Jaloers door vriend

23-07-2019 16:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb 1,5 jaar een relatie waarin alles goed gaat. Er zit me alleen 1 ding dwars en vraag me af in hoeverre ik redelijk of onredelijk ben.

Mijn vriend doet nooit iets romantisch voor mij. Normaal zou ik hier geen problemen mee hebben want als een man niet romantisch is so be it. Het probleem is alleen dat mijn vriend in zijn vorige relatie ontzettend romantisch was. In het begin vertelde hij dat hij het heel leuk vond om bloemen te kopen voor of om romantische dingen te regelen voor zijn ex etc.

In onze relatie heeft hij echter nog nooit bloemen gekocht, terwijl hij weet hoe erg ik dit kan waarderen. In het begin regelde hij nog wel eens dates maar ook dat gebeurt amper (met name door tijdgebrek).

Ergens voel ik me slecht dat ik jaloers ben op een ex vanwege bloemen of cadeautjes of dagjes weg die zij wel kreeg maar ik niet, terwijl Ik voor de rest heel blij mag zijn met mijn vriend. Maar aan de andere krijg ik het gevoel alsof hij het niet de moeite waard vind om dit soort dingen voor mij te regelen. Ik vraag niet om wekelijks overspoeld te worden met bloemen en chocola, maar eens in de zoveel tijd een bosje bloemen zou ik kunnen waarderen. Ik heb dit ook een keer voorzichtig aangekaart bij hem.

In hoeverre is het redelijk dat ik jaloers word, of het gevoel krijg dat ik niet de moeite waard ben?
Alle reacties Link kopieren
Jaloezie zit in jezelf, dus je bent zelf de enige die er iets aan kan doen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet onredelijk en ook best wel een te verklaren gevoel, maar ik zou het wel bespreekbaar maken.
Mijn man is ook absoluut niet van de presentjes, cadeautjes en bloemen (en als ik die krijg, komen ze van het tankstation :proud: ).

Maar hij is er wel voor me. Ik heb het de laatste jaren absoluut niet gemakkelijk gehad en hij heeft telkens aan mijn zijde gestaan. Hij is hondstrouw aan mij en zijn kinderen en doet alles voor ons wat binnen zijn kunnen ligt. Ik prijs me werkelijk iedere dag gelukkig met hem. En daarom voel ik geen gebrek aan cadeau's.

Hoe lekker zit je in je relatie? Is hij er op andere gebieden wel voor je? Dat is de vraag. Ik weet niet hoe oud je bent, maar werkelijk, van alleen materiele zaken moet je het echt niet hebben om je voldaan te voelen over je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Vegas_123 schreef:
23-07-2019 16:28
Ik heb dit ook een keer voorzichtig aangekaart bij hem.
Wat gebeurde er toen?
Alle reacties Link kopieren
Als hij het bij zijn ex wel deed en bij jou niet snap ik wel je het niet prettig vindt. Dan vond hij zijn ex waarschijnlijker belangrijker/leuker. Of zijn ex was dwingender
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet helemaal waarom jouw vriend je zo nodig moest vertellen dat hij het altijd zo leuk vond om romantische dingen te doen voor zijn ex, hij is zich er neem ik aan toch zelf ook van bewust dat hij dat voor jou nooit doet? Vanwaar zijn behoefte om dat met jou te delen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Grote kans dat dit allemaal grootspraak was mbt zijn ex. Allemaal om zelf goed voor de dag te komen. Nu hoeft hij geen moeite meer te doen, want hij heeft je al,zogezegd.
Ze is niet voor niks zijn ex he.
Alle reacties Link kopieren
Toen was alles nog nieuw. Misschien dacht hij toen nog "dat het erbij hoorde"? Iets wat hij nu ontgroeid is.
Ik zou het me niet aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is jouw vriend bij jou nog nooit over de scheef gegaan, terwijl hij dat bij zijn Ex wel deed en compensatie presentjes meenam uit schuldgevoel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
dit klinkt bekend... heb je hier eerder een topic over gehad?
Lorem Ipsum
DokterBailey schreef:
23-07-2019 16:35
Ik vind het niet onredelijk en ook best wel een te verklaren gevoel, maar ik zou het wel bespreekbaar maken.
Serieus?

Ik vind dat je zeurt. Als je bloemen en kadootjes nodig hebt om je gewaardeerd te voelen, dan zit er iets echt niet goed in je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bloemen krijgen ook leuk. Maar het moet wel van twee kanten komen. Neem jij wel eens wat liefs mee voor je vriend?
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vertelde hij dit om zich goed voor te doen maar is hij vergeten het in de praktijk uit te voeren.
Het eerste jaar van mijn relatie kreeg ik ook regelmatig bloemen maar de laatste keer is nu al een paar jaar geleden ;)

Mijn man is super lief maar ook niet echt romantisch, in het begin probeerde hij het wel maar ik heb hem toch liever hoe hij echt is en die bloemen koop ik ook wel zelf wanneer ik daar zin in heb.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
23-07-2019 16:55
Toen was alles nog nieuw. Misschien dacht hij toen nog "dat het erbij hoorde"? Iets wat hij nu ontgroeid is.
Ik zou het me niet aantrekken.
Dat is ook een van de redenen dat ik denk misschien moet ik het me niet aantrekken. Was zn eerste relatie, alles nieuw en spannend. Maar wat is de moeite om een keer iemand blij te maken met een bosje bloemen als ze van bloemen houdt of om me te verassen met iets leuks.. misschien stom dat ik me zo voel, maar kan er niets aan doen dat het me stoort. Ik hou gewoon van verassingen, zowel geven als ontvangen
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-07-2019 16:57
dit klinkt bekend... heb je hier eerder een topic over gehad?
Nope dat was ik niet :)
maar was hij ook écht romantisch naar zijn ex? Genoeg mannen gedate die grootspraak hadden over hoe geweldig ze waren waar in de praktijk niks van terecht kwam
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet jaloers door je vriend. Je bent jaloers omdat je vergelijkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
turquasi schreef:
23-07-2019 16:57
dit klinkt bekend... heb je hier eerder een topic over gehad?

Ik heb eerder precies zo'n zelfde topic gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Turquasi, ik heb ook een deja vu. Met de zoekfunctie of google kan TO misschien dit soortgelijke verhaal op dit forum nog terugvinden. Leek precies hetzelfde!
Alweer?
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-07-2019 16:57
dit klinkt bekend... heb je hier eerder een topic over gehad?
Komt mij ook bekend voor inderdaad.

Vegas_123 schreef:
23-07-2019 17:11
Nope dat was ik niet :)
Wel bijzonder dat zelfde soort topic was. Blijkbaar zijn er meer dames die graag chocolade willen krijgen van hun partner.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 18:28
24.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deze bedoel ik:

relaties/mijn-vriend-verwende-zijn-exen ... ges/443498

Als jij dit niet bent TO, lees dan hier gewoon even.

En ik ben heel blij dat mijn man nooit met die nietszeggende meuk aan komt. Echt chocolade en bloemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven