Je hele leven single zijn?

29-09-2024 08:59 138 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe momenteel vrijwilligerswerk en er is een mede-vrijwilligster die al haar hele leven single is. Het is een vrouw van 45 jaar, geen kinderen, woont alleen en in haar vrije tijd doet ze veel vrijwilligerswerk. Aangenaam en sociaal persoon, niks ‘mis’ mee in de omgang zeg maar.

Dit deed me wel nadenken. Ben zelf maar eind 20, maar zit een beetje in dezelfde situatie. Heb ook nog nooit een relatie gehad, maar hoe ouder ik word, hoe moeilijker ik dit vind.
Zouden jullie zo kunnen leven?

Met andere woorden: kan je een gelukkig leven hebben als single (voor hele lange tijd of voor altijd)?
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
01-10-2024 22:55
Letterlijk geen enkel punt in dit stukje geldt voor mij. Niet ik je zal kunnen overtuigen!
Woord voor woord met je eens, ook je reacties in stukje gequote tekst van Luna :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
02-10-2024 09:55
:worship:

Het tegenovergestelde zie ik ook gebeuren: singles die vooral oog hebben voor slechte relaties, zodat ze niet hoeven te denken dat een relatie mss wel leuk is.
Haha, in die fase zit ik momenteel
Alle reacties Link kopieren Quote
In theorie lijkt me het wel leuk om een relatie te hebben, ik ben ook alweer wat jaar single. En heb een grote kinder/gezinswens.

In de praktijk echter, ben ik als single wel gelukkiger. Het kost me heeel veel moeite om een romantische relatie te onderhouden en benauwd me al heel snel. Dat is dus een probleem.

Relaties om me heen vind ik 70% niet leuk, 30% wel. Die 70 slaat dan niet per se op hele slechte relaties, maar gewoon relaties waarin ik persoonlijk ongelukkig zou zijn.

Dus een levenlang single, het zou zomaar kunnen. Misschien kom ik nog die ene tegen die me niet vroeg of laat tot waanzin drijft.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mij het meest tegenstaat aan relaties is het 'duootje spelen'.... Overleggen over belangrijke zaken (logisch natuurlijk maar het zou mij vreselijk benauwen), concessies doen, plannen afstemmen, dat soort zaken. En dat zou dan nog met iemand zijn die je leuk vind.

Ik vind de meeste mannen in mijn leeftijdscategorie oninteressant, niet fysiek aantrekkelijk, velen hebben ook nog eens een hoop bagage....

Ik denk echt dat een lat relatie met 'die speld in een hooiberg 'wanneer ik over 20 jaar met pensioen ga het hoogst haalbare is :rofl:
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren Quote
Vivark schreef:
02-10-2024 14:55
Haha, in die fase zit ik momenteel
Je hebt ook singles die een of meer relaties gehad hebben die zo onaangenaam waren dat ze er geen zin meer in hebben. Het is helaas zo dat de helft van de huwelijken strandt en relaties zonder huwelijk nog veel vaker. Dat geeft te denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het komt voor maar is niet heel gangbaar.

Iedereen moet maar lekker kiezen waar ze zich fijn bij voelen.

Mannen en vrouwen die er hetzelfde instaan vinden elkaar wel en de rest blijft dan single.
Alle reacties Link kopieren Quote
koala schreef:
03-10-2024 09:02
Je hebt ook singles die een of meer relaties gehad hebben die zo onaangenaam waren dat ze er geen zin meer in hebben. Het is helaas zo dat de helft van de huwelijken strandt en relaties zonder huwelijk nog veel vaker. Dat geeft te denken.
En wat geeft dat precies te denken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Maakt toch niet uit wat voor reden of achtergrond iemands wens geen relatie te hebben heeft? Ja, misschien hebben sommigen negatieve ervaringen, moeten die zich dan maar weer in een relatie storten omdat anderen zeggen dat het zo enig is? Fijn voor die anderen, maar wie dat niet heeft gevonden heeft daar weinig aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
03-10-2024 16:59
Maakt toch niet uit wat voor reden of achtergrond iemands wens geen relatie te hebben heeft? Ja, misschien hebben sommigen negatieve ervaringen, moeten die zich dan maar weer in een relatie storten omdat anderen zeggen dat het zo enig is? Fijn voor die anderen, maar wie dat niet heeft gevonden heeft daar weinig aan.
Blijkbaar moet er voor het niet (willen) hebben van een relatie een oorzaak gevonden worden in toch zeker ergens een negatieve ervaring.
Het wel (soms obsessief willen) hebben van een relatie wordt nooit op zo'n manier bekeken, terwijl angst om alleen te zijn toch best een goede kanshebber zou zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
03-10-2024 19:28
Blijkbaar moet er voor het niet (willen) hebben van een relatie een oorzaak gevonden worden in toch zeker ergens een negatieve ervaring.
Het wel (soms obsessief willen) hebben van een relatie wordt nooit op zo'n manier bekeken, terwijl angst om alleen te zijn toch best een goede kanshebber zou zijn.
+100

Zo ongeveer hetzelfde als dat iemand geen kinderen wil, ook daarover verwachten veel mensen een onderbouwing en deze moet dan natuurlijk ook wel GOED onderbouwd zijn. Zelden meegemaakt dat men aan mensen vraagt waarom iemand wél kinderen wil :bonk:

Jammer hoor, dat het gros van de mensen nog steeds zo gericht is op wat als ‘normaal’ beschouwd wordt ipv waarbij iemand zich simpel weg gelukkig voelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
03-10-2024 19:28
Het wel (soms obsessief willen) hebben van een relatie wordt nooit op zo'n manier bekeken, terwijl angst om alleen te zijn toch best een goede kanshebber zou zijn.
Oh net zo goed hoor.

Meid, laat die mannen toch, waarom blijf je niet lekker een tijdje single, wereld ligt aan je voeten, geen hand vol maar een land vol, laat je niet vastketenen, jij bent geen type voor een relatie, heerlijk het vrijgezelle leven, je hebt toch genoeg aan een scharrel?

Mensen lullen altijd maar wat, of je nou vrijgezel bent of in een relatie zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
03-10-2024 20:41
Oh net zo goed hoor.

Meid, laat die mannen toch, waarom blijf je niet lekker een tijdje single, wereld ligt aan je voeten, geen hand vol maar een land vol, laat je niet vastketenen, jij bent geen type voor een relatie, heerlijk het vrijgezelle leven, je hebt toch genoeg aan een scharrel?

Mensen lullen altijd maar wat, of je nou vrijgezel bent of in een relatie zit.
Maar aan mensen in een relatie wordt nooit gevraagd waarom ze niet single zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
03-10-2024 21:33
Maar aan mensen in een relatie wordt nooit gevraagd waarom ze niet single zijn.
Zeker wel. Bovenstaande werd mij ook gewoon gevraagd terwijl ik een relatie had.
Ik heb een vriend die zich aan de lopende band in relaties stort, waar ook iedereen altijd aan vraagt waarom hij niet single blijft.

Single zijn is volgens mij populairder dan ooit, alle blaadjes in de wachtkamer, Linda etc. staan bol van de verhaaltjes over happy singles.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven