Is liefde alleen dan toch niet genoeg?

03-02-2010 15:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen. Ik wist vrij snel dat hij het niet zo breed had maar sinds twee dagen weet ik hoe erg het is (ongeveer dan, want hij weet het zelf niet eens)

Dat laatste stoort me misschien nog het meest, dat hij het zelf niet eens precies weet. Hij zit in deze situatie door zijn eigen schuld, altijd alles maar over de balk gegooid, nooit goed nagedacht, leef maar raak voor een knaak zeg maar.

We zijn ongeveer even oud (hij 41 en ik 40) hebben beiden een baan waar we het naar ons zin hebben maar geen wereldsalaris verdienen. Ik heb geen schuld, sta niet rood, heb zelfs een beetje spaargeld en weet altijd hoe ik ervoor sta.

Nu is hij zich wel bewust van het probleem, hij baalt ervan, maar ik zie zijn houding niet echt veranderen. In december heeft hij nog teveel opgemaakt zodat zijn hypotheek niet afgeschreven kon worden. En dat terwijl hij al twee aparte rekeningen heeft om dit probleem in principe te voorkomen. En nee, het was niet voor een kerstkado voor mij

Afijn, kan tot in den treuren toe voorbeelden aanhalen maar dat heeft niet zoveel zin. De zin van dit topic weet ik ook (nog) niet zo goed maar het zit me dwars, erg dwars. Dat wordt dus niet samenwonen? Niet een keer lekker op vakantie? Enz, de in mijn ogen gewone wensen die je wel eens hebt.

Ik baal! En weet het even niet meer...

Is liefde alleen dan toch niet genoeg?
Alle reacties Link kopieren
@Fauve, nee, hij weet het niet precies. Nu hebben we het wel gehad over hoe hij ervoor staat als hij zijn woning verkoopt dus het zakken van de woningprijs is ook niet precies te voorspellen. Maar de hypotheek is een stuk hoger dan de prijs die hij voor de woning betaald heeft. En dus opgesplitst in twee hypotheken omdat het anders niet rond te krijgen was. Daarbij in zit dus geld van die lening en inrichting van de woning. En staat hij chronisch rood. Hij krijgt het gewoon niet/nauwelijks rond gebreid elke maand. Hoe precies hij het verder zelf weet is mij ook niet duidelijk. En ik ga hem er niet over doorzagen (nog niet)

@Wiebenik, ik loop niet als een moedertje achter hem aan, maar stel dat je samen gaat wonen is dat een kwstie van tijd natuurlijk. Voorbeeldje, hij heeft zijn belastingaangifte van vorig jaar nog niet gedaan, de mijne van dit jaar ligt al klaar. Ik weet dat je iemand niet kunt veranderen en ja ik wil een man, een VENT! En in (te) veel opzichten is ie dat niet...

@Kooken, precies ja, een etentje, weekendje weg, iets nieuws aanschaffen, vakantie. Dat moet gewoon kunnen, zeker als je twee verdieners bent. Ik heb niet (meer) het gevoel dat hij zijn kop in het zand steekt, maar tussen dat en de boel op orde krijgen zit nog heel veel.

@Koko, gouden bergen belooft hij me niet. Hij droomt wel vaak over het winnen van de loterij. Ik erger me daaraan... gezien zijn situatie.

Ga oplossen ipv dromen!

@Ephemeron, dat is precies waar ik ook mee zit ja. Hoe je in hemelsnaam een gelijkwaardige relatie zo kunt hebben/houden.

Last but not least, heel erg bedankt voor jullie eerlijke antwoorden.

Ik ga geen overhaaste beslissingen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven