Is swingen 'gewoon een gezamenlijke hobby?'

02-11-2007 12:16 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat het woord 'swingen' een nieuwe betekenis heeft gekregen. Waar ik eerst dacht dat het een ouderwets woord was voor lekker dansen in de disco blijkt het een term te zijn die ook kan betekenen dat je als stel seks hebt met een ander stel. Ok, weten we dat ook weer.

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet, zolang je een ander niet schaadt en de verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van je acties.

Toch merk ik dat ik er persoonlijk moeite mee heb om swingen te zien als een gezamenlijke hobby. Voor mijn gevoel is het niks meer dan samen legitiem vreemdgaan en dit sociaal acceptabeler te maken door het vervolgens eufemistisch een 'hobby' noemen.

Seksualiteit is voor mij een middel om mijn gevoelens van liefde ook fysiek te kunnen uiten richting mijn partner. Toch heb ik niet het idee dat swingen in de eerste plaats draait om het uiten van lichamelijke liefde voor je medemens, maar eerder om bevrediging van je verlangens.

Hoe staan jullie hierin? Staat swingen los van liefde voor je partner en is het net zoiets als bijvoorbeeld samen sporten?
quote:Superhuisvrouw schreef op 06 november 2007 @ 20:24:

Ik heb er zelf niets mee,ieder ander die daar wel plezier aanbeleefd

moet het voor zich zelf uitmaken.Ik vind dit nog altijd beter als je zo je relatie voortzet en je bent hier beide mee eens, dan dat 1 van de partners de ander belazerd.Wat heel veel mensen denken is dat je in de plaats doet van vreemdgaan..............maar ook swingers gaan vreemd ( dit doen ze dan ook weer één op één en stiekum ) . Die zullen dan waarschijnlijk niet vreemd gaan in de hoop op goeie sex , maar omdat ze op iemand verliefd zijn geworden waarmee de sex al goed was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb toch wel het idee dat het vreemdgaan tegen gaat. Uiteraard als de relatie al niet goed was is het gras al snel groener bij de buren. Maar dat is in elke relatie zo.

In een relatie die je in stand wil houden is vreemdgaan niet meer nodig als het mag en in onderling overleg gebeurd. Het gaat pas mis als 1 zich blijkbaar niet meer in de gemaakte afspraken kan vinden en daar blijkbaar niet over kan praten met de partner. Pas als dingen niet bespreekbaar zijn en je je niet aan afspraken wil houden zal iemand misschien behoefte krijgen het stiekum te doen. En die kans is denk ik wel minder in een swingrelatie.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik denk dat swingers om een andere reden vreemdgaan , maar ik hoor toch ook wel geregeld dat de een aan een ander van een stel is blijven hangen .

Ik denk wel dat swingers háást nooit vreemd gaan met niet-swingers .

Maar ja , snoeiharde bewijzen en statistieken enzo heb ik niet .
ja maar aan een ander van een stel blijven hangen hoeft geen vreemdgaan te zijn.

Ik ken die voorbeelden ook maar er is dan niet stiekem achter de rug gedate.

Nogmaals bij stellen waar het zover komt zal gebleken hebben dat de relatie niet voldoende boot om voor te vechten of op door te gaan, en dan is elke ander een gevaar.

Op dit moment ken ik wat stellen die uit elkaar gaan maar daar was echt wel meer aan de hand dan alleen een ander. Er zat dan al vaak langer niet goed in die relatie's. Soms met jaren van proberen en vechten vooraf. Als dan ineens een ander op het pad komt is dat soms de druppel maar zeker niet de reden waarom men er geen heil meer in zag, het kan vaak wel de reden zijn er minder voor te gaan omdat het met een ander leven dan zoveel simpeler lijkt. Het was dan iets in de relatie wat niet goed zat en men was al heel lang aan het aanmodderen. Dat is vaak zo in elke relatie wat voor vorm het ook is. Want naar mijn mening geef je een relatie die goed is niet zo makkelijk op.
O, zou best kunnen , Doddie , zo goed kende ik die stellen ook niet . Maar vind het wel altijd frapant dat ze dan wél aan een andere swinger blijven hangen en niet aan de buurvrouw/collega /schoonzus / beste vriend van partner , zoals je dan weer hier leest . Ik bedoel maar ; ook swingers hebben werk en kennissen die niet swingen...toch ? Zou een niet-swinger nooit meer een optie zijn voor swingers ? Of ben je al zo veel closer met iemand waar je al sex mee hebt gehad dan met die collega met wie je al jaren werkt ?
Dat ligt eraan, als de 1 swingt voor de ander zag ik juist wel dat er buiten het swingen een partner gevonden wordt die meer op 1 lijn ligt.

En in andere geval wil men graag swinger blijven en is het prettig als de ander het wereldje ook kent en swinger is.
en we hebben het al eerder gezegt swingen moet je zeker niet gaan doen als je relatie slecht is of om die te redden. Dan is het vragen om moeilijkheden. Hoe slecht daar komt men vaak wel door het swingen achter als je bv ziet hoe het gaat bij andere stellen, dan kan er wel eens heel groot uitgelicht worden wat er in de eigen relatie ontbreekt.

Het close ontstaat altijd als men een nw partner verkiest, of dat nu een collega is of een schoonzus of een buur. Maarhet zou kunnen dat swingers dat intieme als ze swinger zijn eerder zullen opzoeken onder swingers omdat bij collega's men al vaak niet eens zo close zijn dat die weten dat ze swinger zijn. Je deelt dus al vaak meer als swinger met swingers en is het ook logischer dat onder swingers missschien eerder open en close bent dan andere die dingen delen met collega's of familie en buren.

Ik denk dus dat het vooral daar in zit.
Er is iets dat me eigenlijk nog meer verbaast dan dat er vreemdgegaan wordt. Ik ken stellen die vreemdgegaan zijn met iemand met wie ze swingde. Vervolgens hebben ze een relatie gekregen en binnen no time gingen ze weer samen swingen. Hun verklaring was dat ze wisten wat er fout gegaan was ( te weinig tijd in de relatie gestoken) en dat dit nu niet meer zou gebeuren. Ik dacht: zou je niet eerst eens tijd en energie steken in het stevigmaken van deze relatie voordat je de extra complexiteit van het swingen aan gaat?

Ze hadden overigens ook allebei redelijk jonge kinderen uit dat vorige huwelijk. Het ene weekend hadden ze alle kinderen over de vloer. Het volgend weekend gingen ze swingen. Ik vroeg me werkelijk af waar ze dan de tijd vandaan haalden om in elkáar te steken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 november 2007 @ 00:38:

O, zou best kunnen , Doddie , zo goed kende ik die stellen ook niet . Maar vind het wel altijd frapant dat ze dan wél aan een andere swinger blijven hangen en niet aan de buurvrouw/collega /schoonzus / beste vriend van partner , zoals je dan weer hier leest . Ik bedoel maar ; ook swingers hebben werk en kennissen die niet swingen...toch ? Zou een niet-swinger nooit meer een optie zijn voor swingers ? Of ben je al zo veel closer met iemand waar je al sex mee hebt gehad dan met die collega met wie je al jaren werkt ?

Dat denk ik. Ik denk dat het veel gemakkelijker is om de grens van vriendschap naar liefde over te steken als lichamelijk contact geen natuurlijke grens meer vormt. Het is geen raar idee om een kop koffie te drinken bij een bevriende swinger. Een goed gesprek samen is ook niet raar. Het is ook geen raar idee om sex te hebben. Tel die drie dingen bij elkaar op en opeens eindigt dat kopje koffie in sex. Zonder dat de partner erbij is of er van weet.

Ik denk dat je dan een goede voedingsbodem hebt voor vreemdgaan.
Toch vraag ik mij af, omdat verschillende vrouwelijke swingers schrijven dat ze niet alleen uit zijn op platte sex maar dat ze daarbij ook intimiteit willen/kunnen ervaren. Hoe zouden jullie die intimiteit die jullie ervaren bij het swingen willen omschrijven.

De van Dale zegt over intimiteit:

1·het intiem-zijn

synoniem: innigheid (1), vertrouwelijkheid (1)

2·(in ’t mv.) vertrouwelijke mededelingen

3·(in ’t mv.) handelingen die bij een intieme, vertrouwde relatie kunnen horen, vrijmoedige, vrijpostige handelingen, m.n. op seksueel gebied

3·ongewenste intimiteiten

ongewenste seksuele aanrakingen, vrijpostigheden

4·vertrouwde sfeer

synoniem: familiariteit (1), huiselijkheid

Als ik het heb over intimiteit in mijn relatie, ook met betrekking tot seks, bedoel ik eigenlijk altijd dat die relatie innig is en dat er een diep wederzijds vertrouwen is, als dat er niet is, kan ik mijn relatie niet intiem noemen.

Maar van Dale zegt ook dat intiem kan betekenen dat het om "vrijpostige, en vrijmoedige handelingen op sexueel gebied" kan gaan, ja en dan hoeft er helemaal geen innige vertrouwelijkheid tussen de sexpartners te zijn, want dat soort handelingen kun je in principe met iedereen doen als je in staat bent om je gevoelens uit te schakelen.

Hoe zit dat bij jullie? en hoe kun je jezelf open stellen naar een vreemde partner toe, je daar innig en vertrouwd bij voelen in aanwezigheid van je partner, om daarna met je partner weer naar huis te gaan? Speel je dan niet een gevaarlijk spel met jouw gevoelens en dat van anderen? In hoeverre moet je je gevoelens die je voor anderen hebt (of bewust oproept) steeds afkappen om het in je vaste relatie nog leuk te blijven vinden?

Veel vragen na een nachtje slapen he?

Persoonlijk heb ik moeite bij het idee van het 'spelen' met intimiteit. Het lijkt mij af en toe vrij pijnlijk om een band aan te gaan met iemand anders, die bij voorbaat niet levensvatbaar is. Ook vraag ik mij af of de motieven van de swingende heren om te swingen wel zo zuiver zijn. Misschien zijn swingende vrouwen nog wel uit op intimiteit dat wil ik wel geloven, maar de mannen hebben, ben ik bang, een andere agenda.
quote:nell schreef op 07 november 2007 @ 10:57:

Toch vraag ik mij af, omdat verschillende vrouwelijke swingers schrijven dat ze niet alleen uit zijn op platte sex maar dat ze daarbij ook intimiteit willen/kunnen ervaren. Hoe zouden jullie die intimiteit die jullie ervaren bij het swingen willen omschrijven.

De van Dale zegt over intimiteit:

1·het intiem-zijn

synoniem: innigheid (1), vertrouwelijkheid (1) ja

2·(in ’t mv.) vertrouwelijke mededelingen ja

3·(in ’t mv.) handelingen die bij een intieme, vertrouwde relatie kunnen horen, vrijmoedige, vrijpostige handelingen, m.n. op seksueel gebied ja

3·ongewenste intimiteiten nee

ongewenste seksuele aanrakingen, vrijpostigheden ja , dat lijkt me niet de bedoeling natuurlijk ....

4·vertrouwde sfeer

synoniem: familiariteit (1), huiselijkheid ja

Als ik het heb over intimiteit in mijn relatie, ook met betrekking tot seks, bedoel ik eigenlijk altijd dat die relatie innig is en dat er een diep wederzijds vertrouwen is, als dat er niet is, kan ik mijn relatie niet intiem noemen.

Maar van Dale zegt ook dat intiem kan betekenen dat het om "vrijpostige, en vrijmoedige handelingen op sexueel gebied" kan gaan, ja en dan hoeft er helemaal geen innige vertrouwelijkheid tussen de sexpartners te zijn, want dat soort handelingen kun je in principe met iedereen doen als je in staat bent om je gevoelens uit te schakelen. Ik schakel mijn gevoelens NIET !!! uit !!!! het zijn totaal andere ! gevoelens dan die ik bij/met mijn partner heb . Maar er gaat geen knop om , ik hoef mezelf nergens toe te dwingen. Ik snap dat dat voor jou zo zou voelen , maar zo is dat niet voor mij

Hoe zit dat bij jullie? en hoe kun je jezelf open stellen naar een vreemde partner toe, je daar innig en vertrouwd bij voelen in aanwezigheid van je partner, om daarna met je partner weer naar huis te gaan? Innig is het woord niet , vertrouwd ook niet.....vertrouwen hebben in dát stukje wat je wil geven wel . Speel je dan niet een gevaarlijk spel met jouw gevoelens en dat van anderen? Nee, ik zou niet weten waarom...........ik word namelijk niet automatisch verliefd na rete-goei-bere-geile-sex . Voor een ander kan ik niet spreken , maar als dat zo zou zijn is zo iemand niet verstandig bezig om te gaan swingen als hij/zij steeds gevoelens voor iemand krijgt In hoeverre moet je je gevoelens die je voor anderen hebt (of bewust oproept) steeds afkappen om het in je vaste relatie nog leuk te blijven vinden? Ik kap geen gevoelens af . Ik mag iemand heel erg leuk vinden , dat kan ik uitspreken naar zo'n persoon en naar mijn partner en ook naar de partner van zo'n leuk iemand . Nou moet ik erbij zeggen dat ik in al die jaren dat wij dit doen echt nog nooit verliefd op iemand ben geworden .

Veel vragen na een nachtje slapen he?

Persoonlijk heb ik moeite bij het idee van het 'spelen' met intimiteit. Het lijkt mij af en toe vrij pijnlijk om een band aan te gaan met iemand anders, die bij voorbaat niet levensvatbaar is. Ik zie dat als overal aan mogen snuffelen . Ik kan niet een band/ relatie hebben met de halve wereld , zou ik ook niet eens willen ! Ook vraag ik mij af of de motieven van de swingende heren om te swingen wel zo zuiver zijn. Misschien zijn swingende vrouwen nog wel uit op intimiteit dat wil ik wel geloven, maar de mannen hebben, ben ik bang, een andere agenda.

Neem van mij maar aan dat ik véél meer uit ben op datgene wat jij mannen toedicht dan op intiem. In eerste instantie is dát ook waarom wij ( man en ik ) dit doen....... en zo ken ik nog heel veel vrouwen .

Ik moet ook zeggen dat het niet áltijd erg intiem is ...soms is het idd overwegend alleen maar geil . IK kan daar prima mee leven .

En ja , ik kan me voorstellen dat een ander zich gebruikt zou voelen , of intimiteit mist , of..of........ maar dan zal ik daarin erg mannelijk ( ??????? ) zijn .
Voor mezelf geldt dat ik een bepaalde mate van vertrouwelijkheid wil met iemand met wie ik swing. Dat betekent dat ik me op mijn gemak moet voelen bij iemand en dat ik een goed verlopend gesprek moet kunnen voeren. Ik haat het als mijn ironische opmerkingen serieus opgepakt worden

Mijn man gaat overigens veel dieper in zijn vertrouwelijkheid. Hij chat erg veel met vrouwen met wie we swingen. Praat uren met ze, helpt ze met hun twijfels en onzekerheden. Zijn niveau van intimiteit gaat veel verder dan wat ik deel met hun mannen. Ik zou dus echt niet durven beweren dat mannelijke swingers veel meer voor platte sex gaan.
Ja, een bepaalde mate van vertrouwelijkheid........... maar voor mij hoeft niet alle vertrouwelijkheid uit de kast...die haal ik er zelf ook niet - altijd - uit .

Te veel vertrouwelijkheid werkt voor mij trouwens soms zelf een beetje tegengesteld zelfs .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 november 2007 @ 12:30:

Ja, een bepaalde mate van vertrouwelijkheid........... maar voor mij hoeft niet alle vertrouwelijkheid uit de kast...die haal ik er zelf ook niet - altijd - uit .

Te veel vertrouwelijkheid werkt voor mij trouwens soms zelf een beetje tegengesteld zelfs .

Omdat de spanning dan weer afneemt? Bij mij geldt dat ik teveel vertrouwelijkheid niet prettig vind. Dat heeft drie redenen: als ik een man ga beschouwen als een erg goede vriend, dan neemt bij mij de sexuele spanning af. En het was nu net die behoefte aan spanning die mijn drijfveer voor het swingen is. Het tweede is dat als mannen te veel van hun gevoel met me gaan delen ik een claimgevoel begin te ervaren. Ik krijg dan het gevoel dat ze meer van me willen dan ik wil geven. De derde reden is dat als mannen hun hart te veel gaan uitstorten ik in de rol van hulpverlener ga belanden. En dat laatste is echt killing voor mijn libido.

Hmmm, als ik het zo beschrijf lijkt het een wankel evenwicht. Toch is dat niet mijn ervaring. Het gaat meestal erg goed.
Bianca, als het toch bij 'snuffelen' blijft, waarom duikel je je sexcontacten dan niet gewoon in de kroeg of op de sportclub op? dan heb je volgens mij veel ruimere keuze aan leuke mannen dan in alleen het swingcircuit.

Je kunt ook afspreken met je man dat je allebei los van elkaar buiten de deur mag neuken, dan kun je dat doen op momenten dat je daar echt zin in hebt en hoef je niet te wachten tot mannie zin heeft om mee te gaan naar de club.

Waarom zou dat 'gevaarlijker' zijn voor je relatie dan 'swingen'? Want ik hoor jullie zeggen dat ondanks het 'swingen' er toch nog vreemdgegaan wordt.

Het lijkt me zo dat je niet altijd de keuze hebt tussen echt leuke en knappe types in dat soort clubs. Ik vind bijvoorbeeld de meeste mannen op middelbare leeftijd fysiek onaantrekkelijk. Die enorme buiken en onderkinnen, of als ze dun zijn die rimpelige billetjes met stokjes er onder, brrrrrrrrr ik moet er niet aan denken. Of wat denk je als ze stinken naar rook bijvoorbeeld, dan zou ik ook meteen afhaken. Volgens jullie zijn swingers vaak al wat ouder. Ik kan me niet voorstellen dat ze er dan ook aantrekkelijker op worden. Als je toch op platte sex uit bent zonder verder vervolg, dan wil je dat toch liever met een aantrekkelijke kerel dan een trol van middelbare leeftijd? Ik zou het wel weten!

Zijn de mannen uit het swingmilieu wel aantrekkelijk? of kiezen jullie dan maar een beschikbare man uit bij gebrek aan beter?
Wij swingers, zijn net echte mensen.

Dun, dik, knap, gespierd, kaal, grijs, macho, watje.......zoek maar uit....

Trouwens, je moet ook maar afwachten hoe je eigen lief "opdroogd".
quote:nell schreef op 07 november 2007 @ 13:44:

Bianca, als het toch bij 'snuffelen' blijft, waarom duikel je je sexcontacten dan niet gewoon in de kroeg of op de sportclub op? dan heb je volgens mij veel ruimere keuze aan leuke mannen dan in alleen het swingcircuit. Ja, wie zegt dat ik dat niet doe ?

Je kunt ook afspreken met je man dat je allebei los van elkaar buiten de deur mag neuken, dan kun je dat doen op momenten dat je daar echt zin in hebt en hoef je niet te wachten tot mannie zin heeft om mee te gaan naar de club. Ja , jij kan ook aan je vent vragen of dat die je voortaan schattierpatattie noemt tijdens de wip of dat hij alleen nog maar neukt onder het zingen van het volkslied.maar dat zal vast jullie "ding ' niet zijn. in mijn eentje sex hebben met een andere man is dat ook niet voor mij . ..... wat IS dit eigenlijk voor belachelijks ????? Nou maak je er ineens van dat IK het doe uit geiligheid en mijn ahhhhhhhhh arme man moet mee tegen zijn zin ? Of ik zou van mijn man het verbod hebben om het alleen te doen ( en zo ja ; jij en je man hebben toch ook afgesproken/uitgesproken wat wel en niet kan tussen jullie )

Waarom zou dat 'gevaarlijker' zijn voor je relatie dan 'swingen'?

\Waarom is swingen in jouw ogen gevaarlijker dan de monogamie zoals jij die met je man hebt ?

En misschien is het wel niet gevaarlijk in mijn ogen als we beiden alleen erop uit zouden gaan , maar misschien gebeuren er dan nog niet die dingen die wij graag willen en waarv oor je nou eenmaal meer mensen nodig hebt dan twee........................daar wel eens aan gedacht ? Want ik hoor jullie zeggen dat ondanks het 'swingen' er toch nog vreemdgegaan wordt. Zijn net gewone mensen he , die swingers.......

Het lijkt me zo dat je niet altijd de keuze hebt tussen echt leuke en knappe types in dat soort clubs. Nee joh ik kruip overal op en onder.maar ik heb zelf ook 99 kilo overgewicht en een loszittend gebit, had ik mijn houten poot en glazen oog al genoemd ? Ik vind bijvoorbeeld de meeste mannen op middelbare leeftijd fysiek onaantrekkelijk. Die enorme buiken en onderkinnen, of als ze dun zijn die rimpelige billetjes met stokjes er onder, brrrrrrrrr ik moet er niet aan denken. Of wat denk je als ze stinken naar rook bijvoorbeeld, dan zou ik ook meteen afhaken. Volgens jullie zijn swingers vaak al wat ouder. Ja, ik mag voor half geld met het openbaar vervoer mee Ik kan me niet voorstellen dat ze er dan ook aantrekkelijker op worden. Als je toch op platte sex uit bent zonder verder vervolg, dan wil je dat toch liever met een aantrekkelijke kerel dan een trol van middelbare leeftijd? Ik zou het wel weten!

Zijn de mannen uit het swingmilieu wel aantrekkelijk? of kiezen jullie dan maar een beschikbare man uit bij gebrek aan beter?

Ik kies niks joh , ik doe mn ogen dicht en laat me de blaren neuken...............

Kijk , van dit soort vooroordelen word ik dus doodziek , Nell .

Nou moet ik me dus gaan verdedigen om maar niet iedereen het idee te geven dat ik het met Jan en alleman en zijn zoons en achterlijke neven erbij doe .

Je kan ook vragen + goh, meid, wat is nou zo´n beetje de gemiddelde leeftijd van de mensen die swingen...............

dit schiet effe een beetje verkeerd.....maar kan jij denken dat swingers erg onaardig zijn en onredelijk....... zal mij mijn dikke harige pukkelige uitgeleefde reet roesten.
O, over mannen opduikelen he............ nou ga ik hier helemaal niet zitten vertellen over de plekken waar ik mannen opduikel en OF ik uberhaupt mannen opduikel of monogame stellen verleid en overhaal of jonge meiden het echtelijk bed intrek of dat ik een voorkeur heb voor échte swingers ...............dat doet er helemaal niet toe .

Dus bespaar je de tips .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 november 2007 @ 15:24:

O, over mannen opduikelen he............ nou ga ik hier helemaal niet zitten vertellen over de plekken waar ik mannen opduikel en OF ik uberhaupt mannen opduikel of monogame stellen verleid en overhaal of jonge meiden het echtelijk bed intrek of dat ik een voorkeur heb voor échte swingers ...............dat doet er helemaal niet toe .

Dus bespaar je de tips .

Weleens aan gedacht hoe de sportclub over me zal praten als ik elke week iemand mee zou sleuren ongeacht of diegene vrolijk in de volle kantine van zijn-haar escapades gaat vertellen..............weleens verzonnen dat ook swingers gewoon bij iedereen op de koffie willen komen zonder dat mensen bang zijn dat hun partner wordt verleid , weleens bedacht dat mijn kinderen niet van een ander hoeven te horen met wie ma heeft liggen kieren......... en dat zou dan al zijn als ik heel gewoon als een vrouw met een man in bed ga liggen............dus laat staan wat men gaat zeggen als ik drie vrouwen meeneem , of twee mannen of een man en een vrouw .......en als mijn man dan meedoet .nounounou ..............

Kan je je hier ietsssssssss bij voorstellen , Nell .

Dus om toch maar antwoord te geven .......swingen gaat gewoon een heel stuk makkelijker met andere swingers . Maar elke uitzondering bevestigt de regel .
Ik lijk wel gek dat ik hier zo in de verdediging ga , maar menig swinger ziet er stukken beter uit dan het monogame exemplaar .....die heben namelijk de buit al binnen en de enige die hun in hun slobberige boxershort met ijskastenmotief zit is hun eigen moekke , dus wat zouden zij zich druk maken over dikke buiken en zo .

Nou , hier hoor jij dan te posten dat jouw man nog wel moeite doet en dat hij dat speciaal voor jou doet en dat hij ruitjes heeft ipv ijskastmotief.
En Nell , anders dan jij , heben wij ons wel in verschillende manieren verdiept alvorens we besloten hoe en wat ..............en nog leren we bij , stellen we soms bij , verlangen we er wat bij , schaven we hier en daar..................... dus als een van ons beiden een open relatie had gewild was dat niet gebeurd, en als beiden dat gewild hebben hadden we wel een open relatie , waarbij al of niet swingen ook nog een optie had kunnen zijn .

Bianca, als het toch bij 'snuffelen' blijftwat denk jij dat ik onder snuffelen versta eigenlijk

Als je toch op platte sex uit bent zonder verder vervolg, dan wil je dat toch liever met een aantrekkelijke kerel dan een trol van middelbare leeftijd? Ik zou het wel weten!

Precies, jij zou het wel weten.

Maar het was jouw ding toch niet???

Dit is nu precies wat wij swingers vaak tegenkomen.

Nee, dat doen wij niet, wat denk je wel van ons, maar later komen er toch opmerkingen en toespelingen dat "MEN" het wel zou weten ALS ze het zouden doen.

Beetje moe word ik daarvan.

En nee, bij gebrek aan beter, houden wij het gewoon bij onszelf, helemaal niets mis mee.

Het lijkt wel alsof je het over een aantal sexverslaafden hebt, kom op zeg
anoniem_19286 wijzigde dit bericht op 07-11-2007 16:30
Reden: "het" teveel weggehaald
% gewijzigd
Wowh bianca dit ben ik niet gewend van je....meestal blijf je rustig..

maar ik begrijp je heel goed!!

Ik heb deze discussie gelezen en kan me heel goed indenken dat je nu boos geworden bent...mede door de kortzichtige reacties poste ik niet mee maar kan het nu even niet laten om je een hart onder de riem te steken..en niet alleen jou maar ook mede-swingers.

Ik zou zo graag willen dat mensen goed zouden lezen over swingers, dat er zoveel vooroordelen over bestaan verbaasd me nog elke dag.

ik sta achter elke uitspraak van je..niet dat het iets uitmaakt maar toch

Als ik meer tijd zou hebben dan was mn post vast langer ;-((
Nou Nell je ziet dat je aardig wat los maakt en men je uitspraken niet prettig vind. Ik doe dit met mensen die net zo'n relatie hebben, En jij was toch de gene die vertrouwdheid wilde voelen en veiligheid? Nou ik ook en daarom ga ik niemand oppikken in een cafe. Die wil misschien wel een relatie en ik niet, die gaat misschien wel claimen, die is misschien wel zijn vriendin ontrouw, die denkt misschien dat ie volgende keer zijn vriend ook wel kan meenemen want ik ben toch niet zo moeilijk?,. Swingers hebben regels en het is dan handig dat je het onder gelijkgestemde doet omdat die weten zoals Bianca zegt dat je niet uitbent op iemands partner. Omdat ik geen gezeur wil of iemand eens mee mag naar een parenclub want oh wat vinden mannen het spannend wat we doen, maar dan wel zonder hun vrouw erbij. Om die reden zoek ik ook geen single man of vrouw, we doen dit samen met stellen die het ook samen doen. Die ook een fijne relatie hebben en het ook zien als toevoeging.

Je vraagt me nogmaals over intimiteit en hoe je dat wil zien. Het is intiem als jij het als intiem ervaart. \En de 1 kan dat pas ervaren of geven na een half jaar en de ander kan dat al op 1 avond beleven. Jij kunt dat alleen beleven na misschien een langer verkering tijd. Ik heb voor mijn man ook maar 2 vriendjes gehad. Was zeker niet iemand die gelijk het bed in dook, maar het waren wel de jaren 70 en men deed makkelijker over sex. Net zo makkelijk als nu. Ik was 18 toen ik het voor het eerst deed. Ik heb die lange intieme relatie met mijn man die heel exclusief was. Nu ben ik makkelijker maar zeker niet minder kieskeurig. Ik geef me simpel eerder bloot (letterlijk en figuurlijk) ik durf me kwetsbaar op te stellen, ik kan gelijk veel geven en veel ontvangen, en ik ben niet bang voor een teleurstelling omdat er maar weinig van af hangt. Ik ben niet bang de bons te krijgen want ik heb al een goede relatie, Ik hoef dus niets van een ander te verwachten en kan alleen genieten of laten vallen als het me niet meer zint. Genieten zo lang het duurt. Daarom kan ik al snel intimiteit voelen. Maar zeker niet vanaf een profiel. Ik wil een stel tegenkomen zoals jij misschien ooit je partner tegen kwam. Ik wil ze leuk vinden en een klik voelen, Ik wil een zoen wisselen die aangenaam aanvoelt en dan.... dan zouden we wel eens wat kunnen afpreken en wie weet verder gaan, maar dat is zeker geen vanzelfsprekendheid en het doel. Klinkt dat niet bekend? Ik denk n.l dat het in veel startende relatie's niet anders gaat, Je komt iemand tegen waarmee het klikt je vind die gene leuk en je vind de zoen prettig, voelt je fijn en daarna kun er misschien wel mee naar bed. Tegenwoordig doen we dat niet meer pas na 3 a 6 maanden maar kan dat best wel eens de zelfde avond of een volgende date gebeuren. Daarin zijn wij niet veel anders. Ik kan je voorbeelden geven van validaties die we kregen en waar de intimiteit en warme uitspat. Want het zijn intieme avonden met elkaar. waarin je soms dingen deelt die mooi zijn of verdrietig. Die iets losmaken, emoties maar ook warmte. IK vind dat intiem. Avonden met zijn vieren op een bed en alleen maar praten, en ja dat kan zelf al bij een stel dat we voor het eerst ontmoeten. Luisteren, raad geven, warmte geven en omdat er veel mag valt er ook veel barriere weg. Ik hoef niet bang te zijn dat ik straks meer wil en daarom afstand te houden. Ik hoef niet bang te zijn straks iemand te gaan zoenen want dat mag. Ik hoef niet bang te zijn dat de partner er verkeerd van denkt, want het mag men is niet jaloers. En dat maakt dat je inderdaad al heel snel heel close en intiem kunt zijn.

Jij kan je niet voorstellen dat men van middelbare leeftijd nog aantrekkelijk is. Nou mijn man ziet er nog zeer goed uit en we komen vaak stellen tegen die er ook nog veel aan doen. Uiteraard zie ik ook jonge knappe kerels of vrouwen maar.... laat ik die nou niet altijd sympatiek vinden niet altijd aardig niet altijd spannend. Uiterlijk zegt mij niet alles al kan ik al die jonge lekkere kerels nog verleiden en zouden ze best willen. Ik wil een stel dat leuk is en lief, dat aantrekkelijk is maar zeker geen fotomodellen. Ik wil me prettig voelen bij ze en ik wil dat het om meer gaat dan de sex. Maar jij zou het wel weten zeg je jij zou er wel opduiken. Dat klinkt mij enorm tegenstrijdig in de oren. Ik niet want ik wil intimiteit en een klik. Ik ga niet zomaar met iemand naar bed ik wil ze leuk vinden en aardig en ga zeker niet alleen maar voor een lekker lijf.

Weer kom je met invullingen die mij ook de tenen doen krommen, die me ook boos hadden kunnen maken maar ik probeer het te blijven uitleggen dat swingen DAT dus niet is. Niet zoals jij denkt dat het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven