Is mijn relatie nog te redden?
zaterdag 3 augustus 2019 om 17:03
Hoi allemaal! Mijn eerste berichtje hier. Ik ga het proberen kort te houden want bij ellenlange verhalen haak ik zelf ook af. Man en ik zijn jeugdliefdes en 14 jaar samen. We zijn nog jong en hebben 2 kids samen. We hebben al de nodige downs gehad maar de laatste jaren lijken we elkaar te verliezen. Geen communicatie, geen tijd maken voor elkaar, blik op de wereld niet meer hetzelfde, beide verandert, andere interesses en doelen en we passen ons extreem aan elkaar aan om maar 'geen gedoe' te hebben. 2 jaar geleden werd ik verliefd op een ander. Ik ben niet naïef en weet ook wel dat verliefdheid voorbij gaat en het gras niet altijd groener is bij de buren maar man wat was dit overweldigend. Lang afgehouden, wel veel contact gehad en paar keer gezoend. Uiteindelijk verteld, veel gezeik gehad maar toch proberen er samen voor te gaan. In de maanden daarop heeft mijn man mij meerdere keren aangerand/verkracht in mijn slaap. Dit stopte dan zodra ik wakker werd (eerste 2x lag ik verstijfd in bed, daarna boos weggelopen) maar ondanks tranen, boosheid etc gebeurde het nog een paar keer. We hebben hier samen ook therapie voor gehad, waarin hij aangaf dat het wanhoop was en geen wraak. Verder doet hij er erg luchtig over, hij zoekt nog steeds regelmatig de grens op en raakt me vaak aan op plekken waar je niet hoeft te komen als er geen aanleiding toe is. Ik heb emdr ervoor gehad maar blijf angstig en ik ben net een blok beton als hij me maar een kus geeft. Ook zijn vertrouwen is nihil en dit resulteert in veel controlerend gedrag. Buiten dat willen we elkaar niet kwetsen en hebben dus nooit ruzie maar delen dus ook onze diepste gevoelens niet. Hij is een hele zorgzame, begripvolle man die alles voor me overheeft. Heb dan ook lange zoveel schuld op me genomen over alles maar nu loop ik vast en weet het gewoon niet meer. Wat ik hiermee wil bereiken, geen idee. In ieder geval mijn verhaal kwijt, herkenning, tips, meningen. Wees zacht met oordelen aub, de situatie is al pijnlijk genoeg.
anoniem_387360 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 18:51
Reden: Duidelijkere uitleg over gevoelig feit
Reden: Duidelijkere uitleg over gevoelig feit
3.71% gewijzigd

zaterdag 3 augustus 2019 om 17:15
Hadden we hier niet al een keer een topic over een man die zijn vrouw in haar slaap aanrandde en verkrachtte? Misschien dat even opzoeken.
Verder: iemand die zo over je grenzen gaat is niet lief en begripvol. Ik denk dat jullie relatie heel diep in de shit zit en dat jullie die niet zomaar meer kunnen redden.
Verder: iemand die zo over je grenzen gaat is niet lief en begripvol. Ik denk dat jullie relatie heel diep in de shit zit en dat jullie die niet zomaar meer kunnen redden.

zaterdag 3 augustus 2019 om 17:28
Wil je dat nog wel?
Hij is een hele zorgzame, begripvolle man die alles voor me overheeft....
tot aan verkrachting en aanranding aan toe want hij was zo wanhopig.
Wanhopig? M'n aars!
Die man is eng, doodeng!
Hij is een hele zorgzame, begripvolle man die alles voor me overheeft....
tot aan verkrachting en aanranding aan toe want hij was zo wanhopig.
Wanhopig? M'n aars!
Die man is eng, doodeng!
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 03-08-2019 17:30
6.14% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 3 augustus 2019 om 17:34
En na al die therapie raakt hij je weer aan op plaatsen waar jij dat niet wil? Echt? Je hoeft hier toch niet meer te horen dat dit exit is? En lief en begripvol is hij totaal niet. Een man die dit soort dingen met je doet is gewoon een engerd.
Dit is geen voorbeeld voor jullie kinderen. Ik denk dat als je dochter in deze situatie verkeerde je maar een advies had: opzouten die man, niet morgen maar binnen een uur. Nooit meer terugnemen.
Dit is geen voorbeeld voor jullie kinderen. Ik denk dat als je dochter in deze situatie verkeerde je maar een advies had: opzouten die man, niet morgen maar binnen een uur. Nooit meer terugnemen.
zaterdag 3 augustus 2019 om 17:36
Wauw de reacties zijn niet mals maar misschien heb ik dit wel even nodig
Behalve in therapie heb ik dit nooit met iemand gedeeld. Ik zie nog steeds het goede in hem en geloof ook in vergeving en niet gelijk opgeven als er moeilijke dingen op je pad komen. Daarnaast vind ik de praktische kant ook niet rooskleurig, ik krijg momenteel 70% loon ivm ziekte, kan niet volledig zelf voor de kinderen zorgen, heb geen idee waar ik naartoe moet of hoe ik dat ooit financieel rond moet krijgen.

zaterdag 3 augustus 2019 om 17:37
Bedankt voor je reactie ! Weet je waarop ik moet zoeken, ik kan het niet vinden.Maud*de*Braose schreef: ↑03-08-2019 17:15Hadden we hier niet al een keer een topic over een man die zijn vrouw in haar slaap aanrandde en verkrachtte? Misschien dat even opzoeken.
zaterdag 3 augustus 2019 om 17:45
Daar komt straks nog alimentatie bij.Mamavan2schatjesss schreef: ↑03-08-2019 17:36Daarnaast vind ik de praktische kant ook niet rooskleurig, ik krijg momenteel 70% loon ivm ziekte, kan niet volledig zelf voor de kinderen zorgen, heb geen idee waar ik naartoe moet of hoe ik dat ooit financieel rond moet krijgen.
Ik zie echt geen enkele reden om bij iemand te blijven die je veerkracht heeft. Een vieze engnek is hij. Wegwezen daar.
zaterdag 3 augustus 2019 om 17:50
Komt wel goed hoor. Je krijgt een uitkering en toeslagen en alimentatie en als je dit verhaal deelt dan krijg je vast wel urgentie voor een passende woning. Niks in de wereld zou jou moeten weerhouden om uit deze situatie weg te gaan.
Blijf alsjeblieft geen nacht langer meer bij die man. Het is doodeng en absoluut schadelijk.
Blijf alsjeblieft geen nacht langer meer bij die man. Het is doodeng en absoluut schadelijk.
zaterdag 3 augustus 2019 om 18:45
zaterdag 3 augustus 2019 om 18:47
Het meeste is hier al gezegd. Het was ooit anders maar het lijkt er niet op dat die ooit terug gaat komen. Blijf niet in het verleden hangen maar doe wat goed voor jou is in het heden en nu. Al is het alleen maar dat je nu tijd voor jezelf pakt om weer in balans te komen en er (ook straks) te kunnen zijn voor je kinderen. Je kan altijd bij een maatschappelijk werker langs gaan voor hulp bij je financiële en andere praktische situaties.Mamavan2schatjesss schreef: ↑03-08-2019 17:36Wauw de reacties zijn niet mals maar misschien heb ik dit wel even nodigBehalve in therapie heb ik dit nooit met iemand gedeeld. Ik zie nog steeds het goede in hem en geloof ook in vergeving en niet gelijk opgeven als er moeilijke dingen op je pad komen. Daarnaast vind ik de praktische kant ook niet rooskleurig, ik krijg momenteel 70% loon ivm ziekte, kan niet volledig zelf voor de kinderen zorgen, heb geen idee waar ik naartoe moet of hoe ik dat ooit financieel rond moet krijgen.

zaterdag 3 augustus 2019 om 19:09
Yep.... maar ja, financieel afhankelijk dus dan is blijven aantrekkelijker vaak.yourlocalhero schreef: ↑03-08-2019 18:50Uit wanhoop verkrachten...![]()
Die had van mij een trap de deur uit gekregen bij de eerste poging al.

zaterdag 3 augustus 2019 om 19:40