Je meest bizarre date

16-12-2018 20:24 586 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin had gisteren een date met een man die in het echt 20 jaar ouder was dan op zijn tinderprofiel en whatsapp foto. Ze is hem denk ik na een kwartier gepeerd, maar heb er smakelijk om moeten lachen.

Zelf nooit echt rare dates gehad eigenlijk, maar hoor graag jullie verhalen!
Maris_90 schreef:
26-01-2019 13:44
Over afknappers gesproken, als een man zo tegen mij praat ben ik ook zo vertrokken.. o_o
Dat staat er niet, hoor. Mijn woorden waren een correcte afspiegeling van wat zich op de eerdere dates had afgespeeld; het was wat ze wilde.

Ze ging opeens zo heul raar en agressief doen toen ik de mogelijkheden voor het hebben van een relatie die meer was dan alleen seks met haar wilde bespreken.

Volgens mij stond dat er al in mijn eerdere post, maar dit is misschien duidelijker.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Geen date maar relatie zelfs.
Toen ik een jaar of 16 was.
Hij besprak ons sexleven schijnbaar met zijn vader, die op zijn beurt dan zijn zoon weer ‘tips’ gaf.
En dan op zo’n manier dat ik af en toe van vader een vette knipoog kreeg met een dubbelzinnige opmerking. Echt, ik snap nog steeds niet waarom ik daar nooit iets van gezegd heb.
Briljant topic! Ik zit al 12 pagina's hardop te lachen :popcorn:
Ik heb ook wel een paar droeftoeters ontmlet.

Met een date had ik afgesproken bij hem thuis en zouden we vanuit daar uit eten gaan. Het begon er al mee dat ie volgens de website 5cm kleiner was dan ik maar in real life bleek dat echt 20 te zijn. Kleine afknapper want ik val toch niet op ukkies.

Hij had als hobby treinen, wist ik ook van online. Nou hij had door de tuin een heel treinspoor lopen over t terras en door de bloemen. Maar ook in huis. Dus zn drankje zette ie in de keuken op n wagonnetje en dat kwam zo naar mij de woknkamer ingereden.... what the fuck.
Uiteindelijk nam ie me mee uit eten... bij de grote gele M. In Helmond Brouwhuis nog wel, de mac naast het woonwagenkamp waardoor we tussen de veerkampjes zaten. Niks geworden dus 😂
koekie1980 schreef:
27-01-2019 11:00

Met een date had ik afgesproken bij hem thuis en zouden we vanuit daar uit eten gaan. Het begon er al mee dat ie volgens de website 5cm kleiner was dan ik maar in real life bleek dat echt 20 te zijn. Kleine afknapper want ik val toch niet op ukkies.

Hij had als hobby treinen, wist ik ook van online. Nou hij had door de tuin een heel treinspoor lopen over t terras en door de bloemen. Maar ook in huis. Dus zn drankje zette ie in de keuken op n wagonnetje en dat kwam zo naar mij de woknkamer ingereden.... what the fuck.
Uiteindelijk nam ie me mee uit eten... bij de grote gele M. In Helmond Brouwhuis nog wel, de mac naast het woonwagenkamp waardoor we tussen de veerkampjes zaten. Niks geworden dus 😂
Dit vind ik dan wel weer creatief!
(om zoiets een keer te zien, niet als date)
Met een date had ik via tinder afgesproken. Foto's waren alleen van zijn gezicht maar leuk. Het was in mijn woonplek dus ik moest 5min lopen want woon int centrum, hij stond erop om naar mij te komen en dat was bijna een uur rijden. Ik zie hem staan en het was echt zo'n onzekere dokus... hangende schouders, verlegen simpele lach en zo traag als de pest.

we zijn n rondje in t park gaan wandelen. Ik had al eerder samengewoond en daarnaast nog 2 langere relaties gehad. Hij geeneen. Wist nietzo hoe hij dat aan moest pakken enz enz. Nou dat was te merken... hij ging nooit op stap. Hield ie niet van. Wel van gamen met online vrienden die hij nooit ontmoet had.

Na de wandeling vond ik t lullig om weer meteen te gaan. Hij had tenslotte bijna een uur gereden dus we deden nog een koffie ergens. Toen was het tijd om te gaan. 3 zoenen op de wang en ik denk daaahaaag.. ik zei hem dat ie maar moest appen dat ie veilig thuis was. Dat deed ie.

De volgende ochtend meteen een Goeiemorgen schatje met hartje op de app 😲. Ik heb pas uren later gereageerd met Goedemiddag en hoe was het verder die dag? Ja gaat perfect, zegt ie "zeker nu jij online bent" - hartje hartje.

Ik heb hem netjes geappt dat ik het wel gezellig vond maar dat ik niet het idee heb dat er n vlam in de pan geschoten is - had hij wel kunnen raden na mijn afstandelijkheid - en dat ik hem veel succes en plezier wenste op n volgende date.

Nou een scheldkanon kwam op me af. Met daartussen zielige teksten als Alweer mislukt + Waarom wil niemand mij. En voordat ik kon antwoorden was ik geblockt en verwijderd... bye bye... zwaai zwaai... pffff mafketel. Die moest nog veel leren. Hoop dat ie ondertussen eindelijk ontmaagd is. Ohnee das gemeen
koekie1980 schreef:
27-01-2019 11:14
Met een date had ik via tinder afgesproken. Foto's waren alleen van zijn gezicht maar leuk. Het was in mijn woonplek dus ik moest 5min lopen want woon int centrum, hij stond erop om naar mij te komen en dat was bijna een uur rijden. Ik zie hem staan en het was echt zo'n onzekere dokus... hangende schouders, verlegen simpele lach en zo traag als de pest.

we zijn n rondje in t park gaan wandelen. Ik had al eerder samengewoond en daarnaast nog 2 langere relaties gehad. Hij geeneen. Wist nietzo hoe hij dat aan moest pakken enz enz. Nou dat was te merken... hij ging nooit op stap. Hield ie niet van. Wel van gamen met online vrienden die hij nooit ontmoet had.

Na de wandeling vond ik t lullig om weer meteen te gaan. Hij had tenslotte bijna een uur gereden dus we deden nog een koffie ergens. Toen was het tijd om te gaan. 3 zoenen op de wang en ik denk daaahaaag.. ik zei hem dat ie maar moest appen dat ie veilig thuis was. Dat deed ie.

De volgende ochtend meteen een Goeiemorgen schatje met hartje op de app 😲. Ik heb pas uren later gereageerd met Goedemiddag en hoe was het verder die dag? Ja gaat perfect, zegt ie "zeker nu jij online bent" - hartje hartje.

Ik heb hem netjes geappt dat ik het wel gezellig vond maar dat ik niet het idee heb dat er n vlam in de pan geschoten is - had hij wel kunnen raden na mijn afstandelijkheid - en dat ik hem veel succes en plezier wenste op n volgende date.

Nou een scheldkanon kwam op me af. Met daartussen zielige teksten als Alweer mislukt + Waarom wil niemand mij. En voordat ik kon antwoorden was ik geblockt en verwijderd... bye bye... zwaai zwaai... pffff mafketel. Die moest nog veel leren. Hoop dat ie ondertussen eindelijk ontmaagd is. Ohnee das gemeen

Wat een eikels van mannen zijn er ook zeg! Zodra je gewoon normaal vriendelijk bent denken ze gelijk beet te hebben en als je geen interesse hebt dan worden ze boos! Bah.
koekie1980 schreef:
ukkies....
veerkampjes....
zo'n onzekere dokus....

Kijk je altijd zo neer op mensen?
Ja.. vooral als ik daar n relaaaasie mee zou moeten hebben.

En veerkampjes is niet neerkijkend. Geeft gewoon aan in wat voor buurt we zaten. Als n man meerdere malen aankondigt je uit eten te willen nemen en betalen. Nou prima. Maar kom dan niet bij de Mac aan 😣
koekie1980 schreef:

:rofl:
Heerlijk topic.

Ik heb al tijden geen date gehad, maar een aantal jaar geleden wel enkele bizarre op een rij. Daarna een hele tijd genezen geweest van daten en eigenlijk wel mannen in het algemeen...

Date via Tinder kwam met de trein (niet ver gelukkig) naar de stad waar ik woon. Elkaar ontmoet op het station en eerst maar een rondje door de stad gaan lopen. Voor mij was al direct duidelijk dat het bij 1 date zou blijven, maar hem gelijk terug sturen of direct eerlijk zijn, daar was ik toen niet assertief genoeg voor. Dus een uur of 2 met hem gespendeerd. Uiteindelijk met hem meegelopen naar het station, waar hij de trein zou pakken en ik de bus naar huis. Zijn trein bleek vertraging te hebben en uit beleefdheid ben ik toen nog maar even gebleven tot zijn trein kwam. Toen voelde hij de drang om, ondanks dat bijna niemand het wist maar hij voelde zich bij mij genoeg op zn gemak, me te vertellen dat hij, wanneer hij alcohol drinkt, 's nachts in bed plast. Maar dat was geen ramp hoor als we ooit eens samen zouden slapen, want luierbroekjes zijn er ook in volwassen maat..... ik was echt opgelucht toen zijn trein 2 minuten later kwam.

Andere date: halverwege het eerste biertje zegt meneer doodleuk: ja, want als ik jou vanavond niet mag neuken, dan ga ik rechtstreeks naar de hoeren.
Ik heb m veel plezier gewenst en ben gegaan. Freak. :facepalm:

De derde in deze reeks: hij had me uitgenodigd bij hem thuis, hij zou voor me koken. Ik opgedoft en al naar zijn huis, waar hij open deed in joggingbroek. Is ook wat ik draag als ik thuis ben, maar voor een (eerste!) date doe ik wel iets beter mijn best. Hij stond al in de (rommelige, maar ach) keuken en het rook goed! Ik vroeg of ik kon helpen, maar dat was niet nodig. Ik kon plaatsnemen in de woonkamer aan de eettafel, want het was bijna klaar. Hij heeft na binnenkomst geen echt gesprek met me gevoerd, of zoiets als even laten zien waar de woonkamer dan is (oud pand met verschillende gangen tussen keuken en woonkamer) of gevraagd of ik iets wilde drinken. Toen hij de woonkamer binnen kwam met 2 borden trof ik op mijn bord enkele gebakken aardappeltjes, een gele stronk broccoli en een klein stukje biefstuk dat iets eerder duidelijk nog vast had gezeten aan zijn kleine stukje biefstuk..... ja zei ie, je bent maar klein dus hoeft niet zoveel te eten, dus we kunnen prima delen, toch? Er kwam wel ook een pot appelmoes op tafel, want dat is het lekkerst, bij aardappels groenten vlees :bonk:

Na dit luxe diner, waarbij ik vermoed dat hij zijn gele broccoli bijna door de pot appelmoes heen wilde halen (broccoli op vork richting pot, hij zag me kijken en leek zich te bedenken) , hem uiteraard bedankt voor de maaltijd en me zoals het een goede gast betaamd met de borden naar de keuken begeven om af te ruimen. Daar trof ik vervolgens muizenkeutels op het fornuis...

Ik ben (want niet assertief genoeg) vertrokken met een smoes. De dag erna liet hij me weten dat hij het heel naar vond me te moeten teleurstellen,maar dat ie de klik niet voelde en t voor hem hier ophield.

Het is met alle 3 de mannen nooit tot een 2e date gekomen :-D
Verdeel en heers.
Ik heb in mijn studententijd, toen ik in Rotterdam woonde, ook nog wel een paar parels ontmoet.

Ik was met een vriendin/huisgenote op stap en ze ontmoette in de club een jongen. Uiteindelijk ging hij met ons mee naar huis, maar eenmaal daar bleek mijn vriendin na een tijdje toch iets te aangeschoten en had ze er niet zo'n zin meer in. De jongen dacht dat hij het dan wel bij mij kon proberen. Dacht het niet, dus ik wilde hem de deur wijzen en op dat moment stoot vriendin tegen iets van glas aan wat op de grond valt. Jongen stapt erin, bloed. Gelukkig viel het mee, maar ik heb het nog wel afgespoeld en een pleister geplakt. Daarna kon hij eindelijk weg. Toen vriendin de volgende dag naar de supermarkt fietste, kreeg ik ineens een foto toegestuurd. Vlakbij ons huis was ze de broek van die jongen op straat tegengekomen. Gelukkig had hij haar inmiddels allang gesms't, dus we wisten dat er niets ergs gebeurd was. We hebben er enorm hard om gelachen, wat had hij in godsnaam op de terugweg naar huis uitgevreten?
Vikhui schreef:
27-01-2019 19:11
Ik heb in mijn studententijd, toen ik in Rotterdam woonde, ook nog wel een paar parels ontmoet.

Ik was met een vriendin/huisgenote op stap en ze ontmoette in de club een jongen. Uiteindelijk ging hij met ons mee naar huis, maar eenmaal daar bleek mijn vriendin na een tijdje toch iets te aangeschoten en had ze er niet zo'n zin meer in. De jongen dacht dat hij het dan wel bij mij kon proberen. Dacht het niet, dus ik wilde hem de deur wijzen en op dat moment stoot vriendin tegen iets van glas aan wat op de grond valt. Jongen stapt erin, bloed. Gelukkig viel het mee, maar ik heb het nog wel afgespoeld en een pleister geplakt. Daarna kon hij eindelijk weg. Toen vriendin de volgende dag naar de supermarkt fietste, kreeg ik ineens een foto toegestuurd. Vlakbij ons huis was ze de broek van die jongen op straat tegengekomen. Gelukkig had hij haar inmiddels allang gesms't, dus we wisten dat er niets ergs gebeurd was. We hebben er enorm hard om gelachen, wat had hij in godsnaam op de terugweg naar huis uitgevreten?
Hahaha daar zal je nooit achterkomen

Maar misschien was het ook een bizarre date voor hem ;-)
Doreia* schreef:
26-01-2019 13:56
Deze man probeerde je vanaf het allereerst begin al onder de duim te krijgen. Alleen niet zo subtiel als de betere versies dat doen.
Maar dit is een heel eng, gevaarlijk mannetje.
Trap er niet in, ook een volgende keer niet.

Als hij geen respect heeft voor jou, direct wegwezen. Als dat al op een eerste date zo is, dan wordt het niet heel anders.
I know right... Hij wou baas zijn over mij, dat werkt niet dus was er al klaar mee...
Ik laat mij niet zo behandelen
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Uilenzeik schreef:
27-01-2019 14:15
De derde in deze reeks: hij had me uitgenodigd bij hem thuis, hij zou voor me koken. Ik opgedoft en al naar zijn huis, waar hij open deed in joggingbroek. Is ook wat ik draag als ik thuis ben, maar voor een (eerste!) date doe ik wel iets beter mijn best. Hij stond al in de (rommelige, maar ach) keuken en het rook goed! Ik vroeg of ik kon helpen, maar dat was niet nodig. Ik kon plaatsnemen in de woonkamer aan de eettafel, want het was bijna klaar. Hij heeft na binnenkomst geen echt gesprek met me gevoerd, of zoiets als even laten zien waar de woonkamer dan is (oud pand met verschillende gangen tussen keuken en woonkamer) of gevraagd of ik iets wilde drinken. Toen hij de woonkamer binnen kwam met 2 borden trof ik op mijn bord enkele gebakken aardappeltjes, een gele stronk broccoli en een klein stukje biefstuk dat iets eerder duidelijk nog vast had gezeten aan zijn kleine stukje biefstuk..... ja zei ie, je bent maar klein dus hoeft niet zoveel te eten, dus we kunnen prima delen, toch? Er kwam wel ook een pot appelmoes op tafel, want dat is het lekkerst, bij aardappels groenten vlees :bonk:

Na dit luxe diner, waarbij ik vermoed dat hij zijn gele broccoli bijna door de pot appelmoes heen wilde halen (broccoli op vork richting pot, hij zag me kijken en leek zich te bedenken) , hem uiteraard bedankt voor de maaltijd en me zoals het een goede gast betaamd met de borden naar de keuken begeven om af te ruimen. Daar trof ik vervolgens muizenkeutels op het fornuis...

Ik ben (want niet assertief genoeg) vertrokken met een smoes. De dag erna liet hij me weten dat hij het heel naar vond me te moeten teleurstellen,maar dat ie de klik niet voelde en t voor hem hier ophield.

Het is met alle 3 de mannen nooit tot een 2e date gekomen :-D
Die doet me denken aan mijn bizarste date ooit :-D Misschien was het zelfs wel dezelfde mafklapper haha.

Hij vond mij erg leuk en wilde graag een date. Nou ja, prima ... maar hij wilde wel 'gewoon thuis', want hij had die dag al iets waardoor hij geen zin had om nog uitgebreid op stap te gaan. Okeeeeejjj ... Maar hij ging wel uitgebreid voor mij koken! Wat wilde ik eten? Alles waar ik mee kwam was te veel werk, want hij had niet zo veel tijd voordat ik zou komen. Eigenlijk had ik op dat moment al moeten zeggen 'nou, dan niet joh', maar ik was ook niet zo assertief toen. Conclusie was dat hij pasta zou maken, want hij kon de lekkerste pasta ooit maken. Nou, ik zou het wel zien. Kom ik daar, toch wel een beetje opgedofd, en hij deed open in, jawel, een joggingbroek, vaal t-shirt en op blote voeten. De pasta was gewoon macaroni met zo'n voorgesneden groentepakket, gehakt en een pakje van knorr of zo. Het was in ieder geval niet lekker, maar ik heb nog braaf mijn bordje leeg zitten eten. Op de doorgezeten bank, voor de tv met de lama's. Want dat vond hij zo grappig. Toen hij me vervolgens een zoen wilde geven heb ik iets gezegd als 'doe maar niet. Ik ga naar huis toe.' Dat is ook nooit een tweede date geworden gelukkig :rofl:
Het verbaasd me hoeveel mensen op een eerste date bij een wildvreemde meteen thuis afspreken. Dat zou ik echt nooit doen.. Daar voel ik me echt niet fijn bij.

Overigens was één van mijn eerste dates ook vrij bizar. Ging naar de film met een bekende van me, niet helemaal mijn type maar goed, dacht dat naar de film gaan niet zoveel kwaad kon. Behalve dat Emile Ratelband ook in de zaal bleek te zitten, vlak naast ons. En het nodig vond om de gehele film constant commentaar te leveren inclusief smerige seksueel getinte opmerkingen over o.a. necrofilie. En mijn date het blijkbaar wel erg grappig vond en er vrolijk in mee ging. Was erna ook meteen klaar dus..
Ik zou het nu ook niet meer doen. Was nog wat bleu toen, ooit, lang geleden ;-D
RikM schreef:
27-01-2019 11:22
Kijk je altijd zo neer op mensen?
Jij bent ook 1.60 m, houdt van treinen, woont op een kamp en je hebt nog nooit een relatie gehad?
Ik had ooit een blind date en stelde een restaurant in mijn stad voor. Bleek daar eerder op de dag een trouwreceptie gepland te zijn die nog niet helemaal was afgelopen. Tijdens het eten praatte hij de hele tijd over jongdementie en zijn depressie.

Op basis van de berichten die hij daarna nog stuurde, leek hij te vinden dat hij het er vlekkeloos vanaf had gebracht, maar ik had er toch niet zoveel zin meer in.
anoniem_382012 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 10:08
40.04% gewijzigd
-Darkside- schreef:
28-01-2019 18:38
Jij bent ook 1.60 m, houdt van treinen, woont op een kamp en je hebt nog nooit een relatie gehad?

Neuh. Ik vond het alleen niet heel sympathiek geschreven.
Neuroot schreef:
28-01-2019 18:50
Ik had ooit een blind date en stelde een chique restaurant in mijn stad voor. Bleek daar eerder op de dag een trouwreceptie gepland te zijn die nog niet helemaal was afgelopen. We werden aan het einde van een lange tafel feestvierders gezet en waren dus onbedoeld en ongepland aan het wedding crashen. De man in kwestie nam als aperitief een cola en daar knapte ik al op af (een teken dat ik nog lang niet aan daten toe was - maar toch, als je 30+ bent frisdrank als aperitief?). Tijdens het eten praatte hij de hele tijd over jongdementie en zijn depressie. Bij het afrekenen kregen we als wisselgeld een briefje van 10€ terug. Hij was zo galant om voor te stellen dat ik het briefje mocht houden en dat hij zijn rekeningnummer zou sms'en zodat ik hem de helft kon terugstorten. En dat deed hij ook.

Op basis van de berichten die hij daarna nog stuurde, leek hij te vinden dat hij het er vlekkeloos vanaf had gebracht, maar ik had er toch niet zoveel zin meer in.
jij zoekt dan toch een bepaald type man (welstellend) als je een chique restaurant wil op 1ste date en een cola niet goed genoeg is ....
kv12 schreef:
28-01-2019 19:03
jij zoekt dan toch een bepaald type man (welstellend) als je een chique restaurant wil op 1ste date en een cola niet goed genoeg is ....
Haha, nee, niet bepaald. Ik zou ook niet weten waarom, want ik blijf graag onafhankelijk. Ik wou er gewoon een romantische avond van maken en voelde mij toen ineens 14 jaar. Maar zoals ik zelf schreef: ik was ook gewoon helemaal niet toe aan daten en was waarschijnlijk op alles afgeknapt. Dat hij urenlang praatte over sombere onderwerpen en ik mezelf aan het einde van de avond daardoor bij elkaar moest rapen, deed daar ook niet goed aan.
Neuroot schreef:
28-01-2019 18:50
Ik had ooit een blind date en stelde een chique restaurant in mijn stad voor. Bleek daar eerder op de dag een trouwreceptie gepland te zijn die nog niet helemaal was afgelopen. We werden aan het einde van een lange tafel feestvierders gezet en waren dus onbedoeld en ongepland aan het wedding crashen. De man in kwestie nam als aperitief een cola en daar knapte ik al op af (een teken dat ik nog lang niet aan daten toe was - maar toch, als je 30+ bent frisdrank als aperitief?). Tijdens het eten praatte hij de hele tijd over jongdementie en zijn depressie. Bij het afrekenen kregen we als wisselgeld een briefje van 10€ terug. Hij was zo galant om voor te stellen dat ik het briefje mocht houden en dat hij zijn rekeningnummer zou sms'en zodat ik hem de helft kon terugstorten. En dat deed hij ook.

Je neemt je date mee naar een chique restaurant, knapt af op een colaatje als aperitief en bent dan ook nog verontwaardigd dat hij niet de hele rekening betaalt? Just checking.
ManOpHetPrikbord schreef:
28-01-2019 19:11
Je neemt je date mee naar een chique restaurant, knapt af op een colaatje als aperitief en bent dan ook nog verontwaardigd dat hij niet de hele rekening betaalt? Just checking.
Absoluut niet! Nee nee, ik betaal altijd mijn deel en dat deed ik nu ook. Ik zou zelf gewoon niet zo snel mijn rekeningnummer sms'en om 5€ terug te krijgen. Dat vond ik nu eenmaal niet zo heel erg romantisch. Net zoals de rest van de avond en dat was eigenlijk mijn clue.

Het was helemaal geen duur restaurant, maar chique omdat het een historisch en héél mooi gebouw is. Vandaar dat er een huwelijksreceptie bezig was, snappie? Spijtig dat je niet veel kan zeggen zonder dat je woorden verdraaid worden en dat tegen je gebruikt wordt (zie "ik zou op alles zijn afgeknapt, want ik was nog helemaal niet aan daten toe"). Ik dacht dat dit een luchtig topic was en wou ook graag even meedoen. :-)
Vikhui schreef:
27-01-2019 19:11

Heerlijk verhaal!
Neuroot schreef:
28-01-2019 19:18
Absoluut niet! Nee nee, ik betaal altijd mijn deel en dat deed ik nu ook. Ik zou zelf gewoon niet zo snel mijn rekeningnummer sms'en om 5€ terug te krijgen. Dat vond ik nu eenmaal niet zo heel erg romantisch. Net zoals de rest van de avond en dat was eigenlijk mijn clue.

Het was helemaal geen duur restaurant, maar chique omdat het een historisch en héél mooi gebouw is. Vandaar dat er een huwelijksreceptie bezig was, snappie? Spijtig dat je niet veel kan zeggen zonder dat je woorden verdraaid worden en dat tegen je gebruikt wordt (zie "ik zou op alles zijn afgeknapt, want ik was nog helemaal niet aan daten toe"). Ik dacht dat dit een luchtig topic was en wou ook graag even meedoen. :-)
Excuses, ik nam het misschien iets te letterlijk.

Wel grappig om onbedoeld te party-crashen op andersmans bruiloft. En meteen een goede test: kan je date goed omgaan met cringy situaties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven