Jezelf mogen zijn

27-07-2011 08:04 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie weten dat ik vaak gekke dingen doe met m'n kapsel. Zo heb ik stekeltjes gehad, roze plukken in m'n haar, gemillimeterd, een roze hanekam... en kaal. Nou ja bijna dan. Tondeuse zonder kapje, is nog 1 mm.

Ik heb nu haar tot iets onder mijn oren. Het enige wat ik ermee doe is in een staartje. Los vind ik meestal teveel werk (fohnen en met de stijltang) en niet echt heel leuk staan.

Ik zou het over een tijdje weer af willen scheren. Gewoon omdat IK mezelf zo het mooist vind. (En een jongen, die het wil doen is het met me eens, ik ben op mijn mooist met een kaal koppie.)

Waarom is het bij mannen wel doodnormaal dat ze kaal zijn, zonder dat er gedacht wordt aan kanker en is het bij vrouwen niet normaal? (In dit land dan, er zijn landen in Afrika waar het ook normaal is dat vrouwen gemillimeterd of kaal zijn.)

Ik wil het echt heel graag!

Ik zit zelfs op een Hyves voor kale meisjes. Daar is een meisje wat het sinds 5 jaar scheermeskaal heeft en een ander meisje 1,5 jaar. Zij durven wel gewoon, ze trekken zich niks van anderen aan. Waarom doe ik dat wel? De vorige keer dat ik het helemaal afschoor werd mijn moeder gek. "Zonde!" zei ze. begrijpelijk. Maar wat als ik dat nou echt wil, dan kan ze dat toch wel respecteren?

Wie heeft er ook een wat ander uiterlijk dan "normaal"? En hoe waren de reacties in je omgeving toen je hiervoor koos?
Nee, het heeft NIKS met seks of met elkaar geil of leuk vinden te maken! Dat slaat nergens op yajes!
Dat vind jij..
quote:VivaPepsi schreef op 28 juli 2011 @ 14:58:

Gelezen waar dat topic over ging?

Dit heeft m.i niet te maken met iemand in haar waarde laten.'t Was mijn eigen topic. Dat jij kennelijk niet goed gelezen hebt, anders had je niet zo hysterisch gereageerd.
Ook een beetje aandacht van mij:

Aai over je al dan niet kale bol en nu niet meer zeuren en lief gaan spelen!
quote:Aureel schreef op 28 juli 2011 @ 15:03:

[...]

't Was mijn eigen topic. Dat jij kennelijk niet goed gelezen hebt, anders had je niet zo hysterisch gereageerd.

Maar daar was ze niet de enige in.

Vivapepsi is inderdaad soms wat wonderlijk, maar om haar nu het toppunt van veroordeling te vinden aan de hand van haar recente posts vind ik overdreven.
Boeit me niet Aureel.

Dieren gaan iig bij mij voor op mensen, gek hè.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2011 @ 14:57:

Skunk mét

Skunk zonder

Zonder doet ze me - sorry - toch wel een beetje denken aan

Smeagel
quote:VivaPepsi schreef op 28 juli 2011 @ 15:05:

gek hè.Nou,......inderdaad, ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:iris1969 schreef op 28 juli 2011 @ 15:05:

[...]

Maar daar was ze niet de enige in.

Maar wel de ergste.

Vivapepsi is inderdaad soms wat wonderlijk, maar om haar nu het toppunt van veroordeling te vinden aan de hand van haar recente posts vind ik overdreven.Het gaat ook niet per se om recente posts, maar om het algemeen.
quote:VivaPepsi schreef op 28 juli 2011 @ 15:00:

Nee, het heeft NIKS met seks of met elkaar geil of leuk vinden te maken! Dat slaat nergens op yajes!

Niet? Wat delen jullie dan nog meer met elkaar?

En waarom weet je verkering niets van deze vriend af; toch niet zo onschuldig als je ons wilt doen geloven?
quote:CouleurOrange schreef op 28 juli 2011 @ 15:04:

Ook een beetje aandacht van mij:

Aai over je al dan niet kale bol en nu niet meer zeuren en lief gaan spelen filmpjes gaan maken van ongelukken !

Boeit me niet Aureel.

Ja joh, wat ben je toch een lekkere gekkerd.

Heel veel sterkte met je puberteit... het is ook niet makkelijk allemaal he op deze leeftijd!

Boeit me niet Aureel.

Lekker gek. Ik snappum wel hoor want dieren oor-de-len niet.

En ff offtopic. Mensen die vrouw heet Skin en niet Skunk, ik irriteer me er soïso aan als mensen dat niet snappen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2011 @ 15:09:

[...]

Niet? Wat delen jullie dan nog meer met elkaar?

En waarom weet je verkering niets van deze vriend af; toch niet zo onschuldig als je ons wilt doen geloven?Precies! Het feit dat je vriendjelief niet van deze vriendschap af weet, zegt mij genoeg.
Ik ben er klaar mee (met dit topic).
quote:Murdoch schreef op 28 juli 2011 @ 15:11:

[...]

Lekker gek. Ik snappum wel hoor want dieren oor-de-len niet.

En ff offtopic. Mensen die vrouw heet Skin en niet Skunk, ik irriteer me er soïso aan als mensen dat niet snappen.Ik irriteerde mij er aan dat ik oeberhaupt niet wist wie Skin aka Skunk is.
Hoe moet je jezelf zijn

Jezelf zijn is blij zijn met jezelf en van het leven genieten. Jezelf zijn is voornamelijk uitzoeken wat JIJ wilt. In deze handleiding kom je erachter hoe je jezelf kunt vinden. Dichter Oscar Wilde zei: Wees jezelf, de anderen zijn allemaal al bezet.

Stappen

1.Doe wat je zelf leuk vindt. Jij bent jij, jij hebt je eigen kleding- en muzieksmaak.

2.Creëer je eigen mening. Dit doe je door open te staan voor andere ideeen en meningen. Verzamel deze zaken en maak dan een beslissing, waar jij je het beste bij voelt.Je moet je niets aan trekken van onaardige dingen van andere.

3.Maak je eigen vrienden, wordt geen meeloper (alles doen wat een ander, populair iemand doet)

4.Respect en waardering hebben voor jezelf.

5.Zorg dat je jezelf goed verzorgd, van binnen en van buiten

6.Overwin innerlijke angsten, dit proces brengt je vaak in contact met jezelf.

[bewerken] Tips

•Wanneer je doorhebt dat je eigenlijk een meeloper bent, en je besluit dat het zo niet langer kan: maak elke dag, na schooltijd, een lijstje met de dingen die je vandaag goed vond gaan (je eigen mening geven, met andere mensen praten dan gewoonlijk) en minder goed (meeroken of meedrinken omdat het zo 'cool' is).

•Na verloop van tijd gadjdjsjjsjdjnjjuudat het altijd beter, als je maar een lijst bijhoudt met je veranderingen.

•Zorg ervoor dat je het echt wil. Ben je van plan de rest van je leven vast te kleven aan anderen en mee te varen op het succes van je medemens, dan kun je het gelijk al opgeven.

•Doorzetten. Als je niet doorzet kom je nergens. Als je jezelf bent krijg je negatieve reacties. Maar hoe langer je iemand kent, hoe minder negatieve reacties.

•In het begin gaat iedereen automatisch af op uiterlijk, en het kan dat je geen topmodel bent. Maar als je trots op jezelf bent, zien anderen het ook, en daar krijg je respect door. Dus nooit twijfelen, jij bent jij, niemand kan dat veranderen.

•Soms moet je bot zijn, je moet niet bang zijn om reacties te plaatsen. Je moet de goeie samenstelling vinden tussen te veel en terughoudend. Wees niet bang om voor jezelf op te komen. Hierbij is het niet nodig om te schelden, maar verwijs naar gedrag en feiten. Blijf hierbij rustig. Respect win je niet door je stem te verheffen of te schelden.

•Schaam je niet voor jezelf denk gewoon aan alle goede punten die je hebt dat klinkt zo bekend maar dat is ook belangrijk als je geen prater bent praat dan meer mensen zullen merken dat jij er ook bij bent ook wat verbaasd zijn je hoeft ook geen verhalen aan te dikken over normale dingen praten komen meestal de echte praatjes.

•Probeer nu eens te bedenken wat je het fijnst vind wat het eerst in je hoofd op komt dát ben jíj zelf ben je echt stoer ben je echt schattig er tussen in ( er tussen in is trouwens niet saai hoor) ga je eens in je zelf verdiepen no fake it and you make it ( en als je je een keer kut voelt dan moet je niet alleen daar zo zitten en huilen ga vrolijke muziek luisteren doe wat je leuk vind computer tv kijken tekenen er tussen uit zijn en het vergeten)

•Wees bewust van wie je bent als je jezelf nog niet kent neem je ook sneller een andere persoonlijkheid aan als je jezelf nu kent is er nog een ding wat je moet doen: ben er dan tevreden mee! anders heeft het ook geen nut, je moet de wereld om je heen wel kennen. als je jezelf bent betekent het niet dat je maar alles kan zeggen wat in je op komt.. mensen voelen zich dan aangesproken en de meeste zullen daar lang last van hebben en je niet aardig meer gaan vinden. dus sommige dingen kun je wel beter voor je houden, dat is bewust zijn je moet je wel een beetje verdiepen in andere mensen hoe jij het zou vinden.

Waarschuwingen

•Kortom, wees gewoon jezelf en geloof in jezelf en ga niet macho doen!

•Ga vooral niet iemand anders karakter overnemen en iedereen nadoen, dat vinden ze alleen maar irritant.

•Je bent altijd Jezelf! Wat er met de uitdrukking bedoelt wordt is dat je moet doen waar jij, je goed bij voelt. Dingen doen waar jij zelf waarde aan hecht. De uitdrukking dat je jezelf moet zijn komt alleen van anderen, omdat zij niet weten hoe jij je voelt. Dus, doe de dingen waar je blij van wordt en verzamel vrienden die daar ook blij van worden.
Home

•Wil jij leven in vrijheid en liefde, zonder beperkingen uit het verleden?

•Wil jij genieten van optimale levensenergie?

•Wil jij leven met zelfvertrouwen en energie in plaats van met angst

en twijfel?

•Wil jij je unieke talenten ontdekken en jezelf ontplooien?

•Wil jij grip krijgen op je leven en meer uit je leven halen?

•Wil jij een diepere verbinding met jezelf en de mensen om je heen ervaren?

•Wil jij werken of ondernemen met passie?

•Wil jij leven vanuit je hart?

•Wil jij bewust overvloed voor jezelf en anderen creëren?

Ben jij jezelf en leid je een bewust gelukkig en

succesvol leven of een door je verleden en opvoeding geconditioneerd leven?

Als coach en therapeut help ik je om JEZELF te ZIJN en bewust te leven. We werken aan het helder krijgen wat voor jou belangrijk is in het leven en wat je daarvoor nodig hebt. Hierbij is het werken vanuit je hart belangrijk.

Wanneer je dit doet, is er ruimte voor inspiratie, ontplooiing en kun je gaan genieten van het leven en vooral van JEZELF!

De verbinding met JEZELF, je diepste wezen, je innerlijke kracht, zorgt er onder andere voor dat je relaties met anderen zich verdiepen.

Wees wie je bent

Want wie je bent is pure schoonheid!

En die schoonheid moet uitgestraald worden

Laat je licht schijnen

En de wereld is van JOU!

- Roeland de Looff -

New Life
quote:Murdoch schreef op 28 juli 2011 @ 15:11:

[...]

En ff offtopic. Mensen die vrouw heet Skin en niet Skunk, ik irriteer me er soïso aan als mensen dat niet snappen.Ik heb het aangepast. So-oui-so was het niet de bedoeling om mensen te irriteren.
Wat een lap tekst! :-D
quote:yajes schreef op 28 juli 2011 @ 15:17:

Wat een lap tekst! :-DJa, zo ben ik nou eenmaal.
quote:yajes schreef op 28 juli 2011 @ 15:11:

[...]

Precies! Het feit dat je vriendjelief niet van deze vriendschap af weet, zegt mij genoeg.Idd en dan te bedenken dat vriendlief dit andersom absoluut niet had moeten flikken want dan waren de rapen pas echt goed gaar.
Wat een eng stukje, komt dat van een sekte?

En: ik vind mensen die vaak termen als 'jezelf zijn' en 'lekker echt' in de mond nemen meestal nep en geforceerd overkomen.
quote:Murdoch schreef op 28 juli 2011 @ 15:19:

Wat een eng stukje, komt dat van een sekte?http://www.jezelf-zijn.nl/index.html

Geen idee, klinkt wel een beetje zo, he?
Oh kijk, nu weet ik iig zeker wie vivapepsi is.

Totaal geen behoefte om verder te reageren trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven