Is hij vreemdgegaan?

28-09-2018 11:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers, ik ben in een rollercoaster van gedachten en emoties beland. Onlangs een SOA-test laten doen. Ik had geen klachten maar ik was onzeker en wilde weten waar ik aan toe was. Rekening gehouden dat er een SOA uit kan komen uiteraard, maar niet verwacht/hoopte op een negatieve uitslag. Helaas bleek er wel een SOA te zijn. Dat kwam hard binnen.

Ik heb namelijk al langere tijd een vaste partner. Mijn partner had ook geen klachten zei hij. Hij vond het sowieso al een beetje vreemd dat ik een test wilde laten doen, juist vanwege ontbrekende klachten bij allebei. Maar goed. Een SOA dus. Wat doe je dan? Je gaat met elkaar praten. Stelt vragen aan artsen. Krijgt allebei medicijnen. Praat nog meer met elkaar.

Zelf weet ik dat ik niet ben vreemdgegaan. Van mijn partner weet ik dat natuurlijk niet 100% zeker, maar hij zweert ook dat hij niemand anders heeft gehad. Maar dit zijn de feiten:

Allebei geen klachten. SOA test is positief bij mij. Deze SOA geeft in vrijwel alle gevallen (95%) klachten bij mannen. Indien een man geen klachten heeft, is het hoogstwaarschijnlijk een recente besmetting. Vriend is niet getest, dus had hij het misschien niet? Bij vrouwen kan het wel klachtenloos verlopen. Het is onwaarschijnlijk dat ik deze SOA al lang(er) heb, maar deze niet heb doorgegeven aan mijn partner gedurende de periode dat we onveilig vreeën. Dus conclusie: we vrijen onveilig, ik geef mijn vriend een SOA, dan zou hij hoogstwaarschijnlijk klachten moeten hebben gehad.

Dan rest dus de vraag: is hij vreemdgegaan? Die kans lijkt groot als je alles op een rijtje zet. Maar wanneer dan? We zijn altijd samen, hij is nooit op gekke tijden van huis, ik heb echt het gevoel dat hij mega gek is op me… Dus ik kan bijna niet geloven dat hij recent met een ander is geweest. Of wil ik het niet geloven?

Ik vind het zo moeilijk. Ik ervaar onze relatie als fijn. Hij volgens mij ook. Dat zegt hij in ieder geval wel en zo voelt het ook. Hij is ook super open, doet niet geheimzinnig (met zijn telefoon bijvoorbeeld, ik mag er gewoon in kijken als ik wil, dat heb ik dus ook gedaan maar ik heb niks raars gevonden in zijn chats, internetgeschiedenis o.i.d.). Maar de twijfel is er nog wel, want een SOA komt niet zomaar ergens vandaan.

Ben ik naïef? Hoe kom ik van mijn twijfel af? Hoe kom ik erachter of mijn partner liegt of niet? Hij vindt het erg pijnlijk dat ik hem wantrouw. Want hij kan niet bewijzen dat hij niet is vreemdgegaan. Dat is natuurlijk zo. Hij wantrouwt mij totaal niet.
Ik wil hem ook niet kwijt, ik hou van hem, maar merk dat ik zoek naar een bepaalde geruststelling. Of komt die ‘rust’ vanzelf als het allemaal wat verder achter de rug is? Het is sowieso niet te achterhalen wanneer de infectie was opgelopen.

PS Voor de loepers... Vorig topic gaat over ex.
je roept vooral veel vragen op:
- waarom doe je een soa test? (doe ik nou nooit)
- was het je eerste?
- wanneer was je vorige?
- hoe kan je vorige topic over je ex gaan? het is van een week geleden?
Hoelang heb je een relatie? Welke soa is het? Waarom doet je vriend geen test?
lilalinda schreef:
28-09-2018 11:33
je roept vooral veel vragen op:
- waarom doe je een soa test? (doe ik nou nooit)
Omdat ik zeker wilde weten dat ik clean was, omdat partner enkele zaken had verzwegen over zijn verleden
- was het je eerste?
Nee, ik ben vorig jaar voor het laatst getest. Ik laat mezelf sowieso elke zoveel tijd testen, omdat ik ook onder controle sta voor bmhk
- wanneer was je vorige?
Is met het vorige antwoord beantwoord
- hoe kan je vorige topic over je ex gaan? het is van een week geleden?
Het vorige topic op de relatiepijler doelde ik op :)
kopjechino schreef:
28-09-2018 11:38
Hoelang heb je een relatie? Welke soa is het? Waarom doet je vriend geen test?
We zijn drie kwart jaar samen, het gaat om de soa g o n o r r o e, mijn vriend gaat zich nog laten testen om zeker te weten dat de behandeling heeft gewerkt en om zeker te weten dat er verder geen soa's zijn.

Ik ga mezelf ook opnieuw laten testen om zeker te weten dat de soa weg is.
maar je bent dus onveilige seks met hem gaan hebben, voor je wist dat hij clean was?
Jij kan ook drager geweest zijn (zonder klachten) en al besmet zijn VOOR je huidige vriend???? Dan heeft het verder niks met hem te maken. Je vriend heeft geen klachten zeg je.
Is je vriend niet boos op jou en denkt ie niet dat jij bent vreemdgegaan?

Als mijn vriendin opeens een soa zou hebben en ik heb geen klachten en ben trouw geweest, zou ik op zn minst niet heel erg blij zijn.. Als jouw vriend onverschillig reageert, zou ik me zorgen gaan maken.
Net als je arts heb ik geen idee of je partner vreemd is gegaan. Ik was het in elk geval niet.

Waarom open je trouwens zeven dagen later een tweede topic over hetzelfde probleem?
Dit topic is toch vorige week of zo ook al geweest?
Dus hij gelooft jou? Ik zou jou niet meer vertrouwen.
Als jullie je niet gelijktijdig getest hebben aan de start van de relatie, kan hij (of jij) de SOA al voor de relatie hebben opgelopen.
dus hoe zit dat precies?
polydox schreef:
28-09-2018 11:51
Dit topic is toch vorige week of zo ook al geweest?
Yep. En nog een toepasselijke nick ook :P
Zolang niet zowel jij als je partner een soa test hebben ondergaan voor dat jullie onveilig zijn beginnen vrijen, kan je hier nooit uitsluitsel over hebben. Zowel jij als hem hadden al drager kunnen zijn.

Als jullie wel beide getest zijn geweest vlak voor jullie met elkaar zijn beginnen vrijen, en jij bent niet vreemdgegaan, dan heeft hij het ergens opgelopen..
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig waarom je hier op Viva wel vertelt dat het om gonorroe gaat en elders niet. Schrijft hij op het andere form mee en ben je bang voor herkenbaarheid?
Judy_Hopps schreef:
28-09-2018 12:10
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig waarom je hier op Viva wel vertelt dat het om gonorroe gaat en elders niet. Schrijft hij op het andere form mee en ben je bang voor herkenbaarheid?
Huh? Dus twee keer binnen een week hier op Viva een topic over deze situatie en dan ook nog eens ergens anders?

TO, waarom ben je niet gewoon verder gegaan in je topic van vorige week? Dat maakt het voor jezelf een stuk makkelijker.
Waren jullie allebei schoon voordat jullie onveilig gingen vrijen? Want alleen als dat zo was kun je hier iets over zeggen. Als jij niet weet of jullie allebei schoon waren weet je niet wie de soa met wie heeft gedeeld. Dat 5% van de mannen klachtvrij is betekent niet dat je vriend niet klachtvrij kan zijn geweest.

Ben jij dezelfde als van dat andere topic? Want jij had hiervoor toch ook onbeschermde seks met iemand? Misschien heb je het wel van hem.

Maar omdat jullie onbezonnen onveilig zijn gaan vrijen zul je nooit weten wie het wanneer van wie kreeg.
yette schreef:
28-09-2018 12:20
Huh? Dus twee keer binnen een week hier op Viva een topic over deze situatie en dan ook nog eens ergens anders?
Nou ja dat je 2 verschillende soorten publiek om opinies vraagt verbaast me dan weer niet.
Ik zou ongeacht van wie de soa is niet met hem verder gaan.
Hij liegt en bedriegt en je vertrouwd hem niet staat in een ander topic van je. Waarom je tijd verdoen aan zo iemand?
Ik snap niet zo goed waarom je vriend dan ook niet direct is gaan testen?
Jij hebt al voordat je met je vriend kreeg kunnen rondlopen met gonorroe. Ik snap niet zo goed waarom je gelijk denkt dat dit van je vriend moet komen. Gonorroe uit zich al heel snel in klachten (of juist symptoomloos).

Daarbij kan je vriend jou ook hebben besmet vanaf het begin van jullie relatie. Dat hij mogelijk gonorroe heeft opgelopen voordat jullie een relatie kregen. Jouw vorige soa-test was namelijk toen jullie nog geen relatie hadden.

Het was verstandig geweest als jullie beiden hadden getest op het moment dat jullie een relatie kregen. Nu ga je gelijk uit van vreemdgaan terwijl dat helemaal niet het geval hoef te zijn.

Hoe oud ben je?
Driekwart dus 9 maanden? Kan het zo zijn dat je het al had voordat je een relatie kreeg?
Trien30 schreef:
28-09-2018 12:59
Ik zou ongeacht van wie de soa is niet met hem verder gaan.
Hij liegt en bedriegt en je vertrouwd hem niet staat in een ander topic van je. Waarom je tijd verdoen aan zo iemand?
Dat ook nog eens, Hij heeft gelogen over (onveilige) seks met eerdere partners en hij wisselt wel eens telefoonnummers uit met andere vrouwen bij het stappen.
Denk je niet dat dat handige info is bij de vraag gaat hij vreemd to?
Nou blijft het natuurlijk koffiedikkijken voor ons, maar ik gok zo maar eens dat de reacties dan ineens heel anders zouden kunnen zijn.

Overigens zeg je ook dat jullie altijd samen zijn. Hoe zit het dan met dat stappen van hem?
@Judy_Hopps Waar staat dat hij telefoonnummers uit wisselt? ( lees ik hier nu zo overheen? )
Jenny80 schreef:
28-09-2018 14:07
@Judy_Hopps Waar staat dat hij telefoonnummers uit wisselt? ( lees ik hier nu zo overheen? )
Eveb loepen ;)
oke ;) .. tja als hij dat doet. Ik zou dat toch niet zo geweldig vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven