedenk wel dat als je zoiets uitspreekt dat het dan ook onverschillig kan overkomen. Ik denk zo alles bij elkaar dat je vriend eigenlijk wil horen dat hij belangrijk voor jou is. Want eerlijk is eerlijk, je topic straalt nou niet zoveel liefde naar hem uit. Dat kan komen omdat jij inmiddels zich aan allws irriteert van hem. Maak eens geen ruzie waarbij je elkaar moe maakt met onbelangrijke feiten en eindeloze voorbeelden maar praat eens met elkaar. Geef hem een beetje ‘speciale’ aandacht. Dus niet van: ja je stelt je aan. Maar: waarom vind je het zo erg als je mij een dag niet ziet, want je weet toch dat je mij binnen een dag weer ziet. Probeer nader tot elkaar te komen ipv een schuldige aanwijzen want ik begrijp jullie beide. Het is voor je vriend niet leuk als je hoort dat je met iedereen afspreekt (zijn gevoel, hoeft niet jouw realiteit te zijn) terwijl hij jou wil zien. En het is voor jou niet leuk als je naast al je drukke bezigheden tijd maakt voor hem en hij zeurt in die vrije tijd alleen maar over wat je niet goed doet. Dat kan je gewoon met elkaar bespreken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:09
als jij nog zoveel last hebt van vorige relaties, ben je nog niet klaar voor een nieuwe. Besef je dat wel.
Jaa besef t wel, maar Nja ik hou wel van hem weetje. Hij is los van zijn dramatische gedrag ook heel erg lief, attent, knuffelig en verwend me altijd wel met lekker koken en wil alles wel voor mij doen. Ookal besef ik dat ik in zekere ook niet echt klaar ben voor een relatie wellicht. En hem daarom niet kan geven wat hij nodig heeft. Er zijn altijd 2 kanten. Hij heeft meer nodig en verwacht ook veel en ik heb ruimte nodig.
strenght is what we gain from the madness we survive
Ik verbaas me iedere keer weer over het taalniveau van HBO-ers
JollyRider schreef:
16-10-2018 08:13
Niets is zo zinloos voor verbetering van een relatie als zoeken naar de schuldige.
Dit. Dank je.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
16-10-2018 08:12


Ik geloof alleen niet dat het bij de relatie van TO ook zo werkt. Vriendje lijkt zijn gedrag niet echt aan te passen. Dus wat is de oplossing: gewoon volhouden tot hij inziet dat hij wel een dramaqueen is?
uitmaken, die passen niet bij elkaar
Alle reacties Link kopieren
April2018april schreef:
16-10-2018 08:15
Nou ze zeggen het misschien verkeerd maar TO komt wel geïrriteerd over. Dat de 1 dat wel begrijpt en de ander niet, is ook logisch. Aangezien de een andere dingen belangrijker vindt en ook andere ervaringen heeft dus die zullen haar vriend beter begrijpen.

TO, ik denk dat jouw vriend bedoelt dat hij vindt dat jij hem geen prioriteit maakt. Je zegt je hebt het druk met studie, familie en vrienden, persoonlijk vind ik het heel goed dat je niet alles naar hem aanpast, maar als je hem ziet vind je het dan heel leuk? Kijk je er naar uit om hem te zien? Je hoeft iemand zeker niet na 1 dag te missen maar bedenk wel dat als je zoiets uitspreekt dat het dan ook onverschillig kan overkomen. Ik denk zo alles bij elkaar dat je vriend eigenlijk wil horen dat hij belangrijk voor jou is. Want eerlijk is eerlijk, je topic straalt nou niet zoveel liefde naar hem uit. Dat kan komen omdat jij inmiddels zich aan allws irriteert van hem. Maak eens geen ruzie waarbij je elkaar moe maakt met onbelangrijke feiten en eindeloze voorbeelden maar praat eens met elkaar. Geef hem een beetje ‘speciale’ aandacht. Dus niet van: ja je stelt je aan. Maar: waarom vind je het zo erg als je mij een dag niet ziet, want je weet toch dat je mij binnen een dag weer ziet. Probeer nader tot elkaar te komen ipv een schuldige aanwijzen want ik begrijp jullie beide. Het is voor je vriend niet leuk als je hoort dat je met iedereen afspreekt (zijn gevoel, hoeft niet jouw realiteit te zijn) terwijl hij jou wil zien. En het is voor jou niet leuk als je naast al je drukke bezigheden tijd maakt voor hem en hij zeurt in die vrije tijd alleen maar over wat je niet goed doet. Dat kan je gewoon met elkaar bespreken.
Jaa dat zou ik kunnen proberen. Soms krijg ik alleen het idee dat hij niet naar mij luisterd. Ik ben al vaak bezig geweest met uitleggen en in begrijp heus wel dat ie mij wil zien. Alleen vind het echt vervelend dat ie altijd zo negatief doet zodra ik eens een x tijd maak voor een vriendin of mijn zusje. Dat doe ik niet wekelijks of dagelijks en hij doet gelijk negatief. Het feit dat ie mij daarom nu negeert en niet ‘wil’ zien vandaag, omdat hij perse gisteren misschien wilde afspreken is ook de reden waarom ik zo geirriteerd ben in het topic zelf natuurlijk... Dus ja dat is de reden dat ik nu idd ff niet zo liefdevol ben.
strenght is what we gain from the madness we survive
En wat Dymphnatam zegt.
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 08:27
Jaa dat zou ik kunnen proberen. Soms krijg ik alleen het idee dat hij niet naar mij luisterd. Ik ben al vaak bezig geweest met uitleggen en in begrijp heus wel dat ie mij wil zien. Alleen vind het echt vervelend dat ie altijd zo negatief doet zodra ik eens een x tijd maak voor een vriendin of mijn zusje. Dat doe ik niet wekelijks of dagelijks en hij doet gelijk negatief. Het feit dat ie mij daarom nu negeert en niet ‘wil’ zien vandaag, omdat hij perse gisteren misschien wilde afspreken is ook de reden waarom ik zo geirriteerd ben in het topic zelf natuurlijk... Dus ja dat is de reden dat ik nu idd ff niet zo liefdevol ben.
Mijn partner en ik mogen van elkaar benoemen, dat we lopen te zeiken. Maar elkaar negeren, doe je niet in een volwassen relatie.
je kunt vragen om even rust om na te denken, maar Negeren is echt de dood voor elke relatie
TO, maak het uit
Alle reacties Link kopieren
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 08:19
Hij heeft meer nodig en verwacht ook veel en ik heb ruimte nodig.
en dus pas je niet bij elkaar
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:02
bedoel jou niet , maar de eerste paar reacties (minke, Ananas, Stroman) zijn anti-to
en ik vind haar uit haar voorbeeld nou niet bepaald een kutwijf
Gewoon twee mensen, die niet passen in een relatie
Ik zei dat ze niet aardig klonk, over hem. Dat is toch zo? In een relatie verwacht ik dat de ander liefdevol over mij praat en zich gedraagt alsof ik voor hem meerwaarde heb ten opzichte van de rest van de wereld. Dat houdt dus niet in dat je niet meer met je zus mag afspreken.
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:29
TO, maak het uit
Niet om het een of ander, maar wat zeg je nou zo Heel Anders dan anderen? Wat maakt jouw invalshoek zo Uniek?
anoniem_368225 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 08:37
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt in ieder geval voor alle tips. Ik ga proberen nog een keer met hem te praten, want anders gaat het gewoon niet goedkomen als er niks veranderd.
strenght is what we gain from the madness we survive
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:02
bedoel jou niet , maar de eerste paar reacties (minke, Ananas, Stroman) zijn anti-to
en ik vind haar uit haar voorbeeld nou niet bepaald een kutwijf
Gewoon twee mensen, die niet passen in een relatie
Eens, ik dacht ook al dat ik een andere OP had zitten lezen. Niet zo aardig, gemeen zelfs? Ik zie het niet, hoor.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
16-10-2018 08:33
Niet om het een of anders, maar wat zeg je nou zo Heel Anders dan anderen? Wat maakt jouw invalshoek zo Uniek?
hoho, ik VRAAG wat mensen anders lezen dan ik. Omdat ik de eerste reacties niet begreep
Ik vond het anti-TO-sentiment raar, ik zag 2 mensen die niet bij elkaar passe. Niet een TO die onaardig is, en zo werd ze wel afgeschilderd
cutiepie27 schreef:
16-10-2018 07:59
ik klink niet aardig, maar dat komt door hoe ik t breng in de topic en ik zijn gedrag nogal zat ben. Alleen vraag ik mij gewoon af of ik nou werkelijk zo’n onbuigzaam persoon ben. Ik maak altijd tijd voor hem en zie mijn familie en vrienden ten opzichte van hem misschien 1x per maand plus ik heb een voltijd hbo studie. En dan geef ik een x gehoor aan hun om af te spreken en dan doet ie Altijd negatief. Alsof hij het mij niet gunt of alsof ik toestemming nodig heb om ook wat met hun te doen. Geldt ook voor wanneer ik geen tijd heb door mijn studie trouwens. Hij lijkt in mijn ogen nogal weinig begrip te hebben.. Ik heb in voorgaande relaties niks anders gedaan dan mijn leven wijden aan de man. Ik ben gewoon te moe om weer zoiets te doen en dan krijg ik dit...
Je bent niet verplicht om een relatie te hebben, zo te lezen heb je er geen zin in, stop er dan mee.
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:02
bedoel jou niet , maar de eerste paar reacties (minke, Ananas, Stroman) zijn anti-to
en ik vind haar uit haar voorbeeld nou niet bepaald een kutwijf
Gewoon twee mensen, die niet passen in een relatie
Ik vind haar ook niet enthousiast klinken, best negatief over partner en alsof ze echt een/deze relatie wil. Daardoor klinkt de relatie ook niet om over naar huis te schrijven. Daar zal het gedrag van vriend ook in meespelen, dynamiek enzo, maar die schrijft hier niet. Ik begrijp niet waarom.dat anti-TO-sympathieën zouden zijn.
lilalinda schreef:
16-10-2018 08:37
hoho, ik VRAAG wat mensen anders lezen dan ik. Omdat ik de eerste reacties niet begreep
Ik vond het anti-TO-sentiment raar, ik zag 2 mensen die niet bij elkaar passe. Niet een TO die onaardig is, en zo werd ze wel afgeschilderd
Je partner een aanstellerige dramaqueen noemen vind jij niet onaardig? Nou ja, misschien ben ik overgevoelig dan. Ik zou het niet leuk vinden als mijn partner me zo zou noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven