Je meest bizarre date

16-12-2018 20:24 586 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin had gisteren een date met een man die in het echt 20 jaar ouder was dan op zijn tinderprofiel en whatsapp foto. Ze is hem denk ik na een kwartier gepeerd, maar heb er smakelijk om moeten lachen.

Zelf nooit echt rare dates gehad eigenlijk, maar hoor graag jullie verhalen!
minnimouse schreef:
21-12-2018 17:38
Kan toch, dat zij daar op afknapt?
Ja, maar ik bedoel haar laatste zin. Hij maakte een opmerking over wat hij had gelezen over haar aandoening, waardoor ze toen helemaal klaar met hem was, terwijl zij zelf al meteen was afgeknapt omdat hij een aandoening heeft.

En aandoeningen kun je toch niet vergelijken :roll:
Maloochem schreef:
21-12-2018 18:30
Ja, maar ik bedoel haar laatste zin. Hij maakte een opmerking over wat hij had gelezen over haar aandoening, waardoor ze toen helemaal klaar met hem was, terwijl zij zelf al meteen was afgeknapt omdat hij een aandoening heeft.

Omdat je een dergelijke opmerking als " Oh jij hebt 95% kans om blind te worden" niet wilt horen als je al geopereerd bent en al een angstige periode achter de rug hebt en het net eindelijk stabiel is..

Net alsof je tegen een kankerpatiënt zegt "Oh jij hebt 95% kans dat het terugkomt of hey weet je kanker gaat nooit voorbij" dat soort kutopmerkingen. En ook al zijn beide statistieken bullshit je zit er niet op te wachten. Ga toch ook geen dergelijke opmerkingen tegen hem maken?
NYC schreef:
21-12-2018 17:00
Maar waarom is het relevant hoe zij haar geaardheid noemt? Ik heb ook date- én vrij-ervaringen met zowel mannen als vrouwen maar noem mezelf niet biseksueel. En als ik over mijn dates schrijf komen daar ook afwisselend mannen en vrouwen in voor.
Interesse. Door er om heen te draaien, maak je het zelf zo groot.
Bizar kan ook leuk zijn toch?

Mijn 'verhaal'
Via Happn een berichtje waaruit heel snel op te maken was dat de vrouw in kwestie op zoek was naar een slapie. Paar wijntjes teveel op. Maar we kletsen leuk via de app en we besloten op dat moment nog af te spreken (rond middernacht). Volledig blanco qua verwachtingen die date aangegaan. Je weet nooit of er in het echt ook een klik is. Maar het was leuk, gezellig en ontspannen. Gelachen, gezoend, kletsen en dansen tot de vroege uurtjes.

Fast forward naar nu: dikke verkering, nog geen concrete samenwoonplannen maar dat het gaat gebeuren weten we alletwee zeker. En dus absoluut een blijvertje!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Maloochem schreef:
21-12-2018 18:30

Zíj heeft die aandoening en hij gaat na een paar minuten googelen haar even uitleggen hoe haar situatie in elkaar zit?
Indigo17 schreef:
18-12-2018 09:43
De date als thuiswonende tiener waarbij Gijs voor de deur stond. Mijn moeder open deed en naar boven schreeuwde dat Frits voor de deur stond. (Lees; ex-vriendje) Je kan je voorstellen dat die date nooit meer goed gekomen is. Idem voor mijn wiskunde lessen die dankzij Gijs altijd de mooite waard waren.
O, dat deed mijn vader ook altijd. 'Jan, Klaas, Piet... staat voor de deur.' Niet eens expres, maar uit verstrooidheid.
Lang geleden had ik ook een rare date, met een oudere jongen. Ik was zelf nog tamelijk piep. Ik dacht dat we naar het café zouden gaan, maar het bleek een echte visite te zijn, bij zijn ouderlijk huis. Zijn ouders hadden zich voor de avond uit de voeten gemaakt, om ruim baan te geven aan hun zoons liefdesleven..
Dus het was visite zitten, compleet met bakje pinda's en bordje toastjes, door zijn moeder vooraf gemaakt. Zeldzaam houterige avond, ik weet niet meer hoe ik hem ben doorgekomen. Zo AWKWARD. Hij was best knap, maar zijn EQ en sociale vaardigheden zwaar onder nul.
Toen moest ik met de bus naar huis en hij bracht me naar de bushalte. Hij was wel heel netjes opgevoed. Maar de laatste bus ging niet meer want het was een feestdag. Ik in paniek, ben ik met de taxi naar huis gegaan en hopen dat mijn ouders genoeg geld in de keukenla hadden liggen. :P Godzijdank was dat zo.
anoniem_210652 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 22:37
Reden: incompleet :P
0.84% gewijzigd
Karena02 schreef:
21-12-2018 22:32
O, dat deed mijn vader ook altijd. 'Jan, Klaas, Piet... staat voor de deur.' Niet eens expres, maar uit verstrooidheid.
Lang geleden had ik ook een rare date, met een oudere jongen. Ik was zelf nog tamelijk piep. Ik dacht dat we naar het café zouden gaan, maar het bleek een echte visite te zijn, bij zijn ouderlijk huis. Zijn ouders hadden zich voor de avond uit de voeten gemaakt, om ruim baan te geven aan hun zoons liefdesleven..
Dus het was visite zitten, compleet met bakje pinda's en bordje toastjes, door zijn moeder vooraf gemaakt. Zeldzaam houterige avond, ik weet niet meer hoe ik hem ben doorgekomen. Zo AWKWARD. Hij was best knap, maar zijn EQ en sociale vaardigheden zwaar onder nul.
Toen moest ik met de bus naar huis en hij bracht me naar de bushalte. Hij was wel heel netjes opgevoed. Maar de laatste bus ging niet meer want het was een feestdag. Ik in paniek, ben ik met de taxi naar huis gegaan en hopen dat mijn ouders genoeg geld in de keukenla hadden liggen. :P
Maar met 'visite zitten' bedoel je dus gewoon dat je bij hem thuis aan de hapjes zat?
Dat hoeft toch niet perse awkward te zijn?
minnimouse schreef:
21-12-2018 22:37
Maar met 'visite zitten' bedoel je dus gewoon dat je bij hem thuis aan de hapjes zat?
Dat hoeft toch niet perse awkward te zijn?
Misschien had ik het gebrek aan gespreksonderwerpen erbij moeten noemen. Er was ook geen afleiding van een film, of muziek ofzo.

Nou ja, hij schepte tenminste ook niet op over zijn geluidsinstallatie. :D Rowan Atkinson heeft een hilarische sketch met tips voor mannen bij het daten.
https://www.youtube.com/watch?v=lih75e6Rb8A
Mensjie schreef:
17-12-2018 01:32
Ooit ging ik op een badoo date. Ik sprak een weekje of twee al via whats app. Ik wou eerst niet op date met hem, maar vond het best gemeen aangezien ik hem nooit de kans heb gegeven zichzelf te “bewijzen”. De dag dat we gingen afspreken had ik mij nooit zo goed gevoeld in een zeer langs tijd.
Niet door hem, maar door mezelf.
Ik voelde mij na twee jaar eindelijk weer mooi en het waard. Ik zat me dus klaar te maken en ging naar buiten. We hadden ergens afgesproken waar hij me zou komen ophalen. Eenmaal daar en in zijn auto werd hij zeer stil en zei geen woord. Ik begreep daaruit dat ik zijn type niet was. Wat oké is, maar zee verdacht aangezien ik genoeg foto’s had gestuurd. Ik vroeg hem erachter zn hij zei “nee je bent niets voor mij, maar waar zullen we gaan eten”. Zo dom ben ik nu niet om na die woorden nog steeds op date te gaan. Ik heb hem op een constructieve manier op zijn plaats gezet. En zei dat de date zeker en vast niet zou doorgaan. Hij bleef vragen om de date wel te laten doorgaan alhoewel een serieuze relatie er niet in zat en ik zijn type niet was. Ik zei dat ik naar huis ging en hij alleen kon gaan eten met voedsel dat wel zijn type is. Een week later stuurde hij mij een berichtje om hem een tweede kans te geven.....
Ik vraag me af hoeveel van die types dat van zo'n versiercoach hebben. Die vertellen namelijk vaker dat de formule om een vrouw te veroveren is om de vrouw af te kraken, zodat ze onzeker wordt en extra haar best gaat doen.

In praktijk werkt dat natuurlijk vaak anders.
Ksenija schreef:
19-12-2018 18:06
Omdat andere er post aan wijden i.p.v. gelijk antwoord te geven.
Zit je weer te zuigen?
Een paar weken geleden. Ik had m ontmoet op een bijeenkomst en nummers uitgewisseld. Omdat ik altijd dates heb via Tinder en zo vond ik dat helemaal geweldig. We belden die week en appten wat. Ik werd steeds enthousiaster. Hij deed ook nog eens een leuk voorstel voor een club om heen te gaan.
Toen ik hem dan eindelijk zag staan voor de Starbucks op t station, moest ik even slikken. In mijn hoofd had ik hem tot een hele flamboyante man gemaakt en hij droeg een lullig windjack en een pet.
Op mijn hakjes ( ik had me enorm opgetut) probeerde ik heb bij te houden. De club bleek dicht en we liepen naar een andere zaak. Onderweg nam het gesprek al een rare wending: vrouwen hadden volgens hem minder seksdrive dan mannen. ‘Nou, ik heb wel een seksdrive hoor en ik ken zat 50 plus mannen die impotent zijn’ riep ik recalcitrant.
Achteraf denk ik dat ik tegen een zeer been schopte.
Eenmaal in de bar aan het eerste drankje, ging het mis. Om onverklaarbare reden ging het gesprek over allerlei onderwerpen die niet bij een date horen ( politiek, economie) en deze man had de super irritante eigenschap om overal zijn gelijk te halen door te schermen met cijfers en percentages. Toen hij ook nog eens mijn beroep afdeed als puur nutteloos en mij schamper ‘een loonslaaf’ ging noemen omdat ik zei dat ik ook moest werken om mijn hypotheek te betalen werd de sfeer grimmig en ik cynisch.
Midden in een discussie stond hij op en vertrok. Nu is het grappig, maar Ik was toen echt een beetje ontdaan over zijn woede.
Daar zat ik alleen in een bar met twee drankjes en een lege stoel.
Maloochem schreef:
21-12-2018 16:55
Maar hij wist van jou aandoening en is er niet op afgeknapt want hij kwam op de date, maar jij knapte wel af op zijn aandoening die jij op de date te horen kreeg. Ik denk dat ik toch meer sympathie voor hem heb.
Want het is een soort ruilhandel?
Incontinent zou ik ook op afknappen.
Oh wat erg, Waterman! Je had beter zelf al eerder op kunnen stappen ;-)
Het-groepje schreef:
16-12-2018 21:53
Nou, ga er maar voor zitten:

Duizend jaar geleden , voor de mobiel, had ik als meisje van 19 een man ontmoet op een feest.
Was daar een beetje verdwaald, we dachten dat het een club was maar het bleek dat die ruimte werd gebruikt voor een verjaardag.
Allemaal oudere mensen (nouja dertigers) wel een erg leuk feest.
Daar een man ontmoet die me mee wilde nemen naar een of ander interessant evenement later die maand, nummers uitgewisseld.
Twee weken lang elke dag een uur gebeld, heel leuk, en uiteindelijk zou ik daar komen eten.
Hij had hele verhalen over zijn interessante baan, reizen, kunst en woonde in een mooi uitziend pand.
Ik vond het allemaal reuze interessant dus ik ernaar toe.
Mooi trappenhuis, en naar binnen.
Mijn huis was niet alleen groter (en ik woonde op 35m2), mijn huis was ook nog eens netter en leuker ingericht, terwijl ik echt een vieze sloddervos was en nul budget had.
Hij had niet gekookt maar patat gehaald, die was koud.
En hij moest allemaal troep en vieze afwas opruimen van zijn bankje en tafeltje voor ik kon zitten en het stonk er naar vieze was.
Uit beleefdheid wat vieze patat opgegeten, heel opschepperig verhaal dat hij net terug was van een reis en dan altijd patat at van een bijzondere snackbar blablabla

(Beste vriend bij nabespreking:
hij belde elke dag met je, maar misschien was hij inderdaad al 2 weken terug en was de patat al van toen :rofl: ).

Hij had een prachtige film die ik moest zien dus de video ging aan.
Hij moest en zou met zijn hoofd op mijn schoot liggen en tilde de hele tijd mijn shirt op om met zijn patat hoofd mijn buik te kussen.
Heel hinderlijk.
Dus ik vluchtte naar het toilet en wat ik daar aantrof...
Er stond gelukkig bleek en een heel oude vieze wc borstel, maar de stront zat op de bril, tegen de muur, op de wc rolhouder, wc rol zat ook poep op etc. En het was duidelijk al oud, echt aangekoekt.
Zelfs mijn kinderen hebben nog nooit zoiets voor elkaar gekregen bij bijvoorbeeld diarree ofzo, het was echt zo vies, heb nooit meer zoiets gezien, zelfs niet toen ik bijbeunde als toiletjuffrouw.
Dus ik maakte zo goed en zo kwaad als het ging die gore wc schoon, deed mijn ding en kwam daarna terug.
Zat meneer nog commentaar te leveren dat het niet ladylike is om 'een potje te schijten' tijdens een date, ik mocht me straks wel even douchen want daar hield hij echt niet van, hij was erg schoon.
Dus ik zei: nou ik heb je gore wc even schoongemaakt, daarom was ik zolang weg, maar graag gedaan.
Hij zei toen dat hij het toilet nooit gebruikte omdat hij nooit thuis was, hij 'scheet' op zijn werk want dit huis was zo klein en dan zat hij in zijn eigen stank.
Dus ik kletste maar wat volgens hem, hij was juist een heel schoon persoon.
(Toen ik terugliep naar het bankje zag ik dat de berg spullen die hij had verplaatst wasgoed betrof, met in de stapel een onderbroek met remsporen en allerlei stinkende sokken. Daar zat ik dus naast.)
Hij zette de film weer aan, schoof een arm om me heen en maakte allerlei moves.
Ik kon het echt niet meer aan en ben zo'n beetje weggevlucht.
Hij werd heel boos en zei dat ik op deze manier nooit iets zou gaan bereiken in de tv wereld, nu waren alle deuren voor mij dicht riep hij steeds.
Dus nu weten jullie waarom jullie Linda de Mol op tv zien en niet mij.
:rofl: :rofl:
Ik had laatst een date met een man die een heel irritant stopwoordje had, bleek al vrij snel. We gingen in de buurt van mijn werk iets eten. Er stond rijst met wat groenten op het menu. Ik merkte al dat hij dat niet leuk vond. Al snel kwam ik erachter waarom: hij wist écht niet hoe je dat mbv bestek naar binnen moet krijgen... Heel trots vertelde hij dat hij thuis nooit afwas heeft omdat hij dus nooit bestek gebruikt en alleen maar wegwerpborden. Alleen dat vond ik al een afknapper (ik leef zo milieubewust mogelijk en vind goede tafelmanieren wel belangrijk).

Maar toen kwam het gesprek ineens op kaasfondue (geen idee meer waarom). Dat vond hij wel lekker want dat was toch alleen met brood en geen groenten ("lekker vers brood"). Wel kreeg hij altijd buikpijn, dus deed hij dat niet vaak. Ik zei dat je daarom ook oud brood moet gebruiken. En dat er bij ons weinig brood aan te pas komt, juist veel groenten. Hij keek me meelevend aan en zei dat ik duidelijk nog nooit echte kaasfondue had gehad. Nou ben ik gedeeltelijk Zwitsers en heb heel wat gekaasfondued in mijn leven... "Maar blijkbaar toch geen échte", zei date...

Tja, eigenlijk was ik al afgeknapt, maar als je me dan ook nog durft te zeggen dat ik nog nooit écht heb gekaasfondued... (6)
Pinda-Kaas schreef:
18-12-2018 19:09
nou, getverdemme wat modern!!!
Hahaha! You made my day met deze reactie!
Waterman26 schreef:
22-12-2018 09:12
Midden in een discussie stond hij op en vertrok. Nu is het grappig, maar Ik was toen echt een beetje ontdaan over zijn woede.
Daar zat ik alleen in een bar met twee drankjes en een lege stoel.
Zo die laat zich kennen! Zeker jou achtergelaten met de rekening?
Ik doe duidelijk iets niet goed. Na zes jaar met vele tientallen mannen gedate te hebben, kan ik geen echt bizarre verhalen vertellen. 95% betrof gewoon aardige mannen. Sommige mensen waren saai, twee gingen qua intimiteit te ver (waarvan 1 gewoon sociaal onhandig was en de ander heb ik moeten toespreken dat hij moest ophouden, gelukkig op klaarlichte dag op het terras). Meestal was het wel gezellig. Maar nooit gekke verhalen.

De enige date die ik echt als raar had bestempeld:
Date via Tinder. Oké, het was ook een beetje mijn eigen schuld. We spraken af in een restaurant van een enorm ziekenhuis, omdat dit praktisch was na het werk/de stagedag (dit was dus mijn fout, a-romantischer kan natuurlijk niet). Maar goed. Wij aan een bord matige macaroni, meer keus was er niet. Hij vertelde biologieleraar te willen worden, maar stage was al twee keer mislukt (onvoldoende) en hij moest van de opleiding af, dus hij werkte maar op de ICT helpdesk geloof ik. Kan ook de beste overkomen lijkt me, je kunt niet altijd succes hebben in het leven. Toen kwam een kennis van hem langs. Die mocht er van hem wel bij zitten met zijn bord eten. Kennis en date gingen kletsen over mountainbike-onderdelen. Ik werd genegeerd. Toch niet weggelopen. Hij heeft ook nog een kwartier op de wc doorgebracht. Ik heb netjes gewacht.
Ik heb niet voor een tweede date geopteerd. Gelukkig vroeg hij er ook niet naar, geloof ik.

Met één man is het nooit tot een date gekomen. Ook Tinder. Hij had me een superlike gegeven, kletste gezellig, leuke baan en interesses. Hij wilde wel wat afspreken. Zijn eerste idee was om met een duatlonwedstrijd mee te doen. Ik hardlopen, hij fietsen. Het leek me wel grappig, ondanks dat het me niet de beste manier leek om iemand te leren kennen. Alleen er waren weinig evenementen voor duatlon beschikbaar op dat moment, dus dat werd hem niet. Ik vroeg of hij een date wilde afspreken. Hij hield alleen niet zo van plannen, meer van spontaan. O. Alleen dan reageerde hij niet op mijn spontane actie als ik dan 's middags zei 'zullen we vanavond wat gaan drinken in de stad?'. Inmiddels had ik er eigenlijk niet zo veel zin meer in, maar de gesprekken waren wel erg gezellig en hij bleef ook doorkletsen, tenzij het op iets concreets aankwam natuurlijk. Uit nieuwsgierigheid en 'je weet nooit' niet direct verwijderd. Na ruim drie weken verkondigde hij appen eigenlijk stom te vinden en liever echt contact te hebben (wat ben je dan nu aan het doen, vriend??). Ik heb hem zelfs nog geconfronteerd dat het hem nu juist niet lukt om een date te plannen. De argwaan was inmiddels natuurlijk wel aanwezig, wat was hier mis?
Toen we toevallig over kinderen begonnen (ik vraag eigenlijk nooit of mensen kinderen willen of hebben voor ik ze een beetje ken), vertelde hij dat hij 'soort van vader was'. Soort van...? Hij wilde het echter niet over de app uitleggen, maar in het echt. Lekker wazig weer. Ik heb hem toen eindelijk genegeerd.
Paar dagen later kwam hij met een datevoorstel voor het filmhuis. Ik had al eerder aangegeven dat ik dat als eerste date niet leuk vond, want je hebt dan niet echt contact. Bovendien leek hij me 'soort van bezet' en 'soort van onbetrouwbaar'. Ik heb hem gewoon verwijderd.
Haha dit topic is geweldig!
trien30 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 22:51
96.76% gewijzigd
Eerste date ooit, als achttienjarige. Mobiele telefoons bestonden nog niet.
Date kwam een uur te laat.
Toen ik daar wat over zei, haalde hij zijn schouders op.

Pas keek ik 13 reasons why op Netflix.
Een populaire jongen zei: "Je moet je meisje een uur laten wachten. Als ze er dan nog zit, is ze DTF."
Toen snapte ik het pas. Een meisje lang laten wachten is een eerste test om te zien of ze weinig zelfrespect heeft en of je haar dus nog meer kan flikken.
Caitriona* schreef:
23-12-2018 20:53
Eerste date ooit, als achttienjarige. Mobiele telefoons bestonden nog niet.
Date kwam een uur te laat.
Toen ik daar wat over zei, haalde hij zijn schouders op.

Pas keek ik 13 reasons why op Netflix.
Een populaire jongen zei: "Je moet je meisje een uur laten wachten. Als ze er dan nog zit, is ze DTF."
Toen snapte ik het pas. Een meisje lang laten wachten is een eerste test om te zien of ze weinig zelfrespect heeft en of je haar dus nog meer kan flikken.
DTF?
minnimouse schreef:
23-12-2018 21:12
DTF?
Down to fuck.
Makkelijk het bed in te krijgen, want: weinig zelfrespect.
Caitriona* schreef:
23-12-2018 22:18
Down to fuck.
Makkelijk het bed in te krijgen, want: weinig zelfrespect.
What... overigens zou ik best een uur op een man gewacht hebben als hij in de file stond of dat er vertering was oid.

Ik was op mn eerste date met vriend ook te laat omdat de oppas wat aan de late kant was en ik daardoor de trein had gemist. Mijn vriend is altijd optijd, dus die zat al in het restaurant toen ik nog een half uur op de trein moest wachten 🙈

Maar als je niks hoort dan zou ik ook pleitte zijn na een kwartier.
Ik heb ook 1x ruim anderhalf uur gewacht op iemand die in de file stond.. Wilde eigenlijk naar huis maar vond dat zo lullig. Kon zij ook niks aan doen. Had de date alleen wel flink ingekort qua tijd en er is ook geen vervolg gekomen.

Zei nog dat ze beter met de trein kon gaan maar ze wou perse met de auto..
Dit soort topics zijn geniaal hahaha 😂

Heb zelf meerdere dates gehad waarbij ik achteraf dacht "wtf?!"

Ene date : met een jongen wat ouder dan mij smsjes gestuurd, leuke gesprekken en leek me een vlotte babbelaar dus mee afgesproken aan het station.
Zie ik hem staan, niet bepaald mijn type maar bon je weet nooit of er nog een klik komt of niet..
Gaan we dus naar een park dichtbij, die gast zei gewoon bijna niets. Na een uur komt er eindelijk iets uit dus dacht ja dat is al beter. Vraagt hij me ineens doodleuk om mezelf te laten testen op soa's omdat hij me anders niet wil aanraken want via een knuffel kan het volgens hem ook doorgegeven worden??? WTF man.. Boeltje gepakt en terug naar huis.
Hierna heeft hij me nog maanden gestalkt en me proberen omkopen met vanalles en nog wat, uiteindelijk geëindigd met een politiebezoek voor hem 😆

Tweede "rare" date: Ook smsjes zitten sturen en daarna afgesproken, deze keer op een andere plek. Knappe jongen, vlotte babbelaar ook. Had wel hele rare tics zoals een soort stuiptrekking aan zn mond maar ach niet teveel aandacht aan besteed.
Zegt hij tussendoor heel subtiel dat types als ik, maatje meer dus, hem nooit zullen aanstaan en zit hij tips te geven om af te vallen en dan pas zou hij nadenken om met mij iets te beginnen. Want, zei hij, de jongens op de voetbal zouden hem nogal uitlachen met mij. Zie ik hem paar maand later rondlopen met een meid, gewichtscategorie 160kg, oftewel bijna 70kg zwaarder dan ikzelf 😶

Oh nog eentje hahaha: Date gehad met iemand drie jaar ouder, wel een leuke jongen dacht ik, ging in het midden van de date in een steegje effe wat wit poeder snuiven! Bus naar huis stopte dichtbij dus ben snel weggekomen gelukkig.

Of deze: Date had een heel rare obsessie met voeten en vroeg of hij ze mocht likken. Bah! Op naar de volgende hahaha 😂

Dan relatie gehad met de meest narcistische vent op heel de planeet (hoe heb ik dat een jaar volgehouden?) en kort daarna een hele lange en leuke date gehad met mijn ex (geen van bovenstaande om te verduidelijken hahaha)
Ondertussen getrouwd en een kind, plus eentje onderweg en verhuisplannen ❤️
Op ieder potje past een dekseltje dus ☺️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven